Ergernissen in de supermarkt deel 4

24-08-2019 13:59 2159 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Omdat deel 3 vol is, gaan we hier verder!

Links naar vorige delen:
* Deel 1
* Deel 2
* Deel 3
In this mad house we must all survive
dianaf schreef:
20-10-2025 10:00
Ik wilde van de week naar de kassa en daarvoor moest ik door een rij. Ik was echt nog niet heel dichtbij, dus ik wilde eerste oogcontact maken met de vrouw die daar stond. Ze keek namelijk mijn kant op. Maar de jongen achter haar tikte haar even op de schouder om te laten en gaf aan dat er iemand langs wilde. Super lief natuurlijk. Maar ze was heeeeel beledigd, dat ik gewoon die kar doordrukte. Ik had toch een Hollandse mond. Ik heb naar haar gelachen en mijn hoofd geschut. Dom mens.

Veel mensen zijn zich echt niet bewust van hun omgeving. En tegenwoordig met de telefoons en de koptelefoons is het nog erger geworden. Het viel mij op toen ik Japan was, hoeveel beter men het daar deed. Ook omdat er wat mensen in mijn groep zaten die ook echt nul awareness hadden.
Ik snap het ook niet. Je kan toch even vragen of je er langs mag?
Don’t let anyone ruin your day. It’s your day.
Ruin it yourself.
Milestone schreef:
20-10-2025 10:25
Oh die rijen bij de kassa, ook zoiets. Ik hou dus al bij voorbaat ruimte voor me, zodat mensen er nog tussendoor kunnen. Ik sluit pas helemaal aan als degene voor me z'n spullen op de band zet. Maar ik zie echt nooit iemand die dit snapt. Mensen gaan gewoon voor me staan omdat ze niet begrijpen dat ik in de rij sta. En degene achter me sluit altijd direct het gat zodra ik ben doorgelopen.
Ik zou me wat dat betreft wel heel fijn voelen in Japan. In deze ikke ikke maatschappij hier erger ik me regelmatig rot.
Ik hou er sowieso niet van als mensen te dicht in mijn aura staan, dus dan doe ik een stap naar voren om meer ruimte om mij heen te creëren - doet diegene dat achter mij ook. En soms denk ik dan, diegene snapt de hint niet, dus ik doe nog een stap naar voren. Neehoor, doen zij dat ook. Ik hou niet van dat gehijg in mijn nek! Waarom wil je zo dicht op elkaar staan, dat je bijna mijn kont aanraakt. Je komt er niet sneller mee aan de beurt.
Ik zeg maar zo, ik zeg maar..
Moiren schreef:
20-10-2025 10:45
Gewoon blijven staan.
Oh maar dat doe ik ook hoor, de laatste tijd. Vaak is het ook zo dat ik helemaal niet aan de kant kan, want geen uitwijkmogelijkheid omdat het pad nou eenmaal niet breder is. Maar dan nog, dan doen ze een minimaal stapje opzij en raken me vaak nog bij het langslopen. Het voelt echt zo minachtend soms. Alsof je niks voorstelt, een irritant obstakel op hun weg.
huismuis
Milestone schreef:
20-10-2025 10:25
Oh die rijen bij de kassa, ook zoiets. Ik hou dus al bij voorbaat ruimte voor me, zodat mensen er nog tussendoor kunnen. Ik sluit pas helemaal aan als degene voor me z'n spullen op de band zet. Maar ik zie echt nooit iemand die dit snapt. Mensen gaan gewoon voor me staan omdat ze niet begrijpen dat ik in de rij sta. En degene achter me sluit altijd direct het gat zodra ik ben doorgelopen.
Ik zou me wat dat betreft wel heel fijn voelen in Japan. In deze ikke ikke maatschappij hier erger ik me regelmatig rot.
Dit zie ik inderdaad wel eens en voor mij is dat dus weer iets totaal onduidelijks: sta je nou in de rij of niet? Sluit gewoon aan en dan is t duidelijk!
Nou ja zoveel mensen zoveel wensen dus.
Wat is een Hollandse mond?
VGM1980 schreef:
20-10-2025 10:59
Ik hou er sowieso niet van als mensen te dicht in mijn aura staan, dus dan doe ik een stap naar voren om meer ruimte om mij heen te creëren - doet diegene dat achter mij ook. En soms denk ik dan, diegene snapt de hint niet, dus ik doe nog een stap naar voren. Neehoor, doen zij dat ook. Ik hou niet van dat gehijg in mijn nek! Waarom wil je zo dicht op elkaar staan, dat je bijna mijn kont aanraakt. Je komt er niet sneller mee aan de beurt.

Ik heb zoiets een keer in de rij voor een attractie gehad. Diegene stond zo dicht achter me dat ik letterlijk de adem in mijn nek voelde. Het helpt om dan juist even te blijven staan als de rij weer een stukje opschuift. Soms botsen ze dan tegen je aan, maar de hint is dan wel vaak duidelijk.
nerdopviva schreef:
20-10-2025 11:40
Ik heb zoiets een keer in de rij voor een attractie gehad. Diegene stond zo dicht achter me dat ik letterlijk de adem in mijn nek voelde. Het helpt om dan juist even te blijven staan als de rij weer een stukje opschuift. Soms botsen ze dan tegen je aan, maar de hint is dan wel vaak duidelijk.
Dat was een groot voordeel in coronatijd. Ik vond dat afstand houden in de winkels etc.echt een zegen.
Het is wat het is
smorre schreef:
20-10-2025 11:34
Dit zie ik inderdaad wel eens en voor mij is dat dus weer iets totaal onduidelijks: sta je nou in de rij of niet? Sluit gewoon aan en dan is t duidelijk!
Nou ja zoveel mensen zoveel wensen dus.

Tja volgens mij is het heel duidelijk dat ik in de rij sta, ik hou alleen wat ruimte open voor als mensen erdoor willen. Er is namelijk nog een pad haaks op de rij wat ik niet wil blokkeren.
huismuis
Milestone schreef:
20-10-2025 13:27
Tja volgens mij is het heel duidelijk dat ik in de rij sta, ik hou alleen wat ruimte open voor als mensen erdoor willen. Er is namelijk nog een pad haaks op de rij wat ik niet wil blokkeren.

Als het je zo vaak gebeurt dat mensen voor jou piepen (kennelijk omdat ze niet doorhebben dat je in de rij staat, jouw woorden), dan zou je toch eens bij jezelf te rade kunnen gaan. Zo te lezen doe jij iets afwijkends ten opzichte van andere mensen.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven