Ergernissen in de supermarkt deel 4

24-08-2019 13:59 2119 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Omdat deel 3 vol is, gaan we hier verder!

Links naar vorige delen:
* Deel 1
* Deel 2
* Deel 3
In this mad house we must all survive
Falathiel schreef:
11-09-2025 14:23
Denk niet dat er nog een winkel is met die regel, maar vroeger was het zodat je niet lang in de rij hoefde te staan voor 3 producten en wilde pinnen. Soort snelkassa. Tegenwoordig is de zelfscan eigenlijk het nieuwe normaal. Wat ik wel vervelend vind is als ik contant wil afrekenen bij de zelfscan. Dan heb ik alles al gedaan met de handscanner en dan staat iemand zijn hele kar te scannen bij de enige contant kassa. Soms om vervolgens te gaan pinnen.
Ik wist niet eens dat je contant kunt afrekenen bij de zelfscan. Ik pin altijd. En ik pak gewoon het vrije apparaat. Wat had diegene met de kar dan moeten doen? Die kan toch niet ruiken dat jij contant wil betalen? En ik scan ook altijd bij de zelfscanner, nooit met de handscanner.
Lemon_Pledge schreef:
11-09-2025 14:32
Hangt van de supermarkt af. Bij de Lidl staat hier wel een bord.
was bij de lidl
Ik zeg maar zo, ik zeg maar..
Ik ga nooit naar een bemande kassa, dus ook met een week aan boodschappen sta ik bij de zelfscan. Kan ik het lekker op mijn gemak inpakken, ideaal.
Pelle schreef:
11-09-2025 15:52
Ik wist niet eens dat je contant kunt afrekenen bij de zelfscan. Ik pin altijd. En ik pak gewoon het vrije apparaat. Wat had diegene met de kar dan moeten doen? Die kan toch niet ruiken dat jij contant wil betalen? En ik scan ook altijd bij de zelfscanner, nooit met de handscanner.
Bij een supermarkt bij mij in de buurt zijn van alle zelfscankassa’s er maar 2 waar ook contant betaald kan worden. Als je dus contant wil betalen en je moet wachten op iemand die een hele volle kar nog een voor een gaat scannen, dan snap ik die frustratie best wel. Ik pak bij een volle kar zelf ook altijd een handscanner omdat je dan sneller klaar bent bij de zelfscan.
Where is my mind?
Ik gebruik zelf altijd de handscanner, direct scannen en in de tas doen. Dat was altijd mijn ergernis bij de gewone kassa, hoe vaak heb je de artikelen in je handen. Eerst in de kar, dan op de band, dan weer in je tas en thuis weer in de kast. Nu uit het rek , scannen en in je tas. Waarom vinden mensen dan toch de zelfscan handiger heel zeker als je veel artikelen hebt? Je bent dan toch veel langer bezig? Bij de kassa is het kaart scannen, pinnen en je bent klaar.
Blauwbloemetje schreef:
11-09-2025 16:15
Ik gebruik zelf altijd de handscanner, direct scannen en in de tas doen. Dat was altijd mijn ergernis bij de gewone kassa, hoe vaak heb je de artikelen in je handen. Eerst in de kar, dan op de band, dan weer in je tas en thuis weer in de kast. Nu uit het rek , scannen en in je tas. Waarom vinden mensen dan toch de zelfscan handiger heel zeker als je veel artikelen hebt? Je bent dan toch veel langer bezig? Bij de kassa is het kaart scannen, pinnen en je bent klaar.
Dat doe ik tegenwoordig ook.
Gelijk inpakken, betalen en wegwezen.
En op de 10 keer word ik 1 of 2 keer gecontroleerd.
En dit gaat altijd met beleid
There's nothing fair in this world,there's nothing sure in this world,there is nothing pure,so you better look for something left in this world.
Blauwbloemetje schreef:

Omdat ik het niet belangrijk vind om sneller te zijn. Ik gooi lekker wat ik nodig heb in mijn mandje, en daarna langs de zelfscan. Daar is eigenlijk nooit een rij, dus geen pressure. Ik scan op mijn gemak en pak daarna in. Nu heb ik ook nooit een volle kar, maar toch. Ik zou in dat geval langs de kassa gaan misschien. Ook wel relaxed.
Oja, bij onze AH één zelfscan waar je contant kan betalen, die vermijd ik omdat ik altijd pin. Wel zo aardig.
pepexx schreef:
11-09-2025 15:40
Ik heb ook nog nooit een pakket automaat gebruikt, dus ik zal ook even goed moeten kijken.
Voor alles is een eerste keer.
Van de week voor het eerst een pakketje uit de PostNL-muur gehaald. Ik voelde me heel stoer met mijn 49. Eigenlijk stom, want het werkt min of meer hetzelfde als de medicijnautomaat van de apotheek en die gebruik ik al een paar jaar naar volle tevredenheid. Het handige van de pakketmuur (die van DHL staat er naast) is dat het bij de supermarkt ligt dus boodschapje en pakketje gaan weer mooi samen. Dat kon eerst ook toen ze nog een postagentschap hadden in de supermarkt. Alleen wat stom is, als er getekend moet worden dan brengen ze het naar het postagentschap 12 km verder op ipv die op 3 km omdat dat niet uitkomt in de route. Maar goed, weer ontopic. Ergernissen over pakket/postdiensten zijn offtopic.
SurferRosa schreef:
11-09-2025 16:10
Bij een supermarkt bij mij in de buurt zijn van alle zelfscankassa’s er maar 2 waar ook contant betaald kan worden. Als je dus contant wil betalen en je moet wachten op iemand die een hele volle kar nog een voor een gaat scannen, dan snap ik die frustratie best wel. Ik pak bij een volle kar zelf ook altijd een handscanner omdat je dan sneller klaar bent bij de zelfscan.
Ik heb nooit een hele volle kar, want het meeste bestel ik online. Er zijn bij ons 8 zelfscans en ik heb geen idee bij welke je contant kunt afrekenen. Sorry, daar ga ik echt geen rekening mee houden. Ik heb overigens nog nooit iemand contant zien afrekenen.
Courage schreef:
11-09-2025 16:48
Omdat ik het niet belangrijk vind om sneller te zijn. Ik gooi lekker wat ik nodig heb in mijn mandje, en daarna langs de zelfscan. Daar is eigenlijk nooit een rij, dus geen pressure. Ik scan op mijn gemak en pak daarna in. Nu heb ik ook nooit een volle kar, maar toch. Ik zou in dat geval langs de kassa gaan misschien. Ook wel relaxed.
Oja, bij onze AH één zelfscan waar je contant kan betalen, die vermijd ik omdat ik altijd pin. Wel zo aardig.
Precies, ik vind het niet relaxed winkelen met een handscanner. Soms bedenk ik me en leg ik iets terug. En ik kom eerst langs het fruit en brood, dan ligt dat onderin mijn tas. ik vind het fijner om het eerst in mijn mand en kar te leggen en dan eerst de zware dingen te scannen en mijn tas gelijk goed in te pakken. Plus dat je op de zelfscan duidelijker ziet of en hoe vaak het gescand is. Bij ons eigenlijk ook nooit een rij en zoals gezegd geen idee of je contant kunt betalen. En als iemand dan echt zo'n haast heeft en maar 1 of 2 artikelen heeft, kan diegene er ook voor kiezen om te pinnen.
Pelle schreef:
11-09-2025 17:27
Precies, ik vind het niet relaxed winkelen met een handscanner. Soms bedenk ik me en leg ik iets terug. En ik kom eerst langs het fruit en brood, dan ligt dat onderin mijn tas. ik vind het fijner om het eerst in mijn mand en kar te leggen en dan eerst de zware dingen te scannen en mijn tas gelijk goed in te pakken. Plus dat je op de zelfscan duidelijker ziet of en hoe vaak het gescand is. Bij ons eigenlijk ook nooit een rij en zoals gezegd geen idee of je contant kunt betalen. En als iemand dan echt zo'n haast heeft en maar 1 of 2 artikelen heeft, kan diegene er ook voor kiezen om te pinnen.
Ik heb drie lege tassen in mijn wagentje en pak het gelijk goed in.
En ik iets niet wil dan scan ik het terug
En er zitten meerdere knoppen op de scanner.
Je kan direct je bonus voordeel checken enz enz.
There's nothing fair in this world,there's nothing sure in this world,there is nothing pure,so you better look for something left in this world.
Blauwbloemetje schreef:
Ik hoef het niet op de band te leggen, dus het scheelt toch een handeling t.o.v. de gewone kassa. Plus ik kan zelf zien of het goed gescand is ipv de bon achteraf te controleren en naar de klantenservice moeten als er iets niet klopt. En zoveel langer is het niet dan de handscanner en ik vind het dus fijner bij de zelfscan. Ik kan mijn boodschappen handiger inpakken. En ik hoef geen handscanner te pakken en weer terug te hangen.
Pelle schreef:
11-09-2025 17:22
Ik heb nooit een hele volle kar, want het meeste bestel ik online. Er zijn bij ons 8 zelfscans en ik heb geen idee bij welke je contant kunt afrekenen. Sorry, daar ga ik echt geen rekening mee houden. Ik heb overigens nog nooit iemand contant zien afrekenen.
Nee, maar degene waar je op reageert uitte juist die frustratie dus, dat ze bij een van de weinige zelfscan kassa’s met contant-functie moest wachten op die volle kar. Bij de supermarkt bij mij in de buurt kun je dat gewoon zien aan het bordje wat erboven hangt, of het pin only is of ook een contant-fundtie heeft. Ik woon in een oude volksbuurt, hier wordt best vaak contant betaald. Voor mij een plus, want de pinkassa’s zijn dan sneller beschikbaar.
Where is my mind?
pepexx schreef:
11-09-2025 17:30
Ik heb drie lege tassen in mijn wagentje en pak het gelijk goed in.
En ik iets niet wil dan scan ik het terug
En er zitten meerdere knoppen op de scanner.
Je kan direct je bonus voordeel checken enz enz.
Ik weet wel hoe het moet hoor. In het begin kon je alleen via de handscanner scannen. Maar ik vind het gewoon overzichtelijker op de zelfscan.
Dan hoef ik maar op 1 moment scherp te zijn ipv de hele tijd, dat vind ik meer ontspannend boodschappen doen. Ieder zijn keuze toch?
SurferRosa schreef:
11-09-2025 17:33
Nee, maar degene waar je op reageert uitte juist die frustratie dus, dat ze bij een van de weinige zelfscan kassa’s met contant-functie moest wachten op die volle kar. Bij de supermarkt bij mij in de buurt kun je dat gewoon zien aan het bordje wat erboven hangt, of het pin only is of ook een contant-fundtie heeft. Ik woon in een oude volksbuurt, hier wordt best vaak contant betaald. Voor mij een plus, want de pinkassa’s zijn dan sneller beschikbaar.
Maar dan nog. Stel ik ga pinnen en alleen de kassa met de contantfunctie is vrij. Dan weet ik toch nog steeds niet of degene achter mij contant wil betalen. Ik ga er de volgende keer eens op letten hoe het bij ons is. Ik heb nog nooit iemand contant zien afrekenen.
Pelle schreef:
11-09-2025 17:41
Maar dan nog. Stel ik ga pinnen en alleen de kassa met de contantfunctie is vrij. Dan weet ik toch nog steeds niet of degene achter mij contant wil betalen. Ik ga er de volgende keer eens op letten hoe het bij ons is. Ik heb nog nooit iemand contant zien afrekenen.
Jij hebt toch nooit een volle kar? Dus dan geldt dit allemaal niet voor jou.

Ik heb er persoonlijk ook niet zo’n last van, maar wilde even uitleggen waarom en hoe ik wel een beetje kan begrijpen wat waarschijnlijk die frustratie van die poster is die hierover begon.
Where is my mind?
SurferRosa schreef:
11-09-2025 17:46
Jij hebt toch nooit een volle kar? Dus dan geldt dit allemaal niet voor jou.

Ik heb er persoonlijk ook niet zo’n last van, maar wilde even uitleggen waarom en hoe ik wel een beetje kan begrijpen wat waarschijnlijk die frustratie van die poster is die hierover begon.
maar bij een gewone kassa moet degene met 2 artikelen toch wachten op degene met een volle kar? Uiteraard liet ik heus wel eens iemand voor, maar dan moet je er maar net erg in hebben. ik zou dus bij die zelfscan geen erg hebben in de contantfunctie. En ook met een volle kar gewoon de eerst beschikbare zelfscan pakken. want je weet helemaal niet of degene achter je contant wil betalen. Ik vind het nog steeds geneuzel. Want ze is naar de bemande kassa gelopen, dat was blijkbaar ook gewoon nog een optie.
Pelle schreef:
11-09-2025 17:54
maar bij een gewone kassa moet degene met 2 artikelen toch wachten op degene met een volle kar? Uiteraard liet ik heus wel eens iemand voor, maar dan moet je er maar net erg in hebben. ik zou dus bij die zelfscan geen erg hebben in de contantfunctie. En ook met een volle kar gewoon de eerst beschikbare zelfscan pakken. want je weet helemaal niet of degene achter je contant wil betalen. Ik vind het nog steeds geneuzel. Want ze is naar de bemande kassa gelopen, dat was blijkbaar ook gewoon nog een optie.
Ik ben niet naar een bemande gelopen, ik heb gewoon gewacht op mijn beurt.

Maar dat frustreerde mij gewoon even. Ik hou er rekening mee dat ik daar snel klaar ben door die handscanner te gebruiken. Ik vind het sowieso onhandig om bij een zelfscan alles te scannen als je een volle kar heb. Een mandje snap ik nog wel, maar met een volle kar kun je in mijn ogen beter naar een gewone kassa gaan als je geen handscanner gebruikt. Dat is in mijn ogen dan veel efficiënter, maar daar zijn de meningen over verdeeld
Pelle schreef:
11-09-2025 17:22
Dat is een redelijk log apparaat, dat zie je wel.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven