Ergernissen in de supermarkt deel 4
donderdag 25 december 2025 om 18:59
Ook ik irriteer me weleens hoor maar verder is het gewoon handig om er rekening mee te houden dat boodschappen doen vaak langer duurt dan wilt.Redhead70 schreef: ↑25-12-2025 18:55Ik snap niet goed waarom in Nederland iedereen zo raar doet met boodschappen. Kan toch ook eerder? Hier in mijn dorpje is alles nog ouderwets dicht. Geen rare run, wel drukker dan normaal. Maar kinderen horen er wel bij. Doet niemand moeilijk over. Net als een kletspraatje.
Vrijheid, gelijkheid, zusterschap
donderdag 25 december 2025 om 19:08
Kom op hoor. Iedereen met een IQ hoger dan 13 snapt toch dat de weekendhulpen niks van doen hebben met het bevoorradingsbeleid.
ik voel mij als een kerstboom zonder piek
zaterdag 27 december 2025 om 00:05
pepexx schreef: ↑25-12-2025 16:45Man man, wat een gezeur hier over boodschappen doen met de kerst, al die regels.
- niet te lang op 1 plaats staan
- kom alleen
- niet praten met een bekende
-allemaal in een rij achter elkaar de route lopen, geen afslag nemen
-bedenk thuis wat je eet en wijk daar niet van af
-boven de 65 thuisblijven
- geen scootmobiels
![]()
pffff, maar verder vrede op aarde hoor, oh, ook niet.
Nou inderdaad.
zondag 28 december 2025 om 07:37
Had gisteren weer zn mevr ongeduld achter mij....
Moest iets van de 18plus hebben. Dus ik vraag dat aan dat meisje. Die geeft eerlijk toe ik mag dat niet pakken maar mijn collega wel, die ga ik even halen.
Prima dan wacht ik even.
Staat er weer zn ongeduld achter mij die verbaal hard uithaalt naar dat meisje... Je zag duidelijk dat dat meisje er onzeker van werd.
Ik heb mij niet kunnen inhouden.... en dat stuk ongeduld even de waarheid verteld.
Moest iets van de 18plus hebben. Dus ik vraag dat aan dat meisje. Die geeft eerlijk toe ik mag dat niet pakken maar mijn collega wel, die ga ik even halen.
Prima dan wacht ik even.
Staat er weer zn ongeduld achter mij die verbaal hard uithaalt naar dat meisje... Je zag duidelijk dat dat meisje er onzeker van werd.
Ik heb mij niet kunnen inhouden.... en dat stuk ongeduld even de waarheid verteld.
zondag 28 december 2025 om 10:40
Ik kan ook verdomd weinig doen aan het beleid van de organisatie waarvoor ik met mijn IQ van 13+ werk. Maar klachten en lofuitingen komen uiteraard bij mij terecht, want ik heb contact met de "cliënten". De bestuurder niet.Lady*Voldemort schreef: ↑25-12-2025 19:08Kom op hoor. Iedereen met een IQ hoger dan 13 snapt toch dat de weekendhulpen niks van doen hebben met het bevoorradingsbeleid.
Ik spreek dus wel degelijk een winkelmedewerker aan, als ik een klacht heb over de winkel. Ik zeg er soms bij dat ik snap dat hij of zij er zelf niks aan kan doen, maar het wel kan doorgeven aan zijn baas.
Voor mensen die in en supermarkt gewerkt hebben: Is er dan helemaal geen beleid om klachten van consumenten door te geven naar omhoog?
Dat zou ik als supermarktmanager onmiddellijk instellen. Hoe weet je anders wat er fout gaat?
If none of us is prepared to die for freedom, then all of us will die under tyranny.
zondag 28 december 2025 om 11:34
Hahaha de dikgedrukte zie ik voor mij.pepexx schreef: ↑25-12-2025 16:45Man man, wat een gezeur hier over boodschappen doen met de kerst, al die regels.
- kom alleen
- geen scootmobiels
![]()
- niet bukken
- geen etiketten lezen
- bij de zuivel eerste beste deur openen en iets pakken. Niet twijfelen.
Ik had weinig supermarkt ellende deze kerstdagen, maar eerlijk gezegd kan ik mij ook echt storen als ik al die mensen zie hamsteren en alle situaties die hier geschreven staan.
maandag 29 december 2025 om 10:53
Al deze dingen rete irritant. Vooral nu het zo druk is.Aneso schreef: ↑25-12-2025 10:05Er wordt, in z’n algemeenheid, weinig rekening met anderen gehouden vind ik. Gisteren, hartstikke druk in de winkel, toch gaan er mensen uitgebreid bijkletsen waarbij een heel gangpad wordt geblokkeerd door karretjes en door hoe ze staan. Diverse mensen vragen of ze er langs mogen maar niet denken “goh, we staan best in de weg”. Mensen die hele koelvakken blokkeren door lang na te denken wat ze moeten hebben en daarbij met kar voor koelvak (of willekeurig welk schap) gaan staan. Als het al druk is, kleine kinderen laten scannen/boodschappen aangeven/of een ander taakje wat enorm ophoudt en vader of moeder maar vertederd rondkijken. Boodschappen moet direct inpakken maar wachten tot de cassiere alles heeft gescand, dan betalen en dan uiteindelijk beginnen met inpakken.
maandag 29 december 2025 om 10:57
pepexx schreef: ↑25-12-2025 16:45Man man, wat een gezeur hier over boodschappen doen met de kerst, al die regels.
- kom alleen
- geen scootmobiels
![]()
Vergeet ook niet: geen kleine kinderen mee, of überhaupt kinderen
Voor iedereen een groene tuin
maandag 29 december 2025 om 10:59
Ik ga vandaag speciaal naar Duitsland ( woon er vlakbij) om daar te genieten van allerlei ergernissenPeertjes schreef: ↑28-12-2025 11:34Hahaha de dikgedrukte zie ik voor mij.
- niet bukken
- geen etiketten lezen
- bij de zuivel eerste beste deur openen en iets pakken. Niet twijfelen.
Ik had weinig supermarkt ellende deze kerstdagen, maar eerlijk gezegd kan ik mij ook echt storen als ik al die mensen zie hamsteren en alle situaties die hier geschreven staan.
Voor iedereen een groene tuin
maandag 29 december 2025 om 11:03
precies! ik ben om 7:40 bij Penny en om 7:59 bij aldi, doe mijn boodschappen samen met alleen mannen en een verdwaalde oma en fiets weer naar huis. héérlijk! mensen die úberhaupt, maar zéker rond feestdagen na 10 uur en voor 1830 boodschappen gaan doen mogen niet klagen over drukte.
en klaag je wel dan moet je als straf vandaag of morgen boodschappen gaan doen in kranenburg of kleve, dan leer je klagen over je eigen supermarkt wel af. hahaha
En doooooor!
maandag 29 december 2025 om 11:06
oh heerlijk! en dan kijken naar al die nederlanders die daar zélf in de rij staan, maar ook zélf het hardste klagen. love it!GroenTuintje schreef: ↑29-12-2025 10:59Ik ga vandaag speciaal naar Duitsland ( woon er vlakbij) om daar te genieten van allerlei ergernisseniets met vuurwerk inkoop start en die gekken gaan elkaar de hersenen inslaan
ik koop zelf geen vuurwerk, maar puur om te genieten van al dat gedoe eromheen
![]()
En doooooor!
maandag 29 december 2025 om 11:16
Sommige supermarkten waren vannacht al uitverkocht.GroenTuintje schreef: ↑29-12-2025 10:59Ik ga vandaag speciaal naar Duitsland ( woon er vlakbij) om daar te genieten van allerlei ergernisseniets met vuurwerk inkoop start en die gekken gaan elkaar de hersenen inslaan
![]()
There's nothing fair in this world,there's nothing sure in this world,there is nothing pure,so you better look for something left in this world.
maandag 29 december 2025 om 12:25
maandag 29 december 2025 om 12:53
mijn man is net voor de lol een rondje gereden. kranenburg is al niet meer bereikbaar zonder file. alleen gele platen.
En doooooor!
maandag 29 december 2025 om 13:10
Hoe zie je dat voor je? De minderjarige medewerkers krijgen tig keer per dag een 'klacht' over alles wat klanten niet bevalt. Meestal niet op een nette manier uitgesproken ook.merano schreef: ↑28-12-2025 10:40Ik kan ook verdomd weinig doen aan het beleid van de organisatie waarvoor ik met mijn IQ van 13+ werk. Maar klachten en lofuitingen komen uiteraard bij mij terecht, want ik heb contact met de "cliënten". De bestuurder niet.
Ik spreek dus wel degelijk een winkelmedewerker aan, als ik een klacht heb over de winkel. Ik zeg er soms bij dat ik snap dat hij of zij er zelf niks aan kan doen, maar het wel kan doorgeven aan zijn baas.
Voor mensen die in en supermarkt gewerkt hebben: Is er dan helemaal geen beleid om klachten van consumenten door te geven naar omhoog?
Dat zou ik als supermarktmanager onmiddellijk instellen. Hoe weet je anders wat er fout gaat?
Met als topper uiteraard dat ze 'altijd' de lul zijn bij de zelfscancontrole. Maar ook over het niet mogen uitbetalen van grote geldprijzen in de loterij, problemen met de pakjeskluisjes waar de supermarkt niets mee te maken heeft, het niet meer mogen verkopen van tabak (ja nog steeds), tot de melk is op, het niet kunnen innemen van flessen zonder etiket uit het buitenland, het niet mogen bedienen in de slijterij omdat ze nog geen 21+ zijn en hun diploma niet hebben en dus iemand moeten halen en al die tientallen andere dingen die de hele dag voorbijkomen.
Denk je echt dat die kinderen aan het einde van de dag nog weten wat ze allemaal door moeten geven aan het kaderlid? En dat ze daar nog zin in hebben ook?
maandag 29 december 2025 om 13:22
maandag 29 december 2025 om 13:23
maandag 29 december 2025 om 16:36
maandag 29 december 2025 om 20:40
Ik dacht precies hetzelfde. Ik ga regelmatig zonder enig idee wat ik doe avond wil eten maar de super en scharrel dan een beetje rond. Sowieso zou ik niet weten wat "de Route" is, ik loop altijd gewoon kriskras naar waar ik moet wezen (en dan nog minstens 1x terug naar de groente afdeling aan het begin want daar vergeet ik standaard wat). Maar ik bestel dan ook mijn grote boodschappen gewoon bij Picnic en blijf tijdens de kerstdagen uit de winkel.pepexx schreef: ↑25-12-2025 16:45Man man, wat een gezeur hier over boodschappen doen met de kerst, al die regels.
- kom alleen
- geen scootmobiels
![]()
Dikke tip, 21.30 is het ook lekker rustig in de winkel! Lekker in je uppie rond schuifelen kan je dan.
maandag 29 december 2025 om 20:43
maandag 29 december 2025 om 20:50
Ik knikte als guppie altijd braaf: "Ja mevrouw, ocharme mevrouw! Ahgossie metogges!" Om het vervolgens binnen 1 minuut weer vergeten te zijn. Met andere woorden, die klachten kwamen nooit ergens.
maandag 29 december 2025 om 21:03
Als ik in de buurt zou wonen zou ik zeker gaan. Wat een gênante vertoningGroenTuintje schreef: ↑29-12-2025 10:59Ik ga vandaag speciaal naar Duitsland ( woon er vlakbij) om daar te genieten van allerlei ergernisseniets met vuurwerk inkoop start en die gekken gaan elkaar de hersenen inslaan
![]()
maandag 29 december 2025 om 21:12
Ik zou het al fijn vinden als de kinderen zonder rolschaatsen of stepjes in de supermarkt zouden zijn. En gezinnen met meerdere kinderen met allemaal een eigen karretje zijn ook niet handig als het druk is.GroenTuintje schreef: ↑29-12-2025 10:57
Vergeet ook niet: geen kleine kinderen mee, of überhaupt kinderenen geen kinderwagens die de paden versperren
Niet mijn demissionaire demissionaire regering en ik hoor niet meer bij het zogenaamde volk.
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in