Hoe lastig id het om op je 40 ste vriendinnen- Geen OP

27-10-2025 10:54 31 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Nvt
moderatorviva wijzigde dit bericht op 31-10-2025 20:12
Reden: OP gewist, maatregelen zijn genomen
99.38% gewijzigd
Zelf geen last van. Ik maak snel vrienden. Ligt ook eraan hoe open je zelf bent en hoe je je openstelt naar anderen.
Voor iedereen een groene tuin
Ik heb een voorkeur voor online vriendschappen maken. Dus misschien maakt dat het lastiger. Ik werk niet en ga ook niet naar een sportclub.
Ik vind vrienden maken niet moeilijk, maar ik heb een gezin, een baan, een hond en ik sport. Dat betekent dat ik beperkt beschikbaar ben en die tijd besteed aan vriendschappen die ik al heb of mensen met wie ik écht een hele goede klik heb. Op werkdagen overdag ben ik sowieso niet vrij. Dus ik denk dat het ook best moeilijk is om vrienden met mij te worden zeg maar, dat geldt vast voor meer mensen van deze leeftijd. Het hoeft dus helemaal niet aan jou te liggen! Wat voor 'soort' mensen zoek je nu vooral op?

Heb je hobby's? Ik denk dat contact leggen makkelijker is met mensen met dezelfde soort interesses.
Ik heb laatst de website vriendinnenonline.nl ontdekt misschien kun je daar eens kijken? Kost wel geld maar er is veel activiteit op.
Terug van weggeweest
Ik denk dat afspreken en 'proberen vrienden te worden' niet werkt. Mijns inziens doe je vooral vriendschappen op 'tijdens activiteiten'. Dus plekken waar je samen iets doet met gelijkgestemden. Dit kan werk zijn, maar ook vrijwilligerswerk, sport of een hobby. Ik heb bijvoorbeeld veel vrienden gevonden toen ik bij een zangkoor ging, en toen ik alleen ging backpacken. Dus ga vooral dingen doen, in plaats van zoeken.

Ik denk dat zelf dat mensen ook aan hun water aanvoelen als je contact wilt omdat je eenzaam bent (en ik bedoel niet jij, maar 'je' in algemene zin) en dan haken ze snel af. Dus goed in je vel zitten en gelukkig zijn met jezelf lijkt me sowieso belangrijk. En een klik met iemand hebben voor een vriendschap is zeldzaam, dus je moet er ook oke mee zijn als het na een eerste contact niet meteen raak is.

Dus ja, het is lastig, maar ik denk dat je er niet teveel druk op moet leggen (en dat klinkt makkelijker dan het is, I know). Ik zou een leuke hobby zoeken waar je onder de mensen bent, en dan kijken hoe dat gaat.
streepje31 schreef:
27-10-2025 11:38
Ik heb een voorkeur voor online vriendschappen maken. Dus misschien maakt dat het lastiger. Ik werk niet en ga ook niet naar een sportclub.
Dan maak je waarschijnlijk de meeste kans als je een gedeelde interesse in online context hebt. En het meest kansrijk zijn dan interesses waar al een fijne online community bij hoort en waar je bijvoorbeeld lid kan worden van een Discord om te kletsen met anderen. Als je daar iemand tegenkomt waarmee het gezellig is kun je ook 1 op 1 contact leggen om verder te kletsen.

In je openingspost noem je niet specifiek online interesses. Waarom dan toch de voorkeur voor online terwijl een wandelmaatje misschien veel laagdrempeliger is? Of iets anders waarbij een gedeelde interesse het uitgangspunt is? Want dat lijkt me zowel online als offline het meest kansrijk.
Bedankt voor jullie reacties. Ik heb me aangemeld voor groener Groningen en oproepjes geplaatst op vriendinnenonline.nl en reddit voor creatieve clubjes. Ja het komt ook omdat ik erg teleurgesteld in een vriendin ben die onze vriendschap in de ijskast heeft gezet. Het kost haar teveel energie. Het was mijn sportmaatje. Heb nu wel een ander sportmaatje gelukkig. Maar je voelt je toch een soort van afgewezen
Online is voor mij het makkelijkste om contact te maken. Maar ik wil mensen graag in real life ontmoeten als het klikt natuurlijk
Ik zoek eigenlijk creatievelingen of mensen om te wandelen of te fietsen
streepje31 schreef:
27-10-2025 11:38
Dit forum is op sterven na dood, misschien ergens anders een oproepje plaatsen.
Of gewoon gaan reageren in topics en dan kom je misschien wel iemand tegen. Zo hebben meerdere mensen elkaar hier leren kennen.
GroenTuintje schreef:
27-10-2025 11:27
Zelf geen last van. Ik maak snel vrienden. Ligt ook eraan hoe open je zelf bent en hoe je je openstelt naar anderen.
Ok en wat kan TO hier precies mee?
streepje31 schreef:
27-10-2025 17:05
Bedankt voor jullie reacties. Ik heb me aangemeld voor groener Groningen en oproepjes geplaatst op vriendinnenonline.nl en reddit voor creatieve clubjes. Ja het komt ook omdat ik erg teleurgesteld in een vriendin ben die onze vriendschap in de ijskast heeft gezet. Het kost haar teveel energie. Het was mijn sportmaatje. Heb nu wel een ander sportmaatje gelukkig. Maar je voelt je toch een soort van afgewezen
Ooit zei een vriendin ook tegen mij 'dat ik teveel was' en dat ik veel energie kostte. Ik zou niet weten waarom ik dan aan mezelf zou gaan twijfelen. Wees trots op wie je bent, en soms scheiden wegen.
Is Klub misschien iets voor je?
Daar kun je samen met anderen leuke dingen/activiteiten doen, en ontstaan er mogelijk nieuwe vriendschappen.

De website heet kluppen.
summer is a state of mind
Star⁴ schreef:
27-10-2025 18:30
Ok en wat kan TO hier precies mee?
Nou dat dacht ik ook lekker opbeurend ook .
En nee niet iedereen heeft/kan dat .
Heeft niets met jezelf openstellen te maken .
GroenTuintje schreef:
27-10-2025 11:27
Hier ben ik het echt mee oneens.

Ik ben 2 jaar geleden verhuisd en ga op elke uitnodiging in, ben lid van online platforms, ben vrij open en maak makkelijk contact. Maar om echt een contact van de grond te krijgen, kost tijd. Heel veel tijd. En ligt ook echt aan de mensen die je tegenkomt. Het klikt nu eenmaal niet met iedereen. Kortom: ik vind het ook lastig.
streepje31 schreef:
27-10-2025 17:09
Ik zoek eigenlijk creatievelingen of mensen om te wandelen of te fietsen
Is het dan niet handiger om je aan te sluiten bij een wandelclub of een creatieve groepsbezigheid oid? Het lijkt mij lastig om te wandelen met iemand die je niet kent en wel een gesprek mee moet voeren. Zonder gedeelde ervaringen, dan ben je snel uitgepraat als je samen verder weinig meemaakt.

Weet je waarom het die vriendin teveel energie kost, wat ze daarmee bedoelt?

Ik hoop dat het je lukt, ik heb wel vaker oproepjes her en der gezien van jou vlgs mij. Veel mensen in jouw leeftijdscategorie hebben het te druk, en om een klik te vinden met iemand is ook maar net geluk hebben.
Ja ze heeft lichamelijke klachten waardoor het niet lukt helaas. Ja klopt het is erg lastig om iemand te vinden. Ik zit al op creatieve dagbesteding 1 dagdeel. Maar heb het al eerder geprobeerd daar om vriendschappen te sluiten maar helaas niet gelukt. Helaas hadden zij teveel psychische problemen. Maar wel echt leuke mensen daar en een fijne sfeer. Wandelclubjes zijn vaak s avonds of s ochtends. Dat lukt mij helaas niet ivm mijn energie. En het zijn vaak oudere mensen
Nadine bedankt voor je eerlijkheid. Mag ik je een pm doen
Bedankt pimpelmeesje voor je compliment. Bedankt voor de tip c est moi. Ik zal eens kijken
Kan geen lid worden van kluppen omdat ik nog geen 50 ben. Heel apart
Ken je de app Meet5? Ik vind het lastig om vriendschappen te onderhouden maar wil wel af en toe wat leuks met iemand doen, daar kun je iets zelf organiseren en gelijkgestemden uitnodigen of meedoen met een activiteit. Misschien is het iets voor je :-)
Ja ik ben al lid geweest en heb er 1 vriendin aan over gehouden. Jammer dat je zoveel moet betalen voor premium lid te worden
Ik had een activiteit georganiseerd maar 1 iemand reageerde met wie ik helaas geen klik had. Maar mijn vriendin reageerde via een andere activiteit en zo zijn we vriendinnen geworden. Maar bedankt voor de tip
streepje31 schreef:
27-10-2025 19:59
Nadine bedankt voor je eerlijkheid. Mag ik je een pm doen
Tuurlijk. Maar ik ben op vakantie dus reageer niet heel snel.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven