2009, ons jaar!

18-03-2009 18:07 3737 berichten
Alle reacties Link kopieren
na bijna 13500 reacties in ons oude topic, moest er ruimte gemaakt worden voor een nieuwe! Ellein , tnx voor het mooie topic wat je hebt geopend. We hebben een mooi jaar met elkaar gedeeld en gaan in 2009 hier gezellig mee verder.

mama baby geboren opmerkingen Angel Angel girl! 1 oktober 2008 Maki Maki boy! 13 oktober 2008 Ellein Ellein boy! 29 oktober 2008 OGG OGG boy! 8 november 2008 Mamadeb Mamadeb boy! 17 januari 2009 Vera Vera girl! 18 januari 2009 Teddy Teddy girl! 22 januari 2009 Michigan Michigan girl! 1 maart 2009 Ziggie Ziggie girl! 7 maart 2009 Bep Bep girl! 16 maart 2009 Mimpje Mimpje boy! 26 maart 2009 Jobje Jobje girl! 26 mei 2009

mama uitger j/m opmerkingen Missc18 aug ? VERLOF! Gorgi 2 jan 13 aug 20 weken echo Rossia1 feb 18 aug vlos 21, sept 20 wkn echoWIE VOLGT?

naam start NOD opmerkingen Floortjejan 0816 aug Ann

het oude topic kun je hier teruglezen
Vera en michigan bedankt voor dit leesvoer. Wilde eigenlijk nog een boek lezen voor ik ga slapen maar dat is niet meer nodig.

Michigan wat fijn dat het slapen zo goed gaat. Mini is hier een enorme slaapkop dus die slaapt overdag ook nog best veel. Meestal wordt ze een uur voor de voeding wakker en slaapt ze een uur daarna zo'n 2 uurtjes.

Vera fijn he die luiers? Ligt ook aan het vaste voedsel hoor! Gelukkig valt de flesvoeding ook in de smaak. Bruine bonen worden hier ook goed ontvangen. Vanavond sperzieboontjes gehad. Ook heerlijk. En weer een mijlpaal gehaald: mini kan los zitten. Dat deed ze af en toe al op schoot per ongeluk maar nu doet ze het heel bewust en corrigeert ze zichzelf. Na een minuut of wat valt ze wel om. Om met een grote grijns ons aan te kijken. Ze wil ook haast niet meer op schoot, maar zitten of liggen op de bank of de grond en alles ontdekken. Maakt niet uit wat. Leuk om te zien.

OGG ik wens je een hele fijne dag morgen. Geniet van iedere minuut! Ik duim voor mooi weer.

Oogjes vallen hier bijna dicht. Tot morgen
Leuk Teddy, weer een mijlpaal bereikt! Onze kleine begint nu voorzichtig met kruipen. Ze steekt haar kont in de lucht, trekt haar beentjes onder zich en zet zich daarna af. Alleen snapt ze niet dat ze dan haar hoofdje ook moet optillen, dus schuift ze met haar neus over de grond. Nou ja, de bank. Want daar 'kruipt' ze het liefst. Zitten doet ze nog steeds niet graag, al heeft ze net een hele tijd in de hoek van de bank gezeten. Draaien van buik naar rug doet ze nog steeds niet (2x per ongeluk...), maar staan en dansen doet ze heeeeel graag. Grappig he, die verschillen?
Wat grappig vera. Staan is hier nog niet intressant. Kruipen een beetje. Ze tilt wel haar kontje omhoog en verwacht dan dat de rest vanzelf gaat. Als ze op haar rug ligt kan ze het wel. Dan maakt ze een soort bruggetje en zet ze af met haar voetjes. Zo schuift ze dan omhoog. Draaien van rug naar buik is hier nu een eitje. Andersom lukt het ook steeds beter. Al gaat het vaak per ongeluk, maar soms weet ze het ineens weer. Vind het leuk al die ontwikkelingen te zien. Gisteren was mini's nichtje er en die is van april. Ze zijn even groot maar zij is dan nog zo klein. En dat scheelt dan maar 3 maanden.
Bizar he, hoe het ene kind zoveel groter kan zijn dan het andere?! Mini hier is ook al veel groter dan mini van een vriendinnetje en ook groter dan zijn nichtje dat volgende week alweer een jaar wordt. Enige nadeel is dat toen hij een paar maanden was, mensen wel eens vroegen of hij de oudste van de 2 was. Hij is vast de oudste he, een maand of 7? Nee mevrouwtje, hij is pas 3 maanden...

De capriolen van jouw mini komen erg bekend voor, teddy, mini hier hield ongeveer hetzelfde 'schema' aan m.b.t. omrollen, kruipbewegingen enz. Ben benieuwd of jouw mini ook eerst gaat buikschuiven. Dat doet mini nu namelijk. Handjes en knietjes kan 'ie wel op zitten en dan wiebelen, of soms zijn benen strekken en dus op handen en voeten staan, maar zijn vooruit heeft hij nog niet gevonden. Dus nu gaat 'ie of buikschuivend of op zijn billen zittend en zich dan achteruit duwend door de kamer. En lol dat 'ie heeft! Het ziet er ook wel erg grappig uit en hij gaat echt als een speer door de kamer!

Vera/michigan, de melk van de K***vat al geprobeerd? Qua samenstelling is 'ie (bijna) precies hetzelfde als de nutrilon (is zelfs een hele rechtszaak over geweest omdat nutrilon daar erg boos over was) en het scheelt een paar euro per pak (n= 10,50 k= 6,99) Je hebt er ook hypoallergene melk en melk tegen spugen en krampjes enzo van, die is ook hetzelfde qua samenstelling geloof ik.

Gisteren trouwens nog uitgegleden in de AH. er lag blijkbaar een plas water op de vloer waar ik dus even middenin stapte Echt een paar blauwe plekken aan overgehouden, maar gelukkig alemaal onder mijn jurk. Mijn bekken heeft wel een klap gehad, hopelijk valt het vandaag mee. Ik schrok me wild en vooral mijn vriendin die erbij was zag mij al bont en blauw op de bruiloft verschijnen. Gelukkig valt het mee!

Zo, ik ga mijn badje eens vol laten lopen (douchen is lastig omdat dan mijn haar nat wordt en het is gisteren al gewatergolfd) en dan komt over een uurtje de kapster en gaat het echt beginnen. Spannend! Ik ben nog steeds niet heel zenuwachtig en heb best goed geslapen, maar werd wel opeens wakker met een hele stomme gedachte......met zo'n jurk moet er natuurlijk iemand mee naar de wc. So be it, maar wat nou als ik moet uhh....je weet wel?! Dat lijkt me dan net ff wat minder als er dan iemand naast je staat om je jurk vast te houden....

Tis maar waar je je druk om maakt he?!
Lieve OGG, ik wens je een geweldige dag toe! Een dag die vooraltijd in jullie herinnering zal blijven, geniet van je grote man, van je kleine man, van jullie samen en alle lieve mensen om je heen.

Heel veel plezier!! Liefs Mimpje
En dan nu ook even een goedemorgen voor alle andere meiden!!

Ik heb net weer even bijgelezen, wij hebben nog geen krant maar deze nieuwsberichten zijn veel gezelliger in de ochtend dus denk dat ik het maar zo hou!

Mini en ik gaan naar babymassage, ben erg benieuwd. We gaan met het clubje van de gym, de kindjes zullen wel groot geworden zijn.

Tot later, liefs
OGG, ik wens je een fantastisch mooie dag. Geniet ervan en maak er een waanzinnig groot feest van. Het is een bijzondere, maar vooral jullie dag.

Veel plezier!!!

Ga even ontbijten en dan bijlezen.
Zo, goedemorgen,

Lekker zitten schrijven gisteren zeg.

Vera, ik ben gister naar de film geweest. Wat een ontzettend leuke film was het zeg. Ik heb continu in een deuk gelegen. Laat je nu de luiers verschonen aan manlief over? Hihi, ik kan me ook wel indenken dat je darmen even nodig hebben om al die andere voeding te verwerken...

Missc, is het gelukt na de tips met de ziekenhuistassen of ben je toch nog niet helemaal klaar?

Ellein, dat meen je niet. Dat is ook niet leuk. Heeft mini je (.)(.) helemaal kleiner gedronken. Is ook niet leuk. Wellicht dat er na een tweede zwangerschap er meer overblijft?

Michigan, is Mich-man alweer terug nu? Minder gezellig als ze er niet zijn he. Ik heb de kraamverbanden nog niet gezien, maar het is aangevraagd. Duurt nog wel een tijdje voordat ik ze krijg toch, dus voorlopig negeer ik deze verhalen nog maar even.

Teddy, gefeliciteerd met de nieuwe mijlpaal van mini. Wat ontzettend leuk zeg. Helemaal op ontdekkingsreis dus. Wel minder gezellig dat ze minder bij je op schoot wilt zitten.

Mimpje, *zwaai* fijne dag vandaag.
hello!

Michigan je had wel even op de koffie kunnen komen van de week. Heb een berichtje voor je op de mail gezet.Veel plezier vandaag.

Vera wat vreemd dat ze spuugt na de borstvoeding. Het eerste wat in mij opkwam is dat bv misschien dunner is dan fv?

Rossia ik kreeg die doos met kraamverbanden al erg vroeg, maar heb hem toen ook gelijk in de kast gezet en pas een aantal maanden later goed de inhoud bekeken.

Ook bij mij propte ze gewoon twee van die reusachtige verbanden in zo'n charmant netbroekje. Zoooo sexy!

Teddy jouw meisje blijft zich dus ook lekker ontwikkelen.

Vind het inderdaad leuk om te lezen dat ieder kind dat lekker op zijn eigen manier en tempo doet.

Staan is bij ons ukje al weken favoriet, en als hij op schoot zit wil hij zichzelf omhoog duwen.

Genieten he als ze zo hun best doen om iets nieuws te leren.

Jobje ik zag weer een prachtige foto op de mail. Genieten je lekker van je meisje. Morgen is ze al weer twee maanden he, wat gaat de tijd toch hard. En wat is er bij jullie al ontzettend veel gebeurd in deze korte periode. Nogmaals een dikke ik vind het knap hoe je hier mee omgaat.

Hier gaat alles goed, ik heb het idee dat we de goede kant opgaan. Al durf ik niet zo goed te zeggen waar dat nou door komt. We zijn deze week namelijk ook gestopt met het geven van rijstebloem, en de avonden gaan wel veel beter. Vannacht heeft het meneertje goed geslapen. Zodra hij s avonds diep inslaap is halen we zijn bedje van de bakstenen af. Want doordat het bed zo schuin omhoog staat rolt hij erg makkelijk weg en stroomt het bloed naar zijn hoofd, wat niet erg prettig is.

Vanavond gaan we wel weer rijstebloem geven en zullen zien wat er dan gebeurd. Hij heeft iig geen pijn meer en daar ben ik ontzettend blij mee.

Babymassage was trouwens erg leuk, hij genoot er van en ik ook. Even een heerlijk moment voor ons samen. Zalig!

Nou meiden ik ga inpakken, we vertrekken morgen voor een dag of 4 naar de Ardennen.

Tot later!
goh weer een hoofdstuk toegevoegd zie ik nu!

Morning!

OGG, heeeele heeeeele heeeeeele fijne dag vandaag! Geniet ervan, knijp jezelf even en realiseer je dan dat je moet genieten van het moment, want een dag vliegt voorbij, en ik denk zeker zo'n prachtige dag. Ik duim voor je dat het weer mooi blijft. Geloof dat de meeste buien in de bovenste helft van het land zitten.

Teddy, leuk die mijlpalen. Het wordt zoveel leuker nog. Ik ben steeds weer zo trots op uk als hij nieuwe dingen heeft ontdekt. Hij kan nu ook zwaaien . En als hij ergens aanzit waar hij niet aan mag komen dan zeg ik: afblijven Uk en dan schud ik nee, en dan gaat hij ook met zijn hoofd nee schudden .

Michigan, ik hoorde dat verhaal van de tampons ook. Ik dus vorige maand maar Maxi gekocht, nou dat paste ook niet echt fijn moet ik zeggen. Toch maar weer de Normaal . Ik heb nog geen recentere foto's van uk geloof ik. Komt vast wel weer, want de dondersteen levert momenteel mooi fotomateriaal op.

Mimpje, wat goed dat mini minder last heeft. Echt een hele opluchting lijkt me dat. Pakze! Wat zijn jullie plannen in de ardennen voor dit weekend? Ben je nu eigenlijk naar babymassage? Lijkt me een leuk en gezellig momentje met je kindje.

Rossia, aanrader dus die film? Zal vriendlief even aan het downloaden zetten (legaal hoor!). Vandaag babykamers kijken? Wil je trouwens niet zulke enge dingen zeggen: een tweede zwangerschap?????? Mag ik dat nog even uitstellen ? We waren gisteravond wel zo verstandig om nog maar even niks aan het toeval over te laten........

Vera, wij gebruiken Friso, maar dat spul werkt enorm op de darmen in de vorm van winderigheid, hihi. Klein ukje met enorme winden . Hij heeft er zelf geen last van dus ik vind het prima. Over dat spugen, tja, ik heb eigenlijk geen idee. Uk spuugde ook wel maar ik heb nooit iets gelinkt of kunnen linken aan bv of fv.
hoi hoi

ook even tijd gevonden om te reageren. ben ontzettend moe de laatste dagen. net ook weer 1,5 uur geslapen, dus nu weer beetje uitgerust.

klinkt goed die babmassage mimpje. lekker genieten samen. veel plezier in de ardennen. heb ook zin in de vakantie. nog een ruime week geduld...

ellein wat schattig dat uk kan zwaaien. en nee snapt ie ook al dus. hihi.

jobje mooie foto op de mail zeg. ze kijkt heel happy.

rossia, leuke film dus? ik ga binnenkort met een vriendin heen. na mijn vakantie pas, dus moet nog even geduld hebben.

OGG ik hoop dat je aan het genieten bent vandaag en dat de regen meevalt.

missc, aankomende week gaat je meldplicht in he? hoe gaat het? tasje al ingepakt? wil je eigenlijk thuis bevallen of in het ziekenhuis?
Meiden, het was een GEWELDIGE dag! Morgen probeer ik even een samenvatting op de mail te zetten, maar nu duik ik lekker mijn bedje in, samen met mijn man
OGG gefeliciteerd!!!! Je hebt genoten zo te lezen, hopelijk heb je ook een fijne nacht gehad

Over een uurtje vertrekken wij richting de Belgen. Dacht ik veel mee te nemen toen we in een huisje gingen, als je gaat kamperen moet je nog veeeel meer mee. Maar het past, de auto zit nu wel echt vol.

Ben benieuwd hoe mini het gaat vinden, dat laat ik weten als ik terug ben. Vrijdag nog de bruiloft maar daarna ben ik zeker weer van de partij.

Fijne week allemaal!

Missc, ik hoop niet dat je al gaat bevallen maar mocht dat zo zijn; Zet hem op!! Je kunt het!!
Mimpje, je leest het niet meer, maar een hele fijne vakantie. Geniet er lekker van en maak er iets moois van.

OGG, lekker geslapen naast je man?? Van harte gefeliciteerd!

Teddy, weer een beetje uitgeslapen en uitgerust?

Ellein, wat schattig dat mini nu aan het zwaaien gaat en dus duidelijk snapt wat nee is. Mijn nichtje ging altijd zo met haar vingertje heen en weer als het niet mocht. Kennelijk deed haar mama dat ook. Echt zo schattig.

Ik ben gister in de tuin in de zon in slaap gevallen en nu heb ik sinds ik wakker wordt tot nu echt enorme hoofdpijn. Heb al een paracetamol genomen, maar wordt niet echt beter. Durf er ook niet teveel van te nemen. Hoop dat het straks na het douchen toch echt even wat afzakt.
Morning

Rossia, sterkte met de hoofdpijn. Niet leuk

OGG, gefeliciteerd! Ik ben benieuwd naar je verhaal.

Mimpje, heel veel plezier!

Iedereen

Missc, hoe is het met je?
Hey meiden!

OGG, ben benieuwd naar je verslag van gister! Volgens mij heb je het iig droog gehouden, toch?

Mimpje, hoop dat je heerlijke dagen hebt in de Ardennen, veel plezier! Enne, bedankt voor de succeswensen, maareh.. wat mij betreft nog (lang) niet aan de orde hoor!

Rossia, hoe gaat t met de hoofdpijn? Misschien helpen koude washandjes op je gezicht? Vervelend hoor...

Teddy, heb de tas nog niet gereed, ben wel steeds lijstjes aan t maken.. komt goed, komende week komt ie af!

Gister de klossen gehaald, die gaan we er volgend weekend onder zetten.

Wat leuk zeg dat mini zo lekker aan het stoeien is met het kruipen, lijkt me geweldig om te zien!

Ellein, jammer zeg dat er van je cup weinig is overgebleven.. Is ook mijn angst, want had al niet veel. Maarja, er zijn ergere dingen denk ik dan maar.

Jobje, alles goed? Ik ga zo even de foto's bewonderen..

Met mij alles goed. Onrustige nacht achter de rug. Gistermiddag even lekker op de bank in slaap gevallen, met als gevolg dat ik gisteravond niet kon slapen en vannacht ook weer klaarwakker wakker werd. Had ook trek, ben er dus maar even uitgegaan om te eten Daarna wel weer heerlijk geslapen tot een uur of half 10! Gelukkig geen ctg vandaag, dus konden we uitgebreid en rustig ontbijten.

Straks komen onze ouders lekker bij ons eten, om ze nog te bedanken voor al hun hulp tijdens de verbouwing. Alles voorbereid, nu nog even fijn wat niksen.

Morgenochtend weer een ctg, laat jullie weten hoe t ging.

Fijne zondag allemaal!!
Verslag gisteren op de mail!

Mini heeft honger, sorry! Ik probeer straks even te komen reageren!

X OGG
OGG, van harte gefeliciteerd! Ik ga zo je verslag lezen, maar volgens mij heb je een hele mooie dag achter de rug! Wij-willen-foto's-zien, wij-willen-foto's-zien! Of staan die in het verslag?

Rossia, leuke film inderdaad. Weer eens een echt leuke romantische komedie sinds tijden. Ik heb ook erg moeten lachen.

Je mag trouwens gewoon 6 paracetamol per dag als je zwanger bent (dat is ook zo ongeveer het enige wat je mag, maar dat terzijde). Geen zonnesteek hoop ik??

Mimpje, ik ben al te laat, maar veel plezier bij de zuiderburen. Waren de foto's van AH nog leuk? Heb je de hele set gekocht? Gelukkig gaat het beter met uk. Ben benieuwd of het echt de voeding is wat heeft geholpen.

Ellein, vreemd he dat je steeds minder foto's maakt als die kleintjes ouder worden. Komt waarschijnlijk omdat ze minder snel veranderen. Al kan ik dat van die van ons niet zeggen. Ze groeit echt als kool sinds ze hapjes krijgt. En niet alleen in de lengte !

Missc, succes morgen. Hoop dat alle goed is.

Onze kleine meid spuugt al niet meer zoveel. Weet ook niet wat het was. Misschien moest ze even wennen aan alle veranderingen. Ze heeft gisteren voor het eerst fruit gehad. Gisteren banaan en vandaag perzik. Ze vond het eigenlijk allemaal even lekker. Net weer courgette. Morgen ga ik broccoli proberen.....

Vandaag wezen wandelen en daarna bij mijn ouders in de tuin gegeten. En dan was het weekend weer voorbij Geen zin in morgen... maar ja, wat moet dat moet. Nog 5 weken werken en dan lekker vakantie.
goedemorgen dames!

missc, heb je vanacht beter geslapen? succes bij de ctg vandaah

vera fijn toch dat je meisje zo goed groeit en zo smult van de hapjes? broccoli ging er in hier in combinatie met worteltje prima in. Banaan samen met pruim of perzik is hier een feestmaal.

OGG ga zo je verslag lezen. ben erg benieuwd.

gisteren een drukke dag gehad. mijn nichtje was jarig. Ze werd alweer 2. Het was erg gezellig en mini eeft heerlijk met mijn andere nichtje gespeeld. Het was mooi weer dus ze lagen samen op een kleed in de tuin.

rossia hoe is het nu met je hoofdpijn. ik was ook altijd een beetje huiverig om paracetamol te nemen, maar het mag gewoon hoor.

zo snel nog even naar de mail. Dan weer aan het werk. Nog 2 dagen en dan heb ik vakantie!!
Goeeeeeeedemorgen!!!!

Missc, gezellig etentje gehad gister? Was prachtig weer om daarvoor even in de tuin te luieren. Succes vanmiddag bij de ctg.

OGG, ga tijdens de lunch je verslag even lezen. Ben zeer benieuwd.

Vera, wat heerlijk. Mini is dus dol op fruit en groente. Dat moet een goed gevoel geven. Nog maar 5 dagen werken en dan heerlijk vakantie. Ben zwaar jaloers.

En dan Teddy ook al bijna vakantie. Gaan jullie nog weg? Ook lekker buiten geweest dus gister. Wat heerlijk.

Ellein, heb je gister ook een leuke dag gehad?

Michigan, hoe is het?

Floortje, hard gewerkt dit weekend of ben je vrij geweest?

De hoofdpijn is gisterenmiddag gelukkig weggezakt. Heb heerlijk onder een parasolletje in de tuin op mijn ligbed liggen lezen. Ideaal.
Meiden, goedemorgen!

Goede ctg achter de rug. Had vannacht onrustig geslapen en veel harde buiken en pijn in mijn onderrug al de hele dag, dus was bang dat de ctg daardoor ook niet goed zou zijn, maar ukkie deed t prima. Gelukkig! Vandaag voel ik m'n rug al veel minder, dus misschien kwam het door de drukte van t (geslaagde) etentje, dat ik wat meer pijn had.

T is hier nu heerlijk weer, snel even wat dingetjes doen die op mijn to do lijstje staan en dan lekker met een boek de tuin in. Vanavond de partneravond op zw gym, ben zo benieuwd!

Rossia, fijn dat de hoofdpijn weg is. Klinkt lekker hoor, met een boekje onder de parasol!! Enne, zal de film op mijn lijstje zetten, klinkt erg leuk!

Teddy, wat een supervooruitzicht: bijna vakantie! Had je al verteld waar je heen gaat?

Vera, voor jou duurt t dus nog wat langer helaas.. Da's altijd zo he: wanneer je het naar je zin hebt vliegen de dagen voorbij en wanneer de tijd snel moet gaan, lijkt elke dag wel een eeuwigheid. Hoop dat je toch nog wat plezier aan/op je werk kunt beleven!

OGG, k ga snel effe je verslag lezen!

Hoe'st met de anderen?
missc, leuk leuk vanavond partneravond.

gelukkig was je ctg ondanks die rotnacht. bah.

wij gaan naar frankrijk. weekje met mini naar de camping. hoop op mooi weer. Boekje erbij, zwembadje. prima!
Klinkt goed Teddy, lekker relaxed! Je vroeg trouwens van de week of ik thuis of in zkh wil bevallen, toch? Was sowieso al van plan om in zkh te bevallen, maar 'moet' nu ook wel volgens mij, nu ik bij hen onder controle sta. Hoewel ze nog met geen woord gerept hebben over de bevalling en wat te doen als het zover is. Zal ik donderdag eens vragen..
misschien inderdaad handig om even te vragen.

pfff ik heb zo geen zin vandaag. Tis vandaag nationale 'ik ben klant, dus ik zeur dag' mijn god zeg. Het is maandag....

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven