Ik ben boos

01-12-2025 13:35 31 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik ben boos!!! En niet zo,n beetje ook. Ik ben nu 7 jaar gescheiden van een (gediagnosticeerd) narcist. Heel erg veel ellende gehad tijdens ons huwelijk maar ook daarna nog. Mijn ex heeft alweer verschillende relaties gehad. Ook deze relaties eindigde met veel bombarie. Nu heeft hij een lieve vriendin (2 jaar) en mijn dochter (10 jaar) durfde zich eindelijk weer wat open te stellen. Ze heeft dit heel lang niet gedurfd want het zou toch wel weer over gaan. (Zijn vorige relatie ging ook over omdat hij zijn vriendin inelkaar sloeg) Maar nu heeft die oetlul dus weer gelogen tegen zijn nu ex vriendin. Waarover weet ik niet maar ex vriendin kan er niet mee leven. Heeft er dus (begrijpelijk) een punt achter gezet. Het zal wel om drugs en/of geld gaan want daar liegt hij altijd over. Ex heeft een half jaar geleden zijn eigen huis opgezegd omdat hij toch altijd al bij zijn vriendin was. Woonde na een maand al samen. Dochter werd hierin meegesleept.

Nu moet hij weer opnieuw beginnen! Weer onrust voor mijn dochter. Echt ik ben zo boos!! Hij verknald gewoon alles. Zie nu maar eens aan een huis te komen. Straks weer gedoe in de omgangsregeling. Daar was net wat rust in. Mijn dochter heeft al zoveel voor haar kiezen gehad. Nu dit weer.

Echt dat hij straks evt op straat komt te staan dat kan mij dus echt niks schelen maar ik vind dit dus zo erg voor mijn dochter. Ze heeft vannacht amper geslapen omdat ze heel erg heeft lopen piekeren.

Wat ik hier mee wil? Gewoon het ff van mij af schrijven denk ik.
calvijn1 schreef:
03-12-2025 09:00
Jij beweert in je vorig post heel stellig dat dit voor alle kinderen die in zo'n vreselijke situatie zitten geldt.
Dit is dus niet zo. Er wordt gekeken naar wat het beste is voor het kind
Nee hoor. Dat beweer ik niet.
Ik heb een tijd geleden een artikel in de krant gelezen met de grootouders. Die kinderen hadden (toen) een traumatische en verplichte omgang met de vader in detentie.
Maar nogmaals, offtopic hier. Wilde wel even reageren na de reacties.
calvijn1 schreef:
Jij beweert in je vorig post heel stellig dat dit voor alle kinderen die in zo'n vreselijke situatie zitten geldt.
Mhaw.
Nou mijn ex heeft onderdak. Gaat eerst tot maart op een camping wonen in een chaletje. Fijn voor onze dochter maar echt ik had het hem zo gegund dat hij eerst een tijdje onder de brug, derde doos links had moeten slapen. De zoveelste stommiteit die hij heeft uitgehaald. Hij houd gewoon nooit rekening met wat deze actie nu weer voor onze dochter uithaalt. Heeft al die jaren zijn l.l achterna gelopen en weinig stabiliteit aan dochter gegeven.

Maar goed eerst maar zien hoelang hij hierin woont, aangezien ex altijd een spoor van schulden en vernieling achterlaat.
calvijn1 schreef:
Ik heb een leerling gehad in zo’n situatie. Zij was er zelfs (als enige) bij toen haar moeder vermoord werd. En ze was doodsbang toen ze van jeugdzorg op bezoek moest bij haar vader in de gevangenis. Moest ja.
Er zal vast een of andere overwerkte en waarschijnlijk onervaren idioot zijn die echt dacht dat dit het beste voor het kind was.

Het zal niet voor alle kinderen gelden, maar dit soort verplichte “wij weten wat het beste is voor jou” bezoekjes aan de moordende ouder komen écht vaker voor. Te vaak om als uitzondering weggezet te worden. En geen pleegouder of leerkracht die zo’n verplicht bezoek kan tegenhouden, hoe schadelijk het soms ook is.
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.
Lisa2022 schreef:
09-12-2025 23:19
Nou mijn ex heeft onderdak. Gaat eerst tot maart op een camping wonen in een chaletje. Fijn voor onze dochter maar echt ik had het hem zo gegund dat hij eerst een tijdje onder de brug, derde doos links had moeten slapen. De zoveelste stommiteit die hij heeft uitgehaald. Hij houd gewoon nooit rekening met wat deze actie nu weer voor onze dochter uithaalt. Heeft al die jaren zijn l.l achterna gelopen en weinig stabiliteit aan dochter gegeven.

Maar goed eerst maar zien hoelang hij hierin woont, aangezien ex altijd een spoor van schulden en vernieling achterlaat.

Hoewel ik dit sentiment best begrijp gaat dit wel over wrok naar hem en niet over goede zorg voor je dochter. Ik hoop dat je hulp hebt bij het begeleiden van haar en dat ze zelf misschien ook hulp heeft of in elk geval weet dat en waar ze dat kan halen.
Wordt het niet eens tijd om de wrok naar je ex los te laten en je eigen leven weer op te pakken?

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven