Verre reis met kind

17-12-2025 13:13 57 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Hoi!
We zijn een gezin met een kind dat nog niet leerplichtig is dus kunnen nu nog buiten de schoolvakanties op reis. Maar waarheen met een kleintje in de maand februari? Heeft iemand leuke ervaringen?
Phlox24 schreef:
19-12-2025 12:29
Genoeg andere plekke waar je geen cholera of buiktyfus krijgt, waar je heerlijk kunt rondreizen en verschillende dingen kunt zien en activiteiten ondernemen met een kind van 4.
Bovendien kun je inentingen krijgen voor beide ziektes.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
blijfgewoonbianca schreef:
19-12-2025 11:47
Heeft toch niks met hip te maken ?
Ik zou met jonge kinderen ook liever een paar weken bewegingsvrijheid willen hebben ipv de kans te lopen een groot deel van de tijd “ opgehokt “ te zitten vanwege de kou / donker “ .
Zowel in het dagelijks leven als op Viva is mijn ervaring; zeker wel. Voor kamperen, Center Parcs, all-inclusive in Turkije en Preston Palace worden de neuzen opgehaald.
Phlox24 schreef:
19-12-2025 12:29
Genoeg andere plekke waar je geen cholera of buiktyfus krijgt, waar je heerlijk kunt rondreizen en verschillende dingen kunt zien en activiteiten ondernemen met een kind van 4.
En andere mensen willen wel graag een maand kneuterig in Zweden zitten. Waarom willen jullie zo graag vertellen stom dat is?
Maar goed, jullie mogen het laatste woord.
BrutaImmaculata schreef:
19-12-2025 14:02
En andere mensen willen wel graag een maand kneuterig in Zweden zitten. Waarom willen jullie zo graag vertellen stom dat is?
Niemand hier zegt dat een maand in Zweden stom is (heerlijk zelfs!). Alleen dat ze voor een lange reis met een nog net niet leerplichtig kind, liever ergens anders heen zouden gaan.
BrutaImmaculata schreef:
19-12-2025 14:02
Zie eerdere reactie, ik vind het helemaal niet stom. Maar wel minder geschikt voor hetgeen TO nu wil en een kind van 4. Een week is de winter is fantastisch, 4 weken gewoon lang in dit geval.
blijfgewoonbianca schreef:
19-12-2025 13:44
Bovendien kun je inentingen krijgen voor beide ziektes.
Ook dat.

Ik ben in landen geweest waar je een aanzienlijk risico op voedselvergiftiging loopt. Niet gekregen in die landen, wel in Finland..... Neemt niet weg dat ik graag naar Finland ga in de winter. Al jaren voordat het "hip" werd.
Met kleine kinderen zou ik inderdaad naar een plek gaan met fatsoenlijke gezondheidszorg en waarvoor je geen malariapillen hoeft te slikken. Verder kijken naar hoe je kind in elkaar zit. Met die van mij was rondreizen met veel locaties geen goed plan, maar bijv overal 4-7 dagen zitten ging prima. Het reizen op zich en ook een vliegreis was goed te doen. Liever 8 uur in een vliegtuig dan in een auto.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven