Ergernissen in de supermarkt deel 4

24-08-2019 13:59 2220 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Omdat deel 3 vol is, gaan we hier verder!

Links naar vorige delen:
* Deel 1
* Deel 2
* Deel 3
In this mad house we must all survive
Misschien al wel eerder genoemd, maar ouders die op het allerdrukste moment van de dag hun kind, want oh zo schattig, :@ , al treuzelend en teutend 1 voor 1 de boodschappen allemaal op de band laten leggen (in een winkel zonder zelfscan).

Man man man.
fawleyflame wijzigde dit bericht op 15-12-2025 08:47
5.83% gewijzigd
dubbel
fawleyflame wijzigde dit bericht op 15-12-2025 08:47
Reden: dubbel
98.21% gewijzigd
FawleyFlame schreef:
15-12-2025 08:46
Misschien al wel eerder genoemd, maar ouders die op het allerdrukste moment van de dag hun kind, want oh zo schattig, :@ , al treuzelend en teutend 1 voor 1 de boodschappen allemaal op de band laten leggen (in een winkel zonder zelfscan).

Man man man.
Ik heb er n keer iets van gezegd.De moeder zei bikkelhard dat het kind het graag wilde en ze haar ontwikkeling niet in de weg wilde staan.
En er stond n rij te wachten.en die moeder maar steeds zeggen .goed zo meisje nu het volgende .heel ergerlijk.
Am ende wird alles gut.und wen es nicht gut ist .ist es nicht das ende .
FawleyFlame schreef:
15-12-2025 08:46

Man man man.
Ik heb er n keer iets van gezegd.De moeder zei bikkelhard dat het kind het graag wilde en ze haar ontwikkeling niet in de weg wilde staan.
En er stond n rij te wachten.en die moeder maar steeds zeggen .goed zo meisje nu het volgende .heel ergerlijk.
CocaCola schreef:
14-12-2025 20:53
Vandaag een nieuwe gespot.

Oma die luid videobellend met dochter en kleinkind op het scherm boodschappen doet.

Ohja ook kleine kinderen irriteren mij die al rennend en vliegend met zo'n kinderwinkelwagentje door de winkel heen rennen.
Bellend boodschappen doen vind ik ook irritant, dat gesprek kan vast ook wel op een ander tijdstip gevoerd worden.

Van rondrennende kinderen zeg ik altijd wat, wordt niet altijd gewaardeerd. Maar kinderen blijven daarna wel uit mijn buurt. Supermarkt is totaal niet geschikt als speeltuin voor kinderen.
chrisjoh schreef:
15-12-2025 08:57
Soms ben je als ouder (spreek uit ervaring) blij dat je eenmaal bij de supermarkt bent gekomen met je kind.
En ik laat kind ook wel eens dingen scannen/op de band leggen. Als het druk is, doen we het samen en blijft voor kind vaak slechts 1 a 2 dingen over, omdat ik sneller ben.

Maar als er echt een hele lang rij zou staan en er is geen andere kassa en ik zou de opmerking van jou hebben gehoord en moeder zou treuzelend verder zijn gegaan, had ik harder dan harsop op tegen eigen kind gezegd dat je rekening met elkaar moet houden en dat kindje wel wat extta hulp kon gebruiken, aangezien er meer mensen willen betalen en dat dit ene moment echt niet de ontwikkeling in de weg staat en dan zouden we samen wel even gaan helpen..

In gedachte zou ik dit zeggen en doen dan he! Haha. Want heb van hier geleerd dat ik beter dit thuis(ik bedoel niet) kan zeggen ♡
cocacola wijzigde dit bericht op 17-12-2025 13:30
0.68% gewijzigd
chrisjoh schreef:
15-12-2025 08:57
Die reactie van die moeder :facepalm:

Verschrikkelijk.
CocaCola schreef:
15-12-2025 15:19
Maar als er echt een hele lang rij zou staan en er is geen andere kassa en ik zou de opmerking van jou hebben gehoord en moeder zou treuzelend verder zijn gegaan, had ik harder dan harsop op tegen eigen kind gezegd dat je rekening met elkaar moet houden en dat kindje wel wat extta hulp kon gebruiken, aangezien er meer mensen willen betalen en dat dit ene moment echt niet de ontwikkeling in de weg staat
Maar hoezo wederom dit dan zeggen tegen je eigen kind? Je eigen kind is toch het probleem niet?
Dit was met die man in de supermarkt toen ook al, via je eigen kind een boodschap overbrengen........

Spreek gewoon degene aan die zo treuzelt.
FawleyFlame schreef:
17-12-2025 09:12
Maar hoezo wederom dit dan zeggen tegen je eigen kind? Je eigen kind is toch het probleem niet?
Dit was met die man in de supermarkt toen ook al, via je eigen kind een boodschap overbrengen........

Spreek gewoon degene aan die zo treuzelt.
Ik schrijf toch ook dat ik dit in gedachte zou zeggen en niet meer hardop aangezien ik dat hier geleerd heb.

Hoorde vandaag toevallig ook een moeder die iets etaleerde via haar kind. En inderdaad ik ergerde mij kapot.

Ik ga het zeker niet meer doen! ♡♡♡ soms moet je dingen horen van een ander, daar is dit forum een perfecte plek voor ♡
Gisteren met n kennisje voor de eerste keer bij de Lidl de boodschappen gescand mijn kennisje dus .wat n ellende ik kende die scan niet ze moest alles in n grote bak leggen .en ik pakte intussen haar tas in. Toen kon ze niet betalen omdat ik alles in haar tas had gepakt .mede werkster erbij.tas weer uitgepakt.
Toen moest er iets af van de rekening twee chocolade dingen voor de kleinkinderen had ze de prijs verkeerd van gezien. Weer n medewerkster er bij.😂dat geregeld en toen ging er weer iets mis .ik weet niet wat .weer n medewerkster er bij.
Nog n aardige klant n jonge man die ons heeft geholpen maar die kwam ook niet verder. Pfffffffffffffff.
Toen weer iemand van de lidl die klaar was met haar werk. Maar die mocht ons niet helpen omdat haar werk er op zat.
En zo hebben we daar n uur gestaan met n hoop gedoe en getreuzel en gezeur. Gelukkig was het niet druk niet bij de kassa en niet bij de scan kassa.maar jee wat n ellende omdat voor elkaar te krijgen als je de intstructies niet goed leest 😀
Ga nooit daar weer scannen en mijn kennisje ook niet had er buikpijn van .
chrisjoh schreef:
17-12-2025 17:20
Gisteren met n kennisje voor de eerste keer bij de Lidl de boodschappen gescand mijn kennisje dus .wat n ellende ik kende die scan niet ze moest alles in n grote bak leggen .en ik pakte intussen haar tas in. Toen kon ze niet betalen omdat ik alles in haar tas had gepakt .mede werkster erbij.tas weer uitgepakt.
Toen moest er iets af van de rekening twee chocolade dingen voor de kleinkinderen had ze de prijs verkeerd van gezien. Weer n medewerkster er bij.😂dat geregeld en toen ging er weer iets mis .ik weet niet wat .weer n medewerkster er bij.
Nog n aardige klant n jonge man die ons heeft geholpen maar die kwam ook niet verder. Pfffffffffffffff.
Toen weer iemand van de lidl die klaar was met haar werk. Maar die mocht ons niet helpen omdat haar werk er op zat.
En zo hebben we daar n uur gestaan met n hoop gedoe en getreuzel en gezeur. Gelukkig was het niet druk niet bij de kassa en niet bij de scan kassa.maar jee wat n ellende omdat voor elkaar te krijgen als je de intstructies niet goed leest 😀
Hier kan je bij de Lidl scannen met je telefoon. Via de Lidl app. Werkt perfect.
Sabine schreef:
17-12-2025 17:28
Hier kan je bij de Lidl scannen met je telefoon. Via de Lidl app. Werkt perfect.
Mijn man heeft de lidl app op´zijn telefoon en die was er niet bij. ik niet en mijn kennisje volgens mij ook niet .
Ik ga eerst n cursus volgen als ik weer bij de lidl wil scannen 😀.
Hier in Spanje staat bij ons alleen in de leroy merlin een zelfscan met permanente controle of hulp. In de mercadona, lidl en aldi hier in de stad hebben ze er 1 in de hele winkel en niemand gebruikt die. Dat wordt nog wat als ik weer eens naar Nederland moet.
Hier maken ze ook nog een kletspraatje bij de kassa en heb je maar te wachten.
Afkoelen heeft gewerkt
Redhead70 schreef:
17-12-2025 18:12
Hier in Spanje staat bij ons alleen in de leroy merlin een zelfscan met permanente controle of hulp. In de mercadona, lidl en aldi hier in de stad hebben ze er 1 in de hele winkel en niemand gebruikt die. Dat wordt nog wat als ik weer eens naar Nederland moet.
Hier maken ze ook nog een kletspraatje bij de kassa en heb je maar te wachten.
Dat hele scannen stelt niets voor, daarnaast heeft elke winkel ook een bemande kassa. Dus geen probleem straks voor je in Nederland.
CocaCola schreef:
17-12-2025 13:28
Ik ga het zeker niet meer doen! ♡♡♡ soms moet je dingen horen van een ander, daar is dit forum een perfecte plek voor ♡
Zeker waar !
Ik bestel eigenlijk alles online maar als ik dan weer eens in de supermarkt kom erger ik me dood aan de (voornamelijk) oude mensen die de supermarkt als uitje en sociale ontmoetingsplek gebruiken en overal stil gaan staan kleppen.
Ik kan me dat toch wel voorstellen dat oude mensen het als een uitje zien om naar de supermarkt te gaan, hun wereldje is vaak klein. Als ik ergens bij wil zijn vraag ik dat gewoon vriendelijk en dan doet er nooit iemand moeilijk. Ik erger me vaker aan de jeugd die in grote getalen luidruchtig de supermarkt of de action bestormd.
Sta gewoon zelf even stil en vraag je af of je nou echt zo'n haast hebt. Die paar minuten maken eigenlijk niks uit. Dat doe ik zelf altijd als ik me irriteer.
xiongmao schreef:
18-12-2025 21:16
Sta gewoon zelf even stil en vraag je af of je nou echt zo'n haast hebt. Die paar minuten maken eigenlijk niks uit. Dat doe ik zelf altijd als ik me irriteer.
Oh jawel hoor, het maakt mij zeker wel uit als ik een paar minuten (!) moet staan wachten tot mensen zijn uitgekwebbeld. Dat is namelijk nergens voor nodig in een looppad en ik zie niet in waarom een ander mij nodeloos zou moeten kunnen ophouden.
chrisjoh schreef:
17-12-2025 17:20
Raar dat je dat ondertussen kon doen, want zodra je één boodschap uit die bak haalt, kun je al niet meer verder scannen.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven