Werk & Studie alle pijlers

Amsterdam nieuw-west m

16-11-2025 18:50 9 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
(Die ‘m’ heb ik per ongeluk gedaan, sorry hiervoor)
Een vriendin is laatst naar Amsterdam nieuw-west verhuisd en ik ben vorige week bij haar langs geweest. Het is een mooie, rustige buurt maar wel veel bomen en toch ergens wel wat verlaten. Zeker als je uitgaat en dat stuk vanaf de Baarsjes naar huis moet fietsen lijkt me dat niet prettig alleen. Zij ziet dat niet zo en denkt dat het wel losloopt. Als ik het internet mag gelopen is wonen rond het Rembrandtpark niet persé veilig, of het voelt teminste niet veilig aan. Hebben mensen ervaring in die buurt? Is het tegenwoordig nog zo’n onveilige buurt als dat internet het nu doet geloven?
Mijn zoon woont er en ik ben er regelmatig op bezoek . Ik als provinciaaltje voel me er wel veilig maar dat zegt niets natuurlijk .
Dat valt wel mee. De onveiligste buurt van Amsterdam is de wallen.
Verder kan er overal iets gebeuren. Rustig of druk maakt in de stad niet per se uit. Er zijn een paar hangplekken in Amsterdam die ik zelf vermijd 's avonds.

En eerlijk gezegd denk ik niet dat we elkaar aan moeten praten dat alle donkere, verlaten plekken eng zijn. Wat ik mijn eigen omgeving en in de media hoor en zelf ervaar, is dat op drukke plekken meer incidenten zijn.
Als zij zich er maar veilig en thuis voelt, dat is het belangrijkst.
Bedoel je de Nachtwachtlaan / Staalmeesterslaan? Daar is een hoop ten goede veranderd in de laatste 10 - 20 jaar. Rembrandtpark zou ik ‘s avonds / ‘s nachts niet doorheen lopen, maar dat zou ik in mijn eentje ook niet snel doen door het Vondelpark. Er is een fietspad langs de Postjesweg dat steeds drukker gebruikt wordt door vooral de nieuwe bewoners van de wijk. Ook daar wonen steeds meer jongeren, yups en internationals.
Ik loop liever 100x in Amsterdam dan in Dubai/Verenigde Emiraten.
Laura1992 schreef:
16-11-2025 20:16
Dat valt wel mee. De onveiligste buurt van Amsterdam is de wallen.
En daar is het als je geen gekke dingen doet eigenlijk hartstikke veilig.
Appletje schreef:
16-11-2025 22:01
En daar is het als je geen gekke dingen doet eigenlijk hartstikke veilig.
Dat is het 's avonds laat en 's nachts absoluut niet.

https://www.parool.nl/amsterdam/overlas ... ~b6077e0a/
Dank voor alle reacties, ik ben enigszins gerustgesteld :)

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven