Entertainment alle pijlers

Bureau Utrecht ( Ewout bij de politie )

04-11-2025 21:36 57 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Wie kijkt dit ook.....

Bizar, hoe een groepje etterbakken vind, dat ze stenen moeten gaan gooien naar de agenten!

Wie kijkt er ook, en schrik je hier ook van?

Alle eerdere seizoenen heb ik ook gezien, maar ik schrik wel een beetje van de narigheid in Utrecht
Ik kijk ook.
Wat een ellendelingen inderdaad.
Vreselijk om te zien, dat uitlokken en uit dagen.
Ik heb zo'n bewondering voor hoe rustig die agenten blijven als zulke lowlifes helemaal los gaan met al die sneue scheldwoorden....

Wat een wereld hè, dat het zo moet
Ook gekeken,met verbazing bijna, in wat voor wereld leven wij zeg.. niet normaal..
Niet normaal inderdaad. Dagelijks werk van de politie.
Niet meer veilig in je eigen land met dat soort idioten.
En al een hotline met je advocaat. Ik heb niet eens een advocaat 🤨
Alles gaat voorbij
Ik heb het programma niet gezien maar weet wel dat dit in 'bepaalde buurten' van Utrecht plaatsvindt.
Bewondering hoe ze dag in dag uit omgaan met zulke etterbakken.
Joppie schreef:
05-11-2025 08:11
En al een hotline met je advocaat. Ik heb niet eens een advocaat 🤨
Dat zegt al genoeg idd..
Ik vond dit ook een heftige.
Heb de andere series ook gezien en schrok daar ook van, maar ik vond deze toch een stapje erger. En dat terwijl ik Utrecht altijd vond overkomen als zo'n gezellige stad...

Ik vond het bij die stenengooiers zo heftig om te zien wat groepsdynamiek doet. En dan vraag ik me altijd naïef af waarom het dan andersom niet werkt. Als er 5 mensen heel leuk en aardig doen, waarom het er dan niet heel snel 30 worden die leuk en aardig doen en dan 50 en 100, etc.
Ik schrik hier niet van en dat vind ik eigenlijk nog het ergste.

Niet normaal dat alle kostbare tijd van de politie naar dit soort gasten moet gaan.

Ik vrees voor de toekomst, want de jochies zijn amper volwassen en er volgen er nog veel meer. Allemaal in de ban van de drugshandel en andere ‘zaken’.
Het komt ook gewoon omdat de politie niks kan of mag doen.
Pak je ze op lopen ze binnen een uur weer het politie bureau uit.
Hier in dit land zijn we altijd van het praten en niet van het aanpakken.
Ja ik schrok er ook van. En ik snap dat de agenten zorgen dat ze wegwezen in zo’n situatie maar ergens heb ik zoiets van zet er ff ME of waterkanon tegenover….gelijk in de kiem smoren zulke acties.
Ze komen met zoveel weg die lui.

En als ze wel gepakt worden zoals met die man die een ander mishandelde en gewoon op terras zat…krijgt ff taakstrafje van 40 uur waarvan 20 uur voorwaardelijk ofzo. Dagje of 3 uitvoeren en hij kan weer gaan en staan. Dat is toch bizar.
Dat is toch dweilen met de kraan open voor die agenten.👮‍♂️
Duufje schreef:
05-11-2025 09:33
Ik vond dit ook een heftige.
Heb de andere series ook gezien en schrok daar ook van, maar ik vond deze toch een stapje erger. En dat terwijl ik Utrecht altijd vond overkomen als zo'n gezellige stad...
Is het ook, ik woon er al ruim 30 jaar met veel plezier. De criminaliteit in Utrecht is laag in vergelijking met de andere grote steden. Wel zijn er bepaalde wijken die ik zoveel mogelijk vermijd. Ik vermoed dat dat ook de wijken zijn die voornamelijk te zien zijn in deze serie. Daar zijn de problemen echt wel heel groot en zorgwekkend. En zo structureel dat ik daar niet snel verbetering zie.
Ik ben goed bekend in een "slechte" wijk van Utrecht en mij verbazen de beelden niet, 30 jaar geleden was er al gedoe met zulke gastjes en nu nog steeds. Treurig.
Men krijgt het gedrag niet onder controle, wat mij betreft zouden de straffen een stuk omhoog moeten.

Vind het bewonderenswaardig hoe rustig de agenten blijven, en nog de motivatie vinden om dit werk te doen.
Limon schreef:
05-11-2025 15:05
Ik ben goed bekend in een "slechte" wijk van Utrecht en mij verbazen de beelden niet, 30 jaar geleden was er al gedoe met zulke gastjes en nu nog steeds. Treurig.
Men krijgt het gedrag niet onder controle, wat mij betreft zouden de straffen een stuk omhoog moeten.

Vind het bewonderenswaardig hoe rustig de agenten blijven, en nog de motivatie vinden om dit werk te doen.
Sharon Dijksma zou hier toch wat aan doen? Het wordt alleen maar erger :-(
Sharon Dijksma en Ewout zaten bij Pauw & de Wit, ik was benieuwd naar haar reactie. Maar zij denkt dat met buurtvaders ed wat te bereiken is, dat gebeurd toch al jaren en de ellende wordt zoals je zegt alleen maar erger.
Limon schreef:
05-11-2025 15:05

Ik ben een tijdje terug als getuige gehoord na een massale vechtpartij.
De rechercheur die mijn getuigenis afnam zei dat hogere straffen voor de meeste jongens geen zin hebben omdat het hen een hogere status binnen de groep/gemeenschap geeft.

Het liefst zie ik zulk tuig ook 10 jaar achter de tralies maar voor hen is 10 dagen herkenbaar,in het openbaar, vuil prikken een veel grotere en meer vernederende straf, volgens de rechercheur.
granny71 schreef:
05-11-2025 19:58
Ik ben een tijdje terug als getuige gehoord na een massale vechtpartij.
De rechercheur die mijn getuigenis afnam zei dat hogere straffen voor de meeste jongens geen zin hebben omdat het hen een hogere status binnen de groep/gemeenschap geeft.

Het liefst zie ik zulk tuig ook 10 jaar achter de tralies maar voor hen is 10 dagen herkenbaar,in het openbaar, vuil prikken een veel grotere en meer vernederende straf, volgens de rechercheur.
Dat is wel een interessante kijk op de straffen. Had het niet op die manier bekeken.
Maar of het voldoende is..
.
anoniem_698a1e1fe277f wijzigde dit bericht op 06-02-2026 16:12
99.75% gewijzigd
Limon schreef:
06-11-2025 11:08
Dat is wel een interessante kijk op de straffen. Had het niet op die manier bekeken.
Maar of het voldoende is..
Het mag helaas niet ivm de privacy van de daders.
Als ze al een taakstraf opgelegd krijgen is dat altijd buiten hun eigen sociale omgeving.
Gekeken nav dit topic maar ik ben ook best wel geschrokken van die man die iemand flink in elkaar sloeg en vervolgens rustig op een terrasje ging zitten net alsof er niets was gebeurd. Dat filmpje dat hij aan het slaan was vond ik verschrikkelijk om naar te kijken.
Ik ben halverwege en het is echt verschrikkelijk om aan te zien. Politie mag en kan ook bijna niks. Waardeloos.
24 uur taakstraf voor die mishandeling. Slaat toch nergens op.
Mintel88 schreef:
06-11-2025 20:19
24 uur taakstraf voor die mishandeling. Slaat toch nergens op.
Precies wat ik ook dacht.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven