Geld & Recht alle pijlers

Retourneren en opnieuw bestellen met korting?

11-11-2025 21:46 17 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Hoi,

Ik had zaterdag een bestelling bij de Only gedaan. Nu is er vandaag 20% korting op alles, wat me € 37 bespaard zou hebben. Ik overweeg om de bestelling van zaterdag retour te sturen en het opnieuw te bestellen met korting, maar ik weet niet of dit “mag”… Weet iemand of dat kan, of gaan ze bij de klantenservice moeilijk doen?
Zou even chatten/bellen met klantenservice. Ik had dit eens bij een schoenen webshop. De korting werd gewoon verrekend.
Dat mag, maar ik zou het als ik jou was voorleggen aan de klantenservice. Scheelt hen verzendkosten (als dat jou niks kost) om gewoon meteen die 20% terug te storten.
Ja dat wilde ik ook doen, alleen de korting is morgen niet meer geldig en de klantenservice is nu gesloten.
37 euro is veel geld.
Bestellen dus en het andere retour sturen.
Ik heb dit wel s gehad via bol.com het verschil heb ik toen terug gehad.
Terug van weggeweest
Retour sturen en opnieuw bestellen. Mijn ervaring is juist dat ze de korting niet geven als je het eerder dan de kortingsactie besteld hebt. Al meerdere keren gehad. Je moet echt geluk hebben met de webshop.
She is home at the sea; her soul a part of it's deep melody.
Azura schreef:
11-11-2025 22:59
Retour sturen en opnieuw bestellen. Mijn ervaring is juist dat ze de korting niet geven als je het eerder dan de kortingsactie besteld hebt. Al meerdere keren gehad. Je moet echt geluk hebben met de webshop.
Ook mijn ervaring. En pas retour zenden als het artikel daadwerkelijk opnieuw geleverd is.
Don’t let anyone ruin your day. It’s your day.
Ruin it yourself.
Ik heb dit nog niet zo lang geleden gehad bij de h&m. Conract gehad met de klantenservice en ze konden mij niet de 20% alsnog geven. Ik heb dus opnieuw besteld en alles terug gestuurd.
Echt jammer dat webwinkels hierin niet wat coulanter zijn.
Omoda kon dat ook niet verrekenen helaas. Ik mocht het inderdaad wel terugsturen en opnieuw bestellen. :@@:
Ik heb het al even niet meer aan de hand gehad, maar Bol werkt (werkte?) wel met een tegoedbon als je het via Bol zelf gekocht had, niet via een partner.
Tuurlijk 'mag' dat. Het zou handiger zijn als het niet nodig was en je gewoon het verschil terug kon krijgen, maar als ze daar zelf niet flexibel in zijn, dan moet het maar zo.
Nothing happens for a reason
Ga je echt die moeite doen voor een paar tientjes?
Appletje schreef:
12-11-2025 11:55
Bijna 4 tientjes….. waarom niet?.
Froezel2 schreef:
12-11-2025 11:57
Bijna 4 tientjes….. waarom niet?.
Precies. 4 tientjes is nogal wat.
She is home at the sea; her soul a part of it's deep melody.
Appletje schreef:
12-11-2025 11:55
Niet iedereen heeft vrachtwagens vol geld die maandelijks binnen komen hè. Dan is 40 euro best wat.
Sowieso hoe snob ben je als je 40 euro niets vindt voorstellen?
Don’t let anyone ruin your day. It’s your day.
Ruin it yourself.
Vayen76 schreef:
11-11-2025 22:21
Ja dat wilde ik ook doen, alleen de korting is morgen niet meer geldig en de klantenservice is nu gesloten.
Ik heb het zelfde gehad bij Zalando tijdens bestellen en toen ik het nog niet binnen had zag ik dat er korting was. Ik heb het verschil terug gekregen toen ik contact opnam.

In dit geval zou het opnieuw bestellen met korting en morgen meteen bellen. Mogelijk kunnen ze het verrekenen en je nieuwe bestelling nog annuleren? Wel omslachtig, maar zonde om het mis te lopen. Kun je achteraf betalen?
Bedankt voor alle reacties! Ik heb bijna alles retour gestuurd en opnieuw besteld met korting. Raar dat webshops (bij jullie ervaringen) dat liever hebben dan gewoon een korting geven.
En ja, voor die paar tientjes fiets ik wel even naar een DHL punt toe.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven