Beste recente aankoop huishoudelijk apparaat
vrijdag 26 december 2025 om 08:04
Goedemorgen allemaal,
Welk huishoudelijk apparaat hebben jullie recent aangeschaft en is nou echt de moeite en het geld waard?
Ik denk dan standaard aan een droger en vaatwasser die niet te missen zijn.
Momenteel twijfel ik over 3 apparaten:
- Philips Air up dweil
- Robot stofzuiger roborock S8 Pro Ultra
- Stoomreiniger voor keuken of bank
Welk huishoudelijk apparaat hebben jullie recent aangeschaft en is nou echt de moeite en het geld waard?
Ik denk dan standaard aan een droger en vaatwasser die niet te missen zijn.
Momenteel twijfel ik over 3 apparaten:
- Philips Air up dweil
- Robot stofzuiger roborock S8 Pro Ultra
- Stoomreiniger voor keuken of bank
zondag 28 december 2025 om 07:09
Ik vind het ook niks en heb hem naar de stacaravan verhuisd. De Miele gewone stofzuiger is echt veel fijner en beter.PickingUpThePieces schreef: ↑28-12-2025 03:47Ik ben nu wel heel nieuwsgierig naar welke steelstofzuiger jullie in huis hebben.
Recent een Dyson V8 aangeschaft maar vindt hem het geld niet waard. Hij lijkt het vuil vooruit te duwen en je moet hem er echt bovenop zetten. Ding is loeizwaar en constant een knop ingedrukt houden maakt het niet fijner![]()
zondag 28 december 2025 om 08:29
Mijn Dyson is iets nieuwer, ik geloof V12? Ik herken loeizwaar iig niet, hij is juist heel licht en je hoeft bij de mijne de knop ook niet ingedrukt te houden.PickingUpThePieces schreef: ↑28-12-2025 03:47Ik ben nu wel heel nieuwsgierig naar welke steelstofzuiger jullie in huis hebben.
Recent een Dyson V8 aangeschaft maar vindt hem het geld niet waard. Hij lijkt het vuil vooruit te duwen en je moet hem er echt bovenop zetten. Ding is loeizwaar en constant een knop ingedrukt houden maakt het niet fijner![]()
Qua vuil vooruit duwen, maak je het paarse filter bovenop schoon met water als hij het zegt? (Of heeft de V8 dat niet?) En check ook de ingang van de opvangbak, soms stapelt het stof zich daar op voor de opening. Die 2 dingen maken echt een wereld van verschil!
zondag 28 december 2025 om 08:31
Ik begrijp je vraag niet helemaal want de trap is juist veel makkelijker met een steelstofzuiger omdat je niet nog een heel apparaat + snoer achter je aan sleept. En de bank gewoon zoals je het ook met een gewone stofzuiger doet.Red_Velvet schreef: ↑28-12-2025 04:27Hoe doe je de trap en de bank met zo’n steelstofzuiger?
Ik heb gisteren nog een tapijtreiniger besteld. Wil ik al een tijdje, die de bank en tapijt eens goed kan schoonmaken. Ben wel benieuwd of er ook zoveel vuil vanaf komt in die tank.
Ik ben overigens wel heel blij met mijn Dyson. Ik had zo'n hekel aan stofzuigen, iedere keer weer in een ander stopcontact, de stofzuiger die tegen meubels aanreed (en soms gewoon op z'n kop lag); met de Dyson geen last van en hij zuigt prima. Mijn zeer kritische schoonmaker heeft 'm ook goedgekeurd.
zondag 28 december 2025 om 18:27
Ik heb hem dus al heel lang, als ik google kom ik deze tegen, zo ziet hij eruit.Annna-lisa schreef: ↑27-12-2025 12:47Mag ik vragen welke je hebt? Ik ben al een tijdje op zoek naar een tosti-apparaat (mag ook contactgrill zijn idd), maar zie door de bomen het bos niet meer... Zoveel types, zoveel verschillende reviews.... Heeft 'ie toevallig ook verwisselbare platen (als ik er ook een wafelijzer van zou kunnen maken, is dat helemaal fantastisch)? Alvast bedankt![]()
Tefal Minute GC205012 - Contactgrill - Zwart - 1600W
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
maandag 29 december 2025 om 00:07
Ik heb een eenvoudige versie van MOA, daar ben ik heel tevreden over.GroenTuintje schreef: ↑27-12-2025 23:28Heeft iemand ervaring met de heetwaterdispencer? Ik drink veel thee namelijk![]()
De Brabantia had ik daarvoor maar die ging binnen 2 dagen terug omdat die het water maar tot 60 graden verwarmde.
maandag 29 december 2025 om 00:28
Lori schreef: ↑28-12-2025 08:31Ik begrijp je vraag niet helemaal want de trap is juist veel makkelijker met een steelstofzuiger omdat je niet nog een heel apparaat + snoer achter je aan sleept. En de bank gewoon zoals je het ook met een gewone stofzuiger doet.
Ik ben overigens wel heel blij met mijn Dyson. Ik had zo'n hekel aan stofzuigen, iedere keer weer in een ander stopcontact, de stofzuiger die tegen meubels aanreed (en soms gewoon op z'n kop lag); met de Dyson geen last van en hij zuigt prima. Mijn zeer kritische schoonmaker heeft 'm ook goedgekeurd.
Oh ik herken deze frustratie helemaal.
Welke Dyson heb je nu dan?
maandag 29 december 2025 om 02:03
Een Dyson V8 volgens mij. Heb 'm al wat jaartjes inmiddels, maar gebruik 'm nu niet meer zo vaak omdat ik inmiddels met een man - met "gewone" stofzuiger en een minder grote hekel aan die stofzuiger - ben.
lori wijzigde dit bericht op 29-12-2025 12:42
1.32% gewijzigd
maandag 29 december 2025 om 08:07
Nee sorry, ik heb toen zonder enig voor onderzoek de eerste gekocht die mediamarkt op voorraad had
maandag 29 december 2025 om 11:30
Hier ook met stip op 1 de steelstofzuiger. Die van mij is van Samsung en heeft een houder waar ie instaat. Las dat sommige aan de muur bevestigd moeten worden en daar had ik echt geen zin in. Ik ben er zeker tevreden over en heb, net als een andere forummer schreef, ineens een vriend die heel graag stofzuigt. Een van de fijnste functies is het ledlicht waardoor je precies ziet of je nou al wel of niet alles op hebt gezogen, ook in de donkere hoek onder de trap bijvoorbeeld.
Trap doe ik altijd met een nep swiffer van de Wibra, want de treden zijn van hout. Voor de bank gebruik ik een mondstuk speciaal voor huisdierharen. Ik heb er daar twee van; voor de grondkussens waar onze kat op ligt heb ik dus precies zo'n ding (ik vind het anders een beetje een onlogische handeling. Wordt de bank dan wel echt schoon?). Ik had ook een extra accu gekocht, want dat leek me handig. We blijken de hele maisonnette prima te kunnen stofzuigen op één accu, maar toch fijn om er een extra te hebben voor het geval dat.
Verder erg blij met de pasta opzetstukken voor de KitchenAid. Pas twee keer gebruikt, maar voor een tweedehands aankoop op Marktplaats echt veel lol van gehad met z'n tweetjes. Pasta zelf maken is met zo'n ding vrij makkelijk en verse pasta is wel echt lekkerder dan droge
Trap doe ik altijd met een nep swiffer van de Wibra, want de treden zijn van hout. Voor de bank gebruik ik een mondstuk speciaal voor huisdierharen. Ik heb er daar twee van; voor de grondkussens waar onze kat op ligt heb ik dus precies zo'n ding (ik vind het anders een beetje een onlogische handeling. Wordt de bank dan wel echt schoon?). Ik had ook een extra accu gekocht, want dat leek me handig. We blijken de hele maisonnette prima te kunnen stofzuigen op één accu, maar toch fijn om er een extra te hebben voor het geval dat.
Verder erg blij met de pasta opzetstukken voor de KitchenAid. Pas twee keer gebruikt, maar voor een tweedehands aankoop op Marktplaats echt veel lol van gehad met z'n tweetjes. Pasta zelf maken is met zo'n ding vrij makkelijk en verse pasta is wel echt lekkerder dan droge
maandag 29 december 2025 om 12:45
Wie is er goed te spreken over een handstomer ipv een strijkijzer.
Mijn vriendin heeft deze:
https://youtu.be/PEtuQh7BikU?si=fSI_y6eFL0YmL3K8
Maar mss dat jullie zeggen dat ik beter voor een andere kan gaan.
Pieremachochel
maandag 29 december 2025 om 14:30
Omdat ik dacht dat je met dat hele apparaat incl die lange steel dan de trap moest doen. Maar dat lange stuk kan eraf zie ik! Dan is het inderdaad ideaalLori schreef: ↑28-12-2025 08:31Ik begrijp je vraag niet helemaal want de trap is juist veel makkelijker met een steelstofzuiger omdat je niet nog een heel apparaat + snoer achter je aan sleept. En de bank gewoon zoals je het ook met een gewone stofzuiger doet.
maandag 29 december 2025 om 14:44
Mag ik vragen welke je hebt? En duurde het lang voor de bank en het tapijt weer droog waren? Ik wil er graag ook eentje. Heb best wat zaken die ik ermee kan doen; bank, tapijt op de trap en overloop, stoelen, autostoelen en de kussens van de boot.Red_Velvet schreef: ↑29-12-2025 14:29Ik heb de tapijtreiniger binnen en gelijk getest. Het is bizar hoeveel vuil er van het tapijt en de bank af komt!
maandag 29 december 2025 om 14:44
Ik doe altijd de schoenen uit hier in huis. Tenzij bij feestjes, dan gooi ik de vloerkleden eruit. Ik heb nogal dure Perzische tapijten liggen, dus ben daar zuinig op.Red_Velvet schreef: ↑29-12-2025 14:29Ik heb de tapijtreiniger binnen en gelijk getest. Het is bizar hoeveel vuil er van het tapijt en de bank af komt!
Voor iedereen een groene tuin
maandag 29 december 2025 om 14:48
Ik lees even mee. Ik heb nu al wel een handstomer, maar die valt half uit elkaar. Dus ik wil een nieuwe. Huidige komt volgens mij van de action.noglangnietjarig schreef: ↑29-12-2025 12:45Wie is er goed te spreken over een handstomer ipv een strijkijzer.
maandag 29 december 2025 om 15:23
maandag 29 december 2025 om 15:47
Ik heb best wat aankopen gedaan wat dat betreft de laatste tijd dus moet ik kiezen > ahhaha
Ik heb dus pas de tapijtreiniger gekocht van Karcher. En idd wat een vuil komt er van het kleed ( hond en ook regelmatig oppashond erbij)
Toen ik hem net helemaal schoon had werd de hond dag erna ziek en kotste het kleed onder….wat was ik blij met mijn nieuwe aankoop . Werd toch echt stuk schoner zo dan alleen met emmertje water.
Daarna nog de karcher harde vloer reiniger gekocht en wat een verademing. Onze houten vloer heeft nogal wat te lijden van die honden en die beschermlaag is er steeds binnen no time af en dat maakt gewoon dweilen lastig. Kost veel moeite ( en vooral zweet….) dweil gaat er ook moeizaam overheen en klapt steeds om omdat het zo stroef is.
Nu ben ik binnen 10 min klaar. Ben bijna langer bezig met machine schoonmaken. En wat wordt de vloer ontzettend schoon nu…dweil dus veeeeeel vaker nu.
Verder mee eens vwb airfryer. Heb dat jarenlang tegen gehouden , dacht weer een apparaat op de aanrecht….nu hebben we gelukkig een bijkeuken maar toch. Ik gebruik dat ding dus echt dagelijks nu en dan doe ik er eigenlijk niet eens alles in van wat ik hier al gelezen heb. Toch eens meer proberen met vlees etc
Ik heb dus pas de tapijtreiniger gekocht van Karcher. En idd wat een vuil komt er van het kleed ( hond en ook regelmatig oppashond erbij)
Toen ik hem net helemaal schoon had werd de hond dag erna ziek en kotste het kleed onder….wat was ik blij met mijn nieuwe aankoop . Werd toch echt stuk schoner zo dan alleen met emmertje water.
Daarna nog de karcher harde vloer reiniger gekocht en wat een verademing. Onze houten vloer heeft nogal wat te lijden van die honden en die beschermlaag is er steeds binnen no time af en dat maakt gewoon dweilen lastig. Kost veel moeite ( en vooral zweet….) dweil gaat er ook moeizaam overheen en klapt steeds om omdat het zo stroef is.
Nu ben ik binnen 10 min klaar. Ben bijna langer bezig met machine schoonmaken. En wat wordt de vloer ontzettend schoon nu…dweil dus veeeeeel vaker nu.
Verder mee eens vwb airfryer. Heb dat jarenlang tegen gehouden , dacht weer een apparaat op de aanrecht….nu hebben we gelukkig een bijkeuken maar toch. Ik gebruik dat ding dus echt dagelijks nu en dan doe ik er eigenlijk niet eens alles in van wat ik hier al gelezen heb. Toch eens meer proberen met vlees etc
maandag 29 december 2025 om 21:23
Ik heb deze besteld
https://goscrub.nl/products/goscrub%C2% ... AcEALw_wcB
Met die kortingscode gaat er nog 15% vanaf.
Ik heb vandaag een groot deel van het kleed gedaan en een stuk van de bank. Je sproeit het zegmaar nat en dan daarna zuig je het op. Dan zie dat vieze water gewoon door dat opzetstuk gedaan. Ik ben er wel een paar uur al mee bezig, het werkt heel bevredigend ofzo als je dan dat vieze water ziet hahaha.
Ik heb de ontvochtiger erbij aangezet, dat is trouwens ook een goede koop geweest! Is een redelijk klein kastje en die zet ik normaal bij het wasrek, de was veel sneller droog. Het helpt ook voor de vochtigheid in huis gelijk, wij hebben althans veel last van van die plasje water in de kozijnen met dit weer.
Het is nu nog niet droog, ben vanmiddag rond een uur of 2 begonnen.
Als het kleed en bank schoon is ga ik bed doen. Matras kan er ook mee
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in