Mot Nord 2026. Wie gaat er mee?
vrijdag 9 januari 2026 om 18:21
Let op: deze reis levert ons in zijn geheel geen financiële winst op, integendeel. We zoeken gewoon gezellige mensen om samen mee op reis te gaan.
Na twee fantastische reizen met de camper door zuid-Noorwegen willen we (v50 en m53) onze ervaringen en dat geweldige land delen met anderen. Voor vrienden en bekenden hebben we daarom een roadtrip (tot hoogte Kristiansund) voorbereid die we gaan doen van 5 tot en met 26 juni 2026. Met een gehuurde bus, in een klein gezelschap van 6 personen (en een hondje). Helaas zijn er twee deelnemers uitgevallen waardoor we nu onverwacht met twee open plekken zitten. Welk stel of welke vrienden willen er met ons mee? Mocht je interesse hebben stuur ons dan even een berichtje. Dan kunnen we je meer informatie geven. Een paar hoofdpunten vooraf:
* We doen een roadtrip, met begin en einde in Nederland, en gaan echt veel zien van het land: steden, dorpen, natuur, bergen, fjorden, zee en heel veel mooie routes. We laten je Noorwegen zien op een manier die niemand je kan bieden.
* We zien en beleven het land vooral door het roadtrippen, het reizen, en niet zozeer door lange bezoeken aan bezienswaardigheden of (buiten)activiteiten. De reis is daarmee ook goed te doen voor wie wat minder ter been is.
* We reizen met 6 personen en een hondje in een luxe 9-persoons bus.
* We overnachten in hotels, huisjes en hytes met voor elk stel een eigen kamer.
* We gaan voor gezelligheid en houden rekening met elkaar als kleine groep. Daarom maken we ook uitgebreid kennis met elkaar voor de reis. Voorpret is al het beste begin tenslotte.
* We verdelen de kosten onder de deelnemers zonder winstoogmerk.
Lijkt dit je wat? Neem contact op: we vertellen je graag meer en bij serieuze interesse maken we graag kennis met jullie.
motnord2026@gmail.com
Na twee fantastische reizen met de camper door zuid-Noorwegen willen we (v50 en m53) onze ervaringen en dat geweldige land delen met anderen. Voor vrienden en bekenden hebben we daarom een roadtrip (tot hoogte Kristiansund) voorbereid die we gaan doen van 5 tot en met 26 juni 2026. Met een gehuurde bus, in een klein gezelschap van 6 personen (en een hondje). Helaas zijn er twee deelnemers uitgevallen waardoor we nu onverwacht met twee open plekken zitten. Welk stel of welke vrienden willen er met ons mee? Mocht je interesse hebben stuur ons dan even een berichtje. Dan kunnen we je meer informatie geven. Een paar hoofdpunten vooraf:
* We doen een roadtrip, met begin en einde in Nederland, en gaan echt veel zien van het land: steden, dorpen, natuur, bergen, fjorden, zee en heel veel mooie routes. We laten je Noorwegen zien op een manier die niemand je kan bieden.
* We zien en beleven het land vooral door het roadtrippen, het reizen, en niet zozeer door lange bezoeken aan bezienswaardigheden of (buiten)activiteiten. De reis is daarmee ook goed te doen voor wie wat minder ter been is.
* We reizen met 6 personen en een hondje in een luxe 9-persoons bus.
* We overnachten in hotels, huisjes en hytes met voor elk stel een eigen kamer.
* We gaan voor gezelligheid en houden rekening met elkaar als kleine groep. Daarom maken we ook uitgebreid kennis met elkaar voor de reis. Voorpret is al het beste begin tenslotte.
* We verdelen de kosten onder de deelnemers zonder winstoogmerk.
Lijkt dit je wat? Neem contact op: we vertellen je graag meer en bij serieuze interesse maken we graag kennis met jullie.
motnord2026@gmail.com
vrijdag 9 januari 2026 om 18:26
Wat doen jullie zo anders dan de gemiddelde roadtripper dan?BlackBetty schreef: ↑09-01-2026 18:21. We laten je Noorwegen zien op een manier die niemand je kan bieden.
Look me in the eyes and tell me what you see.
vrijdag 9 januari 2026 om 18:41
Dat is geen antwoord op haar vraag.
zaterdag 10 januari 2026 om 09:57
Ja en wat houdt dat dat in? Want een antwoord lees ik niet.
Monsters are real, ghostes are real too. They live inside us, and sometimes, they win.
Stephen King
Stephen King
zaterdag 10 januari 2026 om 10:31
zaterdag 10 januari 2026 om 11:15
Jullie zoeken een ander stel zodat de bijdrage van het stel dat nu niet mee gaat niet op jullie bord komt? Hebben jullie dan geen afspraken gemaakt over de financiën mochten er mensen afhaken? Jullie willen jullie ervaringen in Noorwegen delen met anderen zeg je. Het klinkt mij toch wel meer in de oren als een georganiseerde reis dan als een reis met vrienden of bekenden die enthousiast geworden zijn door jullie ervaringen in Noorwegen. Ik vind het wat vaag maar dat ligt misschien aan mij.
zaterdag 10 januari 2026 om 11:35
Om als toegevoegd stel (met als enige reden de kosten te drukken) drie weken lang dagelijks vele uren in een busje te zitten en huisjes en hytes te delen met een al bestaand vriendenstel en zo te zien geen enkele inspraak in de route ....
Neen, dank je. Ik trek graag mijn eigen plan. Ik heb geen probleem met een groepsreis maar dan heb je regelmatig vrije dagen of dagdelen ën je bepaalt zelf met wie je een praatje maakt. Met zes man/vrouw in een busje/huisje/hyte is daarvan geen sprake.
Neen, dank je. Ik trek graag mijn eigen plan. Ik heb geen probleem met een groepsreis maar dan heb je regelmatig vrije dagen of dagdelen ën je bepaalt zelf met wie je een praatje maakt. Met zes man/vrouw in een busje/huisje/hyte is daarvan geen sprake.
zaterdag 10 januari 2026 om 13:14
Joyce48 schreef: ↑10-01-2026 11:35Om als toegevoegd stel (met als enige reden de kosten te drukken) drie weken lang dagelijks vele uren in een busje te zitten en huisjes en hytes te delen met een al bestaand vriendenstel en zo te zien geen enkele inspraak in de route ....
Eens.
Ik denk nu geval pech voor de 4 overblijvers.
zaterdag 10 januari 2026 om 15:01
Hallo Mieke
We zitten niet tien uur per dag in de bus hoor, maar een tour Preikestolen zit er ook niet in. Dat is dan een hele andere reis. Er zijn zeker vrije momenten en ook vrije dagen voor wie wil, maar we plannen niet actief lange wandelingen in al is Noorwegen daar uitermate geschikt voor natuurlijk. Wij maken een andere reis, andere keuzes.
Dank voor je vragen
zaterdag 10 januari 2026 om 15:18
Dankjewel
Wij maken een reis en zoeken gelijkgestemden. We zijn geen bestaande vriendengroep (nog niet, wie weet) en zoeken niet alleen een stel om de kosten te drukken, dan kunnen we beter gewoon zelf met de camper gaan, goedkoper en minder stress.
Ik snap nooit zo goed waarom mensen reageren als ze bij voorbaat al geen interesse hebben. Wat is dan het nut?
Desalniettemin, ik hoop ook dat we twee leuke mensen vinden die met ons mee willen.
Dank voor je reactie
zaterdag 10 januari 2026 om 15:21
Dan moet je duidelijker schrijven.BlackBetty schreef: ↑10-01-2026 15:18DankjewelBovenstaande reacties zijn vooral, zoals Viva betaamd, gebaseerd op aannames en jolijtige negativiteit. Of verveling, kan ook.
Wij maken een reis en zoeken gelijkgestemden. We zijn geen bestaande vriendengroep (nog niet, wie weet) en zoeken niet alleen een stel om de kosten te drukken, dan kunnen we beter gewoon zelf met de camper gaan, goedkoper en minder stress.
Ik snap nooit zo goed waarom mensen reageren als ze bij voorbaat al geen interesse hebben. Wat is dan het nut?
Desalniettemin, ik hoop ook dat we twee leuke mensen vinden die met ons mee willen.
Dank voor je reactie![]()
zaterdag 10 januari 2026 om 15:44
Maar die aannames ontstaan door wat jij schrijft he.BlackBetty schreef: ↑10-01-2026 15:18DankjewelBovenstaande reacties zijn vooral, zoals Viva betaamd, gebaseerd op aannames en jolijtige negativiteit. Of verveling, kan ook.
Dank voor je reactie![]()
Je hebt een reis voorbereid voor vrienden. En die gaan jullie doen in juni in een gezelschap van 6 man en een hond. Maar één stel is afgehaakt en je bent op zoek naar opvulling voor dat stel.
Dan is het toch niet zo heel raar dat men denkt dat:
- je bij vier bekenden van elkaar terecht komt (immers, de reis heb je samengesteld voor vrienden schrijf je)
- je als (financiële) opvulling dient (je zit nu immers met 2 lege plekken schrijf je)
- je weinig inspraak hebt in de route (de reis is al samengesteld schrijf je)
Dat is ook mijn beeld als ik het lees, maar blijkbaar is dat een verkeerd beeld. Maar hoe zit het dan wel?
En wat bedoel je met "We laten je Noorwegen zien op een manier die niemand je kan bieden"?
En aangezien je de roadtrip al hebt voorbereid, wat is dan een indicatie van de kosten?
zaterdag 10 januari 2026 om 16:22
Maar waar gaan jullie dan wel heen? De hond zou voor mij juist een reden zijn om mee te willen.BlackBetty schreef: ↑10-01-2026 15:01Hallo Mieke
We zitten niet tien uur per dag in de bus hoor, maar een tour Preikestolen zit er ook niet in. Dat is dan een hele andere reis. Er zijn zeker vrije momenten en ook vrije dagen voor wie wil, maar we plannen niet actief lange wandelingen in al is Noorwegen daar uitermate geschikt voor natuurlijk. Wij maken een andere reis, andere keuzes.
Dank voor je vragen![]()
Alles ligt al vast, dan kun je ons toch de plekken vertellen waar je heen gaat? Want op basis van alleen een vage beschrijving zou ik nooit meegaan.
madam_madness wijzigde dit bericht op 10-01-2026 16:24
11.99% gewijzigd
Monsters are real, ghostes are real too. They live inside us, and sometimes, they win.
Stephen King
Stephen King
zaterdag 10 januari 2026 om 16:22
Je reageert wel erg negatief ...BlackBetty schreef: ↑10-01-2026 15:18DankjewelBovenstaande reacties zijn vooral, zoals Viva betaamd, gebaseerd op aannames en jolijtige negativiteit. Of verveling, kan ook.
Want wat waren mijn aannames? Ik herhaalde slechts jouw eigen woorden, maar dan vanuit mijn standpunt. Daar zat geen aanname bij. En jolijtige negativiteit heb ik ook al niet kunnen vinden, ik ging vrij serieus in op jouw OP. Daarnaast gaf ik aan wat het verschil is tussen jouw 'roadtrip' en een reguliere groepsreis waarin veel meer ruimte is voor de individuele vrijheid van ďe reizigers.
zaterdag 10 januari 2026 om 16:36
Madam_Madness schreef: ↑10-01-2026 16:22Maar waar gaan jullie dan wel heen? De hond zou voor mij juist een reden zijn om mee te willen.
Alles ligt al vast, dan kun je ons toch de plekken vertellen waar je heen gaat? Want op basis van alleen een vage beschrijving zou ik nooit meegaan.
We gaan tot hoogte Kristiansund. We zien Oslo, Bergen, Kopenhagen, Alesund, Stavanger bijvoorbeeld. Ook een stukje Zweden op een rendierroute. En voor de rest heel veel natuur. Bos, bergen, fjorden. Ook de kleinere paden, stukjes onverhard. Savonds nog snel op pad in de hoop elanden of ander wild te zien. Soms 1 dag in een hotel, soms twee dagen in een huis, varieert allemaal per dag. Onze hond gaat mee. Type Maltezer, ontzettend lief, gemakkelijk dier. Ze is gewend aan rijden en reizen, die hoor je niet.
Wij kennen de andere twee reisgenoten. Zij kennen elkaar nog niet. Dit zijn twee dames.
Wij hebben een concept route gemaakt, maar dat is nog niet in steen gebeiteld. Als we geïnteresseerden krijgen gaan we eerst een gesprek aan. Passen we bij elkaar als groep, waar liggen de interesses, de verwachtingen. En dan ook met de hele groep kennis maken. Kijken of dat ook echt klikt, anders is drie weken lang.
Wij zijn easy going. Houden van muziek, genieten van goed eten, humor is belangrijk.
Ik denk dat ik alle vragen wel beantwoord heb nu.
Mocht er iemand meer willen weten, stuur ons gerust een bericht.
Kosten delen we graag in een persoonlijk bericht aan oprecht geïnteresseerden. Dan kunnen we ook nog meer vertellen over de route die we in ons hoofd hebben, de accomodaties etc.
Dank voor je vragen MM
zaterdag 10 januari 2026 om 17:10
Zo klinkt het anders wel. De andere gedachte is dat jullie zelf op reis willen maar nog een stel nodig hebben voor het geld.
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in