Werk & Studie alle pijlers

Afscheidskadootje voor collega

23-07-2009 22:52 18 berichten
Alle reacties Link kopieren
Er gaan een aantal collega's onze vestiging verlaten maar blijven wel voor hetzelfde bedrijf werken. Wie heeft er leuke ideeen?

Ik heb heel veel foto's van hen maar een mok of muismat, vind ik wel een beetje voor de hand liggen.

Ik hoor het graag!
Maak van die heel veel foto's een leuke collage.
Ja en dan in een leuke lijst?
Dat is ook heel cliche. Wat dacht je van een stripper?? Maar dan serieus: het is vrijwel onmogelijk origineel uit de hoek te komen dus neem genoegen met een leuk kado dat de mensen zelf leuk zullen vinden....
quote:schorpioentje29 schreef op 24 juli 2009 @ 00:24:

Dat is ook heel cliche. Wat dacht je van een stripper?? Maar dan serieus: het is vrijwel onmogelijk origineel uit de hoek te komen dus neem genoegen met een leuk kado dat de mensen zelf leuk zullen vinden....Zo mee eens. Waarom moet alles orgineel zijn? Is gewoon leuk en gepast niet voldoende?
Ze bestaan, het is moeilijk te verstaan. Je wilt het niet horen, toch ben je samen met een geest geboren. In je zit een geest die leeft, die je soms moeilijkheden geeft. Eigenlijk is een geest heel fijn, anders zou je toch nooit geboren zijn?
Een bos bloemen of een boeken-, cd-, dinerbon en anders een bioscoopbon. Daar heb je tenminste wat aan. Wat moet je nou met een mok met je eigen kop erop?

Dat gaat bij mij zo de container in.
nog meer voorwerpen om foto's op te doen...

een tshirt

een snijplank

een kookschort

een heeeele grote kaart van de expo

op een gezelschapsspel

een dienblad
quote:Rary schreef op 24 juli 2009 @ 00:57:

nog meer voorwerpen om foto's op te doen...

een tshirt

een snijplank

een kookschort

een heeeele grote kaart van de expo

op een gezelschapsspel

een dienbladIk las 'strijkplank' en dacht: verdomd dat is een origineel idee!
quote:castorella schreef op 24 juli 2009 @ 01:03:

[...]

Ik las 'strijkplank' en dacht: verdomd dat is een origineel idee! Ja, met al jullie hoofden erop: altijd fijn om je ex-collega's met gloeiend heet ijzer in hun gezicht te douwen
Verrek, da's echt een goed idee Catorella!
Een collage van de foto's maken en deze op canvasdoek laten printen?
Als je iets met de foto's wil doen zou ik de leuksten uitzoeken en daar digitaal een leuk album van maken, of af laten drukken en zelf een leuk album maken.
Wat moet je met een foto van jezelf als afscheidskado. Dat zou ik ook meteen weggooien.

Inderdaad gewoon een bon voor het een of ander is veel leuker, vind ik!
Een dartbord met foto's! Extra pijlen erbij, klaar.
quote:merretje schreef op 24 juli 2009 @ 08:16:

Een collage van de foto's maken en deze op canvasdoek laten printen?

Waar zou je zoiets moeten hangen? Ik zou er niet blij mee zijn.

Misschien is het leuk om een kookschort te bedrukken met foto's? Kan iedereen er ook nog met watervaste stift een persoonlijke boodschap op zetten.

Edit: zie dat Rary hetzelfde idee had.
Dubbel
Iris bonnen, kunnen ze iets kopen wat ze zelf leuk vinden. Daarbij maakten we op het vorige werk altijd een soort afscheidsboekje. Iedereen leefde zich uit op een A4-tje. Kwamen vaak hele leuke dingen uit. De één pleurde er een plaatje van een bos bloemen op met alleen de woorden veel succes verder. Een ander had gezicht van betreffende collega van foto's gehaald en geplakt op allerlei hilarische plaatjes die je op internet kunt vinden.
Hmm op mijn werk zijn we wel van de creatieve cadeaus (werk dan ook bij een communicatiebureau). We hebben een keer een cd gemaakt met nummers die we 'mee wilden geven' aan die persoon (en eentje met allemaal nummers over afscheid). Daarbij hebben we een cdboekje gemaakt met een korte tekst van iedereen en een foto. We hebben een keer een filmpje gemaakt, een keer een groot doek van een abstracte versie van een foto van die persoon. We hebben een keer (die jongen drumde) een trommel vol drumstokken gegeven met aan iedere drumstok een briefje. Hierop stond aan de ene kant een foto en aan de andere kant een tekstje. En we hebben een keer tegeltjes (van die Delftsblauwe) gemaakt voor iemand die altijd van die fantastische uitspraken deed. Etc.

Kortom, als je écht origineel wil zijn, moet je individueel aan de slag gaan.

Misschien een fotoboekje van de Hema met kreten en uitspraken? Of maak een abc (grinnik)...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven