Vlooien in huis
zaterdag 6 december 2025 om 11:19
Hellllluuup! Het liefst steek ik mijn huis in de fik, maar dat kan natuurlijk niet.
Ik heb een hond en een kat, zijn al aardig op leeftijd en heb in al die jaren nog nooit vlooien gehad. Ik word helemaal gek, ik vind het smerig, ik heb zelf de hele dag door jeuk. De kat heeft een seresto band en de hond krijgt stronghold pipetten.
Vorige week zag ik 1 lopen op de hond. Mijn dochter zag later nog 2 lopen. Ik heb gelijk gekamd en 2 vlooien laten verzuipen in water met dreft.
Ik heb HG vlooienspray gekocht, mijn huis stofzuig ik iedere dag en nog steeds ziek ik af en toe zo'n kreng lopen. Wanneer gaat die spray werken. De kussens van de bank worden ook iedere dag gestofzuigd, er zit vlooienspray in de stofzuiger en de bank is ook behandeld met vlooienspray.
Wat kan ik nog doen?
Ik heb een hond en een kat, zijn al aardig op leeftijd en heb in al die jaren nog nooit vlooien gehad. Ik word helemaal gek, ik vind het smerig, ik heb zelf de hele dag door jeuk. De kat heeft een seresto band en de hond krijgt stronghold pipetten.
Vorige week zag ik 1 lopen op de hond. Mijn dochter zag later nog 2 lopen. Ik heb gelijk gekamd en 2 vlooien laten verzuipen in water met dreft.
Ik heb HG vlooienspray gekocht, mijn huis stofzuig ik iedere dag en nog steeds ziek ik af en toe zo'n kreng lopen. Wanneer gaat die spray werken. De kussens van de bank worden ook iedere dag gestofzuigd, er zit vlooienspray in de stofzuiger en de bank is ook behandeld met vlooienspray.
Wat kan ik nog doen?
zaterdag 6 december 2025 om 11:22
zaterdag 6 december 2025 om 11:30
Vlooienkam gebruik ik ook. De hond heeft een vrij dikke krulvacht, en de kat is een heel gevecht. Deze laat zich sowieso moeilijk kammen. We proberen het wel maar het levert haar veel stress op.
Stronghold heb ik bij de dierenarts gekocht.
Ik had altijd bravecto voor de hond, maar daar heb ik negatieve verhalen over gelezen dus dat durfde ik niet meer te geven
Iemand een tip voor omgevingsspray? Ik heb het 3 dagen geleden gebruikt, maar ik wil zeker weten alle larven, eitjes etc. dood hebben
Ik had altijd bravecto voor de hond, maar daar heb ik negatieve verhalen over gelezen dus dat durfde ik niet meer te geven
Iemand een tip voor omgevingsspray? Ik heb het 3 dagen geleden gebruikt, maar ik wil zeker weten alle larven, eitjes etc. dood hebben
zaterdag 6 december 2025 om 11:37
Seresto halsband werkt erg goed voor langere termijn.Carola_456 schreef: ↑06-12-2025 11:27Ik zie 1 ding niet in je rijtje: paar x per dag de vlooienkam gebruiken. En waarom geen pipetjes voor de kat?
zaterdag 6 december 2025 om 11:41
Waar precies? De honden hier krijgen een Bravecto vlooienpil van de dierenarts.Jolieee schreef: ↑06-12-2025 11:30Vlooienkam gebruik ik ook. De hond heeft een vrij dikke krulvacht, en de kat is een heel gevecht. Deze laat zich sowieso moeilijk kammen. We proberen het wel maar het levert haar veel stress op.
zaterdag 6 december 2025 om 12:15
Hier een link, ook ff door scrollen naar beneden https://www.teken-vlooien.nl/teken-en-v ... -stresskipBrutaImmaculata schreef: ↑06-12-2025 11:41Waar precies? De honden hier krijgen een Bravecto vlooienpil van de dierenarts.
zaterdag 6 december 2025 om 12:20
Ik vermoedde al zoiets. Ik vertrouw liever op mijn dierenarts dan een of andere website die nogal wappie aandoet.Jolieee schreef: ↑06-12-2025 12:15Hier een link, ook ff door scrollen naar beneden https://www.teken-vlooien.nl/teken-en-v ... -stresskip
zaterdag 6 december 2025 om 12:35
zaterdag 6 december 2025 om 13:05
Jolieee schreef: ↑06-12-2025 12:15Hier een link, ook ff door scrollen naar beneden https://www.teken-vlooien.nl/teken-en-v ... -stresskip
Je weet hopelijk dat niet alles wat je op internet leest waar is? Waarom in godsnaam neem je de info, die door de website van een aantal wappie-Facebookgroepen bij elkaar geschraapt is, voor waar aan?
zaterdag 6 december 2025 om 14:00
Ik heb een buitenkat en nooit vlooien.
zaterdag 6 december 2025 om 14:06
Inderdaad, de cyclus van een vlo is wel wat langer dan 2 dagen. Er zit vast een gebruiksaanwijzing bij de spray.
Look me in the eyes and tell me what you see.
zaterdag 6 december 2025 om 14:08
Overstappen op iets anders kan inderdaad pas als de huidige middelen zijn uitgewerkt. Anders vergiftigd TO haar dieren.
Look me in the eyes and tell me what you see.
zaterdag 6 december 2025 om 14:08
Feit: Je kan, ook bij juiste behandeling met een vlooienproduct na twee weken nog vlooien op de hond of kat zien zitten
Het kost tijd om een vlooienplaag onder controle te krijgen. 5% van het vlooienprobleem zit op het dier in de vorm van vlooien, 95% zit in de omgeving als eitjes, larven en poppen. Bij een vlooienplaag komen er continu vlooien uit.
Zelfs wanneer honden en katten goed behandeld zijn, kost het vaak enkele uren tot soms wel 24 uur voordat de vlooien gedood zijn nadat ze op het dier zijn gesprongen. De snelheid waarmee een vlooienmiddel de vlooien doodt is afhankelijk van de werkzame stof in het product.
Wanneer er dus vanuit de omgeving dagelijks nieuwe vlooien op het dier springen, lijkt het soms dat het product niet goed werkt. Je blijft vlooien op het dier zien omdat de omgevingsdruk op dat moment erg hoog is. Behandel daarom bij een plaag ook de omgeving goed (huis, mand, auto en andere plaatsen waar het dier regelmatig komt).
Het kost tijd om een vlooienplaag onder controle te krijgen. 5% van het vlooienprobleem zit op het dier in de vorm van vlooien, 95% zit in de omgeving als eitjes, larven en poppen. Bij een vlooienplaag komen er continu vlooien uit.
Zelfs wanneer honden en katten goed behandeld zijn, kost het vaak enkele uren tot soms wel 24 uur voordat de vlooien gedood zijn nadat ze op het dier zijn gesprongen. De snelheid waarmee een vlooienmiddel de vlooien doodt is afhankelijk van de werkzame stof in het product.
Wanneer er dus vanuit de omgeving dagelijks nieuwe vlooien op het dier springen, lijkt het soms dat het product niet goed werkt. Je blijft vlooien op het dier zien omdat de omgevingsdruk op dat moment erg hoog is. Behandel daarom bij een plaag ook de omgeving goed (huis, mand, auto en andere plaatsen waar het dier regelmatig komt).
zaterdag 6 december 2025 om 14:15
Wat bij mij ooit werkte: goed stofzuigen en daarna de zak weggooien. En bij de volgende stofzuigbeurt weer een nieuwe zak erin doen. Het kost een paar duiten, maar hielp bij mij wel. Het schijnt dat die krengen na het stofzuigen weer uit de zak kunnen ontsnappen en het huis weer in huppen.
Olijk, guitig, jofel, koddig, schrander, schalks en hip.
zaterdag 6 december 2025 om 15:00
Je huis van top tot teen stofzuigen (zak sprayen met het HG middel) en dweilen. Zak uit stofzuiger verwijderen en de nieuwe zak sprayen met het HG middel.
Alle kleedjes en stoffen dingetjes in een vuilniszak en sprayen en dichtdoen. Na een uur de was in.
Huis behandelen met de spray en hou je ramen en alles een uur dicht. Ga zelf ook even een uur naar buiten, daarna even ventileren. Dan even 3 dagen niet stofzuigen zodat het middel echt even goed kan intrekken en zijn werk kan doen. Ongeveer 2 weken niet dweilen. Je verwijdert namelijk de spray als je dweilt. Na 1 a 2 weken herhaal je deze hele riedel en na ongeveer 3 a 4 weken moet je er wel vanaf zijn.
Alle kleedjes en stoffen dingetjes in een vuilniszak en sprayen en dichtdoen. Na een uur de was in.
Huis behandelen met de spray en hou je ramen en alles een uur dicht. Ga zelf ook even een uur naar buiten, daarna even ventileren. Dan even 3 dagen niet stofzuigen zodat het middel echt even goed kan intrekken en zijn werk kan doen. Ongeveer 2 weken niet dweilen. Je verwijdert namelijk de spray als je dweilt. Na 1 a 2 weken herhaal je deze hele riedel en na ongeveer 3 a 4 weken moet je er wel vanaf zijn.
zaterdag 6 december 2025 om 16:47
Oei. Mijn beide katten en hond hebben chemische brandwonden opgelopen van de Seresto halsbanden
zaterdag 6 december 2025 om 18:41
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in