Welke kattenbrokken geven jullie?
dinsdag 18 november 2025 om 08:21
Carnilove vinden ze hier van tijd tot tijd ook weer lekker. En dan weer ineens niet.
https://www.google.com/search?q=carnilo ... s-wiz-serp
https://www.google.com/search?q=carnilo ... s-wiz-serp
dinsdag 18 november 2025 om 08:22
BuzzieBee schreef: ↑18-11-2025 08:13Voor de vier grote fitte katten heb ik Main Coon brokken. Niet omdat ze Main Coon zijn, ze zijn groter vaak, maar omdat die brokken heel groot zijn en makkelijker is met hun bek. Maar dat is voor 'erbij'. Ik geef ze vers eten (van die worsten uit de diepvries, en ontdooide eendagskuikens zo nu en dan). "Dat is echt supervet zielig! en denk je wel aan dierenleed enzo" Ja ik weet het maar ik heb het maanden met Courgette en winterpeen geprobeerd maar die eikels weigeren vegetarisch te worden.
Is de vriezer leeg of moet ik te lang wachten krijgen ze blikjes van Schesir als extraatje.
Oude bes heeft geen tanden en kan niet met de rest mee eten. Heeft kleine brokjes die wel gaan, maar ze wordt een beetje een verwende oude dame dus die heeft gourmet mousse. We zijn enorm van het 'moet gezond eten zijn' maar ze is de 16 gepasseerd dus mag ze van ons eten wat ze lekker vind, zolang ze maar lekker eet. En dat doet mevrouw gelukkig.
Ja dat krijgen ze hier ook, nog niet eerder iemand tegen gekomen die ook kuikens geeft. Als mensen het zielig vinden; stop met eieren eten.
Ik heb in die industrie gewerkt en het zijn de haantjes die door het gasgangetje gaan (nee mensen die beestjes gaan niet in een hakselaar), de vrouwtjes mogen door want dat worden legkippen (dat is pas echt zielig).
Hier dus royal canin en elke dag een kuiken.
dinsdag 18 november 2025 om 08:22
Voor een kitten zou ik, als ik er weer een zou mogen hebben... deze doen nu
https://www.petsplace.nl/carnilove-salm ... hTEALw_wcB
Maar goed, een kat kennende... zucht....
https://www.petsplace.nl/carnilove-salm ... hTEALw_wcB
Maar goed, een kat kennende... zucht....
dinsdag 18 november 2025 om 08:24
Wij dus. Vanaf kleins af aan al. In het begin spelen ze er meer mee dan dat ze hem eten, maar mijn grootste cheetoh heeft hem echt binnen anderhalve hap naar binnen. Ik moet er wel aan denken. Het tuincentrum Ranzijn verkoopt ze per kilo zak dus als ik daar ben neem ik er altijd een paar mee. Lekker tussendoortje vooral zomers.Nyco schreef: ↑18-11-2025 08:22Ja dat krijgen ze hier ook, nog niet eerder iemand tegen gekomen die ook kuikens geeft. Als mensen het zielig vinden; stop met eieren eten.
Ik heb in die industrie gewerkt en het zijn de haantjes die door het gasgangetje gaan (nee mensen die beestjes gaan niet in een hakselaar), de vrouwtjes mogen door want dat worden legkippen (dat is pas echt zielig).
Hier dus royal canin en elke dag een kuiken.
Oh en ze krijgen ook vers hart en soms lever (dat laatste niet al te vaak en alleen van de turkse slager)
dinsdag 18 november 2025 om 08:29
En ik heb er dus vijf. Alles bij elkaar eten die gasten op een dag meer aan euro's weg dan we zelf doen. Nou ja, je moet er wat voor over hebben. 
Oh en werkelijk nooit maar dan ook nooit krijgen ze iets wat voor ons als mensen is bedoeld. Ik heb wel kattensnackjes maar ze krijgen dus echt nooit een stukje vis/vlees/kaas of wat dan ook van ons. Dus hebben we geen bietsers gelukkig. Ze eten al luxer dan we zelf doen.
Oh en werkelijk nooit maar dan ook nooit krijgen ze iets wat voor ons als mensen is bedoeld. Ik heb wel kattensnackjes maar ze krijgen dus echt nooit een stukje vis/vlees/kaas of wat dan ook van ons. Dus hebben we geen bietsers gelukkig. Ze eten al luxer dan we zelf doen.
dinsdag 18 november 2025 om 08:42
Ik voer een combi van drie merken: Royal Canin, Devotion en Grandorf. Alledrie de sterlised of adult en de laatste 2 zijn graanvrij. Van alledrie hebben ze ook een kitten variant.
De ene blieft geen natvoer. De andere is zinnig en wil alleen maar Gourmet mousse. Stukjes houdt ze niet zo van...
De ene blieft geen natvoer. De andere is zinnig en wil alleen maar Gourmet mousse. Stukjes houdt ze niet zo van...
I'm not crazy. My reality is just different than yours.
dinsdag 18 november 2025 om 09:04
Roept de kattenvoer maffia.
Ik vind het allemaal prima hoor, dat jullie er allemaal instinken, maar bewijs het maar. Met een onafhankelijk onderzoek.
Ik verklap het vast: is er niet. Achter ieder onderzoek zit een fabrikant. Wij van WC-eend enzo
dinsdag 18 november 2025 om 09:12
Sorry hoor, maar dit is echt onzin. Dat Whiskas en andere B-merken slechter zijn dan A-merken is gewoon een feit. Lees de etiketten zou ik zeggen. En ja, er zijn katten die iedere dag Whiskas of Lidl eten en 20 jaar worden net als dat er mensen zijn die iedere dag zware shag roken en 90 worden maar dan blijft het nog een feit dat roken slecht is.Ben-ik-weer schreef: ↑18-11-2025 09:04Roept de kattenvoer maffia.
Ik vind het allemaal prima hoor, dat jullie er allemaal instinken, maar bewijs het maar. Met een onafhankelijk onderzoek.
Ik verklap het vast: is er niet. Achter ieder onderzoek zit een fabrikant. Wij van WC-eend enzo![]()
In B-merken zit minder vlees en veel goedkopere plantaardige toevoegingen.
Prima dat jij hier niet in mee wilt gaan en je katten goedkoop shitvoer voert maar ik zou het niet aanraden aan iemand die advies in voeding vraagt en blijkbaar wel van plan is om kwalitatief goed voer te geven.
dinsdag 18 november 2025 om 09:14
Ben-ik-weer schreef: ↑18-11-2025 09:04Roept de kattenvoer maffia.
Ik verklap het vast: is er niet. Achter ieder onderzoek zit een fabrikant. Wij van WC-eend enzo![]()
Je kunt gewoon ingrediënten lezen toch.
Heeft niks met instinken te maken.
dinsdag 18 november 2025 om 09:19
Ja. Dat is ook een premium.
dinsdag 18 november 2025 om 09:23
Dat is er zeker wel. En gezond verstand kan je ook gebruiken lees maar eens wat er in Whiskas zit. Zo zit er bijvoorbeeld maar 4% vlees in. Dat is veel te weinig voor een kat. Je kan het ook eens aan je dierenarts vragen die zal hetzelfde zeggen.Ben-ik-weer schreef: ↑18-11-2025 09:04Roept de kattenvoer maffia.
dinsdag 18 november 2025 om 09:29
Almo nature vond ik altijd heel “gezond” eruit zien. Die blikjes zou je haast (ik zeg haast
dinsdag 18 november 2025 om 09:36
Ik gebruik deze website altijd om geschikt voer te vergelijken en uit te zoeken:
https://huiskatteninfo.nl/voeding/droogvoer/
Misschien ook interessant voor Ben-ik-weer.
https://huiskatteninfo.nl/voeding/droogvoer/
Misschien ook interessant voor Ben-ik-weer.
s7rin wijzigde dit bericht op 18-11-2025 09:38
15.15% gewijzigd
Disclaimer: ik heb een mannelijk brein.
dinsdag 18 november 2025 om 09:37
Tja, de kat eet wat ze wil eten. En na 3 of 4 dure zakken weggegooid te hebben na een paar sneue hapjes, heb ik me erbij neergelegd dat madam alleen purina blieft.
Ik gok dat als je start met goed voer en ze niet beter weten het wel willen (mijn kat is bij mij gekomen als volwassen dier).
Het is een beetje alsof je een kind dat alleen cola kent wilt aanwennen om water te drinken. En dat je dat kind ook niet kan uitleggen dat het echt veel veel gezonder is.
Toen ze een blaasprobleem had en natvoer moest eten wilde ze ook alleen de gore supermarkt zakjes en niet de almo-nature compleetvoer blikjes
Ik gok dat als je start met goed voer en ze niet beter weten het wel willen (mijn kat is bij mij gekomen als volwassen dier).
Het is een beetje alsof je een kind dat alleen cola kent wilt aanwennen om water te drinken. En dat je dat kind ook niet kan uitleggen dat het echt veel veel gezonder is.
Toen ze een blaasprobleem had en natvoer moest eten wilde ze ook alleen de gore supermarkt zakjes en niet de almo-nature compleetvoer blikjes
dinsdag 18 november 2025 om 09:48
De HFC lijn zijn ook ingrediënten die eerst voor menselijke consumptie waren. Hier eten ze niets anders.. het is echt duur, 1.50 per blikje maar voor minder gaan ze niet en het is echt geweldig voer. Ze zitten mooi in hun vacht, krijgen zo hun vocht ook binnen, ruim assortiment en goede ontlasting. Top.Charlie591 schreef: ↑18-11-2025 09:29Almo nature vond ik altijd heel “gezond” eruit zien. Die blikjes zou je haast (ik zeg haast) zelf leeg eten, lijkt puur vlees. Maar helaas wel erg duur en ook helaas, mijn kat heeft anti-blaasgruis-voer nodig.
dinsdag 18 november 2025 om 09:49
Amen. Iedere dag Whiskas of Lidl geven is alsof je zelf iedere dag naar de McDonalds gaat. Er zitten veel te weinig voedingsstoffen in, maar vooral toevoegingen en smaakversterkers. Hier komt het er echt niet in.Pumpkinlover1991 schreef: ↑18-11-2025 09:12Sorry hoor, maar dit is echt onzin. Dat Whiskas en andere B-merken slechter zijn dan A-merken is gewoon een feit. Lees de etiketten zou ik zeggen. En ja, er zijn katten die iedere dag Whiskas of Lidl eten en 20 jaar worden net als dat er mensen zijn die iedere dag zware shag roken en 90 worden maar dan blijft het nog een feit dat roken slecht is.
In B-merken zit minder vlees en veel goedkopere plantaardige toevoegingen.
Prima dat jij hier niet in mee wilt gaan en je katten goedkoop shitvoer voert maar ik zou het niet aanraden aan iemand die advies in voeding vraagt en blijkbaar wel van plan is om kwalitatief goed voer te geven.
dinsdag 18 november 2025 om 09:50
Ik heb eens gelezen of gehoord dat katten een soort van verslaafd kunnen raken aan Whiskas. Omdat het zo vol zit met suikers, vetten en smaakversterkers die het voer extra lekker maken voor de kat. Dus als je gezonder voer wilt gaan geven waar minder troep in zit kunnen ze dit weigeren en wordt het zeer lastig om over te stappen.gonniegijsje schreef: ↑18-11-2025 09:37
Toen ik mijn kat net had (kreeg toen al Hill’s) was hij ziek en wou hij niks eten. Allerlei gezondere merken en soorten geprobeerd maar nix… Van ellende een doosje Whiskas geprobeerd en ja hoor, hij at er van. Heb dit een paar dagen gegeven en toen weer overgestapt op Hill’s wat gelukkig geen problemen gaf.
dinsdag 18 november 2025 om 09:55
Ik geef katten ook altijd wat ze al aten, voor zover bekend. Iets anders moeten ze toch meestal niet.
Voor kittens zou ik iets uitzoeken met een aardige prijs-kwaliteitverhouding en via korting/spaaracties online in bulk kopen.
Maar ik snap eigenlijk niet dat die vriendin dat niet zelf kan uitzoeken, beetje nutteloos topic los van de interessante discussie over kattenvoer.
Voor kittens zou ik iets uitzoeken met een aardige prijs-kwaliteitverhouding en via korting/spaaracties online in bulk kopen.
Maar ik snap eigenlijk niet dat die vriendin dat niet zelf kan uitzoeken, beetje nutteloos topic los van de interessante discussie over kattenvoer.
dinsdag 18 november 2025 om 10:06
Herkenbaar. Hier wil de poes alleen maar huismerk brokjes eten, bleek na een aantal dure merken proberen. Ze is inmiddels ruim 16 jaar.gonniegijsje schreef: ↑18-11-2025 09:37Tja, de kat eet wat ze wil eten. En na 3 of 4 dure zakken weggegooid te hebben na een paar sneue hapjes, heb ik me erbij neergelegd dat madam alleen purina blieft.
dinsdag 18 november 2025 om 10:26
Hoeveel zit er dan in Royal Canin?
Ik ben op internet naar de ingrediënten aan het kijken maar zie het nergens staan.
dinsdag 18 november 2025 om 10:52
Hier ook al gelezen? https://huiskatteninfo.nl/voeding/droogvoer/
Ik schrik van de beoordeling van de RC Maine Coon die ik al jaren geef. Die is minder goed dan ik dacht. De rest van de RC komt er veel beter uit.
beedifferent wijzigde dit bericht op 18-11-2025 10:58
22.27% gewijzigd
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in