Entertainment alle pijlers

Het Sinterklaasjournaal

10-11-2025 17:53 150 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
:hello: Fans van het Sinterklaasjournaal, kijken jullie weer mee?

Spot de BN'er, lach mee om de woordgrappen en verwijzingen en speculeer over het verloop van de verhaallijnen.
Ik heb er zin in! :yes:

Afbeelding
sabeltandcavia wijzigde dit bericht op 10-11-2025 18:29
Reden: afbeelding toegevoegd op verzoek
17.14% gewijzigd
Ik vind hier dingen van.
Ik vind het zo veel leuker, dat de kinderen langs de sint gaan ipv de sint op paard door stad of dorp. Veel meer interactie met de kinderen.

:heart:
"It does not do to dwell on dreams, and forget to live."
Eens! En ik vind het ook helemaal niet erg dat er geen dansoptredens zijn.
Ik vind hier dingen van.
Pietje paniek achter het stuur...
Nou, dat is dan mazzel voor alle kinderen op Texel. :proud:
Ik vind hier dingen van.
Ahh voor Diewertje, wat mooi...
Ik heb Jeroen gemist vandaag.
Ik vind hier dingen van.
Yavanna schreef:
15-11-2025 13:13
Ahh voor Diewertje, wat mooi...

:cry:
Het was een prachtig stukje texelreclame en de presentatie van de kinderen die langs de sint liepen vond ik erg goed bedacht (dit ook ivm het lastig te organiseren om de sint ergens langs te laten lopen). De verklede kinderen kwamen op tv niet helemaal uit de verf (iedere dorpsschool had zijn eigen thema). En Diewertje op het einde...prachtig eerbetoon😘. Nu eens kijken hoesnel mijn dorp weer leeg is.😁
mariska1974 schreef:
15-11-2025 13:25
Het was een prachtig stukje texelreclame en de presentatie van de kinderen die langs de sint liepen vond ik erg goed bedacht (dit ook ivm het lastig te organiseren om de sint ergens langs te laten lopen). De verklede kinderen kwamen op tv niet helemaal uit de verf (iedere dorpsschool had zijn eigen thema). En Diewertje op het einde...prachtig eerbetoon😘. Nu eens kijken hoesnel mijn dorp weer leeg is.😁
Ik heb nu ook serieus het plan om Texel te bezoeken, ben er nog nooit geweest. Hoe zat het nou precies met die bewegende stenen 's nachts? Ik ben de naam al weer vergeten.
Sabeltandcavia schreef:
15-11-2025 13:03
Eens! En ik vind het ook helemaal niet erg dat er geen dansoptredens zijn.
Toch nog! Haha
Ik vind het op tv rustiger met dit idee. Wel jammer voor al die mensen die naar texel gegaan zijn om bij de intocht van de echte sint te zijn. Ze hebben sinterklaas denk ik niet of nauwelijks gezien. Normaal hebben ze daar dan wel meer kans voor als hij rond gaat.

Hier bij mijn kinderen erg veel lol om Pietje paniek. De gelovige en de ongelovige. Jongste denkt dat het toch wel goed komt met die cadeaus. Het duurt nog lang voordat het 5 december is.
Yavanna schreef:
15-11-2025 13:31
Ik heb nu ook serieus het plan om Texel te bezoeken, ben er nog nooit geweest. Hoe zat het nou precies met die bewegende stenen 's nachts? Ik ben de naam al weer vergeten.
Sommeltjes
duizel schreef:
15-11-2025 13:34
Ik vind het op tv rustiger met dit idee. Wel jammer voor al die mensen die naar texel gegaan zijn om bij de intocht van de echte sint te zijn. Ze hebben sinterklaas denk ik niet of nauwelijks gezien. Normaal hebben ze daar dan wel meer kans voor als hij rond gaat.

Hier bij mijn kinderen erg veel lol om Pietje paniek. De gelovige en de ongelovige. Jongste denkt dat het toch wel goed komt met die cadeaus. Het duurt nog lang voordat het 5 december is.
Het commentaar op Texel was dat als er een landelijke intocht zou zijn dat het wel een 'Texelse' intocht moest worden. Dus vooral voor de Texelse kinderen. Onder andere is daarom hier voor gekozen. Voor alle veiligheidsvoorschriften was het ook 'makkelijk' om alleen de haven te gebruiken. Het dorp achter de haven was/is het gebied waar je wat te eten en te drinken kan krijgen met allerlei kramen en foodtrucks.

Hier in mijn straat heb ik alleen wat kinderen uit de buurt zien lopen en 1x een politiemotor zien rijden. Verder is het hier uitgestorven😁😁
Ah... Voor Dieuwertje... Zo mooi kalm met de zee. :cry:
Hebben ze mooi gedaan
ik heb gezegd
Sabeltandcavia schreef:
15-11-2025 13:16
Ik heb Jeroen gemist vandaag.
Jeroen staat al een paar jaar niet meer aan de kade, Rachel deed dat. Ik vond Stephanie het leuk en enthousiast doen.
ik heb gezegd
Eindelijk weer wat satire, en deze keer bij Speculasies :) .

Een nieuwe Hoofdpiet? Nou, het is mijn ervaring dat dat heel lang kan duren. Nee, daar moeten ze in Nederland eerst eindeloos ruzie over maken. Dat duurt zeker wel tot na de kerst of volgend jaar. Maar het kán wel!

:proud:
Ik vind hier dingen van.
Haha ja ze zijn actueel :D
Ik vind Stephanie ook erg leuk! En mooi, die momenten en details voor Dieuwertje.

Die rij karretjes in de duinen :D
Geef de liefde verdomme een keer een kans en niet de logica
mariska1974 schreef:
15-11-2025 13:25
Ik vond die thema’s een beetje maf. De kinderen uit Den Burg mochten verkleed als schaap of als tuunwal? Hoe ga je verkleed als tuunwal? Het kwam inderdaad ook niet goed uit de verf, zeker de kinderen uit Den Burg kon ik niet echt herkennen als schaap (of tuunwal dus). Die sommeltjes waren wel leuk. :heart: En de kinderen gingen allemaal vanuit school met begeleiders, maar dus zonder ouders. Ik had het persoonlijk heel jammer gevonden om dat te moeten missen, het is toch een bijzondere gebeurtenis die je dan meemaakt, en dan mag je er als ouder niet bij zijn.

Ik vind het overigens wel heel leuk dat zo aan de Texelse kinderen gedacht is hoor! Ik hoop dat ze het heel leuk hebben gehad! En het was wel goede reclame voor Texel! Ik hoorde wel dat het voor overkanters erg teleurstellend was, ook omdat de boot vanaf de andere kant kwam.
drackie wijzigde dit bericht op 16-11-2025 19:21
19.95% gewijzigd
LunchLover schreef:
15-11-2025 12:07
Je zus al gespot op tv?
Nee, niet gespot!
Katja en Bridget op tv!

En die man... Ook uit gtst toch?
Katja en Babette. Die man was Ferry Somogyi (Rik uit gtst inderdaad).
Ik vind hier dingen van.
canis-felis schreef:
12-11-2025 18:46
Er moet wel ruimte zijn voor opbouw naar de climax, natuurlijk :proud:

Ik denk nu aan de ouders op Texel e.o. die moeten uitleggen waarom zij de vuurtoren wél zien branden. Misschien kunnen ze zeggen dat het een nepvuurtoren is wat ook zo is omdat het lichtpatroon niet klopt
Ik had vandaag wel een kind van 7 op de bso, buiten Texel die dit weekend ook op Texel was geweest. Hele verhaal verteld van de aankomst van de sint enzo. En toen toch de twijfel, "toch raar dat we zaterdagavond nog een rondje gingen lopen en de vuurtoren het gewoon deed. Ze hadden toch zo'n heel klein lampje gekregen. Dat kan toch nooit?"
Ik: "hmmm, ja, dat is wel raar. Ik moet denk ik even naar de wc, kom zo terug."

En toen maar even een rondje langs de andere groepen gelopen in de hoop dat ze er niet weer over zou beginnen 🤣🤣
De kater van de familie Brak uit Watnouweer. :mrgreen:

Ik zag Pieter Derks. En was die oma orgel-Joke?
Ik vind hier dingen van.
Sabeltandcavia schreef:
18-11-2025 18:13
De kater van de familie Brak uit Watnouweer. :mrgreen:

Ik zag Pieter Derks. En was die oma orgel-Joke?

Jaaa orgel joke idd :proud:

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven