Plantaardig & kindvriendelijk rond Artis

08-11-2025 19:07 27 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Een vraag aan de Amsterdamkenners...

Met een groep die bestaat uit gezinnen willen we 's avonds uit eten na een bezoek aan het museum naast Artis. Op het menu moet minimaal één plantaardig hoofdgerecht staan. Verder moet het enigszins kindvriendelijk zijn. Een hele speeltuin of speelhoek is na een dagje uit niet nodig, maar het is wel handig als er ook iets simpels te eten valt en kinderen in ieder geval welkom zijn. Verder liefst binnen 10 minuten lopen van Artis, want de kleuters zullen wel moe zijn na zo'n dag.

Zelf hebben we via internet zitten zoeken, maar we twijfelen erg wat de leukste of meest handige optie is. Bij het restaurant direct naast Artis staan plantaardige maar complexe gerechten op het menu, terwijl er geen kindermenu is. Het is lang geleden dat we in Artis waren en we kennen de omgeving ook niet zo goed.
Tegenover Artis, bruin café zonder harde muziek, kinderen welkom, gezellige sfeer. Check zelf even de menukaart, ik ben niet thuis in plantaardig https://koosjeamsterdam.nl/#menu
gryla wijzigde dit bericht op 08-11-2025 19:28
7.30% gewijzigd
Ik heb even zitten zoeken maar ik zie eigenlijk alleen maar "grote mensen" restaurants, niet iets waar je met kleine kinderen heen gaat. Zeker niet als die al moe zijn na een dag museum.
Lastig die afstand. Artis zelf trouwens volledig vega en ook vegan op het menu. Toch daar eten misschien?
https://bloem36.nl/ Alweer een tijdje geleden geweest. Vond het destijds erg lekker. Maar voor kinderen....Ik zou ook voor eten in Artis gaan.
@ Star4 en Max.Daffie:

Wij dachten dat je, als je naar het museum naast Artis bent geweest, Artis zelf niet in kunt om daar te gaan eten. Klopt dat? Als het wel kan, is simpel & vegan eten in Artis natuurlijk een goede optie!
-Marilou- schreef:
08-11-2025 19:29
@ Star4 en Max.Daffie:

Wij dachten dat je, als je naar het museum naast Artis bent geweest, Artis zelf niet in kunt om daar te gaan eten. Klopt dat? Als het wel kan, is simpel & vegan eten in Artis natuurlijk een goede optie!
Gaan jullie alleen naar het museum dan? Of heb je gewoon een combi-ticket? Dan kan je gewoon weer naar binnen hoor.
Star⁴ schreef:
08-11-2025 19:42
Gaan jullie alleen naar het museum dan? Of heb je gewoon een combi-ticket? Dan kan je gewoon weer naar binnen hoor.

We gaan (met museumkaarten voor de meesten) naar 'Artis - Groote Museum'.
Max.Daffie schreef:
08-11-2025 19:27
https://bloem36.nl/ Alweer een tijdje geleden geweest. Vond het destijds erg lekker. Maar voor kinderen....Ik zou ook voor eten in Artis gaan.

Wat een interessante menukaart! Ze kunnen helaas maar 4 personen per tafel/gezelschap ontvangen. Dus dit is dan voor een andere keer.
Gryla schreef:
08-11-2025 19:14
Tegenover Artis, bruin café zonder harde muziek, kinderen welkom, gezellige sfeer. Check zelf even de menukaart, ik ben niet thuis in plantaardig https://koosjeamsterdam.nl/#menu

Ziet er inderdaad gezellig uit! En een goed kindermenu. Dat is erg handig.
Wel opvallend dat ze, even los van veganistisch, zelfs geen enkel vegetarisch hoofdgerecht hebben! Ik zie tegenwoordig eigenlijk zelden nog een menukaart met alleen vleesgerechten. Gelukkig zijn de veganisten in onze vriendengroep erg flexibel. Als we niks beters vinden en dit met de kinderen het meest praktisch lijkt, eten de veganisten desnoods alleen patat.
-Marilou- schreef:
08-11-2025 20:17
Ziet er inderdaad gezellig uit! En een goed kindermenu. Dat is erg handig.
Wel opvallend dat ze, even los van veganistisch, zelfs geen enkel vegetarisch hoofdgerecht hebben! Ik zie tegenwoordig eigenlijk zelden nog een menukaart met alleen vleesgerechten. Gelukkig zijn de veganisten in onze vriendengroep erg flexibel. Als we niks beters vinden en dit met de kinderen het meest praktisch lijkt, eten de veganisten desnoods alleen patat.
Ik ben fan van cafe Koosje, een ruim en gemoedelijk bruin cafe met goede bediening. Kom er al jaren. Laatst voor het eerst sinds lange tijd weer eens gegeten, en als vega(n) was het echter niet veel soeps. 1 gerecht (parelcouscoussalade), en vond het niet echt lekker. Maar te doen voor een keer.
_horizon_ schreef:
08-11-2025 20:25
Ik ben fan van cafe Koosje, een ruim en gemoedelijk bruin cafe met goede bediening. Kom er al jaren. Laatst voor het eerst sinds lange tijd weer eens gegeten, en als vega(n) was het echter niet veel soeps. 1 gerecht (parelcouscoussalade), en vond het niet echt lekker. Maar te doen voor een keer.

Goed om te weten. Misschien redden we ons er dan prima voor één keer. Patat met salade of zoiets. Omdat het gezellig en dichtbij is.
-Marilou- schreef:
08-11-2025 20:07
Wat een interessante menukaart! Ze kunnen helaas maar 4 personen per tafel/gezelschap ontvangen. Dus dit is dan voor een andere keer.
Zeker een keer doen hoor. Die toetjes...heerlijk!!!
Dit cafe is ook redelijk in de beurt (hoek om en straat uitlopen). Ook een leuke plek, maar heb er nog nooit gegeten en kan de dinerkaart online niet inzien. Je zou daar evt nog even kunnen kijken?

https://www.cafesmitenvoogt.nl/

En als je de lat qua eten inderdaad laag legt en gaat voor gezelligheid, dan is Koosje echt een fijne plek (en misschien had ik net pech die avond met de kok, en is het op een andere avond beter)
Je kunt even kijken op happycow of er geschikte opties in de buurt zijn. Site met restaurants met vegan opties. De site is zeker niet compleet maar er staat wel veel op.
Pizzabakkers locatie Amsterdam Plantage! Is niet chic uit eten, maar ze hebben érg goede pizza's en verschillende vegan opties en voor de kinderen kun je een bolletje deeg bestellen om mee te spelen tijdens het wachten.
Gaan jullie met de auto naar Artis, of nemen jullie het OV? En zo ja via welk station?
Pilea schreef:
08-11-2025 21:16
Pizzabakkers locatie Amsterdam Plantage! Is niet chic uit eten, maar ze hebben érg goede pizza's en verschillende vegan opties en voor de kinderen kun je een bolletje deeg bestellen om mee te spelen tijdens het wachten.
Die is voorlopig dicht na een reeks bomaanslagen :|
GriebusDus schreef:
08-11-2025 21:17
Die is voorlopig dicht na een reeks bomaanslagen :|
Ohh, dat wist ik niet! Wat naar zeg.
GriebusDus schreef:
08-11-2025 21:16
Gaan jullie met de auto naar Artis, of nemen jullie het OV? En zo ja via welk station?

Eén gezin met het ov en de rest met auto's of nog onbekend.
_horizon_ schreef:
08-11-2025 20:36
Dit cafe is ook redelijk in de beurt (hoek om en straat uitlopen). Ook een leuke plek, maar heb er nog nooit gegeten en kan de dinerkaart online niet inzien. Je zou daar evt nog even kunnen kijken?

https://www.cafesmitenvoogt.nl/

En als je de lat qua eten inderdaad laag legt en gaat voor gezelligheid, dan is Koosje echt een fijne plek (en misschien had ik net pech die avond met de kok, en is het op een andere avond beter)

Smit & Voogt... Wat een mooi gebouw!
Zo te zien is de lunch met vegan opties dus dan komt het diner daar hopelijk wel goed.
Wombat schreef:
08-11-2025 21:08
Je kunt even kijken op happycow of er geschikte opties in de buurt zijn. Site met restaurants met vegan opties. De site is zeker niet compleet maar er staat wel veel op.

Bedankt, ik zal Happycow even doorkijken.
Tegenover de ingang van Artis zit De Burgermeester. Heeft ook vegan falafelburgers, miniburgers, friet en salade. Ik weet niet hoe die nu zijn, maar vroeger was het daar best te eten allemaal. En lekker snel, wat met vermoeide kleuters een voordeel is.
GriebusDus schreef:
08-11-2025 21:47
Tegenover de ingang van Artis zit De Burgermeester. Heeft ook vegan falafelburgers, miniburgers, friet en salade. Ik weet niet hoe die nu zijn, maar vroeger was het daar best te eten allemaal. En lekker snel, wat met vermoeide kleuters een voordeel is.
Tot max 5 personen te reserveren (is erg klein). Ik kreeg de indruk dat ze met een grotere groep zijn?
_horizon_ schreef:
08-11-2025 21:58
Tot max 5 personen te reserveren (is erg klein). Ik kreeg de indruk dat ze met een grotere groep zijn?
Inderdaad meerdere gezinnen: waarschijnlijk 14 personen.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven