misbruikt mentaal en financieel
woensdag 10 december 2025 om 14:55
beste, dit is mijn verhaal: ik heb een hele tijd bij mijn vriendin en haar zoon gewoond. ze was de liefde van mijn leven vond ik maar de zoon is 31 jaar woont nog bij zijn mama geeft geen rijbewijs, geeft nog altijd geen diploma geeft onlangs zijn laatste examen afgelegd maar is niet geslaagd . hij slaapt tot 10.30 dan ontbijt hij en nadien gaat hij met zijn mama naar de fitness, terug van de fitness gaat hij op zijn computer spelen en niet studeren , hij weet alles beter en als hij zijn gedacht niet krijgt is hij kwaad zijn mama wil er niks aan veranderen of ze hebben ruzie en dat wil ze niet de sfeer in huis was altijd gespannen. ik ga werken buitenshuis en als er nog tijd over is werk ik aan haar huis. waarom doe ik dat omdat ze me beloofd had dat ik daar altijd mocht blijven wonen en dat ze me graag zag. ik heb me volledig 100% gegeven als ze me iets vroeg deed ik het. nu zijn de werken volledig voltooid en betaald door mij het gaat om veel geld en nu geeft ze me op straat gezet . ik heb gevraagd dat ze me kon vergoeden en ik simpelweg het antwoord ( ik heb dat niet gevraagd) dat komt hard aan geloof. ik heb het gevoel dat de zoon me daar niet wil want dan hij niet meer de baas spelen zoals vroeger. ik sta open voor reakties. vriendelijke groetjes.
donderdag 11 december 2025 om 20:52
En net was de zoon nog zo'n goede knul?krisis schreef: ↑11-12-2025 20:24ik ben zelfs niet kwaad op hen en ook niet op mezelf ik vind het gewoon jammer met de manier waarop. ze heeft ook niet gezegd om te stoppen met werken in tegendeel zelfs . ik weet dat ze dat niet kon betalen maar ik had volle vertrouwen in onze relatie. ze kan haar zoon niet alleen laten want hij heeft geen rijbewijs en mama voor taxi speelt. moest de zoon een klein beetje meer interesse getoond hebben en af en toe eens één uurtje meegeholpen hebben was het allemaal zover niet gekomen. ik weet zeker dat ze me graag ziet maar als de zoon tegen werkt ontstaan er spanningen bij ons alle 3 .trouwens zij wou in haar huis blijven wonen wat ik kan begrijpen. aan iedereen bedankt voor jullie mening. gr
Waarom moet de zoon interesse tonen is het vriendje van zijn moeder?
donderdag 11 december 2025 om 20:54
TO teruggelezen, zo te zien vreet ie wb werk geen barst uit.
Pieremachochel
donderdag 11 december 2025 om 20:54
donderdag 11 december 2025 om 21:06
Wat zonde van je geld!! Je weet dat er samenlevingscontracten bestaan? Zelf als mensen elkaar 10 jaar kennen en een huis gaan delen, is het best normaal om zaken schriftelijk vast te leggen.
In 8 maanden tijd €20.000 in haar huis stoppen, vind ik eerlijk gezegd vragen om moeilijkheden. Na een paar maanden al zo met geld strooien, haalt niet het beste naar boven bij een bepaald soort mensen. Ik lees hieruit dat je het liefst ziet dat het allemaal door zoonlief komt, omdat je niet kan/wil geloven dat ze jouw geld en je klussen wel prima vond.
Maar echt, die vrouw heeft jouw geld en klussen geaccepteerd, klus is geklaard en ze is ook gelijk klaar met jou. Helaas zal je dat onder ogen moeten zien ipv nog denken dat je (ex)vriendin een goede vrouw is.
In 8 maanden tijd €20.000 in haar huis stoppen, vind ik eerlijk gezegd vragen om moeilijkheden. Na een paar maanden al zo met geld strooien, haalt niet het beste naar boven bij een bepaald soort mensen. Ik lees hieruit dat je het liefst ziet dat het allemaal door zoonlief komt, omdat je niet kan/wil geloven dat ze jouw geld en je klussen wel prima vond.
Maar echt, die vrouw heeft jouw geld en klussen geaccepteerd, klus is geklaard en ze is ook gelijk klaar met jou. Helaas zal je dat onder ogen moeten zien ipv nog denken dat je (ex)vriendin een goede vrouw is.
donderdag 11 december 2025 om 22:48
donderdag 11 december 2025 om 22:53
Ik denk dat TO bedoelt dat zijn exvriendin niet gezegd heeft dat hij moest stoppen met klussen . Integendeel ; ze kon waarschijnlijk nog wel wat projecten bedenken.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
donderdag 11 december 2025 om 23:03
Ja, zo lees ik het ook; als TO nog aan het klussen was aan haar huis had hij nog verkering met haar gehad.
krisis schreef: ↑11-12-2025 17:04dit is het laatste wat ik er over te zeggen heb , 3 dagen na einde werken heeft ze de relatie uitgemaakt. in mijn ogen geeft ze gewoon gewacht tot werken gedaan waren. zij geeft nooit iets voor onze relatie gedaan alles was vanzelfsprekend dat ik het allemaal deed. op den duur was alles mijn fout terwijl ik er niets kon aandoen maar ik was het zwarte schaap. zij ik eens nee dan waren ze kwaad dus ik had geen andere keuze dan ja zeggen of het was ruzie en ik houd niet van ruzie.
donderdag 11 december 2025 om 23:04
Ik denk dat je gelijk hebt.blijfgewoonbianca schreef: ↑11-12-2025 22:53Ik denk dat TO bedoelt dat zijn exvriendin niet gezegd heeft dat hij moest stoppen met klussen . Integendeel ; ze kon waarschijnlijk nog wel wat projecten bedenken.
Daarom zei ik al dat ik het misschien niet helemaal begreep.
granny71 wijzigde dit bericht op 11-12-2025 23:05
1.51% gewijzigd
vrijdag 12 december 2025 om 00:37
krisis schreef: ↑11-12-2025 20:24ik ben zelfs niet kwaad op hen en ook niet op mezelf ik vind het gewoon jammer met de manier waarop. ze heeft ook niet gezegd om te stoppen met werken in tegendeel zelfs . ik weet dat ze dat niet kon betalen maar ik had volle vertrouwen in onze relatie. ze kan haar zoon niet alleen laten want hij heeft geen rijbewijs en mama voor taxi speelt. moest de zoon een klein beetje meer interesse getoond hebben en af en toe eens één uurtje meegeholpen hebben was het allemaal zover niet gekomen. ik weet zeker dat ze me graag ziet maar als de zoon tegen werkt ontstaan er spanningen bij ons alle 3 .trouwens zij wou in haar huis blijven wonen wat ik kan begrijpen. aan iedereen bedankt voor jullie mening. gr
Je kunt je pijlen op hem blijven richten, maar je schiet er niets mee op. Zij faciliteert zijn gedrag en blijkbaar heeft ze hem door de wolven op laten voeden.
Hotel mama inclusief de taxiservice opheffen was ook gewoon een optie. Niet de zoon ondermijnde de relatie maar zij.
vrijdag 12 december 2025 om 05:05
Jij hebt gedacht 'als ik maar goed genoeg mijn best doe voor haar en al dat werk voor haar doe zal ze wel heel veel van mij gaan houden en altijd bij me blijven' maar je hebt op een harde manier geleerd dat het zo écht niet werkt.
In tegendeel.
Zij vindt het wél belangrijk en fijn dat haar zoon bij haar woont. En wat voor en nietsnut het ook is, daar heb jij je niet mee te bemoeien. Groot gelijk dat hij je niet heeft helpen klussen, zijn moeder heeft dat ook niet van hem verlangd en waarom zou hij? Niemand heeft jou verplicht om al die werken daar te doen.
In tegendeel.
Zij vindt het wél belangrijk en fijn dat haar zoon bij haar woont. En wat voor en nietsnut het ook is, daar heb jij je niet mee te bemoeien. Groot gelijk dat hij je niet heeft helpen klussen, zijn moeder heeft dat ook niet van hem verlangd en waarom zou hij? Niemand heeft jou verplicht om al die werken daar te doen.
vrijdag 12 december 2025 om 12:34
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in