Geld & Recht alle pijlers

Geld terug of niet?

02-11-2025 08:54 29 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Komende woensdag moet ik met het openbaar vervoer van Den Bosch naar Utrecht. Helaas rijden er geen treinen op dat traject waardoor ik om moet rijden via Arnhem. Dit duurt een uur extra (1,5 uur i.p.v. een half uur). Ik vraag me af of dit als vertraging geldt waardoor ik het geld terug kan krijgen? Of is dit niet van toepssing omdat het nu al duidelijk is? De treinen rijden niet vanwege een aanrijding afgelopen donderdag waardoor het spoor hersteld moet worden. Ik begrijp dat helemaal en bedoel dit dan ook niet als een ns-bash-topic, maar ik kan gewoon niet goed vinden wat de regels zijn in deze situatie en hoop dat een van jullie dat wel weet.
In het verleden waren er aangekondigde werkzaamheden op mijn traject (bijv deel bussen). Ik heb toen wel vergoeding bij vertraging ontvangen.
Mugske schreef:
02-11-2025 13:54
In het verleden waren er aangekondigde werkzaamheden op mijn traject (bijv deel bussen). Ik heb toen wel vergoeding bij vertraging ontvangen.
Was dat de vertraging omdat je met de bus moest of een vertraging bovenop de vertraging?
Lijkt me trouwens dat hier de regel 'overmacht' van toepassing is.
Such fun!1
Als je al een kaartje hebt gekocht en je wilt hierdoor niet gaan, zou ik de klantenservice bellen. Wellicht krijg je dan wel je geld terug. Ik bedoel dus niet de vergoeding die je krijgt als je gereisd hebt met vertraging. Maar een vooraf gekocht kaartje wat je niet meer gaat gebruiken retour doen.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven