Napraattopic 2025.9 met geklets

28-10-2025 10:17 2477 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Beste forummers,

Welkom in napraat 2025.9 met geklets.

Hierin kunnen jullie volop napraten over alles wat er op het forum gebeurt en in jullie dagelijks leven.
Een paar regels:
- er mag wel gesproken worden over wat iemand schrijft, maar niet over wat of hoe iemand is.
- er mag niet gehint of gehengeld worden naar vorige nicks.
- er mag hier wel besproken worden of iemand trollt.
- bashen van het andere napraattopic is niet toegestaan.

De normale regels van het hele forum gelden natuurlijk ook hier.

Ook in 'napraat 2.0' kan er worden nagepraat, maar dan zonder off-topic berichten.
https://forum.viva.nl/overig/napraat-z ... 35907716

Veel napraatplezier!

Met vriendelijke groet,

Moderators Vivaforum
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Yasmijn schreef:
30-12-2025 09:54
Vast wel.

Van mij ook sterkte 🍀😚
Maar ze zijn vast zoolmeet.

Dankje 😘
"No bastard ever won a war by dying for his country. He won it by making the other poor dumb bastard die for his country.“
(George Patton)
oudebaas schreef:
30-12-2025 10:15
Maar ze zijn vast zoolmeet.

Dankje 😘
Vast en zeker :proud:
Lady*Voldemort schreef:
28-12-2025 19:51
Breek me de bek niet los. Ik waagde het gisteren daar iets te zeggen over de ranzige teksten van K3 en nu gaat er iemand aangifte tegen me doen, bij de politie :rofl:
Ik lees dit nu pas aangifte :HA:
I’m doing superhero stuff. I’m staying focused. If anybody comes in here looking for trouble, oh, they’re going to meet my partners. We’re talking about paw and order.
Daantje1970 schreef:
30-12-2025 09:50
Ga lekker ergens anders roddelen!
Het is geen roddelen. Je kunt het gewoon lezen.
Jij post al jaren over je verschrikkelijke buren in vrij heftige bewoordingen, maar als je zelf ergens op aangesproken wordt dan is dit je reactie.
Si abra la puerta hay lobos.
Rabarbara schreef:
30-12-2025 11:42
Jij post al jaren over je verschrikkelijke buren in vrij heftige bewoordingen, maar als je zelf ergens op aangesproken wordt dan is dit je reactie.
Dan heb je niet goed gelezen.
Rabarbara schreef:
30-12-2025 11:42

Klopt, de buurkinderen worden "kutkinderen" genoemd.

Zo naar om zo over kinderen te praten.
Laat in de herfst blaadjes in de tuin gewoon liggen of veeg ze op een hoop: goed voor insecten, vogels, eekhoorns en egels.
SweetFirefly schreef:
30-12-2025 14:49

Dat doen meer mensen.
When arguing with a fool, first make sure the other isn't doing the same thing.

David Dunning
Oh god....gaan we nu elk woord wat over de buurkinderen heb geschreven hier benoemen?
Daantje1970 schreef:
30-12-2025 15:16
Oh god....gaan we nu elk woord wat over de buurkinderen heb geschreven hier benoemen?
Wat ik lees is dat er alleen maar bevestigd wordt dat jij "in heftige bewoordingen" over je buren spreekt. Iets dat jij vervolgens ontkende, en wat dus blijkbaar om bewijs vraagt.
Ja ik noem het kutkinderen, veel kinderen tegenwoordig zijn ook kutkinderen. Maar ik heb nooit geschreven dat het verschrikkelijke buren zijn. Sterker nog: ik heb regelmatig geschreven dat ze gewoon heel aardig zijn. Maar het zijn wel kutkinderen ja.
Wel typisch hier: van een plek voor rust mét dieren, naar vuurwerk en dan naar buurkinderen.
Zo dan. Ook Goedemiddag.
Afkoelen heeft gewerkt
Redhead70 schreef:
30-12-2025 15:52
Zo dan. Ook Goedemiddag.
Kerst is voorbij, zoveel is duidelijk.
Oh mijn buurjongetje vind ik ook een kutkind. Mag niet dus?
Daantje1970 schreef:
30-12-2025 15:49
Ja ik noem het kutkinderen, veel kinderen tegenwoordig zijn ook kutkinderen. Maar ik heb nooit geschreven dat het verschrikkelijke buren zijn. Sterker nog: ik heb regelmatig geschreven dat ze gewoon heel aardig zijn. Maar het zijn wel kutkinderen ja.
Behalve dat ze kutkinderen gemaakt hebben, natuurlijk.
Kom toch. Het is één burenpakket. Ik kan toch ook niet zeggen dat ik de buurman een smerige waailap vind, maar zolang ik ook zeg dat de buurvrouw altijd aardig naar me zwaait bij Lidl, vind ik dus niet negatiefs van ze?
BeeDifferent schreef:
30-12-2025 16:26
Oh mijn buurjongetje vind ik ook een kutkind. Mag niet dus?
Van mij mag alles, maar dan is het wel fraai als je andere mensen niet op hoge toon aanspreekt omdat ze zich volgens jou onbehoorlijk uitlaten.
SweetFirefly schreef:
30-12-2025 14:49

Sommige kinderen zijn ook gewoon kutkinderen. Zelfs de mijne, heel soms. Dus daar vind ik niet zoveel van eigenlijk.
ik voel mij als een kerstboom zonder piek
Als ik hier in een topic over werkergernissen post na post schrijf over hoe zo'n gruwelijk achterlijk mens collega Janny van de administratie wel niet is, is het vreemd als ik in een ander topic beweer dat ik nooit iets onvertogens over collega's zeg.
Ik ben grof in de mond en ik druk me niet altijd even behoorlijk uit. Daar hoort bij dat mensen dat onthouden, het is niet anders. Ik word er alleen niet veel beleefder van.
Rabarbara schreef:
30-12-2025 16:28
Behalve dat ze kutkinderen gemaakt hebben, natuurlijk.
Ja, opvoeden kunnen ze niet, zo veel is wel duidelijk. Maar goed, zelf ben ik ook echt een waardeloze opvoeder want mijn zoon had ooit illegaal vuurwerk op zak dat ie godbeterhet nog keurig aan een boa heeft afgegeven ook.
We hebben te lang vakantie en nu komt dat verschrikkelijke moment dat mijn man Heel Belangrijke Dingen kwijt is en we allemaal moeten zoeken naar iets wat eventueel nodig is. En natuurlijk baal ik er ook van als dingen verdwijnen, dus ik snap het wel, maar van rommelen op zolder word ik slechts zelden gelukkig.
Lady*Voldemort schreef:
30-12-2025 16:34
Ja, opvoeden kunnen ze niet, zo veel is wel duidelijk. Maar goed, zelf ben ik ook echt een waardeloze opvoeder want mijn zoon had ooit illegaal vuurwerk op zak dat ie godbeterhet nog keurig aan een boa heeft afgegeven ook.
Ik fouilleer mijn kinderen elke ochtend en avond.
Rabarbara schreef:
30-12-2025 16:35
We hebben te lang vakantie en nu komt dat verschrikkelijke moment dat mijn man Heel Belangrijke Dingen kwijt is en we allemaal moeten zoeken naar iets wat eventueel nodig is. En natuurlijk baal ik er ook van als dingen verdwijnen, dus ik snap het wel, maar van rommelen op zolder word ik slechts zelden gelukkig.
Ik kan daar dus ook heel slecht tegen, als alles overhoop wordt gehaald omdat iemand ineens bedacht 'oh ja, dat had ik ook nog'. Meestal betreft het ook zaken die je voor drie kwartjes nieuw kan kopen als de nood echt aan de man komt.
Rabarbara schreef:
En die Heel Belangrijke Dingen worden de rest van het jaar niet gemist en gezocht. Meestal heeft ie het dan zelf ergens op de één of andere manier laten verdwijnen. Althans, zo gaat dat hier :facepalm:
There is always something happening, and it's usually right now
Grobbekuiken_ schreef:
30-12-2025 16:39
En die Heel Belangrijke Dingen worden de rest van het jaar niet gemist en gezocht. Meestal heeft ie het dan zelf ergens op de één of andere manier laten verdwijnen. Althans, zo gaat dat hier :facepalm:
Ja precies. En als je niet onmiddellijk opspringt om te helpen zoeken ben je een lui, onbetrokken varken. En dan blijkt het uiteindelijk helemaal niet verdwenen, maar gewoon op de normale plek te liggen maar daar gaan ze niet zoeken natuurlijk want daar kan het nooit liggen.
Rabarbara schreef:
Hier mondde de opgebouwde vuurwerkstress uit in een halve paniekaanval toen mijn portemonnee niet in mijn tas bleek te zitten toen ik de winkel binnen wilde gaan. Uiteindelijk bleek hij uit mijn tas gevallen, tussen wat spullen, toen ik gisteravond nogal fanatiek op zoek was naar een extra lijn voor de hond. Ergens wist ik dat wel - veel andere opties waren er niet - maar de ratio was even weg. Het luchtte uiteindelijk op, een beetje druk van de ketel.
Geef de liefde verdomme een keer een kans en niet de logica

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven