Rosacea
maandag 22 december 2025 om 21:40
Ik heb dus last van rosacea. Bij de huisarts geweest vorig jaar, zalfje meegekregen. Die was nu op, van de zomer er weinig last gehad dus niet echt meer gesmeerd met iets. Ja dag en nachtcrème. Nu het weer kouder word, krijg ik weer uitslag in mijn gezicht (voorhoofd -en rond neusvleugels) Misschien ook door mijn medicijnen die ik gebruik. Via huisarts toch weer om die zalf gevraagd maar dit was niet leverbaar. Apotheek had geen alternatief. Moest ik maar weer afspraak maken bij de huisarts.
Iemand tips wat ik er evt op kan doen? Moet wel zeggen dat ik heel gevoelige huid heb. Kan niet overal tegen.
Iemand tips wat ik er evt op kan doen? Moet wel zeggen dat ik heel gevoelige huid heb. Kan niet overal tegen.
maandag 22 december 2025 om 21:44
dinsdag 23 december 2025 om 09:37
Ik heb aan deze informatie heel veel gehad.
https://www.dr-jetskeultee-skincare.nl/ ... s/rosacea/
Uiteindelijk vertelde de dermatoloog dat ik er ook eczeem bij had en dat smeer ik in de winter bij een opleving, in met Elidel.
Wordt dan even een paar dagen heftiger maar daarna trekt de eczeem weg.
https://www.dr-jetskeultee-skincare.nl/ ... s/rosacea/
Uiteindelijk vertelde de dermatoloog dat ik er ook eczeem bij had en dat smeer ik in de winter bij een opleving, in met Elidel.
Wordt dan even een paar dagen heftiger maar daarna trekt de eczeem weg.
dinsdag 23 december 2025 om 12:38
Ik gebruik Skinoren (= azelaïnezuur), op recept verkrijgbaar.
Hier (België) is het ook wel eens niet leverbaar, maar als ik dan ietsje bijbetaal, laat de apotheek het uit Frankrijk komen. Ik kan niet zonder, voor mij werkt het heel goed.
Ik zou zeker nog eens teruggaan naar de huisarts, want ieder geval van Rosacea is anders heb ik begrepen.
Hier (België) is het ook wel eens niet leverbaar, maar als ik dan ietsje bijbetaal, laat de apotheek het uit Frankrijk komen. Ik kan niet zonder, voor mij werkt het heel goed.
Ik zou zeker nog eens teruggaan naar de huisarts, want ieder geval van Rosacea is anders heb ik begrepen.
dinsdag 23 december 2025 om 15:16
Ik had dus een foto gemaild met de vraag voor crème, kreeg mail terug dat er metronidazol klaar gelegd was voor mij. Kom ik bij de ha is het niet leverbaar. Heb nog om alternatief gevraagd maar kreeg als antwoord dat ze geen alternatief hadden. Moest maar een afspraak bij de huisarts zelf maken. Onze huisarts zit de apotheek bij in. Vond ik wel wat vreemd dat ze geen alternatief boden.It-is-joysjuhhh schreef: ↑22-12-2025 21:44Er zijn in elk geval drie verschillende crèmes tegen rosacea, dus naar de huisarts en alternatief vragen.
Morgen vast bellen, foto opsturen per online mail naar de huisarts?
Ik heb zelf rosacea en heb al eens moeten wisselen van crème (maar toen omdat het niet meer werkte).
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in