eenouder Sint

21-11-2025 11:07 32 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Nog niet voor dit jaar maar nu zitten we in de stemming: vanaf volgend jaar ga ik met mijn kind samen Sinterklaas vieren. Hij gelooft niet meer (10 jaar) maar ik vind het zelf zo leuk, dat ik het er wel in wil houden. Schoencadeautjes ook, dat loopt allemaal goed.

Maar nu ben ik dus aan het bedenken: hoe zal ik dat eens aanpakken? Een zak met cadeautjes voor één kind. ("nou ja, wéér voor jou!") lijkt me niet wat. Suprises hebben we allebei een hekel aan dus het zal toch wel een stapel cadeautjes worden. Maar hebben jullie misschien nog leuke ideeën hoe ik deze dag of avond een beetje leuk kan inrichten?
Wij verstopten alle cadeautjes in huis en maakten dan een lang gedicht met aanwijzingen waar ze verstopt waren. Ondertussen schaaltjes pepernoten en chocolade munten op tafel. Vonden ze heel leuk.
Taskmaster schreef:
21-11-2025 14:49
Jij duidelijk niet. Wat een gesnark weer.
Genoeg vrienden hoor. Maak je maar geen zorgen.
Maar er zijn genoeg mensen die ze niet hebben. Of vrienden die geen sinterklaas vieren met hun jonge beginnende pubers.
Je kunt sinterklaas denk heel fijn en knus met zijn 2en vieren. Ik zou het combineren met andere activiteiten inderdaad. Er zijn al veel leuke dingen genoemd.
Eerst gourmetten en dan steeds tussendoor even stoppen voor een cadeautje zou ik leuk vinden.

Ik zou kind geld geven om ook wat leuke dingen voor jou uit te zoeken. Is voor hem leuk om te doen en zo krijg jij ook cadeautjes. Misschien kan hij zelf wat bijleggen van zijn zakgeld.
Ik vier al jaren buiten mijn gezin sinterklaas -al valt het soms in januari- met 2 vriendinnen. We trekken dan twee rondes aan lootjes. Op je eerste lootje staat een naam en je maakt sowieso een gedicht voor elkaar en kleinigheid of soms grotigheid. Op het tweede lootje staan meestal twee opdrachten, we rouleren wie het voorbereid. Dat is misschien ook wel iets voor jullie met z'n 2? Denk dan aan:
- iets maken voor de ander
- een eng beeldje in de tuin of op balkon van je lootje zetten
- een handtekening scoren van een ster
- een wandeling uitzetten of speurtocht in de wijk.
- we zijn een keer met z'n 3en maar de kapper geweest, wat 1 iemand moest regelen.

Niks heel geks maar dat hoeft ook niet, gaat om gezellig samen zijn en bijpraten!
Taskmaster schreef:
21-11-2025 14:50
Wellicht ja. Ben vooral benieuwd naar het antwoord van TO op mijn vraag. Bovendien heeft TO het over volgend jaar, dus lijkt me sterk dat iedereen daarvoor ook al alles rond heeft.
Hoeveel vrienden heb jij die
- kinderen in dezelfde leeftijd hebben
- met hun ex-gelovige kinderen nog Sint vieren ipv kerst
- ook alleenstaand zijn, anders vieren ze het over het algemeen liever met het eigen gezin
- ook leuk gevonden worden door kind
- op jullie zitten te wachten.
- op dezelfde manier Sint willen vieren als dat jij voor ogen hebt
En dan al deze punten tegelijk!

Ik nul.
Dubbel
moizer schreef:
22-11-2025 11:02
Hoeveel vrienden heb jij die
- kinderen in dezelfde leeftijd hebben
- met hun ex-gelovige kinderen nog Sint vieren ipv kerst
- ook alleenstaand zijn, anders vieren ze het over het algemeen liever met het eigen gezin
- ook leuk gevonden worden door kind
- op jullie zitten te wachten.
- op dezelfde manier Sint willen vieren als dat jij voor ogen hebt
En dan al deze punten tegelijk!

Ik nul.
En je vergeet nog "Geen plannen hebben met andere vrienden/familie"
"Precies allemaal op dezelfde dag kunnen"

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven