Verliefd op jeugdliefde!

10-01-2026 16:14 127 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik ben sinds 2 jaar verliefd op mijn jeugdliefde!
Een jeugdliefde die nooit echt is afgesloten.. gewoon eigenlijk doodgebloed.
De afstand tussen onze woonplaats was te groot, onze ouders vonden het niet fijn om steeds heen en weer te moeten rijden, en met OV was ook geen optie, dan was je van een weekend al bijna 1 dag kwijt aan reizen.
Dus moesten we het doen met bellen en brieven schrijven, want zoiets als internet bestond er toen nog niet.
Op den duur is dat kapot gegaan, gewoon niks meer gehoord van elkaar.

Jaren later bij het begin van Hyves geprobeerd te vinden, later bij Facebook jaren steeds weer een poging gedaan om hem te vinden, maar nooit gevonden.
Ook zijn ouders kon ik niet contacten, want volgens Google waren die woningen gesloopt, dus woonden de bewoners ergens anders!
Tot 3 jaar terug ik weer een keer zocht bij facebook op zijn achternaam en ik een foto van een facebookgebruiker met zijn achternaam zag en meteen zag dat is een zoon van hem, herkende hem erin.
Dus heb ik die jongen via messenger een berichtje gedaan.
De volgende ochtend dat ik mijn facebook app opende zag ik dat ik een vriendschapsverzoek had ontvangen, inderdaad het was hem mijn jeugdliefde eindelijk na ruim 30 jaar terug gevonden!
Nooit maar dan ook nooit is hij uit mijn gedachten geweest, en gewoon weer verliefd op hem.
Alleen ben ik nu getrouwd dat maakt het allemaal heel gecompliceerd!

Natuurlijk besef ik heel goed dat 30 jaar een mens heel erg veranderd!
Er zijn mensen in mijn omgeving die zeggen verbreek het contact met hem, maar dat kan ik niet… niet weer😢

Lastig dit..😢🫣
Itsnojoke schreef:
10-01-2026 21:36
En dit is een voorbeeld van waarom je vorige topic niet tot nieuwe inzichten heeft geleid. Je leest selectief, reageert selectief en nauwelijks inhoudelijk relevant, en voelt je alleen maar aangevallen.

Je hebt heel veel 'normale' reacties gekregen. Ze komen alleen blijkbaar niet binnen.

Heb ook nog niet alles gelezen!!
Heb ook nog andere dingen te doen
Maantje70 schreef:
10-01-2026 20:06
Ja, mijn partner weet het.. zegt niet veel is geen prater. Dat is hij nooit geweest
Misschien is dat de reden dat ik meer met de ander app omdat hij wel luistert naar mijn verhaal!

Hij ( jeugdliefde) vind het appen leuk, hij zit momenteel in een scheiding( en nee dat komt niet door mij)

Ja we appen dagelijks meestal oppervlakkig. Soms anders
Wat bedoel je hiermee?.
Froezel2 schreef:
10-01-2026 21:39
Wat bedoel je hiermee?.
Minder oppervlakkig!
Wil hij afspreken met jou?
Maantje70 schreef:
10-01-2026 21:38
Dan nog de gratis extra tip: in je eigen topic kun je beter eerst goed lezen om een strekking te krijgen van wat er zo ongeveer gezegd wordt, voor je primair vanuit je eigen gevoel van verontwaardiging gaat reageren op die paar reacties die jij niet 'normaal' vindt.
Als jou daar de tijd voor ontbreekt, dan beter even laten, tot je tijd hebt.
Je reacties komen op mij in ieder geval gefrustreerd en verdedigend over. De vele uitroeptekens ook, komt over alsof je tegen ons schreeuwt.
Wat een gedoe zeg. Stop met het contact en focus je op je man. Je bent 'verliefd' op een ideaal beeld zo te horen.
Dit verhaal is 100% uit je duim gezogen. Hou er eens mee op en zoek een andere hobby.
Lalaloepsie schreef:
10-01-2026 21:44
Wil hij afspreken met jou?
Ja
Joepie40 schreef:
10-01-2026 22:08
Dit verhaal is 100% uit je duim gezogen. Hou er eens mee op en zoek een andere hobby.
Totaal niet!
Maar knap dat jij denkt te weten dat het uit mijn duim is gezogen, je kent ons niet
Maantje70 schreef:
10-01-2026 21:36
Nee, jou conclusie klopt niet!

Ik ben hem niet 30 jaar aan 1 stuk gaan zoeken, maar soms als ik aan hem dacht.
Kwam ieder jaar langs de stad waar hij woonde als ik met vakantie ging, en dan dacht ik aan hem ja.

Toen ik hem uiteindelijk vond was er geen sprake van verliefdheid en ook niet van grote strubbelingen in mijn eigen huwelijk.
Dat is allemaal later gekomen, in begin appte we ook niet dagelijks misschien 1 keer per week of zelfs weken niet, maar sinds half jaar bijna dagelijks als hij niet aan het werk is.
Ik denk dat je mijn vraag niet goed leest. Ik vind het niet relevant of je 30 jaar, 30 dagen of 30 minuten gezocht heb. In welke tijd je ook zocht, je bent getrouwd. En je kiest tijdens je huwelijk om te zoeken.

Mijn vraag was; klopt mijn indruk dat je van plan bent om tijdens je huwelijk uit te gaan vinden of het de moeite waard is om je man te verlaten voor deze oude liefde?

Ik krijg namelijk het idee dat jij al helemaal niet meer bezig bent met je huwelijk. En dat kan natuurlijk zijn, maar dan kan je ook je man verlaten zonder dat het iets gaat worden met deze nieuwe man. Of gooi je liever geen oude schoenen weg, voordat je nieuwe hebt?
Eenbeetjevanditendat schreef:
10-01-2026 22:51
Ik denk dat je mijn vraag niet goed leest. Ik vind het niet relevant of je 30 jaar, 30 dagen of 30 minuten gezocht heb. In welke tijd je ook zocht, je bent getrouwd. En je kiest tijdens je huwelijk om te zoeken.

Mijn vraag was; klopt mijn indruk dat je van plan bent om tijdens je huwelijk uit te gaan vinden of het de moeite waard is om je man te verlaten voor deze oude liefde?

Ik krijg namelijk het idee dat jij al helemaal niet meer bezig bent met je huwelijk. En dat kan natuurlijk zijn, maar dan kan je ook je man verlaten zonder dat het iets gaat worden met deze nieuwe man. Of gooi je liever geen oude schoenen weg, voordat je nieuwe hebt?
Nee het is niet zo dat ik geen oude schoenen weg wil gooien voor ik nieuwe heb, en nee ik wil mijn man niet inruilen voor hem!
Maantje70 schreef:
10-01-2026 23:11
Nee het is niet zo dat ik geen oude schoenen weg wil gooien voor ik nieuwe heb, en nee ik wil mijn man niet inruilen voor hem!
Wat wil je dan?
Uiteindelijk zul je een keuze moeten maken.
Maantje70 schreef:
10-01-2026 21:38
Zoals je hormonen naar bed sturen en heel even je hersenpan gebruiken zoals de ruim volwassen vrouw, echtgenoot en moeder die je bent? Want anders heeft het bijzonder weinig zin hoor, dit topic.
Geef de liefde verdomme een keer een kans en niet de logica
Maantje70 schreef:
Oké, als je je man niet wil inruilen dan zou ik denken; contact verbreken dus met die nieuwe man?!

Maar dat wil je volgens mij ook niet.

Kortom; het is me echt totaal onduidelijk wat jij wil of waar je naar op zoek bent. Je pakt weinig regie in je eigen situatie vind ik, zeker als ik lees hoe lang dit al gaande is.

Succes met het vervolg…..
Is het niet gewoon een ordinaire vorm van aandachtsverslaving? Het dagelijks appen zonder daadwerkelijk fysiek af te spreken, wat voor zin heeft dat? Anders dan dus: blij zijn met de aandacht?

Beetje "onschuldig" flirten via de app zonder dat het daadwerkelijk vervelende consequenties heeft, je man weet immers al van het contact af dus zo ben je al ingedekt voor jezelf. Ben je niet gewoon verliefd op de aandacht die je krijgt nu?
Ik geloof niet dat dit echt verliefdheid is. Dit is verliefd zijn op het idee, de herinnering, de gedachte aan vroeger aan een hele ontspannende, onschuldige, kinderlijke vrijheid en tijd en toen de wereld nog voor je lag. Daar doet hij, of de foto van zijn zoon, je aan herinneren.
cognac schreef:
11-01-2026 07:57
Ik geloof niet dat dit echt verliefdheid is. Dit is verliefd zijn op het idee, de herinnering, de gedachte aan vroeger aan een hele ontspannende, onschuldige, kinderlijke vrijheid en tijd en toen de wereld nog voor je lag. Daar doet hij, of de foto van zijn zoon, je aan herinneren.
Dat denk ik ook.

Ik zou bijna zeggen: spreek een paar keer af en ontdek dat hij tegenvalt.
Wat is de vraag die ik niet weet maar wel moet stellen?
Maantje70 schreef:
10-01-2026 19:28
Ben je uitgetrapt??
Fijn he iemand zo hard trappen veilig op je bank thuis!

Heldendaad hoor!
Je gedraagt je echt als een 12-jarige. Zowel in dit topic als kennelijk in je leven. Overigens was de grote liefde in je vorige topic al gescheiden, en nu zit hij daar ineens middenin?
Maar goed, je wil dus niet scheiden en je wil ook niet stoppen met deze kerel. Nou, dat zou ik gewoon lekker doorgaan zoals je bezig bent. Verder nog vragen?
Maantje70 schreef:
Je*** wat wil je dan, vrouw?🤦‍♀️

Als je werkelijk van ‘70 bent, dan ben je even oud als mijn moeder. Je komt over als een kind van 14.
Echt, als je mijn moeder zou zijn zou ik je naar een goede therapeut sturen. Want er gaat iets niet helemaal goed met je.
Je schrijft dat je je gevoelens niet kan uitschakelen.
Je kan als eerste proberen te stoppen om je gevoelens 'verliefdheid' te noemen.
Toch zoek je naar antwoorden... De vraag alleen niet duidelijk, voor ons niet maar zeker voor jezelf niet.

Wat wil je met deze situatie?
- stoppen/afkappen : en voor je man gaan.
- app contact behouden en het beetje laten gaan, met als gevolg dat man niet blijer wordt en je "grote liefde" ook niet.
- echt uitzoeken wat dit contact is, liefde of gewoon een verhaal in je hoofd die mooier gemaakt is.
En als je het wil uitzoeken neem je in de beslissing je man mee mee.

Kortom wat is de vraag???
I,m gonna keep on running.. cause winners never quit.
Weet de jeugdliefde in kwestie dat je gevoelens voor hem hebt?

Je hebt jezelf wel in een moeilijke positie geplaatst. Waarbij de indruk is dat je eigenlijk op zoek bent naar groots en meeslepend, spanning en romantiek en dat keihard aan het voeden bent.
Vind je je leven een beetje ingedut/saai? Of je man?

En hoe vind je het voor je man dat je dit doet? Heb je medelijden met hem?
Hij is ooit verhuisd, heeft jou geen bericht gestuurd.
Is doorgegaan met zijn leven zonder jou, nooit contact gezocht.
Had ook nooit contact gezocht, maar ja, jij deed dat wel.
En hij zat toen in een slechte relatie, dus aandacht was fijn.
Hij appt al drie jaar met je zonder ontmoeting? Als ie jou echt wilde, was hij wel actiever geweest in live contact plannen.
Hij wil je nu wel ontmoeten, want ja, scheiding bijna rond en jij blijft maar jezelf aanbieden.

Ik lees echt alleen maar interesse vanuit jouw kant, een soort puberale droom over “ hoe mooi het allemaal zou kunnen zijn, als ……”
Ommetje schreef:
11-01-2026 09:53
Hij is ooit verhuisd, heeft jou geen bericht gestuurd.
Is doorgegaan met zijn leven zonder jou, nooit contact gezocht.
Had ook nooit contact gezocht, maar ja, jij deed dat wel.
En hij zat toen in een slechte relatie, dus aandacht was fijn.
Hij appt al drie jaar met je zonder ontmoeting? Als ie jou echt wilde, was hij wel actiever geweest in live contact plannen.
Hij wil je nu wel ontmoeten, want ja, scheiding bijna rond en jij blijft maar jezelf aanbieden.

Ik lees echt alleen maar interesse vanuit jouw kant, een soort puberale droom over “ hoe mooi het allemaal zou kunnen zijn, als ……”
Helemaal mee eens.

Maantje, wat wil je eigenlijk ? Als 56 jarige vrouw (als '70 je geboortejaar is) gedaag je je als een pubermeisje van 16.
Je appt met hem maar je hebt hem al 30 jaar niet meer in het echie gezien. Je schijft dat je je man niet wil inruilen, wat wil je dan met hem ?
Wil je misschien hem als minnaar hebben als een 'sideguy' naast je man ? Want dat eeuwige app contact is niks anders als een correspondentie vriend. Misschien ben je daar wel gelukkig mee, maar waarom open je dan een topic (voor de tweede keer al) ?
Je appt al drie jaar met een man die je al 30 jaar niet gezien hebt?

Ik zou heel snel irl afspreken. Zodat je met eigen ogen ziet dat het plaatje van vroeger niet meer bestaat. Toen ik mijn grote jeugdliefde tegenkwam, vond ik hem vooral heel onnozel.

Ik kon me niet meer voorstellen dat ik er ooit smoorverliefd op was geweest. Maar de zoete herinneringen blijven. Dat is gewoon hoe het leven werkt.

Wij woonden overigens 200 km uit elkaar. Onze ouders gingen ons ook niet brengen. Maar ik zat met liefde uren in de trein om bij hem te kunnen zijn. Dat het zo makkelijk verwaterd is, zegt toch ook al iets over hoe belangrijk jullie echt voor elkaar waren.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven