Mode & Beauty alle pijlers

Spijkerbroek - dikke billen, dunne taille, niet lubberen

24-11-2025 15:09 17 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Mijn tienerdochter heeft een beetje een Kim Kardashian figuur: smalle taille en een behoorlijke kont. Haar bovenbenen zijn ook stevig maar vanaf de knie naar beneden weer helemaal niet. Even ter illustratie: shirtjes draagt ze maat S en broeken maat L of 40, soms 42.

Net als al haar vriendinnen wil ze graag leuke spijkerbroeken aan. Alleen niks past. Bij alle winkels waar haar vriendinnen shoppen, Bershka, Stradivarius, H&M, Zara etc. zit geen enkele broek haar goed. Als het goed zit bij haar billen en benen dan heeft ze een enorm gat bij haar rug. En sluit het in de taille goed aan, dan past het niet om haar billen en benen. Riemen vindt ze niet fijn.

Ze heeft nu 2 spijkerbroeken van Only die best mooi zaten maar nu gaan lubberen waardoor het ‘lijkt alsof ze een piemel heeft’, aldus dochter.

Ze is daarbij ook nog eens vrij lang, lengtemaat 34 heeft ze vaak.

Wie o wie heeft de ultieme tip voor haar? Qua model liefst wide fit of flared.
Dit is ook mijn lifetime probleem. Er is geen goedkope oplossing voor omdat de merken die jij noemt gewoon bedoeld zijn voor standaard formaat en die houden hier geen rekening mee. Dat kan niet voor de prijs waarvoor het verkocht wordt.
Levi heeft een shaping lijn die mij goed past. Levi is relatief wat duurder, zeker voor jonge meiden, maar kwalitatief vind ik het wel goed. Daarnaast heb ik soms geluk met modellen van Weekday en Monki. Die zijn wel goed betaalbaar, al is Weekday iets duurder dan Monki. Online heb je nog Fitjeans die mn zusje (zelfde probleem) goed kan hebben, maar zij geeft aan dat de kwaliteit daarvan haar tegenvalt.
Het blijft een kwestie van proberen, proberen en frustratie. Riemen werkt idd niet. Ziet er niet uit. Soms laat ik een broek ook innemen bij de kledingmaker. Dat kost ook niet heel veel. Verder zijn broeken met elastiek aan de achterkant een uitkomst. Heb je tegenwoordig veel meer, maar dat zijn geen jeans.
Fitjeans (fitjeans.com) zijn speciaal voor deze bouw/
Bij mij zit Gstar 3301/midge/noxer altijd goed en heb onlangs de Levi’s wide xl gekocht die zit ook goed.
Thanks, ga de tips even bekijken. Kind heeft kleedgeld en daar kan je niet zo heel veel dure broeken van kopen helaas. Maar voor de perfecte spijkerbroek wil ik wel bijspringen.
Ik vind Wonderjeans en Mavi jeans goed zitten. Ze zijn er zelfs nog langer dan maat 34.
Een keertje met haar naar een JeansCentre gaan? Ik heb een vergelijkbaar figuur (al slaag ik soms nog wel bij H&M) en daar heeft de verkoper net zo lang voor me gezocht tot ik de perfecte jeans vond; meteen in twee kleuren gekocht. Ze hebben daar jeans in allerlei prijsklassen en regelmatig goede deals (2e voor zoveel).

Overigens had ik laatst ineens een jeans van Yaya die me heel goed zat (wide fit). Beetje een tuttig merk vind ik, maar blijkbaar wel geschikt voor dames met stevige billen en bovenbenen.
Naaiatelier en gewoon laten verstellen?
Afkoelen heeft gewerkt
Bij mij zit de Levi's altijd goed. Ik haal deze in Bataviastad.
Ook hier een bekend probleem. Levi’s, ook die niet curvy, werken voor mij het beste. Het is heel lastig om een broek te vinden met en de juiste lengte en geschikt voor een relatief slanke taille, dus ik lees mee voor de ultieme tip. Als ik echt wil dat een broek of rok goed zit, dan ga ik naar de kleermaker.
Levi's! :bigkiss:
Night after night who treats you right
Baby, it's the guitar man
Ik heb hetzelfde als je dochter. Levi's op 1.

Sommige modellen van Only passen me ook goed. Maar die wide fit broeken die nu in zijn is eigenlijk allemaal een drama voor mij. Ik krijg er ook een bobbel van in het kruis.

En, als een broek perfect zit laat ik ze in de rug nog wel eens innemen.
Gewoon _melon met login problemen
Naar mijn idee hebben veel vrouwen dat probleem van een gat bij de rug. Ik let daar niet eens meer op tenzij het echt teveel stof is waardoor de broek niet goed blijft zitten of afzakt. Het heeft te maken met je bouw en daar valt weinig aan te doen. Als je kind het storend vind en echt geen riem wil dan kun je de broek natuurlijk ook een beetje innemen bij de taille aan de achterkant.
Het is bij haar niet een ‘normaal’ gat in de rug zoals de meeste vrouwen inderdaad hebben. Het is echt een heel erg groot verschil.

We gaan naar de Levi’s winkel om daar eens te passen!
Ik zie wel eens eea voorbij komen op social media van een opkomend merk SEISHIKI STUDIO. De eigenaar claimt dat ze broeken maakt met zoveel stretch dat je dan geen gat aan de achterkant van de rug hebt. Ze heeft ook een aantal tall broeken in de collectie.
Stressed is just desserts spelled backwards
Lente19251003- schreef:
25-11-2025 06:41
Het is bij haar niet een ‘normaal’ gat in de rug zoals de meeste vrouwen inderdaad hebben. Het is echt een heel erg groot verschil.

We gaan naar de Levi’s winkel om daar eens te passen!
Als je daar bent, dat is de Cinch Baggy en die heeft extra knopen om de band strakker te maken

Afbeelding
Stressed is just desserts spelled backwards
Gewoon naar een goed naaiatelier en je probleem is voor eeuwig verholpen!

En als de taille dan ineens supergoed zit, ziet het er ook nog eens supermooi uit.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven