Leuke maar complexe man
zondag 2 november 2025 om 20:52
Zoals de titel al zegt heb ik een leuke maar complexe man ontmoet. Maar het elkaar fysiek zien gaat moeizaam helaas. Ik ken hem inmiddels 1,5 jaar. We hebben elkaar ongeveer 12 keer gezien, niet zo vaak dus. Ik weet zeker dat hij niet getrouwd is of een vriendin heeft. Maar door flinke jeugdtrauma’s heeft hij veel moeite met zich binden.
We hebben superleuk en bijzonder (en vaak) app contact. Ik hoef niet zozeer een vaste relatie op het moment, maar hem vaker zien en hem beter leren kennen zou ik wel heel leuk vinden.
De laatste tijd hadden we wel vaker afgesproken (vaak op zijn initiatief) maar zei hij weer af. Hij weet dat ik dat heel vervelend vind het gebeurt nu ook minder vaak. Maar nu komen die afspraken nog steeds moeilijk van de grond, want hij wil het liefst pas op het laatste moment beslissen of het doorgaat. Als hij teveel aan zijn hoofd heeft kan hij het niet. Door alles wat hij heeft meegemaakt snap ik het ook wel weer.
De laatste keer dat we elkaar zagen is zo’n 3 weken geleden. We hebben het echt zo leuk gehad. We zijn wat gaan drinken en hebben veel gelachen en hebben daarnaast ook goede en serieuze gesprekken gevoerd.
Hij zegt dat hij nog nooit zo’n leuk contact met iemand heeft gehad. En de aantrekkingskracht is er ook van beide kanten. Hij waardeert heel erg mijn begrip voor zijn situatie.
Maar nadat gister weer een eventuele afspraak niet door kon gaan baalde ik wel heel erg. Vriendinnen van mij zeggen dat ik moet bedenken in hoeverre ik dit zelf nog leuk vind. En dat ik ook de keuze kan maken ermee te stoppen om mezelf te beschermen. En rationeel weet ik dat natuurlijk. Maar gevoelsmatig kan ik hem niet loslaten. Ik heb het een paar keer geprobeerd. Maar als hij dan toch weer contact opneemt ga ik meteen weer voor de bijl. (En stiekem zit ik dan ook gewoon te wachten op zijn berichtje.)
Ik heb zo’n goed gevoel bij hem, het voelt zo vertrouwd en bijzonder.
Hij zou natuurlijk in therapie kunnen gaan om zijn trauma’s aan te pakken. Maar ik vind niet dat ik degene ben die dat moet zeggen. Daar moet hij zelf aan toe zijn denk ik. En misschien doet hij dat ook al, daar hebben we het nog niet over gehad. Sowieso laat hij niet veel los over vroeger maar af en toe een klein beetje.
Ik weet niet zo goed wat ik met dit bericht wil. Ik denk sowieso even alles voor mezelf op een rijtje zetten, en ik zou graag weten of er mensen zijn die ervaring hebben met zo’n situatie. En ik hoop dan natuurlijk op ervaringen dat het beter kan worden.
Groetjes, 2Sissi
We hebben superleuk en bijzonder (en vaak) app contact. Ik hoef niet zozeer een vaste relatie op het moment, maar hem vaker zien en hem beter leren kennen zou ik wel heel leuk vinden.
De laatste tijd hadden we wel vaker afgesproken (vaak op zijn initiatief) maar zei hij weer af. Hij weet dat ik dat heel vervelend vind het gebeurt nu ook minder vaak. Maar nu komen die afspraken nog steeds moeilijk van de grond, want hij wil het liefst pas op het laatste moment beslissen of het doorgaat. Als hij teveel aan zijn hoofd heeft kan hij het niet. Door alles wat hij heeft meegemaakt snap ik het ook wel weer.
De laatste keer dat we elkaar zagen is zo’n 3 weken geleden. We hebben het echt zo leuk gehad. We zijn wat gaan drinken en hebben veel gelachen en hebben daarnaast ook goede en serieuze gesprekken gevoerd.
Hij zegt dat hij nog nooit zo’n leuk contact met iemand heeft gehad. En de aantrekkingskracht is er ook van beide kanten. Hij waardeert heel erg mijn begrip voor zijn situatie.
Maar nadat gister weer een eventuele afspraak niet door kon gaan baalde ik wel heel erg. Vriendinnen van mij zeggen dat ik moet bedenken in hoeverre ik dit zelf nog leuk vind. En dat ik ook de keuze kan maken ermee te stoppen om mezelf te beschermen. En rationeel weet ik dat natuurlijk. Maar gevoelsmatig kan ik hem niet loslaten. Ik heb het een paar keer geprobeerd. Maar als hij dan toch weer contact opneemt ga ik meteen weer voor de bijl. (En stiekem zit ik dan ook gewoon te wachten op zijn berichtje.)
Ik heb zo’n goed gevoel bij hem, het voelt zo vertrouwd en bijzonder.
Hij zou natuurlijk in therapie kunnen gaan om zijn trauma’s aan te pakken. Maar ik vind niet dat ik degene ben die dat moet zeggen. Daar moet hij zelf aan toe zijn denk ik. En misschien doet hij dat ook al, daar hebben we het nog niet over gehad. Sowieso laat hij niet veel los over vroeger maar af en toe een klein beetje.
Ik weet niet zo goed wat ik met dit bericht wil. Ik denk sowieso even alles voor mezelf op een rijtje zetten, en ik zou graag weten of er mensen zijn die ervaring hebben met zo’n situatie. En ik hoop dan natuurlijk op ervaringen dat het beter kan worden.
Groetjes, 2Sissi
2sissi wijzigde dit bericht op 05-11-2025 22:47
1.95% gewijzigd
maandag 3 november 2025 om 12:20
Feit blijft wel dat de situatie rondom deze man erg complex is . Je doel is eigenlijk een relatie met hem. Maar bedenk wel wel dat een relatie met iemand met zulke forse problemen heel veel van je zal vragen. Zie je dat voor je? Een leven met iemand die veel dingen niet aankan, de aanpassingen die jij moet doen. Persoonlijk denk ik niet dat je kinderen hieraan moet willen blootstellen mocht de relatie er ook echt komen.2Sissi schreef: ↑03-11-2025 12:04Als ik met iemand afspreek wil dat niet meteen zeggen dat ik een relatie wil. Het kan ook gewoon leuk en gezellig zijn.
Ook voor mijn kinderen wil ik pas een relatie als ik zeker weet dat iemands wat toevoegt. En voordat ik mijn kinderen voor zou stellen aan iemand zijn we weer een hele tijd verder.
Dat bedoelde ik met mijn eerste post, je kan nu willen investeren in iets maar zou je dat willen als hier geen echte toekomst in zit?
maandag 3 november 2025 om 12:27
maandag 3 november 2025 om 12:58
maandag 3 november 2025 om 13:33
Ja, dat was mijn antwoord. Ik heb inderdaad weinig verstand van diepgeworteld trauma, gelukkig, maar ik zou me storen aan zijn ontwijkende, egoïstische gedrag. Ook als hij geen trauma had. Ik zou denken: doe mij maar een leuke man die volledig voor mij gaat.
Genoeg mensen in dit topic zeggen: dit is geen leuke man. Duidt dat wel op verstand van diepgeworteld trauma? Je mag een man toch links laten liggen om elke reden, al is het om zijn lelijke sokken?
maandag 3 november 2025 om 13:34
Dit is alsof ik mijn verhaal lees. Ook wij zagen elkaar maar 2 keer per maand. Dat bleek vanuit hem al een compromis te zijn. 1 keer per 4 a 5 weken vond hij beter. Hij wilde niet blijven slapen maar ik dacht dat komt nog wel. Het kwam niet en het contact werd ook steeds een beetje minder maar dat kwam omdat hij het druk had. Hij voelde de verbinding ook als we oppervlakkig contact hadden.
Ik vond het vreselijk en heb uiteindelijk de relatie gestopt. Eerst zouden we vrienden blijven maar het deed mij zoveel pijn dat ik inmiddels het contact helemaal verbroken heb.
Ik denk dat als dit al zolang op deze manier gaat dit is hoe het blijft. Sterkte
Ik vond het vreselijk en heb uiteindelijk de relatie gestopt. Eerst zouden we vrienden blijven maar het deed mij zoveel pijn dat ik inmiddels het contact helemaal verbroken heb.
Ik denk dat als dit al zolang op deze manier gaat dit is hoe het blijft. Sterkte
maandag 3 november 2025 om 13:47
Claire45 schreef: ↑03-11-2025 13:33Ja, dat was mijn antwoord. Ik heb inderdaad weinig verstand van diepgeworteld trauma, gelukkig, maar ik zou me storen aan zijn ontwijkende, egoïstische gedrag. Ook als hij geen trauma had. Ik zou denken: doe mij maar een leuke man die volledig voor mij gaat.
Genoeg mensen in dit topic zeggen: dit is geen leuke man. Duidt dat wel op verstand van diepgeworteld trauma? Je mag een man toch links laten liggen om elke reden, al is het om zijn lelijke sokken?
Het gaat om jouw tweede zin. Jij schrijft: Het klinkt ook een beetje (als hij op het laatste moment afzegt, want moeilijk, en problemen, en ingewikkeld) alsof hij er gebruik van maakt. Ik bedoel: dat hij het imago van getourmenteerde man wel handig vindt als het zo uitkomt.
Totaal irrelevant. Of het nou wel of geen leuke man is. Het bewust inzetten van je psychische shit. Hoe krijg je het je toetsenbord uit.
I am free, yes, I'm free, now I'm on my way...
maandag 3 november 2025 om 13:57
Klinkt herkenbaar inderdaad. Weet je ook wat zijn reden was om elkaar niet zo vaak te willen zien?Pendule schreef: ↑03-11-2025 13:34Dit is alsof ik mijn verhaal lees. Ook wij zagen elkaar maar 2 keer per maand. Dat bleek vanuit hem al een compromis te zijn. 1 keer per 4 a 5 weken vond hij beter. Hij wilde niet blijven slapen maar ik dacht dat komt nog wel. Het kwam niet en het contact werd ook steeds een beetje minder maar dat kwam omdat hij het druk had. Hij voelde de verbinding ook als we oppervlakkig contact hadden.
maandag 3 november 2025 om 16:37
Is er trouwens een reden dat hij WEL continu kan appen?
Als zijn trauma's dan toch zo immens zijn zou ik denken dat hij alles afweert / beperkt.
Ik zou incalculeren dat het gewoon een bezette vent is die 1 keer om de 6 weken een keertje alleen thuis is en ongemerkt weg kan.
Waarbij partnerlief zijn gsm nooit ziet.
Als zijn trauma's dan toch zo immens zijn zou ik denken dat hij alles afweert / beperkt.
Ik zou incalculeren dat het gewoon een bezette vent is die 1 keer om de 6 weken een keertje alleen thuis is en ongemerkt weg kan.
Waarbij partnerlief zijn gsm nooit ziet.
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
maandag 3 november 2025 om 17:32
Dit. Je trekt aan een dood paard. Waarom zoveel energie erin steken. Ik zou naar je vriendinnen luisteren OP. Genoeg andere mannen.
maandag 3 november 2025 om 17:33
maandag 3 november 2025 om 18:01
Ik kan er heel goed naast zitten, ik ken de man verder niet, maar hij zal de eerste niet zijn die niet honderd procent is wie hij zegt te zijn. Hij kan ook getrouwd zijn. Of er dertig andere leuke vrouwen op nahouden. Of gewoon geen zin hebben om af te spreken omdat hij zich wel amuseert met een beetje appen. Dat weten we allemaal niet, maar fijn dat jij wel overtuigd bent.Fantasy schreef: ↑03-11-2025 13:47Het gaat om jouw tweede zin. Jij schrijft: Het klinkt ook een beetje (als hij op het laatste moment afzegt, want moeilijk, en problemen, en ingewikkeld) alsof hij er gebruik van maakt. Ik bedoel: dat hij het imago van getourmenteerde man wel handig vindt als het zo uitkomt.
Totaal irrelevant. Of het nou wel of geen leuke man is. Het bewust inzetten van je psychische shit. Hoe krijg je het je toetsenbord uit.
maandag 3 november 2025 om 22:29
dinsdag 4 november 2025 om 06:57
Ja, maar het gaat ook om wat JIJ fijn vindt en wat jij nodig hebt en wil. Klinkt alsof je jezelf nogal weg wil cijferen voor hem om hem maar te krijgen. Je eigen behoeftes opzij zetten, dingen goedpraten.
Weet je, ik snap het wel, want je komt niet vaak iemand tegen waarbij wat gevoel ontstaat. Maar de valkuil is wel dat dit laatste enige leuke optie op aarde lijkt. Maar denk eens de andere kant op: er zijn ook mannen die je goed laten voelen en die je dolgraag willen zien, die extra moeite voor je doen. Dat verdien je toch? Waarom dan je tijd verdoen met iemand waarbij je jezelf volledig gaat verliezen? Dat ga je 1 niet volhouden op de langere termijn en 2 achteraf heb je spijt dat je je zolang aan het lijntje hebt laten houden, terwijl je ook ruimte had kunnen maken voor iemand die echt voor je wil gaan.
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in