Reis SriLanka
maandag 27 oktober 2025 om 22:31
Deze zomer denken we naar SriLanka te reizen. Ik heb onderstaand schema in gedachten. Wie kan me helpen: is dit een leuk schema? Mis ik iets of zie ik dingen over het hoofd? We dachten een chauffeur te nemen, behalve voor de treinreis van Kandy naar Ella.
Dag 1: Brussel --> Colombo
Dag 1–2: Negombo – Sujeevani Villa
Dag 3: Sigiriya – Sigiri Water Cottage
Dag 4: Minneriya / Kaudulla – Sigiri Water Cottage
Dag 5: Kandy – The Trees Kandy
Dag 6: Ella – Ella Mount View Guest Inn
Dag 7: Ella → Yala – Leopard Yala Luxury Camping
Dag 8: Yala – Leopard Yala Luxury Camping
Dag 9–11: Mirissa – Three Gables Boutique Villa
Dag 11–12: Colombo → Brussel
Dag 1: Brussel --> Colombo
Dag 1–2: Negombo – Sujeevani Villa
Dag 3: Sigiriya – Sigiri Water Cottage
Dag 4: Minneriya / Kaudulla – Sigiri Water Cottage
Dag 5: Kandy – The Trees Kandy
Dag 6: Ella – Ella Mount View Guest Inn
Dag 7: Ella → Yala – Leopard Yala Luxury Camping
Dag 8: Yala – Leopard Yala Luxury Camping
Dag 9–11: Mirissa – Three Gables Boutique Villa
Dag 11–12: Colombo → Brussel
maandag 27 oktober 2025 om 22:40
Wij reizen graag snel
. Bedrijf, dus weinig tijd. We deden ook 12 dagen over de combi Qatar - Kenia en de combi Mexico- Bahama's met Florida. We zijn een beetje Japanners
. Noodgedwongen, want de komende jaren echt geen tijd voor 14 of meer dagen vakantie achter elkaar. Maar we genieten wel hoor! Denk je dat we belangrijke plekken missen, met dit schema?
maandag 27 oktober 2025 om 22:45
Op vrijwel alle plekken maar 1 nacht. Dan moet je nog van A naar B rijden, in de middag even wat bekijken en wat foto’s maken en dan is het al avond en ga je eten en slapen. Repeat.
Ik zou het niks vinden, jullie vinden het zo te lezen prima. Dus dan heb ik niets toe te voegen aan het schema
Wij hadden ook een chauffeur voor een deel van de reis. We stopten onderweg regelmatig om wat te bekijken of te genieten van een uitzicht , een tempelof dieren te bekijken, of een korte wandeling te maken. Maar daar hebben jullie waarschijnlijk weinig tijd voor
Ik zou het niks vinden, jullie vinden het zo te lezen prima. Dus dan heb ik niets toe te voegen aan het schema
Wij hadden ook een chauffeur voor een deel van de reis. We stopten onderweg regelmatig om wat te bekijken of te genieten van een uitzicht , een tempelof dieren te bekijken, of een korte wandeling te maken. Maar daar hebben jullie waarschijnlijk weinig tijd voor
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
maandag 27 oktober 2025 om 22:58
We blijven op 3 van de 7 plaatsen 2 nachten. De vraag zit hem eigenlijk niet zozeer of de snelheid ok is (we reizen nu eenmaal graag, of noodgedwongen - maar het bevalt ons tot nu toe - 'snel'). De vraag is vooral of we gekke dingen doen qua route of pareltjes over het hoofd zien. En als ik je goed begrijp, is het schema an sich (op de snelheid na
) wel ok?
dinsdag 28 oktober 2025 om 11:37
Wij zijn er deze zomer geweest.
Kandy kun je best overslaan, mis je niks aan. Die dag zou ik dus ergens anders toevoegen.
Ella is erg leuk en gezellig en genoeg te doen.
Wij hadden nog een safari in Wilpattu en geen Yala gedaan meer want we hadden The Big Five al gezien in Wilpattu.
Verder nog paar tips:
* In Negombo leuk om een boottochtje door de kanalen te doen, met een fruitstop halverwege en langs het apenbos.
* Safari olifanten in Minneriya via NL organisatie Lionsafarihabarana, whatsapp met Leonie
* Ella zeker niet overslaan, leuk stadje. Wandeling Little Adams Peak, Nine Arche Bridge, kookcursus. Meerdere (lange) wandelingen vanuit hier te doen.
* vanuit Mirissa kun je naar Tangalle om Turtle Watch Rekawa te bezoeken in de avond om schildpadden eieren te zien leggen, heel vet.
* Vanuit Mirissa is een bezoek aan Galle ook de moeite waard. Bezoek Dalawella beach / Wijaya waar je schildpadden vanaf het strand al in de zee ziet
Kandy kun je best overslaan, mis je niks aan. Die dag zou ik dus ergens anders toevoegen.
Ella is erg leuk en gezellig en genoeg te doen.
Wij hadden nog een safari in Wilpattu en geen Yala gedaan meer want we hadden The Big Five al gezien in Wilpattu.
Verder nog paar tips:
* In Negombo leuk om een boottochtje door de kanalen te doen, met een fruitstop halverwege en langs het apenbos.
* Safari olifanten in Minneriya via NL organisatie Lionsafarihabarana, whatsapp met Leonie
* Ella zeker niet overslaan, leuk stadje. Wandeling Little Adams Peak, Nine Arche Bridge, kookcursus. Meerdere (lange) wandelingen vanuit hier te doen.
* vanuit Mirissa kun je naar Tangalle om Turtle Watch Rekawa te bezoeken in de avond om schildpadden eieren te zien leggen, heel vet.
* Vanuit Mirissa is een bezoek aan Galle ook de moeite waard. Bezoek Dalawella beach / Wijaya waar je schildpadden vanaf het strand al in de zee ziet
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in