Nieuw appartement! Maar...

24-10-2025 17:03 37 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
... ik twijfel sterk door de (voornamelijk) negatieve reviews van de makelaar.

Ik heb een nieuwbouw appartement toegewezen gekregen, helemaal blij mee want ik wil graag verhuizen. Echter, ik heb veel negatieve reviews gelezen over de makelaar en nu is er ook al iets geks: de concrete opleverdatum wordt over ca. 3 weken vermeld (ze zijn nog aan het bouwen) maar ik moet al wel binnen 2 werkdagen een borg overmaken. Dat is volgens mij niet de normale gang van zaken.

Daarnaast is het kantoor alleen per mail bereikbaar, niet telefonisch. Op zich reageren ze vrij snel op mijn mails, maar lees dus online dat dit niet vaak gebeurt.

Aan de andere kant: ik heb de bouw gezien (dus het appartement bestaat wel :p), er zijn krantenartikelen over geschreven en het staat op Funda. Maar toch.... iets in mij gaat nu toch twijfelen. Ik heb al een mail gestuurd met de vraag over het betalen van die borg alvorens de opleverdatum bekend is, dus die wacht ik nog even af.

Wat zouden jullie doen in dit geval? Ik weet dat makelaars wel vaker negatief beoordeeld worden, maar dit is echt best wel slecht als ik het moet geloven. Gaat wel voornamelijk over communicatie en afhandeling, het zijn geen illegale praktijken ofzo. Ik weet niet of ik het kantoor hier zo met naam en toenaam kan neer zetten, anders moet je me even een DM sturen (of jullie moeten even zeggen dat dat gewoon mag haha).

Ben benieuwd naar jullie idee/gevoel!
Wie is de verhuurder, TO? Vaak is de makelaar alleen tussenpersoon. Je kunt dan de betrouwbaarheid bij de verhuurder checken en de verhuurder zelf. Is het een woningbouwvereniging of een commerciële partij?
Borg is niet zo gek, zorg wel dat je pas betaalt wanneer je een ondertekend huurcontract hebt.
Die negatieve reviews, waar gaan die over?
Worden problemen met het huis niet opgelost, krijgen mensen geen borg terug.
Creativiteit is de adem van de ziel – dus adem elke dag!
-Rosings- schreef:
24-10-2025 19:54
De makelaar is hier dus de verhuurder?
nee, tussenpersoon voor een andere eigenaar. En over die eigenaar kan ik ook niet veel vinden...
Sierlijk schreef:
24-10-2025 22:01
Die negatieve reviews, waar gaan die over?
Worden problemen met het huis niet opgelost, krijgen mensen geen borg terug.
nou vooral over communicatie en dus problemen oplossen, en ook veel dingen die ik lees mbt servicekosten afschrijven.
Ik heb altijd de borg en de huur moeten betalen voor de sleuteloverdracht, anders kreeg ik de sleutel niet. Ik vind het niet heel raar? Wel pas nadat het contract ondertekend is natuurlijk. Maar ik ga er van uit dat je dat gedaan hebt.
“We should make no mistake. Without concerted actions, the next generation will be roasted, toasted, fried and grilled.” - Christine Lagarde, IMF
Is de makelaar MVGM? Zo ja, ik huur ook van ze. Ze zijn rampzalig in communicatie maar verder wel prima! Ze verhuren vastgoed van o.a pensioenfondsen, vandaar dat je van eigenaren niet zoveel kunt vinden. Borg betalen voor oplevering klinkt vrij normaal.
Ugli schreef:
28-10-2025 14:39
Is de makelaar MVGM? Zo ja, ik huur ook van ze. Ze zijn rampzalig in communicatie maar verder wel prima! Ze verhuren vastgoed van o.a pensioenfondsen, vandaar dat je van eigenaren niet zoveel kunt vinden. Borg betalen voor oplevering klinkt vrij normaal.
Same!
hoi allemaal,
even update!

@hierboven, nee geen MVGM.

Ben netjes te woord gestaan via de mail en ook snel gereageerd. Ze hebben mijn vertrouwen gewonnen en mijn zus (jurist) vond ook geen rare zaken in het contract. Dus ik heb het getekend en de borg betaald :) en mocht het nou toch niet goed zijn, zijn er 60 andere bewoners met mij :p

Dus jeej, binnenkort verhuizen!
Gefeliciteerd!
Gefeliciteerd met je nieuwe woning en succes met de verhuizing!!
Wat fijn. Gefeliciteerd!
Creativiteit is de adem van de ziel – dus adem elke dag!

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven