Verre reis met kind
donderdag 18 december 2025 om 11:05
Ik ben wat minder enthousiast over Florida. Het is vooral heel erg (conservatief) amerikaans. Dat moet je liggen. Qua natuurschoon vond ik alleen het uiterste noorden wat mooie plekken hebben. Miami vonden wij een enorm ongezellige stad en de Keys zijn heel toeristisch (oké, wij waren er met een bank holiday). Zonsondergang op Key West was leuk, maar ik heb mooiere zonsondergangen gezien.
We waren er twee keer voor werk en zijn toen van noord (Panama City naar zuid) gereden. Het onbekende noorden kon ons meer bekoren, maar ik zou het zeker niet als vakantiebestemming kiezen en nu met Trump aan de macht en alle gedoe al helemaal niet. Voor een reis met een jong kind zijn er leukere bestemmingen denk ikzelf.
We waren er twee keer voor werk en zijn toen van noord (Panama City naar zuid) gereden. Het onbekende noorden kon ons meer bekoren, maar ik zou het zeker niet als vakantiebestemming kiezen en nu met Trump aan de macht en alle gedoe al helemaal niet. Voor een reis met een jong kind zijn er leukere bestemmingen denk ikzelf.
donderdag 18 december 2025 om 11:53
Lijkt me heerlijk. Ergens zo'n mooi rood of geel huis huren in the middle of nowhere en genieten van de stilte.
donderdag 18 december 2025 om 11:56
Nogal een verschil of je in India of Singapore zit.Zeeschelp schreef: ↑18-12-2025 10:33Het klinkt misschien als een dooddoener maar mijn allereerste eis is dat er een goede gezondheidszorg is voor de kinderen, binnen handbereik, altijd. Wij gingen vorig jaar naar de USA en ons kind dat letterlijk nooit ziek is liep 2x door puur toeval iets ernstigs op, 1x levensbedreigend. Als we toen in Azie hadden gezeten was het heel anders afgelopen.
Wij gaan volgende week een maand naar Florida, niet omdat die staat ons nou zo trekt (andere zijn veel boeiender en mooier vind ik) maar het weer is heerlijk nu met ukkies. Aan te raden.
donderdag 18 december 2025 om 14:48
Ja eens, de gezondheidszorgs is ook goed in Amerika. Ik denk dat er heel veel heel makkelijk naar bepaalde (voornamelijk Aziatische) landen gereisd wordt waar de mensenrechten veel meer geschonden worden en daar hoor je niemand over.mamaonbekend schreef: ↑18-12-2025 09:58Florida ! Ideaal hiervoor.
Begin in het zuiden en naar Key West. Onderweg stoppen in idyllisch plekje Islamorada en daar naar Robbie’s, tarpons voeren.
Dan terug via de Everglades (krokodillen zien), langs de zuidwest kust op in omgeving Cape Coral enkele dagen verblijven, en dan naar Clearwater beach en boek een tripje bij Little Toot voor het zien van dolfijnen.
En tenslotte lekker naar omgeving Orlando, en een heerlijk eigen villa met privé zwembad boeken en van daaruit uitstapjes maken. Genoeg pretparken en waterparken, shoppen.
Florida is ideaal voor het langer verblijven op 1 locatie.
Ook reis je daar in een eigen auto, dus dat is met een kleiner kind ook gewoon ideaal. I.p.v. bus in, bus uit met al je bagage.
Wij hebben daar echt zo genoten en hebben het er nog regelmatig over.
Ik ben eerder dit jaar in Florida geweest met 3 kinderen en we hebben het heel fijn gehad. Iedereen is netjes en vriendelijk, bij alle zwembaden in hotels is een lifeguard en je kunt echt heel fijne hotels vinden voor weinig afgezien van het zuiden, wij zaten bijvoorbeeld in homewood suites by Hilton. Hier heb je een slaap en woonkamer met keukentje dus ideaal met kinderen en totaal niet duur (ontbijt zat er ook bij) Eten hoeft ook niet duur te zijn, Florida is stukken goedkoper dan bijvoorbeeld California en je kunt bij grote supermarkten veel kant en klaar salades halen bijvoorbeeld. Voor ons als gezin van vijf is Amerika ideaal omdat de hotelkamers groot zijn en de auto's ook. In Europa is een hotelkamer vinden en auto's huren altijd drama.
donderdag 18 december 2025 om 15:32
Wat in Florida enorm miste (en voor mijn vakantiegevoel belangrijk is). Er zijn vrijwel geen gezellig terrassen, leuke restaurants met zeezicht zijn bijna niet te vinden (en binnen staat de airco op stand noordpool). Is wellicht anders als je een huis huurt, maar voor mij draagt goede koffie (ook al lastig) op een terras enorm bij aan mijn vakantiegeluk.
Ik weet niet meer wie het schreef, maar voor ons (6 personen) was een hotelkamer vinden en auto huren in Europa eigenlijk nooit een probleem. Wij boekten meestal een kamer met tussendeur of grote gezinskamer en een auto met 8 zitplaatsen. Parkeren is in de US wel makkelijker
.
Maar goed, ik heb kind(eren) uit de LHBTIQ+ hoek, dus voor ons is de US sowieso geen optie meer.
Ik weet niet meer wie het schreef, maar voor ons (6 personen) was een hotelkamer vinden en auto huren in Europa eigenlijk nooit een probleem. Wij boekten meestal een kamer met tussendeur of grote gezinskamer en een auto met 8 zitplaatsen. Parkeren is in de US wel makkelijker
Maar goed, ik heb kind(eren) uit de LHBTIQ+ hoek, dus voor ons is de US sowieso geen optie meer.
donderdag 18 december 2025 om 15:55
Ja dat was ik van die hotel kamers, als je in Europa een grote auto kunt vinden betaal je echt heel veel geld, idem voor een kamer met tussendeur. Dat is mijn ervaring althans, gewoon een Novotel of iets dergelijks.Presto schreef: ↑18-12-2025 15:32Wat in Florida enorm miste (en voor mijn vakantiegevoel belangrijk is). Er zijn vrijwel geen gezellig terrassen, leuke restaurants met zeezicht zijn bijna niet te vinden (en binnen staat de airco op stand noordpool). Is wellicht anders als je een huis huurt, maar voor mij draagt goede koffie (ook al lastig) op een terras enorm bij aan mijn vakantiegeluk.
Ik weet niet meer wie het schreef, maar voor ons (6 personen) was een hotelkamer vinden en auto huren in Europa eigenlijk nooit een probleem. Wij boekten meestal een kamer met tussendeur of grote gezinskamer en een auto met 8 zitplaatsen. Parkeren is in de US wel makkelijker.
Dat van de terrassen en koffie is wel waar, daar kan ik me zeker in vinden. Misschien gaat de lol er snel af als het 12 maanden per jaar warm is, wij lagen meestal bij een zwembad inplaats van op een terras zitten.
Wij waren in disneyworld en daar zie je heel veel uitbundige LHBTiQ'ers met shirts , drag etcetera dus het heeft een beetje een dubbelleven heb ik het idee, mocht je ooit naar dinsey willen als trump weg is met je gezin dan is dat in ieder geval een hele fijne omgeving.
donderdag 18 december 2025 om 16:11
Ui ervaring weet ik dat het leuk is, maar 4 weken vind ik echt te lang. Het is ook vooral donker, koud buiten en gewoon niet altijd zonnig. Het is ook niet zo dat je overal even heen kunt rijden. Dat hangt toch echt af van het weer.BrutaImmaculata schreef: ↑18-12-2025 11:53Lijkt me heerlijk. Ergens zo'n mooi rood of geel huis huren in the middle of nowhere en genieten van de stilte.
donderdag 18 december 2025 om 16:53
Lijkt me met een peuter/kleuter vooral niet fijn als je ergens veraf in een huisje in de kou zit.
donderdag 18 december 2025 om 18:08
Misschien vertel ik je iets heel geks, maar er wonen ook gewoon kinderen in Scandinavië. Vriezen doorgaans niet dood.TiumPerfectum schreef: ↑18-12-2025 16:53Lijkt me met een peuter/kleuter vooral niet fijn als je ergens veraf in een huisje in de kou zit.
donderdag 18 december 2025 om 18:45
Persoonlijk ging ik met onze (jonge) kinderen nooit naar een land waar ik de gezondheidszorg niet vertrouwde. Heb eens met een doodzieke peuter in Frankrijk gezeten en daar werd ik al helemaal niet blij van.
donderdag 18 december 2025 om 20:47
Het gaat er niet om dat ze dood vriezen, maar ergens in the middle of nowhere gaan zitten met een kind in de kou lijkt me nou niet het meest gezellig. Kans dat je inderdaad niet weg kunt als het hard sneeuwt en dan zit je daar met een kind, misschien heel romantisch als koppel. Als je daar zou wonen als gezin en je wilt graag afgelegen wonen heb je neem ik aan wel je school en andere activiteiten die je als toerist niet hebt. Mijn kinderen zouden in ieder geval gillend gek worden.BrutaImmaculata schreef: ↑18-12-2025 18:08Misschien vertel ik je iets heel geks, maar er wonen ook gewoon kinderen in Scandinavië. Vriezen doorgaans niet dood.
donderdag 18 december 2025 om 20:55
Nee, maar de dagen zijn kort en je bent een groot deel van de dag binnen. -20 is geen uitzondering als je naar Noorwegen gaat. Dat is echt best koud. Wij gaan voor de derde keer op rij die richting op met de kerst, maar dat is met een tiener. Lekker uitslapen, actie opzoeken (bijv de kurkentrekker in Oslo) of naar de volgende plek toerijden en genieten van de dramatische landschappen, s avond houtkachel aan / eten / film kijken etc. Toen kind jonger was, had ik toch echt liever uitgeweken naar een andere plek.BrutaImmaculata schreef: ↑18-12-2025 18:08Misschien vertel ik je iets heel geks, maar er wonen ook gewoon kinderen in Scandinavië. Vriezen doorgaans niet dood.
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in