Vlooien in huis

06-12-2025 11:19 14 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Hellllluuup! Het liefst steek ik mijn huis in de fik, maar dat kan natuurlijk niet.

Ik heb een hond en een kat, zijn al aardig op leeftijd en heb in al die jaren nog nooit vlooien gehad. Ik word helemaal gek, ik vind het smerig, ik heb zelf de hele dag door jeuk. De kat heeft een seresto band en de hond krijgt stronghold pipetten.

Vorige week zag ik 1 lopen op de hond. Mijn dochter zag later nog 2 lopen. Ik heb gelijk gekamd en 2 vlooien laten verzuipen in water met dreft.

Ik heb HG vlooienspray gekocht, mijn huis stofzuig ik iedere dag en nog steeds ziek ik af en toe zo'n kreng lopen. Wanneer gaat die spray werken. De kussens van de bank worden ook iedere dag gestofzuigd, er zit vlooienspray in de stofzuiger en de bank is ook behandeld met vlooienspray.

Wat kan ik nog doen?
De meeste vlooien zijn inmiddels resistent tegen de middelen uit de dierenwinkel. Ik haal mijn spullen bij de dierenarts. Die werken wel en bijna gelijk. Ik heb notabene binnenkatten en toch hebben ze wel eens vlooien. Echt lastig uit te roeien, die beesten.
Ik zie 1 ding niet in je rijtje: paar x per dag de vlooienkam gebruiken. En waarom geen pipetjes voor de kat?
Vlooienkam gebruik ik ook. De hond heeft een vrij dikke krulvacht, en de kat is een heel gevecht. Deze laat zich sowieso moeilijk kammen. We proberen het wel maar het levert haar veel stress op.

Stronghold heb ik bij de dierenarts gekocht.

Ik had altijd bravecto voor de hond, maar daar heb ik negatieve verhalen over gelezen dus dat durfde ik niet meer te geven

Iemand een tip voor omgevingsspray? Ik heb het 3 dagen geleden gebruikt, maar ik wil zeker weten alle larven, eitjes etc. dood hebben
Ben geen hondenmens maar honden kun je toch wassen met anti-vlo shampoo?
Carola_456 schreef:
06-12-2025 11:27
Ik zie 1 ding niet in je rijtje: paar x per dag de vlooienkam gebruiken. En waarom geen pipetjes voor de kat?
Seresto halsband werkt erg goed voor langere termijn.
Jolieee schreef:
06-12-2025 11:30
Vlooienkam gebruik ik ook. De hond heeft een vrij dikke krulvacht, en de kat is een heel gevecht. Deze laat zich sowieso moeilijk kammen. We proberen het wel maar het levert haar veel stress op.

Stronghold heb ik bij de dierenarts gekocht.

Ik had altijd bravecto voor de hond, maar daar heb ik negatieve verhalen over gelezen dus dat durfde ik niet meer te geven

Iemand een tip voor omgevingsspray? Ik heb het 3 dagen geleden gebruikt, maar ik wil zeker weten alle larven, eitjes etc. dood hebben
Waar precies? De honden hier krijgen een Bravecto vlooienpil van de dierenarts.
Hier ook Bravecto voor de hond, werkt als een tierelier. We zijn voor de katten op een gegeven moment overgestapt op Bolfo Gold en dat bleek hier het wondermiddel te zijn.
BrutaImmaculata schreef:
06-12-2025 11:41
Waar precies? De honden hier krijgen een Bravecto vlooienpil van de dierenarts.
Hier een link, ook ff door scrollen naar beneden https://www.teken-vlooien.nl/teken-en-v ... -stresskip
Voor mijn kat werkt de seresto prima. Ik heb ook geen idee hoe ik aan deze ellende kom. Stronghold heeft ook hele goede recensies.

Ik begin nu ook te twijfelen of ik wel goed heb ingesprayed :cry:
Jolieee schreef:
06-12-2025 12:15
Hier een link, ook ff door scrollen naar beneden https://www.teken-vlooien.nl/teken-en-v ... -stresskip
Ik vermoedde al zoiets. Ik vertrouw liever op mijn dierenarts dan een of andere website die nogal wappie aandoet.
Ik denk maar zo dat jj wel het goede doet. Maar dat je dit gewoon lang moet volhouden. In alle spleten en gaatjes zitten nog eitjes. Als je ervoor zorgt dat deze niet volwassen kunnen worden zodat ze nieuwe eitjes kunnen leggen, dan komt het echt wel goed.
Geen oplossing voor vandaag, maar hier werkt een programinjectie bij de kat en de pillen bravecto bij de hond erg goed.
Voor nu zou ik zeggen, kammen en vangen.
Jolieee schreef:
06-12-2025 12:15

Je weet hopelijk dat niet alles wat je op internet leest waar is? Waarom in godsnaam neem je de info, die door de website van een aantal wappie-Facebookgroepen bij elkaar geschraapt is, voor waar aan?

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven