Napraattopic 2025.9 met geklets
dinsdag 28 oktober 2025 om 10:17
Beste forummers,
Welkom in napraat 2025.9 met geklets.
Hierin kunnen jullie volop napraten over alles wat er op het forum gebeurt en in jullie dagelijks leven.
Een paar regels:
- er mag wel gesproken worden over wat iemand schrijft, maar niet over wat of hoe iemand is.
- er mag niet gehint of gehengeld worden naar vorige nicks.
- er mag hier wel besproken worden of iemand trollt.
- bashen van het andere napraattopic is niet toegestaan.
De normale regels van het hele forum gelden natuurlijk ook hier.
Ook in 'napraat 2.0' kan er worden nagepraat, maar dan zonder off-topic berichten.
https://forum.viva.nl/overig/napraat-z ... 35907716
Veel napraatplezier!
Met vriendelijke groet,
Moderators Vivaforum
Welkom in napraat 2025.9 met geklets.
Hierin kunnen jullie volop napraten over alles wat er op het forum gebeurt en in jullie dagelijks leven.
Een paar regels:
- er mag wel gesproken worden over wat iemand schrijft, maar niet over wat of hoe iemand is.
- er mag niet gehint of gehengeld worden naar vorige nicks.
- er mag hier wel besproken worden of iemand trollt.
- bashen van het andere napraattopic is niet toegestaan.
De normale regels van het hele forum gelden natuurlijk ook hier.
Ook in 'napraat 2.0' kan er worden nagepraat, maar dan zonder off-topic berichten.
https://forum.viva.nl/overig/napraat-z ... 35907716
Veel napraatplezier!
Met vriendelijke groet,
Moderators Vivaforum
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.
Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
woensdag 31 december 2025 om 11:52
Ik woonde (heul) vroeger naast het politiebureau, waar het gedoogd werd (omdat ze anders de winkelruiten in de hoofdstraat eruit schoten).
woensdag 31 december 2025 om 11:59
woensdag 31 december 2025 om 12:02
woensdag 31 december 2025 om 12:03
Ik ook met iets stoppen of met iets beginnen kan het hele jaar door.
I’m doing superhero stuff. I’m staying focused. If anybody comes in here looking for trouble, oh, they’re going to meet my partners. We’re talking about paw and order.
woensdag 31 december 2025 om 12:17
Hier ook een paar straten verderop.
Een hele happening hier met feesttent en al. Netjes om tien uur begonnen.
Vrijheid, gelijkheid, zusterschap
woensdag 31 december 2025 om 13:28
Oostenrijk is toch vlak? Ze schaatsen er niet voor niets elk jaar de alternatieve Elfstedentocht.
Ze kan beter naar de Dolemieten gaan.
"No bastard ever won a war by dying for his country. He won it by making the other poor dumb bastard die for his country.“
(George Patton)
(George Patton)
woensdag 31 december 2025 om 13:52
woensdag 31 december 2025 om 13:54
Ditishet25 schreef: ↑31-12-2025 11:28Ik breek even in sorry.
Ik weet niet hoe oud je zoon is maar mijne mocht van de huisarts 200mg toen hij een jaar of 10 was. Voor de misselijkheid kreeg hij domperidon.
Sterkte ik heb ook heel wat nachten op gezeten met hem omdat hij zo'n hoofdpijn had en uiteindelijk ook moest overgeven. Volgende dag ging het dan weer goed. Hij is er nu grotendeels overheen.
Thanks. Ik heb gisteravond op meerdere sites zien staan dat je vanaf 30 kg 300 per keer moet doseren.
Helaas is mn huisarts op vakantie en vind het een beetje gek om hierover met de vervanger te overleggen. Het is geen spoed.
•
woensdag 31 december 2025 om 14:13
Nurofenkid en advil 100 kwam ik tegen, maar die liggen volgens mij zelden bij een gewone drogist. Misschien dat je apotheek ze heeft. Online zijn ze het 'makkelijkst' te verkrijgen, maar een Nederlandse webshop heb ik nog niet zo 123 gezien. Wel kwam ik deze bijv. tegen: https://www.soin-et-nature.com/nl/2911- ... en-30.html . Verzendt naar NL maar heb niet naar de kosten gekeken.
woensdag 31 december 2025 om 14:16
Zo doet “onze” jeugd dat ook en lekker ver buiten het dorp.BeeDifferent schreef: ↑31-12-2025 12:02Hier is het carbid schieten perfect geregeld. Op een weiland met een feesttent en een bar. Huisregels en nooit gezeur.
En die doffe dreunen hoor ik wel maar is veel beter dan die etterbakken die door de straten trekken en overal harde knallers in andermans voortuinen gooien.
Pieremachochel
woensdag 31 december 2025 om 14:21
Misschien kan je de apotheek bellen om advies?
woensdag 31 december 2025 om 14:21
S-Groot schreef: ↑31-12-2025 14:13Nurofenkid en advil 100 kwam ik tegen, maar die liggen volgens mij zelden bij een gewone drogist. Misschien dat je apotheek ze heeft. Online zijn ze het 'makkelijkst' te verkrijgen, maar een Nederlandse webshop heb ik nog niet zo 123 gezien. Wel kwam ik deze bijv. tegen: https://www.soin-et-nature.com/nl/2911- ... en-30.html . Verzendt naar NL maar heb niet naar de kosten gekeken.
Oh goeie tip, misschien kan ik beter even overleggen bij de apotheek.
Ben bang voor dat arme kind dat het vanavond weer bal is, al 2x raak geweest in een week.
•
woensdag 31 december 2025 om 14:28
woensdag 31 december 2025 om 17:07
Hier niet. En aangezien de eerste Duitse supermarkt met de fiets te bereiken is, vrees ik dat het volgend jaar ook niet per se muisstil gaat zijn. Poes is bang en ik wil vooral gewoon dat het morgen is. Die allesoverheersende melancholie van 31 december vind ik enorm lastig. Morgen ziet de wereld er vast beter uit. Hopelijk.
Si abra la puerta hay lobos.
woensdag 31 december 2025 om 17:41
woensdag 31 december 2025 om 17:44
Ik heb er ook nog niet zo'n zin in allemaal, want ik ben om vier uur opgestaan teneinde elders de was te doen. Gelukkig is de poes niet bang, ik hou haar nu binnen maar een uurtje geleden liep ze ondanks het geknal nog ape-rielekst in de dakgoot te paraderen
Vanavond zijn we uitgenodigd bij een kampvuur, dus ik ga zo eerst maar eens koffie zetten en zien dat ik een modus vind om de laatste restjes Top 2000 te kunnen luisteren bij het vuur.
Vanavond zijn we uitgenodigd bij een kampvuur, dus ik ga zo eerst maar eens koffie zetten en zien dat ik een modus vind om de laatste restjes Top 2000 te kunnen luisteren bij het vuur.
ik voel mij als een kerstboom zonder piek
woensdag 31 december 2025 om 17:53
Nou de leerling die nog in de kerstvakantie examen kon doen is geslaagd! Ik ben denk ik nooit (bijna nooit) zo blij geweest voor een ander!
Vuurwerk is hier al vanaf 7.30 non-stop. De honden heb ik gisteren uit noodzaak al ondergebracht bij familie (waarvoor ik ontzettend dankbaar ben, teefje schrok gisteren zo hard dat ze spontaan de bank onderplaste...)
Ik denk dat dit onze eerste jaarwisseling is in dit huis, alle andere jaren waren we ofwel weg met de camper ofwel bij een feest. Ik ben erg benieuwd hoe dit is, thuis met zijn 2en...
Vuurwerk is hier al vanaf 7.30 non-stop. De honden heb ik gisteren uit noodzaak al ondergebracht bij familie (waarvoor ik ontzettend dankbaar ben, teefje schrok gisteren zo hard dat ze spontaan de bank onderplaste...)
Ik denk dat dit onze eerste jaarwisseling is in dit huis, alle andere jaren waren we ofwel weg met de camper ofwel bij een feest. Ik ben erg benieuwd hoe dit is, thuis met zijn 2en...
woensdag 31 december 2025 om 18:10
Oh wat fijn!!!!SirDidymus schreef: ↑31-12-2025 17:53Nou de leerling die nog in de kerstvakantie examen kon doen is geslaagd!
Jij bent toch maar een bovenste beste rij-juf hoor
ik voel mij als een kerstboom zonder piek
woensdag 31 december 2025 om 18:18
Och, hier is de stress al zo groot. Mijn oudje zit achter de wasmachine. Mijn twee jonkies (16 mnd) lopen grommend van de stress door het huis te rennen, op hun buik zo'n beetje. Gordijnen dicht, radio aan, alle lichten aan. En het is verdorie pas net na zessen. Dat wordt een lange avond zo.
Naïef - het blijft een compliment
woensdag 31 december 2025 om 18:22
Lady*Voldemort schreef: ↑31-12-2025 18:10Oh wat fijn!!!!
Jij bent toch maar een bovenste beste rij-juf hoor![]()
Wat lief!
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in