Verliefd, moeilijke situatie

28-10-2025 23:11 51 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Goeiedag

Ik wil graag advies inwinnen hoe met deze situatie om te gaan.
Ik heb een jaar geleden een leuke, jonge vrouw ontmoet van 27. Ik ben zelf 31 jaar oud.

Ik zal de situatie proberen uit te leggen. Ik leerde haar een jaar geleden kennen in het centrum. Ik kwam haar de dag erna weer tegen en heb een praatje gemaakt en nummers uitgewisseld. Toen een behoorlijke tijd lopen appen en ineens was daar radiostilte. 2 weken daarna begon ze uit zichzelf weer terug te appen dat het haar speet dat ze een hele tijd niks van zich had laten horen en ze in een hele moeilijke situatie zat en daarom verhuisd was. Sindsdien videobel ik bijna elke dag met haar en spreek ik haar eigenlijke elke dag via WhatsApp. Ik heb haar in die tijd verteld dat ik haar wel zag zitten dat is nou ongeveer 8 maanden geleden. haar antwoord: ik ben verliefd op iemand anders, dat kan natuurlijk en in de tussentijd heb ik 3 maanden een relatie gehad met wat nu dus mijn ex is. In die tijd spraak ik die andere vrouw nog regelmatig, puur vriendschappelijk, ik heb haar in het echt denk ik 3 of 4 keer gesproken vanwege de afstand tussen ons en het feit dat ze 6 of 7 dagen in de week werkt

Ondertussen is het tussen haar en diegene op wie ze verliefd was niks geworden en ze nam/neemt mij steeds meer in vertrouwen over bepaalde dingen. Ik ging/ga een behoorlijk zware tijd door en heb aan haar heel veel steun gehad. Ik werd weer verliefd op haar, alleen zij is dus nu verliefd op een collega van haar. ik heb haar ook verteld dat ik gevoelens voor haar heb en ze reageerde heel goed en zei tegen me dat ik een superleuke gozer ben maar toch echt verliefd is op die collega. Gelukkig is er wat betreft vriendschap tussen ons weinig verandert.

Ik ben ergens jaloers op die jongen met wie ze nu an het afspreken is. Eigenlijk is mijn hele probleem dat die jongen net 3 weken vrijgezel is, hij is vreemd gegaan met haar terwijl hij nog in een relatie zat, ze zijn collega's en zij is zijn leidinggevende. Komt bij dat die jongen haar al een paar keer heeft uitgescholden waar ze van over stuur was. Ik snap dat het haar keuze is en ik ken die hele jongen verder niet maar ik wil niet dat iemand haar nog pijn doet. Ik weet van mezelf dat ik haar goed zou behandelen en ik vraag me soms af wat als ik een paar maanden eerder eerlijk tegen haar was geweest over mijn gevoelens voor haar. Ik ben redelijk jaloers aangelegd en ik snap niet zo goed waarom ze mij geen kans wil geven. Officieel hebben ze nou geen relatie en hebben ze elkaar buiten werktijd 2 ker in het echt gezien. Die ex van die jongen waarmee zij nu aan het daten is stalked hun een beetje, ze heeft een andere collega die tussen hen aan het stoken is en dit is wat ze mij zelf heeft verteld.

Wat kan ik hiermee? Als vriend waardeer ik haar heel erg en ik wil haar absoluut niet kwijt. Ik wil haar eigenlijk gewoon als mijn vriendin/vrouw in mijn leven. Ik moet me er misschien maar gewoon over heen zetten, het is haar leven en zij is verliefd op die collega van haar en niet op mij. Wat ik eerder al zei ik wil niet dat iemand haar nog pijn doet.
Alle reacties Link kopieren Quote
Haha, dit voelt heel puberaal "ze woont 40 kilometer verderop, dat is heeeeel ver". Zoveel mensen hebben LAT relaties en vrienden op zo'n afstand of meer.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven