Het Sinterklaasjournaal
maandag 10 november 2025 om 17:53
Spot de BN'er, lach mee om de woordgrappen en verwijzingen en speculeer over het verloop van de verhaallijnen.
Ik heb er zin in!
sabeltandcavia wijzigde dit bericht op 10-11-2025 18:29
Reden: afbeelding toegevoegd op verzoek
Reden: afbeelding toegevoegd op verzoek
17.14% gewijzigd
Ik vind hier dingen van.
zaterdag 15 november 2025 om 13:25
Het was een prachtig stukje texelreclame en de presentatie van de kinderen die langs de sint liepen vond ik erg goed bedacht (dit ook ivm het lastig te organiseren om de sint ergens langs te laten lopen). De verklede kinderen kwamen op tv niet helemaal uit de verf (iedere dorpsschool had zijn eigen thema). En Diewertje op het einde...prachtig eerbetoon
. Nu eens kijken hoesnel mijn dorp weer leeg is.
zaterdag 15 november 2025 om 13:31
Ik heb nu ook serieus het plan om Texel te bezoeken, ben er nog nooit geweest. Hoe zat het nou precies met die bewegende stenen 's nachts? Ik ben de naam al weer vergeten.mariska1974 schreef: ↑15-11-2025 13:25Het was een prachtig stukje texelreclame en de presentatie van de kinderen die langs de sint liepen vond ik erg goed bedacht (dit ook ivm het lastig te organiseren om de sint ergens langs te laten lopen). De verklede kinderen kwamen op tv niet helemaal uit de verf (iedere dorpsschool had zijn eigen thema). En Diewertje op het einde...prachtig eerbetoon. Nu eens kijken hoesnel mijn dorp weer leeg is.
![]()
zaterdag 15 november 2025 om 13:32
Toch nog! HahaSabeltandcavia schreef: ↑15-11-2025 13:03Eens! En ik vind het ook helemaal niet erg dat er geen dansoptredens zijn.
zaterdag 15 november 2025 om 13:34
Ik vind het op tv rustiger met dit idee. Wel jammer voor al die mensen die naar texel gegaan zijn om bij de intocht van de echte sint te zijn. Ze hebben sinterklaas denk ik niet of nauwelijks gezien. Normaal hebben ze daar dan wel meer kans voor als hij rond gaat.
Hier bij mijn kinderen erg veel lol om Pietje paniek. De gelovige en de ongelovige. Jongste denkt dat het toch wel goed komt met die cadeaus. Het duurt nog lang voordat het 5 december is.
Hier bij mijn kinderen erg veel lol om Pietje paniek. De gelovige en de ongelovige. Jongste denkt dat het toch wel goed komt met die cadeaus. Het duurt nog lang voordat het 5 december is.
zaterdag 15 november 2025 om 13:40
Het commentaar op Texel was dat als er een landelijke intocht zou zijn dat het wel een 'Texelse' intocht moest worden. Dus vooral voor de Texelse kinderen. Onder andere is daarom hier voor gekozen. Voor alle veiligheidsvoorschriften was het ook 'makkelijk' om alleen de haven te gebruiken. Het dorp achter de haven was/is het gebied waar je wat te eten en te drinken kan krijgen met allerlei kramen en foodtrucks.duizel schreef: ↑15-11-2025 13:34Ik vind het op tv rustiger met dit idee. Wel jammer voor al die mensen die naar texel gegaan zijn om bij de intocht van de echte sint te zijn. Ze hebben sinterklaas denk ik niet of nauwelijks gezien. Normaal hebben ze daar dan wel meer kans voor als hij rond gaat.
Hier in mijn straat heb ik alleen wat kinderen uit de buurt zien lopen en 1x een politiemotor zien rijden. Verder is het hier uitgestorven
zaterdag 15 november 2025 om 14:46
Jeroen staat al een paar jaar niet meer aan de kade, Rachel deed dat. Ik vond Stephanie het leuk en enthousiast doen.
ik heb gezegd
zaterdag 15 november 2025 om 19:22
zondag 16 november 2025 om 18:51
Ik vond die thema’s een beetje maf. De kinderen uit Den Burg mochten verkleed als schaap of als tuunwal? Hoe ga je verkleed als tuunwal? Het kwam inderdaad ook niet goed uit de verf, zeker de kinderen uit Den Burg kon ik niet echt herkennen als schaap (of tuunwal dus). Die sommeltjes waren wel leuk.mariska1974 schreef: ↑15-11-2025 13:25Het was een prachtig stukje texelreclame en de presentatie van de kinderen die langs de sint liepen vond ik erg goed bedacht (dit ook ivm het lastig te organiseren om de sint ergens langs te laten lopen). De verklede kinderen kwamen op tv niet helemaal uit de verf (iedere dorpsschool had zijn eigen thema). En Diewertje op het einde...prachtig eerbetoon. Nu eens kijken hoesnel mijn dorp weer leeg is.
![]()
Ik vind het overigens wel heel leuk dat zo aan de Texelse kinderen gedacht is hoor! Ik hoop dat ze het heel leuk hebben gehad! En het was wel goede reclame voor Texel! Ik hoorde wel dat het voor overkanters erg teleurstellend was, ook omdat de boot vanaf de andere kant kwam.
drackie wijzigde dit bericht op 16-11-2025 19:21
19.95% gewijzigd
zondag 16 november 2025 om 18:52
Nee, niet gespot!
maandag 17 november 2025 om 20:40
Ik had vandaag wel een kind van 7 op de bso, buiten Texel die dit weekend ook op Texel was geweest. Hele verhaal verteld van de aankomst van de sint enzo. En toen toch de twijfel, "toch raar dat we zaterdagavond nog een rondje gingen lopen en de vuurtoren het gewoon deed. Ze hadden toch zo'n heel klein lampje gekregen. Dat kan toch nooit?"canis-felis schreef: ↑12-11-2025 18:46Er moet wel ruimte zijn voor opbouw naar de climax, natuurlijk![]()
Ik denk nu aan de ouders op Texel e.o. die moeten uitleggen waarom zij de vuurtoren wél zien branden. Misschien kunnen ze zeggen dat het een nepvuurtoren is wat ook zo is omdat het lichtpatroon niet klopt
Ik: "hmmm, ja, dat is wel raar. Ik moet denk ik even naar de wc, kom zo terug."
En toen maar even een rondje langs de andere groepen gelopen in de hoop dat ze er niet weer over zou beginnen
dinsdag 18 november 2025 om 19:47
Sabeltandcavia schreef: ↑18-11-2025 18:13De kater van de familie Brak uit Watnouweer.![]()
Ik zag Pieter Derks. En was die oma orgel-Joke?
Jaaa orgel joke idd
"It does not do to dwell on dreams, and forget to live."
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in