Welke kattenbrokken geven jullie?
dinsdag 18 november 2025 om 04:00
Nu noem je volgens mij twee van de slechtste merken.
Je kan beter voor Hills of Royal Canin gaan
dinsdag 18 november 2025 om 05:29
dinsdag 18 november 2025 om 06:34
Dit is het slechtste wat je je kat kunt geven. De kat zal zeker niet klagen omdat hier zo veel smaakversterkers in zitten. Maar Google maar eens op dit voer.
Mijn ene kat krijgt Hill’s en Virbac (speciaal voer voor nier/blaastenen) en mijn andere kat krijgt Hill’s (normaal voer) maar ik denk erover om over te stappen naar Orijen.
Nat voer krijgen ze ook van verschillende merken zoals Wild Freedom, Welness Core, Almo Nature. Hier ben ik nog een beetje zoekende in wat kwalitatief nou het beste is. Maar soms zie je echt door de bomen het bos niet meer.
dinsdag 18 november 2025 om 07:00
Twee van de drie krijgen royal canin dentalbrokken. Omdat een van die twee snel last heeft van tandateen.
De andere een oudere kat krijgt in theorie 7+ brokjes van purina one of 11+ brokken van een ander merk. Maar in de praktijk eet ze mee met de andere twee, hiermee gaat ook haar tandsteen weg, dat is alleen maar mooi.
Wanneer ze niet met de rest mee eet krijgt ze dus senior brokjes.
De andere een oudere kat krijgt in theorie 7+ brokjes van purina one of 11+ brokken van een ander merk. Maar in de praktijk eet ze mee met de andere twee, hiermee gaat ook haar tandsteen weg, dat is alleen maar mooi.
Wanneer ze niet met de rest mee eet krijgt ze dus senior brokjes.
dinsdag 18 november 2025 om 07:16
Hier krijgen ze Royal Canin British Shorthair brokken, aangevuld met Almo Nature natvoer.
Even een aanvulling: als zij kittens heeft horen ze sowieso de eerste 12 maanden kittenbrokken te krijgen. Royal Canin heeft hier een speciale lijn voor, zelfde geldt voor Riverwood. Supermarktvoer is echt niet goed voor ze en al helemaal niet voor kittens.
Even een aanvulling: als zij kittens heeft horen ze sowieso de eerste 12 maanden kittenbrokken te krijgen. Royal Canin heeft hier een speciale lijn voor, zelfde geldt voor Riverwood. Supermarktvoer is echt niet goed voor ze en al helemaal niet voor kittens.
dinsdag 18 november 2025 om 07:38
dinsdag 18 november 2025 om 07:50
Weer wat geleerd. Felix is blijkbaar slechte kwaliteit, wist ik niet. Wiskas is niet veel beter en ik lees dat Purina van dezelfde fabrikant is. Als deze verpakking op is ga bij de dierenwinkel ander voer kopen. Nu koop ik dat altijd bij de supermarkt en daar hebben ze Wiskas / Felix.
Ik wist wel dat Nestle rommel maakt voor mensen; dat ze deze methode ook voor dieren toepassen had ik natuurlijk wel kunnen bedenken.
Ik wist wel dat Nestle rommel maakt voor mensen; dat ze deze methode ook voor dieren toepassen had ik natuurlijk wel kunnen bedenken.
dinsdag 18 november 2025 om 08:13
Voor de vier grote fitte katten heb ik Main Coon brokken. Niet omdat ze Main Coon zijn, ze zijn groter vaak, maar omdat die brokken heel groot zijn en makkelijker is met hun bek. Maar dat is voor 'erbij'. Ik geef ze vers eten (van die worsten uit de diepvries, en ontdooide eendagskuikens zo nu en dan). "Dat is echt supervet zielig! en denk je wel aan dierenleed enzo" Ja ik weet het maar ik heb het maanden met Courgette en winterpeen geprobeerd maar die eikels weigeren vegetarisch te worden.
Is de vriezer leeg of moet ik te lang wachten krijgen ze blikjes van Schesir als extraatje.
Oude bes heeft geen tanden en kan niet met de rest mee eten. Heeft kleine brokjes die wel gaan, maar ze wordt een beetje een verwende oude dame dus die heeft gourmet mousse. We zijn enorm van het 'moet gezond eten zijn' maar ze is de 16 gepasseerd dus mag ze van ons eten wat ze lekker vind, zolang ze maar lekker eet. En dat doet mevrouw gelukkig.
Is de vriezer leeg of moet ik te lang wachten krijgen ze blikjes van Schesir als extraatje.
Oude bes heeft geen tanden en kan niet met de rest mee eten. Heeft kleine brokjes die wel gaan, maar ze wordt een beetje een verwende oude dame dus die heeft gourmet mousse. We zijn enorm van het 'moet gezond eten zijn' maar ze is de 16 gepasseerd dus mag ze van ons eten wat ze lekker vind, zolang ze maar lekker eet. En dat doet mevrouw gelukkig.
dinsdag 18 november 2025 om 08:15
dinsdag 18 november 2025 om 08:15
Perfectfit indoor, krijgen ze hier. Er zijn ook kittenbrokken van.
Ze doen het er goed op.
Tussendoor krijgen ze anti-tandsteen brokjes als snoepjes en wat natvoer van verschillende merken.
Vorige kat kreeg dieetvoer van Hills. Dat maakte het makkelijk, want weinig keuze maar wel erg duur. ( Kon niet anders vanwege haar nierproblemen)
Ze doen het er goed op.
Tussendoor krijgen ze anti-tandsteen brokjes als snoepjes en wat natvoer van verschillende merken.
Vorige kat kreeg dieetvoer van Hills. Dat maakte het makkelijk, want weinig keuze maar wel erg duur. ( Kon niet anders vanwege haar nierproblemen)
dinsdag 18 november 2025 om 08:17
Dit dus. Beiden ook prima merken en graanvrij. Is wel duurder dan de supermarkt brokjes natuurlijk. Maar hier krijgen ze geen whiskas of andersoort supermarkt zooi.
https://www.zooplus.nl/shop/katten/graanvrij
Echt een hoop keuze. Veel vinden ze bij mij lekker, maar dan weer een specifiek smaakje. Denk ik daarna eens creatief leuk een ander smaakje van precies dat merk te doen is het weer viesbah ineens. Het blijven eikels. Maar dan lieve eikels
dinsdag 18 november 2025 om 08:17
iams is middelmatig. Een stuk beter dan Whiskas, Felix of andere supermarkt merken. (Hier zitten net als andere goedkopere merken veel granen en bijproducten in). Ik zou dan zelf eerder voor Hill’s of Royal Canin kiezen maar zelfs dat zijn niet de beste merken. Orijen komt als 1 van de beste uit de bus volgens mij maar is wel echt duur.
Als ik je vriendin was zou ik nu brokjes kiezen speciaal voor kittens van Hill’s of RC en zich nu alvast verdiepen in welk voer ze later wilt gaan geven. Op internet is heel veel te vinden maar maakt de keuze ook niet makkelijk.
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in