Dyson steelstofzuiger

10-01-2026 11:14 25 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb, vanwege alle positieve verhalen, een Dyson steelstofzuiger gekocht.
Ik baal dat ik de doos al heb weggegooid, want ik ben echt ontzettend ontevreden.

Ik twijfel: doe ik iets verkeerd met dat ding? Want hij zuigt amper wat op, zeker geen grotere stukken.
Er loopt steeds van alles in vast, waardoor het ding ook nog eens behoorlijke herrie maakt.

Kan het zijn dat ik iets verkeerd doe? Of ben ik in een marketingtruc getrapt en is het een kat in de zak?

Wat zijn jullie ervaringen met een Dyson steelstofzuiger?
Mijn vriendin heeft er 1 en als ik op haar huis/hond pas, gebruik ik ook de Dyson.

Ik ben er sowieso niet zo kapot van, en zeker niet voor dat bedrag.
Wat ik vervelend vind: je moet constant de hendel indrukken anders zuigt het niet, je kan niet makkelijk bochten maken, je moet echt heel rustig banen trekken, je komt niet makkelijk onder een bank of bed, voor een kleed moet je weer een ander mondstuk erop zetten.

Qua zuigen vind ik dat het op zich goed werkt, als je ziet hoeveel haar en stof in je bakje terecht komt na 1 zuigronde, dan zuigt het wel goed op. Grote stukken heb ik niet, en dat zal ik eerder oppakken en weggooien dan opzuigen.
Hier iemand die gek is op haar dyson. Afhankelijk van het type is het natuurlijk ook. Ik heb dacht ik de v15. Deze vind ik erg fijn. Ik pak hem snel, ook als een soort kruimeldief. Onder banken etc vind ik hem ook ideaal. Even iets bukken maar dan kom ik helemaal onder mijn bank en bed. Ook voor trappen en dergelijk erg makkelijk omdat je geen snoer hebt.

Bij mij zuigt hij alles op zoals mijn vorige stofzuiger (miele ouderwets met snoer en zak ) en loopt niet tot nauwelijks vast.

Zoals gezegd: groot fan. Ik raad iedereen de dyson aan :-D
Slechtste stofzuiger die wij hebben gehad en ook heel snel kapot.
Waar loopt hij op vast?

Ik heb er eentje voor erbij. Mijn robotstofzuiger doet het meeste, mij Dyson pak ik voor een hoekje of de bank of zo en dat doet hij prima.
Ik heb er een. Een typ van vorig jaar. Maar niet tevreden en blijf grijpen naar de ouderwetse nilfisk van mijn schoonmoeder. Boven heb ik en bosch steel en daar ben ik wel tevreden over.

Niks verder tegen Dyson trouwens! Drie airpurifyers en een wereld fohn van ze zonder klachten
Hier de v8.
Makkelijk als snelle stofzuiger om te pakken, maar de grote beurt doe ik met de stofzuiger met wagentje.

De Dyson doet het door het rollen top op banken en kleden, maar de opzuigkracht is minder dan mijn gewone stofzuiger.

Dingen moeten echt door de roller opgeveegd worden, en gaan dan de zuigmond in.
Zwaardere dingen veegt hij prima, maar zuigt hij niet goed op.

Toch pak ik heb dagelijks voor even onder de tafel, even kruimels, even zand dat binnen gelopen is, even na het knutselen..

Als hoofdstofzuiger vind ik zelf de V8 niet sterk genoeg.
Vreselijk onding.
Mijn man heeft er een, en is dus meeverhuisd.

Nou ik wist niet hoe snel ik een Henry moest bestellen.
People sometimes ask, why do you always choose the hardest road. Who says there was an easier way?
Die van ons gaf het na een jaar al op op de turbostand. Nog een jaar later deed ie niets meer.
Waardeloos ding.
Dubbel
Ik heb al een jaar of 3-4 een V11 absolute en ben er nog steeds heel tevreden over. Het verschilt wel echt qua model of hij goed zuigt. De oudere modellen hebben minder goede zuigkracht vind ik. Ik hoef ook helemaal niet langzaam banen te trekken en bochten gaan heel soepel, hij komt in de kleinste hoekjes. En voor het kleed pak ik ook geen andere zuigmond, gewoon met dezelfde over het hoogpolige kleed gaat prima. Vastlopen herken ik alleen bij grotere dingen inderdaad. Maar te grote stukken pak ik met de hand op ipv ze op te zuigen. Door de roterende borstel gaat dat inderdaad niet heel goed er doorheen. En ik kan hier inderdaad ook gewoon onder de bank en het bed door, dan blijft de zuigmond netjes plat op de vloer liggen en zuig je alles eronder zo mee op.
Elizabethie schreef:
10-01-2026 13:34
Die van ons gaf het na een jaar al op op de turbostand. Nog een jaar later deed ie niets meer.
Waardeloos ding.
Je kan hem gewoon opsturen naar Dyson en dan repareren ze hem. Zit garantie op.
Hij is ontworpen door een kale vent....kan niet anders. Haren, stof...alles blijft in de wieltjes hangen. Echt krachtig is ie niet en grote stukken pakt hij ook niet.

Ik gebruik hem wel met grote tevredenheid overigens. Ik heb mij bij bovenstaande neergelegd en gebruik hiervoor ern ouderwetse stofzuiger maar voor de snelle stofwolken bij het bed of broodkruimels is de steelstofzuiger zo gepakt. Mijn pubers weten hem ook te vinden bij het poetsen van hun kamers.

Het kan best zijn dat we de goedkoopste hebben en dat een duurdere meer aan kan.
Ik heb een Dyson V12 en ben er erg enthousiast over. Zuigt prima en is ook makkelijk hanteerbaar, herken totaal niet dat je er niet gemakkelijk bochten mee kan maken maar wellicht ligt dat aan het type? Ik hoef ook geen hendel in te knijpen oid.
Ik had de v8 en niet helemaal tevreden. In gebruik wel fijn maar zoog niet alles even goed op. Ging deze week een nieuwe kopen ~(ander merk) maar heb er toch 8 jaar meegdaan , na paar jaar deed de batterij het overigens niet goed meer op turbostand

Ik ging dus niet meer voor een dyson maar na uitproberen in winkel, de zwaarte van de andere steelstofzuigers etc toch de v15 gekocht en wat een verscvhil met e v8. Dat is echt een kruimeldief vergeleken met deze.
Hij zuigt wel alle haren op, blaadjes en losse dingen. Van het vloerkleed kwam megeveel haren af ondanks dat het ik ht net met de v8 had gedaan

Dus ik snap het wel als mensen niet tevreden zijn over hun dyson was ik ook nit helemaal maar moet zeggen er zit dus heel veel verschil in met de nieuwe versies.
Heb verschillende verkopers gesproken en die zeiden allemaal dat het toch nog steed de beste is. Ook qua batterij `( bv bij bosch moet je gewone 18 volt bijkopen van willekeurig merk maar dat heeft dus eigenlijk weinig vermogen)

Welk model heb je eigenlijk aangeschaft?
love2dance schreef:
10-01-2026 15:36
Ik had de v8 en niet helemaal tevreden. In gebruik wel fijn maar zoog niet alles even goed op. Ging deze week een nieuwe kopen ~(ander merk) maar heb er toch 8 jaar meegdaan , na paar jaar deed de batterij het overigens niet goed meer op turbostand

Ik ging dus niet meer voor een dyson maar na uitproberen in winkel, de zwaarte van de andere steelstofzuigers etc toch de v15 gekocht en wat een verscvhil met e v8. Dat is echt een kruimeldief vergeleken met deze.
Hij zuigt wel alle haren op, blaadjes en losse dingen. Van het vloerkleed kwam megeveel haren af ondanks dat het ik ht net met de v8 had gedaan

Dus ik snap het wel als mensen niet tevreden zijn over hun dyson was ik ook nit helemaal maar moet zeggen er zit dus heel veel verschil in met de nieuwe versies.
Heb verschillende verkopers gesproken en die zeiden allemaal dat het toch nog steed de beste is. Ook qua batterij `( bv bij bosch moet je gewone 18 volt bijkopen van willekeurig merk maar dat heeft dus eigenlijk weinig vermogen)

Ik heb de v11 aangeschaft. Die van rond de €300,-

Hogelijk behoort deze bij de betere modellen en doe ik gewoon iets fout
love2dance schreef:
10-01-2026 15:36

PoesMinoes schreef:
10-01-2026 14:55
Ik heb een Dyson V12 en ben er erg enthousiast over. Zuigt prima en is ook makkelijk hanteerbaar, herken totaal niet dat je er niet gemakkelijk bochten mee kan maken maar wellicht ligt dat aan het type? Ik hoef ook geen hendel in te knijpen oid.
Ja, die hendel inknijpen moet ik dus ook. Dat vind ik ook wel opvallend nu je het benoemd
Irregular_Choice schreef:
10-01-2026 13:42
Ik heb al een jaar of 3-4 een V11 absolute en ben er nog steeds heel tevreden over. Het verschilt wel echt qua model of hij goed zuigt. De oudere modellen hebben minder goede zuigkracht vind ik. Ik hoef ook helemaal niet langzaam banen te trekken en bochten gaan heel soepel, hij komt in de kleinste hoekjes. En voor het kleed pak ik ook geen andere zuigmond, gewoon met dezelfde over het hoogpolige kleed gaat prima. Vastlopen herken ik alleen bij grotere dingen inderdaad. Maar te grote stukken pak ik met de hand op ipv ze op te zuigen. Door de roterende borstel gaat dat inderdaad niet heel goed er doorheen. En ik kan hier inderdaad ook gewoon onder de bank en het bed door, dan blijft de zuigmond netjes plat op de vloer liggen en zuig je alles eronder zo mee op.
Welk stuk gebruik jij als ik vragen mag? Ik heb nu het roterende met een stofje er om heen. Zou dat het probleem zijn?
Hereiam schreef:
10-01-2026 16:44

Ik denk niet dat je iets fout doet. Grote stukken opzuigen is sowieso een probleem want ook die V11 is nog niet zo krachtig als dat ze nu zijn ( ik vond het verschil in de winkel tussen de v 11 en de V15 echt heel alweer heel groot) en als je kijkt naar het mondstuk hoe groot die opening is naar de stang toe zeg maar dat is ook niet zo groot dus dan passen er al geen grote dingen door. Heb je verschillende modellen geprobeerd voor je de V11 kocht of heb je hem online gekocht zonder de andere modellen te testen? Want ik vind het verschil met de nieuwere echt heel groot. Ook qua prijs helaas……
Met mijn v8 ( waar ik overigens in 2017 nog ruim 600 euro voor betaalde ) kon ik bv geen blaadjes ofzo opzuigen , deed ik hier gisteren met de V15 en daar verdween het wel. ( en met de nieuwe conische borstel bleef ook helemaal geen hondenhaar meer aanhangen….hoera) maar weet niet of die ook bij de v11 zit.

Oh en die knop die moet vasthouden vond ik in het begin ook heel irritant maar dat went echt heel snel. Spaart natuurlijk ook veel batterijduur als je even “stilstaat”
Bij nieuwere modellen is dat overigens niet meer. Maar ik was er al zo aan gewend dat ik dat voor mezelf geen eis meer vond om een model zonder knop te hebben.
Hereiam schreef:
10-01-2026 16:47
Welk stuk gebruik jij als ik vragen mag? Ik heb nu het roterende met een stofje er om heen. Zou dat het probleem zijn?
Ik heb plavuizen in de woonkamer en een vloerkleed. Voor de vloerbedekking boven in de slaapkamers en voor het laminaat in de gang en op zolder gebruik ik allemaal deze roterende borstel :
Afbeelding

Voor de vloerbedekking op de trap, dat is hele laagpolige vloerbedekking, gebruik ik deze borstel zonder de stang. Dus dan gebruik ik hem als kruimeldief zeg maar :
Afbeelding

Ik heb een heel uitgebreide versie van de V11 en heb heel veel opzetstukken erbij. Maar uiteindelijk gebruik ik er niet zo veel van :)
11-01-2026 17:38
Ik heb plavuizen in de woonkamer en een vloerkleed. Voor de vloerbedekking boven in de slaapkamers en voor het laminaat in de gang en op zolder gebruik ik allemaal deze roterende borstel :

Die conische borstel kan je aanschaffen voor de V11. Maar ik moet zeggen dat ik met de gewone borstel nooit veel last heb van haren die er in blijven hangen. En dochter en ik hebben beide lang haar. Af en toe een pluk die in het midden van de borstel blijft hangen, maar die kan ik dan zo lostrekken. Met die kleine borstel voor de trap heb ik nadat ik beide trappen heb gedaan wel echt veel haren er in. Ik haal hem dan even uit elkaar en haal dat ronde borsteltje uit de houder, knip de haren door en haal het los. Dat is zo gebeurd en werkt prima :)
11-01-2026 17:56
Die conische borstel kan je aanschaffen voor de V11. Maar ik moet zeggen dat ik met de gewone borstel nooit veel last heb van haren die er in blijven hangen. En dochter en ik hebben beide lang haar. Af en toe een pluk die in het midden van de borstel blijft hangen, maar die kan ik dan zo lostrekken. Met die kleine borstel voor de trap heb ik nadat ik beide trappen heb gedaan wel echt veel haren er in. Ik haal hem dan even uit elkaar en haal dat ronde borsteltje uit de houder, knip de haren door en haal het los. Dat is zo gebeurd en werkt prima :)
Wij hebben hier langharige hond en dan ook vaak nog een loge met dezelfde haren. Dus dat is echt een ellende. Dat kreeg ik er echt niet uit.
Die conische borstel die ik nu erbij heb is groot. Net zo breed als die gewone vloerborstel.
Die losse borstel die jij bedoelt is zo;n kleintje toch of kan je nu ook die grote los bestellen> want dan zou ik dat doen ( als iemand wel veel last heeft van haren dan ) dat is echt wel heel fijn.

Ik gebruikte overigens met de vorige dyson ook idd alleen die borstel die jij als eerste plaatste
love2dance schreef:
11-01-2026 19:29
Wij hebben hier langharige hond en dan ook vaak nog een loge met dezelfde haren. Dus dat is echt een ellende. Dat kreeg ik er echt niet uit.
Die conische borstel die ik nu erbij heb is groot. Net zo breed als die gewone vloerborstel.
Die losse borstel die jij bedoelt is zo;n kleintje toch of kan je nu ook die grote los bestellen> want dan zou ik dat doen ( als iemand wel veel last heeft van haren dan ) dat is echt wel heel fijn.

Ik gebruikte overigens met de vorige dyson ook idd alleen die borstel die jij als eerste plaatste
Die losse is inderdaad dat kleintje. Daarom gebruik ik die voor de trap, want die is veel praktischer op de traptredes vanwege het formaat. Ik twijfel al heel lang of ik die conische zal aanschaffen nog, maar vind ze los echt zo duur. Zou ook wel die borstel met dat lampje willen hebben, maar die kan volgens mij niet op de V11.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven