Huis verkopen spanning

10-11-2025 10:31 24 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Ons huis staat te koop. Relatief laag in de markt gezet om veel kijkers te trekken, maar dat viel een beetje tegen (totaal 6 bezichtigingen gehad). Vandaag moeten mensen die zijn geweest hun interesse laten weten, liefst natuurlijk een bod uitbrengen.

En ik sta helemaal stijf van de spanning. Wat ellendig dit! We wonen in een middelgrote stad, in echt een prima wijk, het huis is groot, instapklaar (op wat schilderen na), fijne tuin, dichtbij alle voorzieningen. Ik kan echt geen nadeel van ons huis bedenken, het is gewoon echt een hele fijne plek. De enige reden dat we zelf willen verhuizen is dichter bij familie wonen.

Tot nu toe nog niks gehoord. Ik heb even positieve verhalen nodig. Hoe ging de verkoop van jullie huis?
Snel en prima. Heb me er ook niet echt druk om gemaakt.

Waarom heb je spanning? Of je komt eruit of wacht op de volgende. Als het gaat om dichter bij familie wonen is er toch ook niet zo veel druk? Of heeft dat haast?
SunShine35 schreef:
10-11-2025 10:33
Snel en prima. Heb me er ook niet echt druk om gemaakt.

Waarom heb je spanning? Of je komt eruit of wacht op de volgende. Als het gaat om dichter bij familie wonen is er toch ook niet zo veel druk? Of heeft dat haast?
Het nieuwe huis is al gekocht, dus we weten wanneer we over willen. En daar moet wel wat aan gebeuren dus als we weten hoe veel we voor dit huis krijgen, weten we hoeveel we daar weer kunnen investeren.

Ik vind het giga spannend of het wel verkocht gaat worden. Ik zie geen logische reden waarom niet, maar wat nou als niemand een bod doet? Daar krijg ik echt stress van.

Ik maakte me niet druk totdat we dus niet zo veel bezichtigingen kregen en nu is de dag dat we het hopen te horen en ik krijg stress dat we dus tot nu toe nog niks hebben gehoord.
Een groot huis zal qua vraagprijs in een hoger segment vallen neem ik aan, dan is 6 bezichtigingen toch niet heel weinig? Belangstellenden moeten vandaag iets laten weten, dat zal dan wel het einde van de dag worden. NIet te druk maken, je woning klinkt heel courant en er komt vast wel een koper.
Onlangs huis verkocht, de meeste biedingen kwamen pas een uur voor sluitingstijd binnen. Het hoogste bod was vele malen hoger dan verwacht. Wij vonden het totaal niet spannend.

Verkocht gaat het wel worden, vandaag niet dan waarschijnlijk binnenkort wel. Hoelang staat het in de verkoop? Het hoeft toch niet vandaag verkocht te worden? Als het bod of de voorwaarden je niet aanstaan wacht je gewoon af op andere potentiële kopers.
Hier huis 3 jaar geleden verkocht. Ook laag in de markt gezet. De bezichtigingen liepen echt snel vol. Had er rond de 25 waar en uiteindelijk 20 van zijn gekomen. Wij hadden een datum waarbinnen de kijkers uiterlijk een bod konden doen. Ik dacht echt er zullen vast mensen gelijk een bod doen om het zo van de markt te krijgen. Maar dat kwam dus niet. Uiteindelijk maar 4 biedingen gehad en allemaal in het laatste uur van de termijn die we gesteld hadden. Gelukkig wel 4 x een bod boven de vraagprijs en uiteindelijk 75.000 meer gekregen dan de vraagprijs van 4 ton.

Het kwam dus allemaal goed, maar ik was echt vreselijk nerveus.
Je hebt een burnout en je relatie loopt al een hele tijd niet lekker, ik snap eigenlijk niet dat je verbaasd bent dat het verkopen van het huis je veel spanning oplevert? Een huis verkopen en verhuizen levert een deel van de mensen sowieso al veel stress op. En dit bedoel ik niet onaardig, maar de omstandigheden zijn natuurlijk allesbehalve ideaal, dusdanig dat ik ook wel wat verbaasd ben dat jullie nu willen/gaan verhuizen. Je neemt hiermee veel hooi op je vork, dus ik zou zeker bij jezelf te rade gaan hoe je deze periode op een voor jou goede manier door kunt komen want er zullen echt nog wel wat dagen met spanningen gaan volgen.
Wij hebben begin dit jaar ons huis te koop gezet en in juli weer van de markt gehaald. Slechts 1 serieus maar te laag bod gehad. Waarschijnlijk ook door werkzaamheden in de buurt, die enorm veel overlast gaven. We hebben geen haast dus volgend jaar nieuwe poging. We hebben nog geen nieuw huis gekocht om niet met dubbele lasten te zitten, maar ik begrijp je stress
Wij hebben vorig jaar ons huis verkocht en dat was echt zenuwslopend ook. We dachten dat het storm zou lopen, maar we hadden slechts 1 bezichtiging.
Godzijdank wel met een heel goed bod, maar dat was wel een tegenvaller hoor. Uiteindelijk komt het wel goed, maar je moet er even doorheen. Succes!
Ons huis vorig jaar verkocht… niet bepaald laag in de mark.
We hadden heel veel bezichtigingen maar dat zegt echt niet zo veel. Uiteindelijk 3 bieders, waarvan 2 echt net voor de sluiting pas hun bod uitbrachten.

Je zegt laag in de markt maar is dat in de algemeenheid of juist voor de maat van het huis. Als je een huis hebt van 200 m2 en je zet het weg voor 750K dan is dat laag in de markt maar is er een veel kleinere doelgroep dan voor een huis van 395.000z
Sometimes I question my sanity, but the unicorn and gummy bears tell me I’m fine!
Praat met je makelaar, wat kunnen jullie doen om het huis beter verkoopbaar te maken.

Tuin terug snoeien?
Schilderen?
Opruimen?
alle kleine klusjes doen
etc
Phlox24 schreef:
10-11-2025 10:43
Onlangs huis verkocht, de meeste biedingen kwamen pas een uur voor sluitingstijd binnen.
Ik heb zelf wel eens geboden via move. Volgens de verkopende makelaar zou hij/zij geen inzicht in de biedingen hebben tot na de sluitingstijd.

Maar dat geloof ik nooit zo. Heb altijd het idee dat zo'n makelaar nog even een bekende die ook graag wil kopen iets influistert qua andere biedingen. Misschien is dat paranoïde van me.
Grappig dat andere mensen dat ook hebben en dus ook laat een bod doen.

Als ik naar mezelf kijk, komt het bod dus echt pas rond de sluitingstijd. Kopers vinden dit ook heel spannend.
WaterGirl schreef:
10-11-2025 11:26
Praat met je makelaar, wat kunnen jullie doen om het huis beter verkoopbaar te maken.

Tuin terug snoeien?
Schilderen?
Opruimen?
alle kleine klusjes doen
etc
Ik zou eerst vandaag gewoon afwachten.
Ik vind 6 bezichtigingen ook niet heel veel. maar het is inderdaad wel afhankelijk van het segment.

Wanneer is de sluitingstijd?
Je hebt in principe maar 1 goed bod nodig natuurlijk. Maar jullie gaan al uit van overbieden begrijp ik.
Pelle schreef:
10-11-2025 11:46
Ik vind 6 bezichtigingen ook niet heel veel. maar het is inderdaad wel afhankelijk van het segment.

Wanneer is de sluitingstijd?
Je hebt in principe maar 1 goed bod nodig natuurlijk. Maar jullie gaan al uit van overbieden begrijp ik.
Het is geen starterswoning, in onze stad het wat hogere middensegment (al is er nog veel meer moois te krijgen voor nog veel meer geld), tussen de 5 en 6 ton.

We gaan niet uit van overbieden, we hebben ook geen keiharde sluitingstijd, maar hebben aangegeven graag uiterlijk vandaag iets te horen van de kijkers die geïnteresseerd zijn.
Lori schreef:
10-11-2025 10:57
Je hebt een burnout en je relatie loopt al een hele tijd niet lekker, ik snap eigenlijk niet dat je verbaasd bent dat het verkopen van het huis je veel spanning oplevert? Een huis verkopen en verhuizen levert een deel van de mensen sowieso al veel stress op. En dit bedoel ik niet onaardig, maar de omstandigheden zijn natuurlijk allesbehalve ideaal, dusdanig dat ik ook wel wat verbaasd ben dat jullie nu willen/gaan verhuizen. Je neemt hiermee veel hooi op je vork, dus ik zou zeker bij jezelf te rade gaan hoe je deze periode op een voor jou goede manier door kunt komen want er zullen echt nog wel wat dagen met spanningen gaan volgen.
Het verbaast me absoluut niet dat dit me spanning oplevert, ik wil gewoon even een beetje ventileren.

De omstandigheden zijn inderdaad verre van ideaal, maar de wens om te verhuizen ligt al zeker 3 jaar op de plank. We hebben in de tussentijd regelmatig bezichtigd en geboden en nu juist even niet omdat de timing niet goed was. Maar toen kwam onze nieuwe woning die voor ons echt helemaal onze wens is ineens voorbij, konden we het betalen en werd ons bod direct geaccepteerd. Het heeft voor mij heel veel voordelen om straks verhuisd te zijn (het verhuizen zelf is natuurlijk heel intens), omdat we heel dicht bij mijn familie gaan wonen. Daarbij is de nieuwe omgeving veel opener, veel meer natuur, dus ook meer ruimte om de natuur in te gaan en te ontspannen.

Ik wilde dit niet allemaal in dit topic knallen maar zal straks nog even reageren in mijn andere topic.
Zolang je je maar realiseert dat een nieuwe huis werkelijk niets van je problemen oplost, ze eerder versterkt.
Verhuizen is een grote stressfactor, ook voor relaties.
Don’t let anyone ruin your day. It’s your day.
Ruin it yourself.
Kipzonderkop schreef:
10-11-2025 11:31
Ik heb zelf wel eens geboden via move. Volgens de verkopende makelaar zou hij/zij geen inzicht in de biedingen hebben tot na de sluitingstijd.

Maar dat geloof ik nooit zo. Heb altijd het idee dat zo'n makelaar nog even een bekende die ook graag wil kopen iets influistert qua andere biedingen. Misschien is dat paranoïde van me.
Grappig dat andere mensen dat ook hebben en dus ook laat een bod doen.

Als ik naar mezelf kijk, komt het bod dus echt pas rond de sluitingstijd. Kopers vinden dit ook heel spannend.
Dat is volgens mij ook inderdaad klinkklare onzin. Wij konden kiezen of we zelf inzicht wilde of dat we wilden wachten maar we konden wel gewoon live time meekijken hoor. Dus ik wist de dag van te voren al dat er heel goed bod lag. (Die hebben we overigens niet geaccepteerd)
Sometimes I question my sanity, but the unicorn and gummy bears tell me I’m fine!
Moiren schreef:
10-11-2025 12:40
Zolang je je maar realiseert dat een nieuwe huis werkelijk niets van je problemen oplost, ze eerder versterkt.
Verhuizen is een grote stressfactor, ook voor relaties.
Nou dit is wel een lekkere opsteker voor TO. Wat verwacht je nu? Dat ze het huis dat ze al gekocht heeft afblaast of de verkoop toch niet door laat gaan? TO is positief over haar nieuwe huis, ziet het zitten (ondanks de stress die het geeft) om in een andere omgeving te zijn dichtbij de natuur en familie en dan ga jij roepen dat een nieuw huis problemen alleen maar versterkt. Vraag me sowieso af hoe je daarbij komt.
Ik heb meerdere keren een huis verkocht. De laatste keer was er geboden zonder dat er een bezichtiging was geweest. Het was een meer dan prima bod dus gelijk geaccepteerd. Uiteindelijk heb je maar 1 koper nodig en als hij er nu niet tussen zit, zal het vast niet lang duren voordat het wel verkocht wordt.
Minik schreef:
10-11-2025 11:50
we hebben ook geen keiharde sluitingstijd, maar hebben aangegeven graag uiterlijk vandaag iets te horen van de kijkers die geïnteresseerd zijn.
^^ ik haal dit er even unit. Geen keiharde sluitingstijd? Dan ga je ook geen echte biedingen krijgen, lijkt me. Hoe heeft jullie makelaar dit gecommuniceerd naar degenen die hebben bezichtigd? Want anders zit je jezelf voor niks op te vreten!

Wij hebben bij de verkoop uiteindelijk ook geen inschrijving gedaan, wel aangegeven dat we het liefst voor x datum iets zouden horen, en anders over gingen op een inschrijving (na nog 2 bezichtigingsrondes). Uiteindelijk kregen we 3 serieuze 'biedingen' waarvan 1 er echt ver boven uitsprong qua prijs en voorwaarden. Maar met een inschrijving hadden we waarschijnlijk wel meer eruit gehaald, alleen met meer tijd eroverheen en meer intense reclame e.d.
Silvy schreef:
10-11-2025 14:08
Nou dit is wel een lekkere opsteker voor TO. Wat verwacht je nu? Dat ze het huis dat ze al gekocht heeft afblaast of de verkoop toch niet door laat gaan? TO is positief over haar nieuwe huis, ziet het zitten (ondanks de stress die het geeft) om in een andere omgeving te zijn dichtbij de natuur en familie en dan ga jij roepen dat een nieuw huis problemen alleen maar versterkt. Vraag me sowieso af hoe je daarbij komt.
Dat zeg ik helemaal niet.
Don’t let anyone ruin your day. It’s your day.
Ruin it yourself.
biol schreef:
10-11-2025 13:38
Dat is volgens mij ook inderdaad klinkklare onzin. Wij konden kiezen of we zelf inzicht wilde of dat we wilden wachten maar we konden wel gewoon live time meekijken hoor. Dus ik wist de dag van te voren al dat er heel goed bod lag. (Die hebben we overigens niet geaccepteerd)
Was dat via Move? Zie je wel, ik wist het wel. Die makelaars...
Ben ik toch benieuwd waarom je niet voor het goede bod ging? Is er nog iemand overheen gegaan?
En? Heb je een mooi bod gehad?

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven