Beste recente aankoop huishoudelijk apparaat

26-12-2025 08:04 142 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Goedemorgen allemaal,

Welk huishoudelijk apparaat hebben jullie recent aangeschaft en is nou echt de moeite en het geld waard?

Ik denk dan standaard aan een droger en vaatwasser die niet te missen zijn.

Momenteel twijfel ik over 3 apparaten:
- Philips Air up dweil
- Robot stofzuiger roborock S8 Pro Ultra
- Stoomreiniger voor keuken of bank
Wombat schreef:
18-01-2026 22:01
Da’s ook hoelang ik erover doe met een gewoon strijkijzer. Zo ongeveer. Ik zal het eens timen :).
Ik doe het met het strijkijzer sneller. En netter.
Nyx• schreef:
19-01-2026 15:54
Ik doe het met het strijkijzer sneller. En netter.
Ja precies.

En je kunt je strijkijzer ook gebruiken als handstomer: kledingstuk over een hangertje en stomen maar. Wij doen dat op de wasserij nog wel eens bij polo's of zo, die je lastig op de plank kunt strijken omdat ze rekbaar zijn maar die wel een klein opknapbeurtje behoeven. Maar overhemden en pantalons krijg je op die manier echt niet netjes.
Graftak!
Ik doe het nog wel eens met een bloesje van kwetsbaar/smeltmateriaal, ophangen en dan stomen.
Ik heb alleen wel echt een goede stoomturbine, niet zo’n Blokker strijkijzer van een tientje.
Nyx• schreef:
19-01-2026 16:10
Ik doe het nog wel eens met een bloesje van kwetsbaar/smeltmateriaal, ophangen en dan stomen.
Ik heb alleen wel echt een goede stoomturbine, niet zo’n Blokker strijkijzer van een tientje.
Oh, van die dingen waar na anderhalf overhemd alleen nog maar water uit komt. Nee, die hebben wij op de wasserij ook niet :lol:

Ik strijk thuis helemaal niks meer. Verreweg de meeste kleding die wij dragen is strijkvrij en in voorkomende gevallen neem ik de te strijken stukken wel even mee naar mijn werk :proud:
Graftak!
love2dance schreef:
19-01-2026 13:35
Rijstkoker heb ik niet meer, wel eentje van sistema voor in de magnetron. Heerlijk ipv koken op fornuis.

Waterontharder hebben wij sinds een jaar of 4. Ideaal. Het kost idd behoorlijk wat maar je bespaart ook veel aan schoonmaakmiddelen. En voor mij het belangrijkste ik heb heel veel minder last van mijn eczeem sinds we de ontharder hebben.
Qua schoonmaken scheelt het ook echt veel( waterhardheid is hier boven de 10) en wat ik er niet afkreeg met poetsen op de douchecabine zag je na een aantal weken gewoon verdwijnen doordat het water dat ontkalkt is er nu overheen gaat. Dat had die man van de ontkalker al gezegd maar ik was daar niet zo van overtuigd toen hij het zei. Maar hij had gelijk.
Ik vind het water ook veel lekkerder nu al was het wel even wennen in het begin qua smaak.

Ps ik heb ondertussen de Dyson v8 ingewisseld voor een V15 dus ik hoop niet dat wij ook die problemen gaan krijgen die ik hierboven las.
Tot nu toe is hij echt zoveel beter dan de v8, niet te vergelijken.
Oke dat klinkt goed om te horen haha. Wie weet heb ik gewoon pech gehad met mijn V15. Morgen ga ik hem weer ophalen en ik ben erg benieuwd….
PickingUpThePieces schreef:
22-01-2026 21:51
Oke dat klinkt goed om te horen haha. Wie weet heb ik gewoon pech gehad met mijn V15. Morgen ga ik hem weer ophalen en ik ben erg benieuwd….
Nou ik was blijkbaar ook in de war want ik heb de v16 :facepalm: alle problemen opgelost met jouw stofzuiger?
Nooit gedacht dat het handig zou zijn, want popcorn kan je gewoon in de pan maken.
Maar nu ik vandaag voor 1 euro op de rommelmarkt een nieuwe popcornmaker, (nog in de dichte doos!), heb gekocht ben ik er superblij mee!

Binnen 2 minuten alle maiskorrels gepopt, geen gedoe met druppels die van het deksel terugvallen op de popcorn en steeds hopen dat je het net niet laat aanbranden.

Echt geweldige recente aankoop :D
Wotah schreef:
16-01-2026 19:43
Uiteindelijk ook vandaag een Philips One Up dweil gekocht (gedeeltelijk door dit topic). De reviews op andere sites waren ook erg positief. Bedankt voor het benoemen van dit product!

Tip, ik heb de aankoop via de ING shop gedaan, regelmatig kan je met mooie kortingen leuke producten kopen!
Ik heb door dit topic ook een one up met ing-punten besteld.
Niet mijn demissionaire demissionaire regering en ik hoor niet meer bij het zogenaamde volk.
Nou ben ik wel benieuwd naar de Philips one up ervaringen ondertussen.
love2dance schreef:
25-01-2026 13:14
Nou ik was blijkbaar ook in de war want ik heb de v16 :facepalm: alle problemen opgelost met jouw stofzuiger?
Oh de V16 wat een luxe! Als het goed is hoef je de knop niet in te houden tijdens het stofzuigen toch?

Mijn V15 doet het weer maar nog steeds ben ik er niet van overtuigd dat hij het geld waard is geweest :)

Ben heel erg benieuwd naar alle ervaringen met de Air Up. Hier geen huisdieren en een groter huis dus ik ben benieuwd hoe snel het reservoir volzit..
@pickingupthepieces. Ja heel luxe hoor. Maar ben er iedere dag blij mee. Tot nu toe echt heel tevreden.
MEFunny schreef:
26-01-2026 08:46
Ik ook!
MEFunny schreef:
26-01-2026 08:46
Ik heb er nu een tijdje een en ik ben echt heel enthousiast! Dweilen gaat heel makkelijk en het reservoir is voor mijn benedenverdieping precies groot genoeg. Ik heb de dweilen nog niet in de wasmachine gedaan, ben wel een beetje voorzichtig. Ik spoel ze heel goed uit met heet water.
Het schoonmaakmiddel wat erbij zit heeft een hele lichte geur, maar trekt snel weer weg. Wat ik ook fijn vind is dat de stok lang is en ik niet zo gebukt sta tijdens het dweilen. De vloer, ik, heb laminaat, droogt ook vrij snel weer op, ik heb ook niet het idee dat de vloer te nat wordt.
Hoe gaat het met alle dyson en Philip one up eigenaren?

Mijn dyson is nu sinds zaterdag weeeer ter reparatie opgestuurd.
Geen idee wat eraan de hand is maar hij start niet meer terwijl het display wel aan gaat.

:facepalm:
Mijn man is superblij met zijn nieuwe broodbakmachine en snijmachine om mooie sneden brood te kunnen snijden.
Beste koop ooit zei hij net.
dolfje schreef:
28-03-2026 11:23
Mijn man is superblij met zijn nieuwe broodbakmachine en snijmachine om mooie sneden brood te kunnen snijden.
Beste koop ooit zei hij net.
Leuk! En een snijmachine voor brood staat ook nog op mijn lijstje. Welke heeft je man?
Ritter, hij heeft hem gekocht bij Amazon maar bij Bol hebben ze hem ook.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven