Adventskalenders 2025

25-08-2025 10:31 530 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
De eerste adventskalenders zijn alweer te koop of te pre-orderen.
Welke ga jij dit jaar bestellen?
Gewoon _melon met login problemen
Vandaag op BOL korting op veel adventskalenders.
En?

Ik heb de Siep en Takkie kalender, moest even diep nadenken wat dat was en of ik het handig vind..

De notenshop adventskalender was prima qua portie en smaak.
Madrigalscapybara schreef:
24-11-2025 13:29
ik ben toch zo blij met een puzzel-adventkalender! Hij is eigenlijk van 2022 (wel nieuw in verpakking) uit Engeland, maar ziet er fantastisch uit. 53-60 stukjes per doosje en aan het eind heb je een puzzel van meer dan 1000 stukjes. Nu met het Sinterklaasjournaal kunnen de kinderen ook niet wachten om te helpen.. Jaren geleden had ik de Wentworth 12 day of Christmas puzzles voor mijn oma gekocht in de UK en echt van genoten, duur maar een prachtig cadeau. Ik weet dat voor wie van Jan Haasteren houdt, dit dit jaar ook een mooie puzzel is.

De jongste krijgt zondag in haar schoen een Polly pocket adventskalender en de oudste de Merry Murdle advent, dat zijn logische puzzels en is nu ook in het Nederlands.
De merry murdle advent lijkt me leuk, waar is die verkrijgbaar?

Mag ik vragen waar je de puzzelkalender gekocht hebt van 2022?
Dit jaar geen kalender voor mezelf, wel voor kind eentje gemaakt. Elk vakje gevuld met iets van snoep wat net iets specialer is dan het snoep dat we normaal in huis hebben. Kind lijkt er blij mee.
Hipmetstip schreef:
25-11-2025 07:57
Hier is de Filsen kalender inmiddels binnen. Mooi vormgegeven, een lief persoonlijk berichtje erbij en de geur is veelbelovend. Wat ik ook leuk vind is dat je op de achterkant aan kunt geven welk cijfer je de thee geeft, handig voor als je meer wilt bestellen.
En je kan met je cijferoverzicht ook nog wat winnen!

Welk cijfer geef je vandaag? 1 december?
Net puzzel 2 van Jan van Haasteren gemaakt, erg leuk om de dag bij mijn ontbijt te beginnen met een kleine puzzel.

Zoon heeft een electronicakalender die hij nu in elkaar zit te knutselen en mijn moeder heb ik er een gegeven van een plaatselijke chocoladewinkel. De eerste viel gisteren goed in de smaak.
'Geniet van elke dag, want er komt geen dag terug'
_melon2 schreef:
01-12-2025 23:24
En je kan met je cijferoverzicht ook nog wat winnen!

Welk cijfer geef je vandaag? 1 december?
1 december geef ik een 6,5. De geur was heerlijk, ik vond hem alleen wat zurig smaken. Die van vandaag geef ik minstens een 8. Die rook en smaakte heerlijk.
Ik heb ook de adventskalender met thee en kruiden van Besser im glas. Heel erg jammer, maar daar zit zoetstof in de thee. Dat vind ik wel zo vies. Dat proef ik ook gelijk bij de eerste slok.
Gisteren een mooie Mac lippenstift en vandaag een en haarbalm in Asos kalender. Het begint goed.
De notenshopkalender vind ik erg leuk en lekker. Er was iemand die meteen alle vakjes had opengemaakt (waarom?) en die vond het tegenvallen m aar ik ben heel tevreden.
Tot nu toe is de douglaskalender ook een succes.
Eerste vakje een fijne mac lipbalm.
Gister een kaars van Yanckee
Vandaag een fijn serum van estee lauder
De madeleines uit mijn adventskalender zijn ook echt heel lekker!

Takkie & Siepie is tot nu toe ook heel leuk. :heart:
FilippaL schreef:
03-12-2025 21:09
De notenshopkalender vind ik erg leuk en lekker. Er was iemand die meteen alle vakjes had opengemaakt (waarom?) en die vond het tegenvallen m aar ik ben heel tevreden.
Wij tot nog toe ook tevreden.
Ik kocht bij Ali express een kalender met een nep-Lego boeket. Ik verwachtte er niet veel van, maar de kwaliteit valt goed mee.
Ik vind de Jan van Haasteren echt leuk tot nu toe. Elke dag een leuk klein puzzeltje, die toch verrassend lastig zijn omdat er geen voorbeeld bij zit. Maar erg leuk.

Notenshop is prima tot nu. Ik vind karamel niet lekker, nooit en op niks, dus wel wat jammer dat er al vrij vroeg een zakje met karamel-noten tussen zat. Maar goed, dat is mijn pech. De meeste mensen zullen dat vast lekker vinden.
Duufje schreef:
04-12-2025 09:34
Ik vind de Jan van Haasteren echt leuk tot nu toe. Elke dag een leuk klein puzzeltje, die toch verrassend lastig zijn omdat er geen voorbeeld bij zit. Maar erg leuk.

Notenshop is prima tot nu. Ik vind karamel niet lekker, nooit en op niks, dus wel wat jammer dat er al vrij vroeg een zakje met karamel-noten tussen zat. Maar goed, dat is mijn pech. De meeste mensen zullen dat vast lekker vinden.
Ik vond die wel lekker. Vandaag gepofte rijst, dat vind ik dan weer minder. Ik doe het morgenochtend door mijn yoghurt.
Vrijheid, gelijkheid, zusterschap
Hipmetstip schreef:
02-12-2025 18:21
1 december geef ik een 6,5. De geur was heerlijk, ik vond hem alleen wat zurig smaken. Die van vandaag geef ik minstens een 8. Die rook en smaakte heerlijk.
Ik heb ook de adventskalender met thee en kruiden van Besser im glas. Heel erg jammer, maar daar zit zoetstof in de thee. Dat vind ik wel zo vies. Dat proef ik ook gelijk bij de eerste slok.
Het 'pepertje' van dag 1 vind ik minder, maar vond het wel een lekker kruidig theetje verder. Ik heb 'm een 7,5 gegeven. Die van 2 dec was dan weer minder mijn ding qua geur, maar ook die beviel toch wel prima eigenlijk. 7.2.
Die van gisteren vind ik echt heel erg lekker! Mandarijn.

Besser im glas is Duits gok ik? Duitsers zijn echt heel erg van de zoetstof in thee. Vreselijk idd!
Weet iemand wat voor iets het is wat in de Nijntje kalender zit vandaag?
ZeroRose schreef:
05-12-2025 10:57
Heb je misschien een foto?
Nou eerlijk is eerlijk die Asos kalender valt niet tegen. Vandaag een kleine bodybutter en een bum bum Cream die ik nog wou proberen.
Vind de pindakaas advend kalender ook erg tegen vallen. De smaken zijn prima. Maar door de stukjes er in is het soms amper te smeren op een boterham.
ZeroRose schreef:
05-12-2025 10:57
Een ponsapparaatje.
Doe een stukje papier ertussen en druk op het knopje.
Zo heb je een Nijntje in je papiertje. Of je kunt Nijntje confetti maken.
stempelinkt schreef:
05-12-2025 16:52
Een ponsapparaatje.
Doe een stukje papier ertussen en druk op het knopje.
Zo heb je een Nijntje in je papiertje. Of je kunt Nijntje confetti maken.
Ahhh ok! Dank je wel! :)
Ik vind mijne niet lekker :facepalm:. De grote Reece chocolade vind ik wel lekker maar bij de kleintjes in de adventskalender is de verhouding anders. En zijn alleen witte en bruine reece want die vond ik jaren geleden dus nog wel lekker.
You can only succeed when there is room to fail.
Jammer dat sommige tegenvallen.
Ik vind de siepie en takkie kalender heel schattig, het staat ook leuk op tafel. Maar sommige dingen kan ik echt niet ontcijferen. Zoals het item van 1 december, wat is het? Een bekertje? Een kannetje? En dat van vandaag snap ik ook niet helemaal.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven