Ga jij naar een reünie?
zondag 21 december 2025 om 15:51
Ik kreeg weer een uitnodiging voor een reünie van mijn oude school. Ik ben inmiddels op de leeftijd dat ik al enkele reünies erop heb zitten: van de basisschool, van de middelbare, van 10 jaar geleden of 25 of 40, ter gelegenheid van het zoveeljarig bestaan van een school of juist de sluiting ervan. Soms kende ik nog maar een handjevol mensen en soms bijna iedereen. Soms waren er een pester en een gepeste die het uitpraatten met elkaar. Soms ging het over kinderen, echtscheidingen en overleden ouders. Inmiddels zijn er ook een aantal klasgenoten overleden.
Wat doe jij met zo’n uitnodiging? Leuk om mensen weer te zien? Of onzinnig vasthouden aan iets wat er niet meer is of nooit geweest is?
Wat doe jij met zo’n uitnodiging? Leuk om mensen weer te zien? Of onzinnig vasthouden aan iets wat er niet meer is of nooit geweest is?
zondag 21 december 2025 om 15:56
Ik ga.
Tot nu toe nog maar twee gehad maar die waren beide erg leuk.
Een van de niet meer bestaande carnavalsvereniging uit het dorp waar ik al 24 jaar niet meer woon. Was geweldig en één groot feest. Zo leuk om al die mensen weer te zien. Staan knuffelen met mijn ex-schoonmoeder, zoveel mensen weer gesproken.
En vorig jaar van de middelbare school. Helaas ontbraken er voor mij een aantal mensen maar toch. Erg leuk. Gekke en leuke herinneringen opgehaald ook
Tot nu toe nog maar twee gehad maar die waren beide erg leuk.
Een van de niet meer bestaande carnavalsvereniging uit het dorp waar ik al 24 jaar niet meer woon. Was geweldig en één groot feest. Zo leuk om al die mensen weer te zien. Staan knuffelen met mijn ex-schoonmoeder, zoveel mensen weer gesproken.
En vorig jaar van de middelbare school. Helaas ontbraken er voor mij een aantal mensen maar toch. Erg leuk. Gekke en leuke herinneringen opgehaald ook
zondag 21 december 2025 om 15:58
Ik ben paar geleden niet naar een reünie van voortgezet onderwijs gegaan. Was reünie voor 2 klassen en de dames die het organiseerden waren behoorlijke pestkoppen. Ik heb vriendelijk bedankt, mede omdat ze nog steeds dezelfde arrogantie uitstralen (kom ze af en toe tegen). Stond ten tijde van reünie ook niet stevig genoeg in mijn schoenen.
zondag 21 december 2025 om 15:59
Bij een uitnodiging zou ik wel gaan, als ik verder geen andere (leukere) dingen hoef te laten. Ik vind het vermoedelijk leuk om de mensen weer even te zien.
Nu moet ik wel zeggen, dat ik nog nooit een reünie heb gehad. En vermoedelijk komt ie er ook niet. In ieder geval niet van mijn basis en middelbare school.
Ik heb een prima schooltijd gehad, daar ligt in het in ieder geval niet aan. En ik woon ook nog in de buurt. Ik hoef er geen twee uur voor in de auto te zitten.
Ik vind het vaak interessant hoe het mensen is vergaan, niet alleen materialistisch, vooral hoe ze in het leven staan, en hoe ze dat hebben ingericht.
Daarom vind ik programma’s als binnenstebuiten, en zin in morgen leuk.
Nu moet ik wel zeggen, dat ik nog nooit een reünie heb gehad. En vermoedelijk komt ie er ook niet. In ieder geval niet van mijn basis en middelbare school.
Ik heb een prima schooltijd gehad, daar ligt in het in ieder geval niet aan. En ik woon ook nog in de buurt. Ik hoef er geen twee uur voor in de auto te zitten.
Ik vind het vaak interessant hoe het mensen is vergaan, niet alleen materialistisch, vooral hoe ze in het leven staan, en hoe ze dat hebben ingericht.
Daarom vind ik programma’s als binnenstebuiten, en zin in morgen leuk.
Karakter is wat je bent in het donker.
zondag 21 december 2025 om 16:02
Reünie van basisschool ben ik niet heen geweest. Te veel nare herinneringen.
Reünie van middelbare school ben ik wel geweest, daar waren mensen die ik leuk vond om terug te zien.
Reünie van studententijd ben ik ook geweest, maar kort. Ik heb fysiek de energie niet voor een heel avondprogramma, vooral niet het over de herrie heen schreeuwen in een restaurant. Maar als het overdag zou zijn op een rustigere plaats zou ik wel gaan.
Reünie van middelbare school ben ik wel geweest, daar waren mensen die ik leuk vond om terug te zien.
Reünie van studententijd ben ik ook geweest, maar kort. Ik heb fysiek de energie niet voor een heel avondprogramma, vooral niet het over de herrie heen schreeuwen in een restaurant. Maar als het overdag zou zijn op een rustigere plaats zou ik wel gaan.
Harba lorifa
zondag 21 december 2025 om 16:07
zondag 21 december 2025 om 16:14
Ik kreeg een jaar of 3 geleden een uitnodiging voor een reünie van mijn middelbare school. Ik heb nog getwijfeld of ik zou gaan want aan de ene kant leek het me wel leuk om bepaalde klasgenoten weer te zien maar ik voelde me die tijd zo klote, was werkloos etc. Dat ik geen zin had in "Hey lang niet gezien! Hoe gaat het?".
Uiteindelijk bleken er maar 3 klasgenoten te zijn gekomen, en ook net de personen die ik best wel weer eens had willen zien, als ik me beter had gevoeld.
Van mijn basisschool hebben ze ook een keer een reünie proberen te organiseren maar dat is eigenlijk niet van de grond gekomen omdat bijna niemand nog contact had met iemand van de basisschool en de basisschool bestond al jaren niet meer dus die kon ook niet helpen.
Uiteindelijk bleken er maar 3 klasgenoten te zijn gekomen, en ook net de personen die ik best wel weer eens had willen zien, als ik me beter had gevoeld.
Van mijn basisschool hebben ze ook een keer een reünie proberen te organiseren maar dat is eigenlijk niet van de grond gekomen omdat bijna niemand nog contact had met iemand van de basisschool en de basisschool bestond al jaren niet meer dus die kon ook niet helpen.
zondag 21 december 2025 om 16:15
Dit was een klas van grote beloften die allemaal niet zo erg waargemaakt zijn. Sommigen hebben goede banen, daar niet van, maar zo erg als wij het verschil zouden maken, dat heeft niemand waargemaakt. Dat vond ik nogal confonterend: niet dat ikzelf minder geslaagd was, maar dat er zoveel anderen niet bereikt hadden wat ze wilden.
Maar misschien leg ik de lat voor ‘geslaagd’ te hoog.
zondag 21 december 2025 om 16:17
zondag 21 december 2025 om 16:21
Nou, dit dus.
Ik heb nog wel sporadisch contact met een paar lui van de middelbare, en dat vind ik al mooi zat.
Graftak!
zondag 21 december 2025 om 16:22
Van mijn laatste opleiding ben ik wel eens mensen tegen gekomen en de meesten zijn totaal iets anders gaan doen of hebben zich uiteindelijk om laten scholen. Een enkeling werkt nog echt in het vakgebied maar de meesten dus niet terwijl ik bij sommigen echt zoiets had van die komen er wel met hun talenten, nou niet dus.
zondag 21 december 2025 om 16:31
Nou dit.
Op de middelbare school had ik ook niet echt heel veel vriendschappelijke contacten, dus ik voel de behoefte ook niet zo.
Lagere school vond ik wel leuker want met de meeste klasgenoten ben ik een soort van opgegroeid. Maar om naar een reünie te gaan moet ik op dat moment wel héél goed in mijn vel zitten.
Olijk, guitig, jofel, koddig, schrander, schalks en hip.
zondag 21 december 2025 om 16:35
Ik vond mn klasgenoten op de middelbare niet zo boeiend, veel ben ik vergeten. De paar die wel leuk waren zijn nog steeds goede vrienden en zie ik vaak. Mbo ook niet, zat een flink leeftijdsverschil tussen. Bij hbo ook, hoewel ik een goede vriendin heb overgehouden daaraan. Nu een collega.
Voor mij geen reünie, zou er geen zin in hebben.
Toevoeging, de basisschool kan ik me eigenlijk amper herinneren haha. Dus nee, ook die niet.
Voor mij geen reünie, zou er geen zin in hebben.
Toevoeging, de basisschool kan ik me eigenlijk amper herinneren haha. Dus nee, ook die niet.
koettie wijzigde dit bericht op 21-12-2025 16:38
12.11% gewijzigd
zondag 21 december 2025 om 16:36
Wat enorm jammer... en dat terwijl jij in de hoek zit van de studies waar ik zo ongeveer met de grootste bewondering ter wereld naar kijk.
Ik denk dat ik zelf wel zou gaan maar volgens mij worden ze nooit gehouden, of weet ik dat niet, of behoor ik niet tot de genodigden. Ik heb verder niet het idee dat iemand echt een bepaalde uitgesproken verwachting had, waarvan ook dan. (zichzelf, medeleerlingen, van mij in het bijzonder, van ons als leerlingen in het algemeen).
zondag 21 december 2025 om 16:51
Twee keer heb ik een reunie bezocht van de zesde klas van de lagere school. Wij hadden elkaar maar liefst 40 jaar niet gezien en het klikt nog steeds met de degenen waar ik toen ook al bevriend mee was. Reunie van de middelbare school was teleurstellend. Dit was een reunie van de hele school en van heel veel jaargangen tegelijk. Het was te massaal en bijna geen enkele bekende tegen gekomen, dus na een uur snel weer naar huis gegaan. Hier zou ik niet nog een tweede keer naar toe gaan, mocht er weer iets georganiseerd worden.
zondag 21 december 2025 om 16:52
Ik ben wel naar een reünie van de klas 2/3/4 gym geweest, maar omdat ik pas in de 3e op die school kwam, waren er verschillende mensen die zeiden dat ze vergeten waren dat ik ook in de klas zat omdat ze nog de groep van de 2e klas in hun hoofd hadden. Ik denk niet dat ik nog een keer zou gaan.
Overigens is die 2 jaar in de 3e en 4e het langste dat ik überhaupt op een school met precies dezelfde personen in een klas heb gezeten. Ik heb dus nergens vaste groepen aan overgehouden.
Overigens is die 2 jaar in de 3e en 4e het langste dat ik überhaupt op een school met precies dezelfde personen in een klas heb gezeten. Ik heb dus nergens vaste groepen aan overgehouden.
zondag 21 december 2025 om 16:58
Nog nooit een uitnodiging gekregen.
Bij de lagere school wil ik het overwegen als mijn beste vriendin ook gaat. Gepest, uitgesloten, maar er zijn er een aantal die ik eventueel wel wil terugzien. Maar niet in mijn ééntje.
Ik zou die avond dus ook selectief zijn in met wie ik mijn / ons leven bespreek. Bepaalde mensen mogen aanwezig zijn, maar hoef ik toch echt niet langer dan 30 seconden te spreken.
Voor voortgezet onderwijs pas ik. Te erg gepest en uitgesloten.
Overigens schrikken die van de lagere school zich waarschijnlijk een aap van mijn levensloop en studies
.
Mijn leerkracht van groep 7 zag toch écht een giga zwaar diploma voor zich voor mij dat ik toch écht nooit van mijn leven heb kunnen halen.
Ik was in groep 7 dat brave meisje dat vlotjes 9's en 10'en haalde en op de middelbare degene die uiteindelijk met de hakken over de sloot haar HAVO-diploma haalde én met héél véél moeite naar de hogeschool trok.
Ik gok dus dat ze op die school denken dat ik intussen één of andere dure advocaat ben
. Terwijl ik een job vele echelons lager doe.
Bij de lagere school wil ik het overwegen als mijn beste vriendin ook gaat. Gepest, uitgesloten, maar er zijn er een aantal die ik eventueel wel wil terugzien. Maar niet in mijn ééntje.
Ik zou die avond dus ook selectief zijn in met wie ik mijn / ons leven bespreek. Bepaalde mensen mogen aanwezig zijn, maar hoef ik toch echt niet langer dan 30 seconden te spreken.
Voor voortgezet onderwijs pas ik. Te erg gepest en uitgesloten.
Overigens schrikken die van de lagere school zich waarschijnlijk een aap van mijn levensloop en studies
Mijn leerkracht van groep 7 zag toch écht een giga zwaar diploma voor zich voor mij dat ik toch écht nooit van mijn leven heb kunnen halen.
Ik was in groep 7 dat brave meisje dat vlotjes 9's en 10'en haalde en op de middelbare degene die uiteindelijk met de hakken over de sloot haar HAVO-diploma haalde én met héél véél moeite naar de hogeschool trok.
Ik gok dus dat ze op die school denken dat ik intussen één of andere dure advocaat ben
wissewis wijzigde dit bericht op 21-12-2025 17:02
39.39% gewijzigd
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
zondag 21 december 2025 om 17:01
Ooit wel eens naar een reünie van de basisschool geweest, dat viel nogal tegen omdat juist de mensen waarvan ik benieuwd was hoe het ze was vergaan, er niet waren. Middelbare schoolreünie ben ik niet heen geweest, ik kijk niet met heel veel plezier terug op die tijd.
In het algemeen hou ik ook niet zo van terugkijken op eerdere levensfases, ik word daar altijd nogal melancholiek van, tegen het sombere aan. Dus nee, het is aan mij niet echt besteed.
In het algemeen hou ik ook niet zo van terugkijken op eerdere levensfases, ik word daar altijd nogal melancholiek van, tegen het sombere aan. Dus nee, het is aan mij niet echt besteed.
Nothing happens for a reason
zondag 21 december 2025 om 17:26
Ik ben niet zo geïnteresseerd in de levens van de mensen waarmee ik op basis/middelbare school heb gezeten en niet bevriend was. De mensen waarmee ik bevriend was, heb ik zo nu en dan wel nog online contact mee. Of zie ik wel eens wat van voorbij komen op sociale media. Als die zouden willen afspreken, dan zou ik wel ja zeggen. Maar naar een reünie gaan heb ik geen zin in, want ja we zijn niet bevriend/geen kennis/mede student of collega van elkaar.
zondag 21 december 2025 om 17:27
Zoiets kan je ook concurrentiestrijd noemen. Wie er nou het meeste heeft bereikt dus. Vind ik altijd nogal vervelend alsof je er dan niet toe doet als je al dat niet hebt. Niets mis mee als je dat wel hebt bereikt. Maar niet iedereen kan of wil hetzelfde bereiken en je bent heus niet minder als je geen carrierebaan of een dikke auto etc... hebt.
madamebijoux wijzigde dit bericht op 21-12-2025 17:29
60.65% gewijzigd
Je pense donc je suis
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in