Kerst, hoe ging het?

26-12-2025 00:16 130 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb 1ste kerstdag vanavond meegemaakt met ouders en vriend en zus. En het was zowaar gezellig!
Geen moeilijke zaken aangestipt. Wel zaken eigenlijk, maar niks escaleerde. Als moeder weer eens 'gekke" opmerkingen maakte keken wij als de rest elkaar begripvol aan. "laat haar maar". Moeder blij (ik hou ook echt wel van dr hoor) En iedereen blij. fijne avond hier verder.

Bij jullie?
Vanity of vanities; all is vanity
Ellendige verhalen lees ik, wat klote, sterkte voor jullie!. :hug:
Ik heb best mazzel. Mijn moeder was ooit erg kut maar doet haar best niet veroordelend te zijn tegenwoordig, ze kan het alleen niet laten, onbewust laat ze dingen vallen. Gelukkig trekt iedereen een wenkbrauw op en kan ik haar van repliek dienen op een luchtige manier (een drankje helpt mij hierin) Iedereen was blij dat ze gister niet in de stress zat. Mede omdat mijn vriend een deel van het diner had gemaakt. Een relaxte gastvrouw is alles! Wat ook meehielp was mijn zus die naar het station gebracht moest worden, rond half 10. Kon ik mooi aanhaken, dus wij waren om 22:00 u weer thuis.
Moeder heeft wel belachelijk uitgepakt, zoals altijd, met dure cadeau"s echt te erg. en een enveloppe geld. :facepalm: natuurlijk ben ik er blij mee, maar jeetje. :-$
Vandaag was een heerlijke thuisblijfdag. Ik heb gewoon gesport op zolder en tegelijkertijd Hello goodbye gekeken. En de man had gezegd niks te doen aan het eten maar had stiekum een edelhertrollade (met zelfgemaakte rode wijnsaus) met pastinaak gemaakt en een mooie fles Barolo in een karaf erbij. Ik had te tafel dan toch maar weer feestelijk gedekt met de 'meuk' van vorig jaar (die krat stond toch al in de gang) En heel veel mooie kaarsen en lichtjes. Jezus, ik hou er toch van.
Gelukkige dagen allemaal :heart: hoe dan ook.
En Kuzu, als je dit leest, extra sterkte voor jou :hug:
pink-freud wijzigde dit bericht op 27-12-2025 12:59
3.99% gewijzigd
EstelleGallois schreef:
26-12-2025 16:35
Het ergste van alles vond ik nog wel dat hij herhaaldelijk zei dat ik mijn man te veel in huis laten doen. Mijn man heeft bij Gods gratie een tafel afgeruimd en een vaatwasser ingeruimd. Hij zei dat hij vandaag goed kon zien wat man allemaal doet hier. Toen ik boos werd en zei dat ik ook een heleboel doe, zei hij doodleuk dat hij dat niet zag vandaag. Ik kon hem wel villen op dat moment. En disfunctioneel als ik ben, heb ik me opgesloten in de slaapkamer voor een paar uur. Gelukkig heeft mijn man het wel voor me opgenomen.

Volgende keer zeggen:
"Mijn man doet alles voor me. Hij lakt zelfs mijn teennagels."
Zoek eens een andere hobby
Mijn Kerst was fijn. Op Kerstavond een rol in het toneelstukje van het Kinderkerstfeest. Eerste kerstdag al vroeg in de kerk om een koor te ontvangen dat prachtig zong in de dienst. Mijn zoon die weer met trompet de zang begeleidde. S Middags gourmetten met een deel van mijn familie, want niet iedereen wil of kan. Ook helemaal goed. Afgesloten met muziekbingo met kerstliedjes die de (achter) kleinkinderen natuurlijk wonnen. Fijn om met 4 generaties samen te zijn. Tweede kerstdag 12,5 km gewandeld met mijn man, erg mooi. Koffie en een broodje bij de grote M en 's avonds lekker nasi gekookt. Daarna m'n bed in, want de komende nachten werken.
HendrikaJ schreef:
26-12-2025 21:59
Mijn Kerst was fijn. Op Kerstavond een rol in het toneelstukje van het Kinderkerstfeest. Eerste kerstdag al vroeg in de kerk om een koor te ontvangen dat prachtig zong in de dienst. Mijn zoon die weer met trompet de zang begeleidde. S Middags gourmetten met een deel van mijn familie, want niet iedereen wil of kan. Ook helemaal goed. Afgesloten met muziekbingo met kerstliedjes die de (achter) kleinkinderen natuurlijk wonnen. Fijn om met 4 generaties samen te zijn. Tweede kerstdag 12,5 km gewandeld met mijn man, erg mooi. Koffie en een broodje bij de grote M en 's avonds lekker nasi gekookt. Daarna m'n bed in, want de komende nachten werken.
En Kerst met de andere familie was een uitje naar het Spoorwegmuseum in de week voor afgaand.
Wat een verdrietige berichten hier, vooral de laatste kerst van man en het inslapen van de poes :'(
Ik heb best fijne dagen gehad, maar ook het gemis van mijn dierbare.
.
https://youtu.be/a1v7HakNz4E?si=clByLBQBp12gNd6p

mss niet luisteren als je geen goede herineringen hebt met zangers met een drankprobleem.
Dat is wel erg ! Ik kende dat nummer sowieso niet ; )
Deze wel https://www.youtube.com/watch?v=kMYg_Ra4cr8
.
Nou, het was hier wel echt gezellig en gelukkig niet awkward!
Enige is dat ik liever zelf alles volgend jaar kook.
Mijn fam is niet zo van ingewikkeld, ik verwacht ook helemaal niet dat zij uitgebreid staan koken, maar daardoor is het grand dessert dus altijd hetzelfde soort ijs van de lidl dat niet echt heel romig of uitgesproken naar iets anders smaakt (In dit geval had het ene mangosmaak en de ander tiramisusmaak moeten hebben). Mutti had nog wel wat gebraden voor het hoofdgerecht en ik mocht nog wat groenten en salade maken, de rest was premade.
Prima, maar ik wil dat best wel doen, ik houd van lekker eten!! Maak ik toch een lekkere taart, trifle, tiramisu, weet ik het, koop er kwaliteitsijs bij. Eens een andere keuken hoofdgerecht of een ander soort showstopper.
Mooie woorden ; ) https://www.youtube.com/watch?v=kMYg_Ra4cr8
.
Kerstavond met zoon en zijn vriendin sushi gehaald, Heel veel kadootjes uitpakken, en spelletjes gespeeld.

1ste kerstdag bij broer en schoonzus aan lange tafel met 18 man. Eerst koffie met taart, vervolgens 6 gangen diner. (Eén broer stelde voor om deze keer alleen koffie met wat lekkers te doen, omdat ouders al wat ouder worden. gelukkig vond organiserende broer dat ook geen goed plan, en heb ik de vraag bij mijn ouders neergelegd, beetje sturend, dat dan weer wel😀)
Diner duurde van 13 tot 23 uur.
Heel luidruchtig, heel gezellig.
Vandaag geen afspraak, heerlijk. Uitgeslapen tot 11 uur, lang gebadderd, wandeling gemaakt en weer eens Sissi gekeken🥰

Ideale Kerst, ik teken ervoor!
HendrikaJ schreef:
26-12-2025 21:59
klinkt fijn :heart:
klinkt fijn en slaap lekker ! ,
.
Thanks voor de lieve berichtjes allemaal. Ondanks het laten inslapen van poes heb ik toch een hele fijne kerst gehad. Gisteravond bij schoonfamilie was iedereen heel lief en het was erg gezellig. En de twee peuters van 3.5 en bijna 2 hebben het zó goed gedaan, heerlijk meegedaan met het kerstdiner en toen zonder mokken in bed en de hele nacht lekker getukt en uitgeslapen tot 08.00 vanochtend. Daar kan ik zó trots van zijn.
Kerstavond gourmet met gezin

Kerstnacht de hele nacht met zieke hond in de weer geweest :@@:

Eerste kerstdag schoonmoeder, luxe gegeten. Tijdena kerstdiner met mijn ASS-er rondje gaan lopen omdat hij oma's lof trompet over de kookkunsten van haar zoon niet meer trok (ik ook niet)
Mijn moeder wilde alleen thuis zijn, is haar eerste kerst als weduwe :cry:
Ik ben de enige die dat snapt, man vindt dat 'niemand met kerst alleen mag zijn' :sick:

Tweede kerstdag spelletje met de jongste, man met oudste in de avond naar bios.
Eindelijk even rust

Dat ik even verdriet had om de eerste kerst zonder mijn vader, kreeg de reactie dat "hij het ak 14 jaar zonder zijn vader doet"

Blij dat kerst erop zit
Frankly my dear, I don"t give a damn
Schriftje schreef:
26-12-2025 11:02

Mijn mooiste en fijnste kerstcadeau was dat zieke partner naar huis mocht uit het ziekenhuis om thuis kerstfeest te vieren. Helaas nog ziekjes maar hij is er in elk geval. En aangezien het zijn laatste kerst is, verbleekt alle ongemak over wat dan ook daarbij.

Wel veel tranen geplengd natuurlijk. En nog.
Ach wat moet dat bitter-zoet zijn voor jou/jullie. Fijn dat partner thuis mocht zijn en heel veel sterkte voor jullie met wat er op jullie pad gaat komen. Een digitale knuffel van mij voor jullie.
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
Relaxte kerst hier. Eerste dag brunchen bij schoonvader en verder thuis rommelen, gisteren bij mijn familie pizzarette gedaan en Secret Hitler gespeeld. Prima zo (en ook prima dat het er weer op zit) :)
Calvijn, je mag gewoon verdrietig zijn omdat je je vader mist ook in deze periode. Niet alleen het eerste jaar maar ook na 20 jaar mag en kan dit nog en je man is een hork op dit gebied.
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
Eerste kerstdag brunch bij mijn zus samen met andere zus, zwagers, neefjes, nichtje we zijn nu met 9 man.
Erna een dobbelspel gedaan. Het was echt gezellig. Mijn neefje en zwager waren niet zo lekker maar deden wel mee dus dat is fijn!
Erna thuis met man lekker gekookt en filmpje gekeken. Daarna nog een kerstboek uitgelezen.

Elke kerst keek ik met mijn eerste echtgenoot naar santa claus1,2 en 3 en na zijn overlijden (15 jaar deze kerst alweer) ben ik dat na 2 kersten weer gaan oppakken en mijn huidige echtgenoot kijkt met mij mee. Herinneringen.
Tussendoor kwam een vriendin een kop warme chocolademelk drinken en een spelletje spelen. In de avond kaasfondue gegeten.

Fijne dagen gehad!
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
Eerste kerst als "wees".
Dit is ook maar weer voorbij, maar ik ben er wel goed doorheen gekomen.
Klein stukje Sissi gekeken, een stukje mr Bean, toch maar wel nog een gourmetstel gehaald en met oudste kind samen gezellig gedaan. Met de herinnering dat we dit vroeger thuis ook altijd zo deden...

Ik denk veel aan mijn ouders.

Het is hun eerste kerst weer samen... :heart: en ja, ik weet zeker dat ze weer samen zijn. :love:
Mijn moeder is al lang geleden overleden.
Ik heb het voor het laatst met ze samen gevierd dit jaar. untill we meet again.
calvijn1 schreef:
27-12-2025 09:53
Kerstavond gourmet met gezin

Kerstnacht de hele nacht met zieke hond in de weer geweest :@@:

Eerste kerstdag schoonmoeder, luxe gegeten. Tijdena kerstdiner met mijn ASS-er rondje gaan lopen omdat hij oma's lof trompet over de kookkunsten van haar zoon niet meer trok (ik ook niet)
Mijn moeder wilde alleen thuis zijn, is haar eerste kerst als weduwe :cry:
Ik ben de enige die dat snapt, man vindt dat 'niemand met kerst alleen mag zijn' :sick:

Tweede kerstdag spelletje met de jongste, man met oudste in de avond naar bios.
Eindelijk even rust

Dat ik even verdriet had om de eerste kerst zonder mijn vader, kreeg de reactie dat "hij het ak 14 jaar zonder zijn vader doet"

Blij dat kerst erop zit
:wtf:
...

:hug:
I feel you.
Prima kerst. Kerstavond overdag gewerkt, savonds moest ik zingen en kwamen er 3 gasten eten (ouders/schoonouders). Dat was voor het eerst dat ik gasten had met kerst, ik heb altijd vooral gewerkt en hou niet van gedoe rond die dagen, maar ik had vooraf duidelijk gemaakt dat het iets makkelijks zou worden en dat was helemaal prima. Het was gezellig.
Eerste kerstdag vrij, met vriend ontbeten, kleine wandeling gemaakt, laat in de middag gekookt en warm geluncht, films en serie gekeken, savonds nog wat hapjes op tafel. Heel ontspannen en fijn! Mijn ultieme kerstdag :)
Gisteren gewerkt van 10 tot 23, nageborreld met een paar collega's, het was druk maar goed gegaan.
Vandaag lekker wat later beginnen en morgen weer zo'n lange dag.
Onze families zijn gelukkig vrij relaxt, we doen niet aan cadeautjes met kerst, en als iemand iets organiseert dan is het altijd vrijheid blijheid of je wel of niet meedoet. Doe zelf sowieso wel waar ik zin in heb, maar het is wel heel fijn dat het dan ook geen wrijving oplevert.
Dikke knuffel voor de mensen die het minder leuk hebben gehad en extra knuffels voor degenen die echt moeilijke dingen doormaken :hug: :hug: :hug:
Sterkte Schriftje. :hug:
Eerste Kerstdag voornamelijk op bed gelegen met een flinke verkoudheid/griep en overal snot. Tweede Kerstdag wel even een frisse neus kunnen halen.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven