Hutsepot
vrijdag 14 november 2025 om 15:42
Wordt dat niet heel erg Olvarit???
vrijdag 14 november 2025 om 17:00
Dat deed mijn ex schoonmoeder ook, erg lekker inderdaad.Koffiehagedis schreef: ↑14-11-2025 13:23Hutsepot en hutspot zijn echt 2 verschillende dingenIk kan je niet aan een recept helpen voor het eerste, maar wel een 'vreemd maar lekker'-tip delen voor het 2e: nasikruiden toevoegen!
vrijdag 14 november 2025 om 17:59
Oe, goede tip, dat ga ik eens proberen!
zaterdag 15 november 2025 om 04:02
Ik kook aardappelen, karamelliseer intussen de uien en bak daarna de wortelen mee tot alles zacht is. Daarna giet ik de aardappelen af en stamp ik alles door elkaar met een flinke klont roomboter en een grote schep mosterd. Dan doe ik er een zakje Verstegen hutspotkruiden door en flink wat peper en zout. Heerlijk! Ik eet het met een kaasschnitzel en man met rookworst.
zaterdag 15 november 2025 om 17:27
Valt echt mee, zeker in combi met mosterd.Lila-Linda schreef: ↑15-11-2025 06:11Mosterd wel, stroop???? Lijkt mij niet lekker.
Wordt dat niet heel zoet?
zaterdag 15 november 2025 om 17:32
Niet allemaal tegelijk hoop ik.
Maar een leuk topic dit, nooit geweten dat hutsepot iets heel anders is dan hutspot.
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
zaterdag 15 november 2025 om 18:54
Helemaal niet, de Nederlandse hutspot is heel anders dan een Vlaamse hutsepot. Dat zie je ook al in de reacties hier...
Kijk voor de lekkerste recepten bij Jeroen Meus, hij heeft er verschillende. Of op Njam.
In een Vlaamse hutsepot horen verschillende soorten vlees en veel verschillende groenten zoals wortelen, spruiten, kolen, raapjes, prei, boeretenen,... Je bent er een paar uur mee bezig.
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in