Nieuwe date, perfect, maar 1 ding bespreekbaar maken? Hoe??

maandag 20 oktober 2025 om 11:00

Na eindeloos veel koffiedates waarin ik het niet kon vinden, ben ik sinds twee weken een man tegen het lijf aangelopen waar ik nu drie keer mee gedate heb. Wat een zeldzaam leuke man!! Hij heeft letterlijk innerlijk, uiterlijk en in gedrag alles wat ik zoek in een man. En het is wederzijds 

. Hij geeft al aan dat hij echt hoopt dat we een relatie gaan krijgen. En dat hoop ik ook! We hebben date 2 en date 3 uitgebreid gezoend en we vinden elkaar echt heerlijk. So far, so good 
. Toch zit een ding mij echt dwars. Maar ik denk dat het grotendeels op te lossen is! Ik weet alleen niet hoe ermee om te gaan. Ik denk dat hij nooit flost/poest/ragert/tongschraapt/naar mondhygieniste gaat. Hij smaakt (ja sorry) naar veel tandplaque. Toch vind ik hem seksueel wel aantrekkelijk, want zijn lijf ruikt echt wel lekker etc. ik weet natuurlijk dat geur extreem belangrijk is. De geur van tandplaque is natuurlijk goor. Enorm dilemma, ik twijfel tussen het volgende:
1. een app sturen vanavond met korte uitleg en luchtig maar wel twee linkjes naar het waarom van flossen/ragen/mondhygiene etc.
2. op date vier hem subtiel erop wijzen. (HOE? wil hem niet kwetsen/ongemakkelijk laten voelen/ hij zit niet te wacht op een moeder/ hij is een hoogopgeleide intelligente man met goedlopende zaak)
3. niks zeggen
4. stoppen met daten. (wil ik niet!)
Help. Wat zou jij doen? Wat zou jouw man het liefst hebben hoe zijn crush daarmee om gaat?
                    1. een app sturen vanavond met korte uitleg en luchtig maar wel twee linkjes naar het waarom van flossen/ragen/mondhygiene etc.
2. op date vier hem subtiel erop wijzen. (HOE? wil hem niet kwetsen/ongemakkelijk laten voelen/ hij zit niet te wacht op een moeder/ hij is een hoogopgeleide intelligente man met goedlopende zaak)
3. niks zeggen
4. stoppen met daten. (wil ik niet!)
Help. Wat zou jij doen? Wat zou jouw man het liefst hebben hoe zijn crush daarmee om gaat?

donderdag 23 oktober 2025 om 22:11

Je kunt ook even googelen. Om er vervolgens achter te komen dat tandplaque ook een gebruikte schrijfwijze is.
Onder andere door tandartsen en door de Nederlandse Vereniging voor Parodontologie.
En je zegt in beide gevallen hetzelfde. Alleen de schrijfwijze is anders.
Wat is tandarche trouwens?

vrijdag 24 oktober 2025 om 06:05

Dat geldt ook voor TS. Ik hoop dat ze niet altijd zo belerend en jufferig klinkt als in haar opzet als ze de ander ergens op wijst, compleet met verkleinwoorden.Dropdrop schreef: ↑22-10-2025 17:26Je bent zijn date, niet zijn moeder, echt: too much information.
Als je wil dat hij de 4de date lekker ruikt: appen. Kort korter kortst ook.
Ik hoop voor jou dat zijn vorige dates gewoon zijn afgehaakt zonder iets te zeggen.
Als jij iets zegt en hij neemt je niet serieus: neem dat dan heeeel serieus.
Als het hem niet interesseert dat zijn dates een stinkmond moeten zoenen, gaan jouw andere behoeften hem ook niet interesseren.
Ik snap dat jij eigenlijk al behoorlijk hoteldebotel bent,maar hoe hij dit gaat oppakken, zegt iets over latere issues die jullie gaan krijgen
.

vrijdag 24 oktober 2025 om 08:58

Bijzonder dat je de TS zo afkraakt. Ik heb even terug gelezen & ik zie [in dit topic] helemaal niks geks. Niks belerend & jufferig aan. Ook heeft ze de memo al doorgekregen dat ze geen ongevraagde adviezen moet geven.Vivalafete25 schreef: ↑24-10-2025 06:05Dat geldt ook voor TS. Ik hoop dat ze niet altijd zo belerend en jufferig klinkt als in haar opzet als ze de ander ergens op wijst, compleet met verkleinwoorden.

vrijdag 24 oktober 2025 om 13:03

Ik vond de opzet voor hoe ze t wilde brengen vrij belerend en was niet de enige.BaantjerFanGirl1990 schreef: ↑24-10-2025 08:58Bijzonder dat je de TS zo afkraakt. Ik heb even terug gelezen & ik zie [in dit topic] helemaal niks geks. Niks belerend & jufferig aan. Ook heeft ze de memo al doorgekregen dat ze geen ongevraagde adviezen moet geven.
Het was vooral een reactie op degene die zei dat zijn reactie een graadmeter kan zijn voor de verdere communicatie. Dat geldt dan andersom ook.

vrijdag 24 oktober 2025 om 17:41

Zelf doe je precies hetzelfdeVivalafete25 schreef: ↑24-10-2025 13:03Ik vond de opzet voor hoe ze t wilde brengen vrij belerend en was niet de enige.
Het was vooral een reactie op degene die zei dat zijn reactie een graadmeter kan zijn voor de verdere communicatie. Dat geldt dan andersom ook.
                                    Ik zeg maar zo, ik zeg maar..

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Al een account? Log dan hier in