Geld lenen bij de bank met fase a contract
maandag 17 november 2025 om 17:24
Wij willen een geldsom lenen van 50000 euro bij de bank. Mijn partner heeft sinds 1 september een baan bij een bedrijf via het uzb. In eerste instantie zou het gaan om een detacheringscontract maar achteraf blijkt het een uitzendcontract te zijn fase A. Het bedrijf wil mijn partner overnemen vanaf april/mei zodat het minder kosten hoeft te betalen aan het uzb. Ik heb zelf een vaste baan. Nu heeft de bank de lening afgewezen omdat het een fase a contract is en dus te onzeker. Nu zegt het uzb dat met een perspectiefverklaring meerdere mensen een hypotheek hebben gekregen. Heeft iemand ervaring hiermee?
maandag 17 november 2025 om 17:37
Ik vind het wel logisch dat het afgewezen wordt want met Fase A. kun je morgen ineens geen werk meer hebben. En dan?
Ik zou dus eerst zwart op wit willen dat bedrijf je partner echt zeker weten wil overnemen en dat er geen worst voor gehangen wordt en dan na fase A. ineens gezegd wordt sorry van we doen het toch niet. Wat is de reden dat het bedrijf hem pas in april/mei wil overnemen en niet al nu?
Ik zou dus eerst zwart op wit willen dat bedrijf je partner echt zeker weten wil overnemen en dat er geen worst voor gehangen wordt en dan na fase A. ineens gezegd wordt sorry van we doen het toch niet. Wat is de reden dat het bedrijf hem pas in april/mei wil overnemen en niet al nu?
maandag 17 november 2025 om 17:39
maandag 17 november 2025 om 17:39
Tja, dat risico loop je ook met een intentieverklaring.Graze schreef: ↑17-11-2025 17:37Ik vind het wel logisch dat het afgewezen wordt want met Fase A. kun je morgen ineens geen werk meer hebben. En dan?
Ik zou dus eerst zwart op wit willen dat bedrijf je partner echt zeker weten wil overnemen en dat er geen worst voor gehangen wordt en dan na fase A. ineens gezegd wordt sorry van we doen het toch niet.
maandag 17 november 2025 om 17:40
Dat mag niet van het uitzendbureau. Je moet eerst een bepaald aantal uren hebben gewerkt voor het uitzendbureau voor je overgenomen kunt worden door de inlener. En meestal strekt die periode over ongeveer een half jaar dus dat klopt dan wel.Graze schreef: ↑17-11-2025 17:37Ik vind het wel logisch dat het afgewezen wordt want met Fase A. kun je morgen ineens geen werk meer hebben. En dan?
Graftak!
maandag 17 november 2025 om 17:41
Elke situatie is anders, dus aan uitspraken van het uitzendbureau heb je niet zo veel.
Wat je zou kunnen doen: ga naar een hypotheek/financieel adviseur, leg je situatie uit en vraag of hij/zij banken weet die hier wellicht wel aan mee werken.
En vraag je voor jezelf af of je dit moet willen met zo'n onzekere baan voor je partner. Kunnen jullie de kosten ook ophoesten als je partner geen inkomen heeft?
Wat je zou kunnen doen: ga naar een hypotheek/financieel adviseur, leg je situatie uit en vraag of hij/zij banken weet die hier wellicht wel aan mee werken.
En vraag je voor jezelf af of je dit moet willen met zo'n onzekere baan voor je partner. Kunnen jullie de kosten ook ophoesten als je partner geen inkomen heeft?
maandag 17 november 2025 om 17:42
50.000 euro is nu weer niet zo'n immens bedrag in lening-land.
Is er een reden dat je dat niet enkel op jouw naam en met jouw vast contract kan lenen?
Dan kan man nog altijd mee afbetalen. Alleen staat het officieel alleen op jouw naam.
(Natuurlijk doe je dit enkel als je je man vertrouwt dat hij niet vertrekt met zijn secretaresse voor de lening afbetaald is.)
Is er een reden dat je dat niet enkel op jouw naam en met jouw vast contract kan lenen?
Dan kan man nog altijd mee afbetalen. Alleen staat het officieel alleen op jouw naam.
(Natuurlijk doe je dit enkel als je je man vertrouwt dat hij niet vertrekt met zijn secretaresse voor de lening afbetaald is.)
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
maandag 17 november 2025 om 17:43
maandag 17 november 2025 om 17:45
maandag 17 november 2025 om 18:08
Maar dat betekent toch enkel dat je samen aansprakelijk bent? Als jouw inkomen voldoende zou zijn dan zou je die lening toch gewoon moeten kunnen krijgen samen? Want “alles op één hoop” toch? Of zie ik dan wat over het hoofd?
maandag 17 november 2025 om 18:16
Nee we hebben het ingediend bij een tussenpersoon die bij 4 banken de aanvraag doet. Ik heb geen financieel adviseur. Misschien is het toch wel raadzaam om er een te zoeken?ladadieladieda schreef: ↑17-11-2025 18:02Ga naar een financieel adviseur die niet vast zit aan ‘de bank’.
Bedoel je daar de bank mee waar je ook je betaalrekening hebt lopen? Of de bank waar je hypotheek loopt?
maandag 17 november 2025 om 18:16
Ík heb geprobeerd om het alleen te lenen, maar dat accepteert de bank niet.
maandag 17 november 2025 om 18:39
Dit niet meer en niet minder.dweedledee schreef: ↑17-11-2025 18:36Als jij een vaste baan hebt en op basis daarvan geen 50K kan lenen, dan is je salaris laag of werk je parttime. Dan is lenen gewoon ook een risico. Ook met partner (nog) in fase A. Wachten tot april/mei een mogelijkheid?
maandag 17 november 2025 om 19:00
maandag 17 november 2025 om 19:06
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in