Welke Japans restaurant?

09-11-2025 19:20 26 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Hallo allemaal,

Er is iets bijzonders te vieren en daarom wil ik graag eens echt bijzonder lekker Japans gaan eten met drie personen.
Google is je beste vriend, er zijn allerlei sites met recenties...maar ik zie door de bomen het bos niet meer.
Ik zie wel dat Yamazato overal als beste naar voren komt, maar het is echt daar wel heel prijzig en verder bekijk ik van alles maar dan blijkt het all you can eat, of toch meer een sushi bar.

Ik zoek een traditioneel restaurant, enigszins in het midden van het land, waar je lekker een avond uit bent en liefst niet meer dan 150 euro pp kwijt bent...wie heeft de gouden tip?
Sazanka kan je ook proberen, volgens mij iets goedkoper dan Yamazato.
anoniem_6914fe5b4168d wijzigde dit bericht op 09-11-2025 19:29
2.90% gewijzigd
https://en-amsterdam.nl/

Ook heel leuk.
Oudste Japanse restaurant in NL:

https://www.restaurant-umeno.com/
Oh bedankt! Hier hoopte ik nou op, die laatste twee zijn echt wat ik zoek!
Hier ga ik binnenkort heen, een proeverij van Japanse hapjes: https://www.omakaseamsterdam.nl/

Orandaya in de Scheldestraat vind ik ook goed.

En mijn favoriet met een voormalig chef-kok die eerst voor Yamazato werkte en waar ik de vis het beste vind:
https://hokkaikitchen.nl/
.
Niet echt in het midden van het land, maar Shin in Rotterdam is ook echt fantastisch. Het is een restaurant van een Japanse vrouw en haar Japans Nederlandse man. Zij koken gerechten van hun familie en ook natuurlijk de “klassiekers”. Je kunt ook een Omakase menu kiezen, vanaf 2 personen geloof ik, en dan krijg je een hele mooie mix van gerechten. Verder is het vrij modern ingericht en ziet alles op je bord eruit als een feestje. Ze hebben ook lekkere drankjes, een uitgebreide sake kaart en kunnen je ook op dat blek aanbevelingen doen.
Oh en als je een keer echt gek wil doen: DIM in Antwerpen. Je bent wel iets meer kwijt per persoon (geloof wij 850 euro voor twee), maar pfff… voortreffelijk!
Oh dat ziet er ook al zo goed uit, nu komt de keuzestress opzetten ;)
Ijmuiden is dan wel net ver, die streep ik weg. Ben heel nieuwsgierig hoe omakase jou gaat bevallen, wil je t laten weten als je bent geweest?
Lostit schreef:
09-11-2025 19:50
Niet echt in het midden van het land, maar Shin in Rotterdam is ook echt fantastisch. Het is een restaurant van een Japanse vrouw en haar Japans Nederlandse man. Zij koken gerechten van hun familie en ook natuurlijk de “klassiekers”. Je kunt ook een Omakase menu kiezen, vanaf 2 personen geloof ik, en dan krijg je een hele mooie mix van gerechten. Verder is het vrij modern ingericht en ziet alles op je bord eruit als een feestje. Ze hebben ook lekkere drankjes, een uitgebreide sake kaart en kunnen je ook op dat blek aanbevelingen doen.
Dit ziet er ook fantastisch uit. Ik ga vast sparen. In maart gaan we namelijk een weekend naar Rotterdam.
.
NogsteedsSlekire schreef:
09-11-2025 19:55
Ijmuiden is dan wel net ver, die streep ik weg. Ben heel nieuwsgierig hoe omakase jou gaat bevallen, wil je t laten weten als je bent geweest?
Ja doe ik, het is binnenkort ook om wat te vieren en de prijs/kwaliteit verhouding lijkt heel oké.
.
Ik kan echt nergens prijzen vinden van omakase Amsterdam, ook wel benieuwd naar!
Rotterdam vind ik nog wel net te doen qua afstand, Antwerpen te ver maar ook, sorry maar even gegrinnikt om "iets duurder" :biggrin: 425 per persoon
Zoefff schreef:
09-11-2025 19:58
Dit ziet er ook fantastisch uit. Ik ga vast sparen. In maart gaan we namelijk een weekend naar Rotterdam.
Ah leuk!! Wel reserveren want volgens mij zitten ze in het weekend snel vol!
09-11-2025 20:04
Ik kan echt nergens prijzen vinden van omakase Amsterdam, ook wel benieuwd naar!
Rotterdam vind ik nog wel net te doen qua afstand, Antwerpen te ver maar ook, sorry maar even gegrinnikt om "iets duurder" :biggrin: 425 per persoon
Als je bij omakase Amsterdam op reserveren drukt dan zie je dat de omakase 59 euro kost per persoon. En de blue fin tuna omakase 79.

Bij shin in Rotterdam is dat 95 voor 10 gangen omakase. Maar je kunt daar ook goed van de kaart eten.

En ja iets buiten budget maar wel het noemen waard vond ik haha! 😜
Lostit schreef:
09-11-2025 20:07
Als je bij omakase Amsterdam op reserveren drukt dan zie je dat de omakase 59 euro kost per persoon. En de blue fin tuna omakase 79.
Klopt, als je doorklikt op reserveren dan staat het erbij. 16 bereidingen voor 59 euro en voor een signature upgrade van 15 euro nog 3 hapjes erbij. Die gaan wij doen. Geen idee hoeveel het is maar dit leek ons wel wat.
zoefff wijzigde dit bericht op 09-11-2025 20:20
1.41% gewijzigd
.
Oh bedankt, dat zijn prima prijzen inderdaad. En gewoon noemen hoor, wie weet win ik een loterij! :lol: dan wordt het gewoon een weekendje Antwerpen!
Zoefff schreef:
09-11-2025 19:47
En mijn favoriet met een voormalig chef-kok die eerst voor Yamazato werkte en waar ik de vis het beste vind:
https://hokkaikitchen.nl/

Daar staat Hokkai om bekend.

Wist je dat je de producten van Hokkai ook thuis kunt laten bezorgen? Je hoeft alleen nog op te warmen of te bakken.
Via Crisp te bestellen.

Tamari van Hokkai is vurrukkeluk.
Durf te antwoorden: één van de leukste topics op het forum!
Explorista schreef:
09-11-2025 21:18
Daar staat Hokkai om bekend.

Wist je dat je de producten van Hokkai ook thuis kunt laten bezorgen? Je hoeft alleen nog op te warmen of te bakken.
Via Crisp te bestellen.

Tamari van Hokkai is vurrukkeluk.
Dat wist ik niet, net even een kijkje genomen. Het eten lonkt.
.
Yumisan in Den Dolder of A fusion in Baarn
Lostit schreef:
09-11-2025 19:51
Oh en als je een keer echt gek wil doen: DIM in Antwerpen. Je bent wel iets meer kwijt per persoon (geloof wij 850 euro voor twee), maar pfff… voortreffelijk!
Serieus, 850 euro voor een etentje? Daar kun je een week van op vakantie!
Omdat Rotterdam al genoemd is: ik vind Azura in Rotterdam echt de moeite waard. Ze hebben dit jaar ook een tweede locatie in Amsterdam geopend, daar ben ik nog nooit geweest.
Het is wel fusion dus niet traditioneel Japans.
Noëlle_ismijnnaam schreef:
10-11-2025 00:11
Serieus, 850 euro voor een etentje? Daar kun je een week van op vakantie!
Oh waar dan? Dat is mij al in geen jaren meer gelukt!

Maar het is een restaurant met een Michelin ster, dat is inderdaad duur. Maar ook een hele beleving, in zowel eten, de bijpassende dranken (zowel alcoholisch als een prachtig thee arrangement) en de hele ambiance en sfeer eromheen.
Lostit schreef:
10-11-2025 07:53
Oh waar dan? Dat is mij al in geen jaren meer gelukt!

Maar het is een restaurant met een Michelin ster, dat is inderdaad duur. Maar ook een hele beleving, in zowel eten, de bijpassende dranken (zowel alcoholisch als een prachtig thee arrangement) en de hele ambiance en sfeer eromheen.
Een week CenterParcs haal je prima met 2 personen voor dat bedrag. En tadaaa : https://www.corendon.nl/griekenland/kre ... %7C%7Ctrue

Week Griekenland in april haal je er ook gewoon mee.

Maar goed, daar ging het hier niet om 😁
Ik zie dat er al veel goede tips zijn gegeven. Ik ben zelf niet zo van het Japans, maar heb eens kantonees gegeten bij The oriental swan in Soesterberg en dat was ook echt ontzettend lekker! Hadden toen het verrassingsmenu, heerlijk! En echt niet duur. Dus mocht je nog een keer wat anders zoeken dan Japans dan is dit zeker een aanrader. En in het midden van het land 😊
09-11-2025 19:55
Zoals beloofd kom ik er op terug. Het was heerlijk. We begonnen even twijfelachtig met te koude edemame boontjes als starter. Daarna kwamen de hapjes en de ene uitvoering vond ik beter (er zaten echt zalige nigiri’s tussen) dan de ander maar over de gehele linie ben ik positief verrast. Ook de prijs kwaliteit verhouding vind ik dik in orde. Alleen de signature upgrade vond ik zelf niet echt wat toevoegen ten opzichte van het menu, te weinig uitgesproken.
We hebben er van genoten en ik denk dat ik nog wel een keer ga als we iets te vieren hebben. Hele leuke en smaakvolle avond gehad!
.
Hey wat goed om te horen, bedankt dat je nog een update geeft!

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven