Ergernissen in de supermarkt deel 4

24-08-2019 13:59 2301 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Omdat deel 3 vol is, gaan we hier verder!

Links naar vorige delen:
* Deel 1
* Deel 2
* Deel 3
In this mad house we must all survive
merano schreef:
23-12-2025 23:19
Ja, en kinderen/man/vrouw thuislaten, a.u.b.
Ik snap sowieso niet dat je met meer dan één persoon een boodschap gaat doen.
Alsof het zo leuk is in de supermarkt. Ik zou dan denken: als die ander het zo leuk vindt kan hij mooi gaan. Dan blijf ik lekker thuis.
Nou, dit! De logica van met het HELE gezin naar de supermarkt gaan, ontgaat mij volledig.
Appletje schreef:
23-12-2025 22:51
De dagen voor kerst zou het verboden moeten worden om de supermarkt als ontmoetingsplek te zien. Het enige wat is toegestaan is zo efficiënt mogelijk door de winkel heen. Ook niet heen en weer lopen, gewoon de boodschappenlijst volgens de looproute maken. Naar binnen, karretje pakken, en door. En zo snel mogelijk het karretje naar een volgende klant. Lijkt me heerlijk.
Ik werk niet met een lijstje, dus ja liep net kris kras nadenkend door de ah. Maar volgens mij niemand in de weg.
Wel twee ruziemakende stelletjes, dus zitten al in de kerststress denk ik.
merano schreef:
23-12-2025 23:19
Ja, en kinderen/man/vrouw thuislaten, a.u.b.
Ik snap sowieso niet dat je met meer dan één persoon een boodschap gaat doen.
Alsof het zo leuk is in de supermarkt. Ik zou dan denken: als die ander het zo leuk vindt kan hij mooi gaan. Dan blijf ik lekker thuis.
Kind alleen thuis laten gaat lastig nu. Maar inderdaad hele gezinnen is ook overbodig
Lila-Linda schreef:
24-12-2025 07:30
https://bredanu.nl/nieuws/waar-is-de-ko ... t-petitie/

Ze zijn er ook echt bijna niet meer.
Ik was ze ook vergeten hoor
Aha, en ik kan nog die petitie tekenen ook!
Vanity of vanities; all is vanity
CocaCola schreef:
24-12-2025 17:37
Kind alleen thuis laten gaat lastig nu. Maar inderdaad hele gezinnen is ook overbodig
En toch snap ik wel dat het een gezamenlijk uitje is of kan zijn. Als je die boodschappen moet doen en geen opvang hebt voor de kinders. In de weg zitten is vervelend voor mede boodschappende mensen, eens.
Vanity of vanities; all is vanity
Het was vandaag druk in de supermarkt. En ik snap dan oprecht niet dat iemand gebukt naar de soepen kijkt (en het halve gangpad in beslag neemt) en haar karretje zo ongelukkig neerzet dat het karretje de rest van het pad in beslag neemt.
Kortom Niemand kon er langs en het was druk.
Onze plaatselijk super had een spaaractie.
En twee dagen voordat de actie klaar was, waren de producten waarvoor je kon sparen al op.

Stonden er dus serieus klanten de weekendhulpjes uit te schelden omdat de producten op waren.
Ik vind dat heel laag en triest..
CocaCola schreef:
24-12-2025 21:47
Het was vandaag druk in de supermarkt. En ik snap dan oprecht niet dat iemand gebukt naar de soepen kijkt (en het halve gangpad in beslag neemt) en haar karretje zo ongelukkig neerzet dat het karretje de rest van het pad in beslag neemt.
Kortom Niemand kon er langs en het was druk.
Ik ben zo iemand, ik moet etiketten lezen omdat ik niet tegen sommige ingrediënten kan. Kan soms even duren, hoe vaak ik bijna omver gelopen ben zal ik maar niet zeggen :hyper: Karretje zet ik uiteraard wel zoveel mogelijk op een zo min mogelijk hinderlijke plek. Maar ook dat blijkt lastig in de gangpaden.
Venusss schreef:
24-12-2025 23:14
Ik ben zo iemand, ik moet etiketten lezen omdat ik niet tegen sommige ingrediënten kan. Kan soms even duren, hoe vaak ik bijna omver gelopen ben zal ik maar niet zeggen :hyper: Karretje zet ik uiteraard wel zoveel mogelijk op een zo min mogelijk hinderlijke plek. Maar ook dat blijkt lastig in de gangpaden.
Je hebt neerzetten als in rekening houden met anderen en neerzetten als in 'ik denk niet aan anderen' dat laatste was gister het geval..

Jij houdt tenminste rekening met anderen ♡
Ik vind het vooral irritant als het de hele tijd zo gaat, dat welk gangpad je ook komt er mensen staan te kleppen of dat er midden in het gangpad een winkelkar is terwijl de winkelier 3 gangen verderop staat en de volgende de deur van de koeling al open heeft en dan staat na te denken wat hij nou wil. Dat diegene achter mij zo ongeduldig wordt dat ie over mijn hoofd spullen uit het schap haalt en in mijn aura staat.
Ik zeg maar zo, ik zeg maar..
CocaCola schreef:
24-12-2025 21:51
Onze plaatselijk super had een spaaractie.
En twee dagen voordat de actie klaar was, waren de producten waarvoor je kon sparen al op.

Stonden er dus serieus klanten de weekendhulpjes uit te schelden omdat de producten op waren.
Ik vind dat heel laag en triest..
Schelden hoeft niet, maar de weekendhulpen zijn medewerker van de supermarkt en vertegenwoordigen deze. Daarom hebben ze een Jumbo of AH jasje aan.

Klachten - in dit geval redelijke klachten, want wat is dat voor stomme actie - komen dus bij hen terecht.

Ik zou mijn klachten over de supermarkt ook liever rechtstreeks bij de manager of eigenaar neerleggen, maar die zie ik nooit.
If none of us is prepared to die for freedom, then all of us will die under tyranny.

CocaCola schreef:
24-12-2025 17:37
Ik zag gister veel compleet overprikkelde kinderen in de supermarkt. En dan moet de kerst nog beginnen.
If none of us is prepared to die for freedom, then all of us will die under tyranny.

Er wordt, in z’n algemeenheid, weinig rekening met anderen gehouden vind ik. Gisteren, hartstikke druk in de winkel, toch gaan er mensen uitgebreid bijkletsen waarbij een heel gangpad wordt geblokkeerd door karretjes en door hoe ze staan. Diverse mensen vragen of ze er langs mogen maar niet denken “goh, we staan best in de weg”. Mensen die hele koelvakken blokkeren door lang na te denken wat ze moeten hebben en daarbij met kar voor koelvak (of willekeurig welk schap) gaan staan. Als het al druk is, kleine kinderen laten scannen/boodschappen aangeven/of een ander taakje wat enorm ophoudt en vader of moeder maar vertederd rondkijken. Boodschappen moet direct inpakken maar wachten tot de cassiere alles heeft gescand, dan betalen en dan uiteindelijk beginnen met inpakken.

Normaal vind ik boodschappen doen best leuk maar met die drukte, niks aan! En helaas was ik te laat om het op tijd te laten bezorgen. :facepalm:
Ik heb vooral de laatste dag voor kerst de supermarkt gemeden :lol:
Voor iedereen een groene tuin
Tipje voor volgend jaar: zorg dat je aan het begin van openingstijd al bij de super bent.

Doe ik al het gehele jaar door en het is echt heerlijk
merano schreef:
25-12-2025 10:03
Schelden hoeft niet, maar de weekendhulpen zijn medewerker van de supermarkt en vertegenwoordigen deze. Daarom hebben ze een Jumbo of AH jasje aan.

Klachten - in dit geval redelijke klachten, want wat is dat voor stomme actie - komen dus bij hen terecht.

Ik zou mijn klachten over de supermarkt ook liever rechtstreeks bij de manager of eigenaar neerleggen, maar die zie ik nooit.
Maar wat verwacht je van de weekendhulp? Die kan niks met je klacht en ook geen (spaar)producten terugtoveren die op zijn.

Als je de manager wilt spreken, dan kun je de weekendhulpjes vragen om de manager.
Hier ook een compleet gezin in de kerstdrukte van de supermarkt. En dan twee van die koters met van die kleine karretjes overal doorheen aan het racen. Normaal kan ik die nog wel ontwijken maar dat was nu lastig. Ik snap dat dus echt niet hè. Ik snap sowieso al niet dat je je kinderen met die karretjes laat racen maar toch zeker niet als het zo druk is.
Andere ergernis gisteren: iemand die een hele kar vol cola laadt, hele schap leeg. Het zal vast mogen maar ik vind het aso.
noas_1993 schreef:
25-12-2025 14:16
Tipje voor volgend jaar: zorg dat je aan het begin van openingstijd al bij de super bent.

Doe ik al het gehele jaar door en het is echt heerlijk
Ik was gisteren om stipt 8 uur bij de AH maar toen was het al een ramp. Het was drukker dan op een gemiddelde zaterdagmiddag.
Ik had het wel drukker verwacht dan normaal (doe altijd om 8 uur boodschappen) maar zo erg ook niet, wat een drama.

En inderdaad een grote ergernis; mensen die met z’n 2-en om boodschappen gaan alsof ze in een museum lopen, even hier kijken, daar kijken, overal stil staan, gezellig met elkaar keuvelen of het pepersaus wordt of champignonsaus. Op bepaalde dagen zou het verboden moeten zijn om met z’n 2-en om boodschappen te gaan.
:HA: verbod om met zijn tweeën te winkelen. Was dat niet tijdens corona het geval :mrgreen: ?
Voor iedereen een groene tuin
Man man, wat een gezeur hier over boodschappen doen met de kerst, al die regels.
- niet te lang op 1 plaats staan
- kom alleen
- niet praten met een bekende
-allemaal in een rij achter elkaar de route lopen, geen afslag nemen
-bedenk thuis wat je eet en wijk daar niet van af
-boven de 65 thuisblijven
- geen scootmobiels

:flag:

pffff, maar verder vrede op aarde hoor, oh, ook niet.
There's nothing fair in this world,there's nothing sure in this world,there is nothing pure,so you better look for something left in this world.
merano schreef:
25-12-2025 10:04
Ik zag gister veel compleet overprikkelde kinderen in de supermarkt. En dan moet de kerst nog beginnen.
Klopt. Die van mij waren ook volledig van de rel. Toch moesten ze mee, want ze kunnen niet alleen thuis blijven.
Kalmte kan u redden :biggrin:
Vrijheid, gelijkheid, zusterschap
Het lijkt me fantastisch om jullie allemaal tegelijk in een supermarkt te zien 😂😂😂
Ik snap niet goed waarom in Nederland iedereen zo raar doet met boodschappen. Kan toch ook eerder? Hier in mijn dorpje is alles nog ouderwets dicht. Geen rare run, wel drukker dan normaal. Maar kinderen horen er wel bij. Doet niemand moeilijk over. Net als een kletspraatje.
Afkoelen heeft gewerkt
Ik wou gister nog wat kleine dingetjes halen bij de Lidl in dorp 1, maar de weg was afgesloten wegens een ongeval. Dan maar naar de Aldi/ AH/ winkelcentrum in dorp de andere richting op. Daar liepen verkeersregelaars op de parkeerplaats o_o

en het was nodig ook. Volgend jaar laat ik echt alles bezorgen, ook de laatste kleine dingetjes.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven