Blijvende spam bedrijven, huis kopen.
donderdag 8 januari 2026 om 14:27
Vandaag viel voor de derde keer een brief door de bus. Een woningfonds wat je huis wil kopen. Dit is de brief maar dan geanonimiseerd.
———————————————————
Geachte heer/mevrouw,
Via deze brief nemen wij graag contact met u op in verband met uw woning. Wij zijn een organisatie die zich bezighoudt met het investeren in en beheren van woningen in Nederland. In de huidige dynamische woningmarkt zien wij regelmatig mogelijkheden voor woningeigenaren om hun woning op een prettige en zorgeloze manier te verkopen.
Wij begrijpen dat iedere situatie anders is. Daarom gaan wij graag vrijblijvend met u in gesprek om te verkennen of een verkoop voor u interessant zou kunnen zijn. Daarbij houden wij rekening met uw persoonlijke wensen en omstandigheden.
Een eventuele verkoop aan ons kan onder andere de volgende voordelen hebben:
• geen financieringsvoorbehoud
• flexibiliteit in overdrachtsdatum
• mogelijkheid tot tijdelijk blijven wonen
• geen kosten voor u als verkoper
Wij werken met eigen middelen en streven naar een zorgvuldig en transparant proces. Een gesprek verplicht u tot niets en is bedoeld om samen te kijken naar de mogelijkheden.
Mocht u geïnteresseerd zijn in een vrijblijvend gesprek, dan nodigen wij u uit om contact met ons op te nemen. Uiteraard respecteren wij het als u hier geen prijs op stelt.
Met vriendelijke groet,
[Naam]
[Functie]
[Organisatie]
——————————————-
Ik heb gebeld naar alle drie de bedrijven. Bij twee van de drie bedrijven krijg je een bandje dat het druk is, dat niemand je te woord kan staan. Dat je gegevens kan achterlaten zodat ze je terug bellen.
Bij het laatste bedrijf dat ik belde, nam iemand op, geen naam natuurlijk. Toen ik aangaf liever geen post meer te ontvangen kreeg ik te horen dat ze ook maar eenmalig een brief versturen. Toen ik vroeg waarom ik dan drie van deze gelijke brieven heb ontvangen wist de medewerker van niets.
Hebben jullie hier ook last van? En hoe zorg ik dat de post stopt? Ik heb een nee/nee sticker op de brievenbus.
———————————————————
Geachte heer/mevrouw,
Via deze brief nemen wij graag contact met u op in verband met uw woning. Wij zijn een organisatie die zich bezighoudt met het investeren in en beheren van woningen in Nederland. In de huidige dynamische woningmarkt zien wij regelmatig mogelijkheden voor woningeigenaren om hun woning op een prettige en zorgeloze manier te verkopen.
Wij begrijpen dat iedere situatie anders is. Daarom gaan wij graag vrijblijvend met u in gesprek om te verkennen of een verkoop voor u interessant zou kunnen zijn. Daarbij houden wij rekening met uw persoonlijke wensen en omstandigheden.
Een eventuele verkoop aan ons kan onder andere de volgende voordelen hebben:
• geen financieringsvoorbehoud
• flexibiliteit in overdrachtsdatum
• mogelijkheid tot tijdelijk blijven wonen
• geen kosten voor u als verkoper
Wij werken met eigen middelen en streven naar een zorgvuldig en transparant proces. Een gesprek verplicht u tot niets en is bedoeld om samen te kijken naar de mogelijkheden.
Mocht u geïnteresseerd zijn in een vrijblijvend gesprek, dan nodigen wij u uit om contact met ons op te nemen. Uiteraard respecteren wij het als u hier geen prijs op stelt.
Met vriendelijke groet,
[Naam]
[Functie]
[Organisatie]
——————————————-
Ik heb gebeld naar alle drie de bedrijven. Bij twee van de drie bedrijven krijg je een bandje dat het druk is, dat niemand je te woord kan staan. Dat je gegevens kan achterlaten zodat ze je terug bellen.
Bij het laatste bedrijf dat ik belde, nam iemand op, geen naam natuurlijk. Toen ik aangaf liever geen post meer te ontvangen kreeg ik te horen dat ze ook maar eenmalig een brief versturen. Toen ik vroeg waarom ik dan drie van deze gelijke brieven heb ontvangen wist de medewerker van niets.
Hebben jullie hier ook last van? En hoe zorg ik dat de post stopt? Ik heb een nee/nee sticker op de brievenbus.
donderdag 8 januari 2026 om 14:31
Ik krijg regelmatig post van bedrijven om te investeren in de scheepvaart.
Ik herken de enveloppen en gooi ze ongezien weg. Toedeledokie. Ik ben ze niks verplicht. Blijkbaar komt uit een bepaald algoritme dat ik liggende gelden heb en interesse in de scheepvaart heb.
Nu jij erover schrijft denk ik eraan maar verder is het mijn aandacht niet waard. Laat gaan!
Ik herken de enveloppen en gooi ze ongezien weg. Toedeledokie. Ik ben ze niks verplicht. Blijkbaar komt uit een bepaald algoritme dat ik liggende gelden heb en interesse in de scheepvaart heb.
Nu jij erover schrijft denk ik eraan maar verder is het mijn aandacht niet waard. Laat gaan!
donderdag 8 januari 2026 om 14:35
Oh? Investeren in de scheepvaart? Heel bijzonder hahaladadieladieda schreef: ↑08-01-2026 14:31Ik krijg regelmatig post van bedrijven om te investeren in de scheepvaart.![]()
Het klopt ook dat je niks verplicht bent. En gooi zelf de brieven ook weg.
Ik heb zelf een nee/nee sticker op de bus en toch wordt er dit soort vage post geadresseerd verstuurd.. irritant.
donderdag 8 januari 2026 om 14:37
Ik krijg ook een paar keer per jaar een brief dat zo'n soort bedrijf mijn huis wil kopen. Ik overweeg altijd om terug te schrijven dat het voor 2 miljoen euro wel mag.
Maar ik vind het eigenlijk gewoon zwaar irritant. Ik heb ze ook wel eens gemaild, of ze ermee op willen houden. Toen leek het wel even over. Maar paar weken terug kreeg ik weer een brief.
Bij mij zou het kunnen komen doordat mijn huis een vergunning heeft voor kamerverhuur. Daar hebben ze natuurlijk wel oren naar.
Maar ik vind het eigenlijk gewoon zwaar irritant. Ik heb ze ook wel eens gemaild, of ze ermee op willen houden. Toen leek het wel even over. Maar paar weken terug kreeg ik weer een brief.
Bij mij zou het kunnen komen doordat mijn huis een vergunning heeft voor kamerverhuur. Daar hebben ze natuurlijk wel oren naar.
donderdag 8 januari 2026 om 14:42
Het is inderdaad geadresseerd, dus kun je niet zoveel mee. Krijg ook regelmatig van dat soort post van goede doelen.
Ze zullen dit versturen naar huizen met bepaalde kenmerken die voor hen interessant zijn uit het kadaster. Kun jij dus niets aan doen.
Als ze mij 2 miljoen bieden mogen ze mn huis ook hebben trouwens.
Ze zullen dit versturen naar huizen met bepaalde kenmerken die voor hen interessant zijn uit het kadaster. Kun jij dus niets aan doen.
Als ze mij 2 miljoen bieden mogen ze mn huis ook hebben trouwens.
tinytiny wijzigde dit bericht op 08-01-2026 14:44
0.62% gewijzigd
donderdag 8 januari 2026 om 14:43
Nee, m’n huis stond helemaal niet te koop. Ik vraag me ook af waar het vandaan komt.margreetder schreef: ↑08-01-2026 14:40TO, stond je huis te koop op één of andere site? Het lijkt mij namelijk nogal nutteloos om dit soort brieven te sturen naar mensen die helemaal niet willen verkopen.
donderdag 8 januari 2026 om 14:44
donderdag 8 januari 2026 om 14:46
Het is ook irritant. En ook niet hetzelfde bedrijf. Verschillende namen. Het viel me nu wel op dat er foto’s overeenkomen.. en kenmerk nummers van de brief. Dat riekt wel naar scam.Taskmaster schreef: ↑08-01-2026 14:37Ik krijg ook een paar keer per jaar een brief dat zo'n soort bedrijf mijn huis wil kopen. Ik overweeg altijd om terug te schrijven dat het voor 2 miljoen euro wel mag.
donderdag 8 januari 2026 om 14:48
Dank! Ik ga dit doorlezen en regelen.
donderdag 8 januari 2026 om 14:51
mijn huis staat al 20 jaar niet te koop en ik krijg ze ook een keer of 2 á 3 per jaar. gaat van brievenbus naar papierbakmargreetder schreef: ↑08-01-2026 14:40TO, stond je huis te koop op één of andere site? Het lijkt mij namelijk nogal nutteloos om dit soort brieven te sturen naar mensen die helemaal niet willen verkopen.
En doooooor!
donderdag 8 januari 2026 om 15:43
Hier ook. Ik denk dat ze bepaalde courante woningen uitkiezen en met hagel schieten in de hoop dat iemand wil of moet verkopen. Er zijn altijd wel mensen die er over nadenken en die dat laatste zetje moeten hebben. En als je dan net die ene treft die snel wil verkopen en niet de hoofdprijs vraagt heb je zo de investering van die brieven er uit.
donderdag 8 januari 2026 om 16:13
Gemiddeld gaan mensen die in zo'n soort huis als het jouwe wonen na x jaar verhuizen, of als de kinderen stufi aanvragen, of je besteld online tabletten tegen gewrichtspijn en woont in een huis met een trap of of of. Het algoritme heeft iets opgepikt waardoor dat soort bedrijven denken dat jij in de markt bent voor verkopen.lievigheidje schreef: ↑08-01-2026 14:43Nee, m’n huis stond helemaal niet te koop. Ik vraag me ook af waar het vandaan komt.
Of er is gewoon niks of er worden in jouw wijk bovenmatig veel huizen verkocht, of juist helemaal niet. Of jouw type huis is geschikt als beleggingsobject.
Je kunt 100 redenen bedenken, maar eigenlijk zou het je attentie niet meer waard moeten zijn dan een williekeurige folder van de kruidvat. Maak je er niet druk om, zou ik zeggen.
donderdag 8 januari 2026 om 16:48
Postfilter heb ik indertijd gebruikt om te zorgen dat de loterijen geen geadresseerde post meer naar mijn ouders stuurden. Mijn vader had toen beginnend Alzheimer en wilde alle loterijen wel en dat liep nogal in de kosten. Om hem niet in de verleiding te brengen heb ik dit toen gedaan en dat werkte goed.
Alles gaat voorbij
donderdag 8 januari 2026 om 17:55
Ik krijg deze brieven ook wel en mag mijn huis niet eens aan ze verkopen. Er is in een groot deel van de wijk, en dan met name in mijn type woning, een terugverkoopplicht aan de grooteigenaar van de diverse complexen. Ik krijg er de neiging van om een groot deel van het proces met ze te doorlopen en me dan ineens die terugverkoopplicht herinneren... Maar dat is pesten, dus toch maar de brief gewoon in het rond archief.
donderdag 8 januari 2026 om 19:17
Die brieven zijn keurig geadresseerd en daar heeft je nee/nee sticker geen invloed op.
Wij krijgen ook eens in de zoveel tijd van die brieven geen seconde overwogen om daar contact over op te nemen.
Ons huis heeft zelfs nog nooit te koop gestaan mijn man woont hier al vanaf baby zijnde zijn ouders hebben het gekocht als nieuwbouw.
Ik zou de brieven gewoon in de papierbak mikken en er verder geen aandacht aan te besteden.
Wij krijgen ook eens in de zoveel tijd van die brieven geen seconde overwogen om daar contact over op te nemen.
Ons huis heeft zelfs nog nooit te koop gestaan mijn man woont hier al vanaf baby zijnde zijn ouders hebben het gekocht als nieuwbouw.
Ik zou de brieven gewoon in de papierbak mikken en er verder geen aandacht aan te besteden.
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
is meer
lief
dan hebben
donderdag 8 januari 2026 om 19:25
vrijdag 9 januari 2026 om 08:35
Hier ook, en ook van de brievenbus naar de papierbak.
Maar de afgelopen twee jaren ook brieven van 'echte' mensen gehad. Ons huis staat niet te koop en als het aan ons ligt dragen ze ons hier echt uit dus komt het niet te koop ook. Bijna bedelbrieven of we niet alsjeblieft ons huis aan ze willen verkopen inclusief foto's van het gezin met de kinderen e.d.. Ik heb een keer gereageerd dat we er nog zeker een jaar of 30 hoopten te wonen en een hypotheek hebben we niet meer en willen we ook nooit meer aan beginnen. En om iets vergelijkbaars op een vergelijkbare locatie te kopen moet ik in de buidel tasten.
Maar alle buren bleken dezelfde brief gehad te hebben (althans van dit type woning, daar zijn er niet zo heel veel van) dus de tweede heb ik ook gewoon weggegooid. Ik voelde me daar wel lullig over maar ik ben die mensen natuurlijk helemaal niets verplicht. Maar misschien moet ik het wel doen. Voor 2 miljoen mag je het hebben. Daar kan ik wel wat leuks voor kopen in het oosten en dan een paar geitjes, kippies en een groententuintje. Voor 2 miljoen ga ik 't doen.....
Maar de afgelopen twee jaren ook brieven van 'echte' mensen gehad. Ons huis staat niet te koop en als het aan ons ligt dragen ze ons hier echt uit dus komt het niet te koop ook. Bijna bedelbrieven of we niet alsjeblieft ons huis aan ze willen verkopen inclusief foto's van het gezin met de kinderen e.d.. Ik heb een keer gereageerd dat we er nog zeker een jaar of 30 hoopten te wonen en een hypotheek hebben we niet meer en willen we ook nooit meer aan beginnen. En om iets vergelijkbaars op een vergelijkbare locatie te kopen moet ik in de buidel tasten.
Maar alle buren bleken dezelfde brief gehad te hebben (althans van dit type woning, daar zijn er niet zo heel veel van) dus de tweede heb ik ook gewoon weggegooid. Ik voelde me daar wel lullig over maar ik ben die mensen natuurlijk helemaal niets verplicht. Maar misschien moet ik het wel doen. Voor 2 miljoen mag je het hebben. Daar kan ik wel wat leuks voor kopen in het oosten en dan een paar geitjes, kippies en een groententuintje. Voor 2 miljoen ga ik 't doen.....
vrijdag 9 januari 2026 om 11:31
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in