Kleding wassen met azijn, maakt het nog uit welke?
donderdag 20 november 2025 om 23:05
Ik merk dat bepaalde luchtjes en vlekken er niet altijd helemaal goed uitgaan in de was en ik las dat azijn werkt tegen geurtjes. Ik las dat je geen schoonmaakazijn moest gebruiken maar natuurazijn. Moet dat dan perse de witte zijn of kan de gele versie waar dus kleurstof aan toegevoegd is ook? Ik denk dat het geen probleem is maar ik dacht laat ik het toch even vragen voor het geval dat je dan toch kleding verpest en dat zou ik zonde vinden.
zaterdag 22 november 2025 om 14:07
Mijn dochter kreeg laatst van een klant (werkt in een supermarkt) de vraag wat het nut is van wasverzachter. Grappig om dat aan een 21-jarige te vragen. Ik heb het zelf nooit gebruikt omdat ik dat van huis uit niet gewend ben. Ik ken ook eigenlijk niemand van wie ik weet dat ze het gebruiken, maar in topics hier lijkt het toch vrij gebruikelijk te zijn.
Aangezien ik geen droger heb, zijn mijn handdoeken ook vrij ruw soms. Ik vind dat wel fijn, word je nog net een beetje schoner.
Stinkende kleding was ik op 60 graden. Als het daar tegen kan, is de stank eruit en anders had je ze toch moeten wegdoen vanwege de geur.
Aangezien ik geen droger heb, zijn mijn handdoeken ook vrij ruw soms. Ik vind dat wel fijn, word je nog net een beetje schoner.
Stinkende kleding was ik op 60 graden. Als het daar tegen kan, is de stank eruit en anders had je ze toch moeten wegdoen vanwege de geur.
zaterdag 22 november 2025 om 14:53
zondag 23 november 2025 om 17:54
Omdat ik 10 wassen wel genoeg werk vind. Omdat ik azijn vind stinken (en man ook).Hallodaar schreef: ↑22-11-2025 12:28Niet onaardig ofzo bedoeld hoor. Maar wat is eigenlijk jouw bezwaar tegen een paar uren/ een nacht laten weken?
Je hoeft er toch niet bij te blijven zitten of er met een pollepel doorheen te blijven roeren?
Hier een huishouden waaronder 4 vrouwen. Dus ik heb ook wel eens beddengoed en ondergoed waar ik bloedvlekken uit moet zien te krijgen. En dan is voorweken voor mij toch wel de manier hoor.
En omdat azijn op de oksels spuiten bij mij werkt en dan kan ik in 1 moeite door.
Bloedvlekken spuit ik in met vlekkenreiniger, laat ik even intrekken en dan gaan ze er eigenlijk altijd uit.
Vroeger, toen de kinderen nog heel klein waren, had ik wel een emmer water met deksel in de badkamer staan, waar de vieze hydrofieldoeken en rompertjes gelijk in gingen. Voordat ik ging wassen, nog even weken in de Vanish en dan wassen op 60 graden.
zondag 23 november 2025 om 18:35
Ik heb niks tegen voorweken, behalve met piepkleding. Mijn man heeft/had soms de neiging om poepbroeken van de kinderen in een emmer water te zetten en te laten staan (en ik ben chef was thuis). Moet je na een dag met je hand in die gore poepsoep. Dat voorweken vind ik te vies. Gewoon snel even uitspoelen en weg met dat waterPelle schreef: ↑23-11-2025 17:54Omdat ik 10 wassen wel genoeg werk vind. Omdat ik azijn vind stinken (en man ook).
En omdat azijn op de oksels spuiten bij mij werkt en dan kan ik in 1 moeite door.
Bloedvlekken spuit ik in met vlekkenreiniger, laat ik even intrekken en dan gaan ze er eigenlijk altijd uit.
Vroeger, toen de kinderen nog heel klein waren, had ik wel een emmer water met deksel in de badkamer staan, waar de vieze hydrofieldoeken en rompertjes gelijk in gingen. Voordat ik ging wassen, nog even weken in de Vanish en dan wassen op 60 graden.
dinsdag 25 november 2025 om 12:28
PoepsoepCharlie591 schreef: ↑23-11-2025 18:35Ik heb niks tegen voorweken, behalve met piepkleding. Mijn man heeft/had soms de neiging om poepbroeken van de kinderen in een emmer water te zetten en te laten staan (en ik ben chef was thuis). Moet je na een dag met je hand in die gore poepsoep. Dat voorweken vind ik te vies. Gewoon snel even uitspoelen en weg met dat water![]()
ik gebruikte daar dus de deksel voor, poepsoep even afgieten in het toilet. Vers water erbij en Vanish. En uurtje later in de wasmachine.
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in