Hoe maak ik mijn crush duidelijk?
dinsdag 13 januari 2026 om 09:52
Ha viva-forummers,
Ik weet niet zo goed of dit nou onder de noemer 'relaties' of 'seks' hoort maar ben toch voor 'relaties' gegaan.
Al een hele tijd lees ik enkel mee maar het was nu toch echt tijd om een eigen account aan te maken.
Want ik heb een crush, en niet zo'n kleintje ook. Heerlijk gevoel en tegelijkertijd weet ik niet zo goed hoe nu verder..
Even wat achtergrondinformatie: ik ben een vrouw van midden 30, heb al ruim 10 jaar een hele fijne relatie met een leuke man.
We gunnen elkaar veel en een boel is bespreekbaar, zo ook deze crush. Want dat die er is, daar kan (en hoef) ik niet omheen.
Het gaat om mijn sportdocente waar ik wekelijks een sportles bij volg. Het is voor mij ook voor het eerst dat ik dit soort gevoelens voor een vrouw heb. Mijn vent heeft gezegd: ga maar ontdekken. Dus dat geeft veel ruimte.
Mijn gevoel zegt dat het weleens wederzijds zou kunnen zijn maar wie weet zit ik daar helemaal naast.
Even voor de duidelijkheid: ik ben dus niet op zoek naar een relatie met haar maar zou het wel heel leuk vinden om dit en elkaar een beetje te kunnen verkennen. Mijn huidige relaties is en blijft de basis. Dit zou ik dan, mocht het ooit zo ver komen, uiteraard ook met haar bespreken.
Maar hóe pak ik dit aan?! Onze sportschool is best een open plek met weinig privacy. Na mijn sportles moet zij vrijwel meteen door naar haar volgende sportles dus weinig tijd voor een praatje. Hoewel het weleens gebeurd is dat we kort bleven hangen en ze daardoor bijna te laat was voor haar volgende les.
Ik zou haar eigenlijk gewoon vooral over mijn crush op haar willen vertellen, ten eerste omdat dit denk ik altijd leuk is om te horen en ten tweede omdat ik onwijs nieuwsgierig ben of zij dat ook zo voelt.
Is dat niet zo? Even goede vrienden natuurlijk.
Alleen ik kom er in mijn hoofd niet goed uit hoe ik dit aan moet pakken/wanneer.
Ik ben helemaal vergeten hoe je flirt en overgaat op actie, na al die jaren.. Iemand goed advies?
Ik weet niet zo goed of dit nou onder de noemer 'relaties' of 'seks' hoort maar ben toch voor 'relaties' gegaan.
Al een hele tijd lees ik enkel mee maar het was nu toch echt tijd om een eigen account aan te maken.
Want ik heb een crush, en niet zo'n kleintje ook. Heerlijk gevoel en tegelijkertijd weet ik niet zo goed hoe nu verder..
Even wat achtergrondinformatie: ik ben een vrouw van midden 30, heb al ruim 10 jaar een hele fijne relatie met een leuke man.
We gunnen elkaar veel en een boel is bespreekbaar, zo ook deze crush. Want dat die er is, daar kan (en hoef) ik niet omheen.
Het gaat om mijn sportdocente waar ik wekelijks een sportles bij volg. Het is voor mij ook voor het eerst dat ik dit soort gevoelens voor een vrouw heb. Mijn vent heeft gezegd: ga maar ontdekken. Dus dat geeft veel ruimte.
Mijn gevoel zegt dat het weleens wederzijds zou kunnen zijn maar wie weet zit ik daar helemaal naast.
Even voor de duidelijkheid: ik ben dus niet op zoek naar een relatie met haar maar zou het wel heel leuk vinden om dit en elkaar een beetje te kunnen verkennen. Mijn huidige relaties is en blijft de basis. Dit zou ik dan, mocht het ooit zo ver komen, uiteraard ook met haar bespreken.
Maar hóe pak ik dit aan?! Onze sportschool is best een open plek met weinig privacy. Na mijn sportles moet zij vrijwel meteen door naar haar volgende sportles dus weinig tijd voor een praatje. Hoewel het weleens gebeurd is dat we kort bleven hangen en ze daardoor bijna te laat was voor haar volgende les.
Ik zou haar eigenlijk gewoon vooral over mijn crush op haar willen vertellen, ten eerste omdat dit denk ik altijd leuk is om te horen en ten tweede omdat ik onwijs nieuwsgierig ben of zij dat ook zo voelt.
Is dat niet zo? Even goede vrienden natuurlijk.
Alleen ik kom er in mijn hoofd niet goed uit hoe ik dit aan moet pakken/wanneer.
Ik ben helemaal vergeten hoe je flirt en overgaat op actie, na al die jaren.. Iemand goed advies?
dinsdag 13 januari 2026 om 16:57
Ik denk dat het helemaal niet leuk is om te horen dat een klant een crush op je heeft, tenzij die crush toevallig wederzijds is. Maar anders is het vooral heel ongemakkelijk.
Ik zou dus niet vertellen over die crush, maar het wat indirecter aanpakken. Vragen welke lessen ze nog meer doet, of er wel eens sociale activiteiten op de sportschool zijn etc. Als ze ook een crush op jou heeft zal ze die kans aangrijpen om meer contactmogelijkheden te creëren. Als ze die boot een beetje afhoudt weet je ook genoeg.
Ik zou dus niet vertellen over die crush, maar het wat indirecter aanpakken. Vragen welke lessen ze nog meer doet, of er wel eens sociale activiteiten op de sportschool zijn etc. Als ze ook een crush op jou heeft zal ze die kans aangrijpen om meer contactmogelijkheden te creëren. Als ze die boot een beetje afhoudt weet je ook genoeg.
Harba lorifa
dinsdag 13 januari 2026 om 17:26
En nu jullie je relatie gaan openstellen, lees je eens in over egalitaire polyamorie en 'couple privilege'
Hoe leuk is het voor deze vrouw om jouw bijslaap te mogen zijn, terwijl jij en je man samen bepalen hoeveel ruimte zij krijgt voor haar relatie behoeften.
Unicorn hunters veroorzaken vaak meer verdriet dan daadwerkelijk plezier/liefde.
Hoe leuk is het voor deze vrouw om jouw bijslaap te mogen zijn, terwijl jij en je man samen bepalen hoeveel ruimte zij krijgt voor haar relatie behoeften.
Unicorn hunters veroorzaken vaak meer verdriet dan daadwerkelijk plezier/liefde.
dinsdag 13 januari 2026 om 17:55
Ik denk ook dat zij helemaal niet leuk vindt om lastig gevallen te worden door klanten met hun crushes.
Daarnaast ga ook nog eens voorbij het feit dat als zij al open staat voor geflirt en meer, zij het misschien helemaal niet prima vindt om beetje gebruikt te worden als lustobject voor jouw seksbehoeften, want meer is het niet.
Laat die vrouw met rust op haar werk.
Daarnaast ga ook nog eens voorbij het feit dat als zij al open staat voor geflirt en meer, zij het misschien helemaal niet prima vindt om beetje gebruikt te worden als lustobject voor jouw seksbehoeften, want meer is het niet.
Laat die vrouw met rust op haar werk.
dinsdag 13 januari 2026 om 18:07
Hier zit ik inderdaad mee, sowieso nog los van deze situatie. Die disbalans voelt heel oneerlijk. Tegelijkertijd zie ik in mijn omgeving wel dat het kan werken maar dat het heel ingewikkeld is/kan worden.Dropdrop schreef: ↑13-01-2026 17:26En nu jullie je relatie gaan openstellen, lees je eens in over egalitaire polyamorie en 'couple privilege'
Want ook al stem je het nog zo goed af van tevoren, je weet gewoon niet wat er allemaal aan gevoelens en emoties nog bij komen.
dinsdag 13 januari 2026 om 18:12
En wat betreft de andere reacties: heel terecht. Tegelijkertijd merk ik wel dat zij absoluut ook met mij flirt. Dat kan iets betekenen, hoeft niet.
En ik vind het wel leuk dat verder te onderzoeken. Dat is alles. Om nou meteen te spreken van een lustobject gaat mij wat te ver.
Want het zit, vrijwel zeker, niet alleen in mijn hoofd. Tegelijkertijd is het heel valide om te zeggen: laat die vrouw met rust op haar werk.
Ik merk dat ik dat alleen wat lastig vind als ze regelmatig half over mij heen hangt tijdens de sportles om mij te 'corrigeren'. Iets wat ik haar zelden en op een heel andere frequentie bij anderen zie doen.
Misschien zit het in mijn hoofd, misschien niet.
En ik vind het wel leuk dat verder te onderzoeken. Dat is alles. Om nou meteen te spreken van een lustobject gaat mij wat te ver.
Want het zit, vrijwel zeker, niet alleen in mijn hoofd. Tegelijkertijd is het heel valide om te zeggen: laat die vrouw met rust op haar werk.
Ik merk dat ik dat alleen wat lastig vind als ze regelmatig half over mij heen hangt tijdens de sportles om mij te 'corrigeren'. Iets wat ik haar zelden en op een heel andere frequentie bij anderen zie doen.
Misschien zit het in mijn hoofd, misschien niet.
dinsdag 13 januari 2026 om 18:26
Besef je dat je deze dame in moeilijkheden kan brengen? Zij is daar op professionele basis. En ze hoeft het helemaal niet ‘leuk’ te vinden om te horen dat jij die gevoelens hebt. Je bedenkt dingen die je graag wil zien.
sweetfirefly wijzigde dit bericht op 13-01-2026 18:30
1.58% gewijzigd
Met deze temperaturen en harde ondergrond is het moeilijk voedsel vinden voor vogels en egels en eekhoorns. Voer ze bij met het juiste voer. Dank je wel.
dinsdag 13 januari 2026 om 18:50
Ik herken de spanning en verwarring die je omschrijft, Ladybug.
Soortgelijke gevoelens in heb ik ook wel eens gehad. Meestal liep dat niet goed af. Tamelijk pijnlijk, pfff. Niets is moeilijker dan het lezen van andermans signalen of bedoelingen. Vooral de subtiele signalen van een vrouw (in mijn ervaring/is mijn beperking).
Als ik jou was, dan zou ik nog wat langer genieten van het heerlijke gevoel dat flirten jou geeft. De warmte van haar nabijheid. De geur van haar lijf. De aanblik van haar lichaamsvormen. De lach in haar ogen als je haar iets te lang aankijkt. De tederheid van haar toevallige aanraking. De gedachte die je krijgt als ze achter je staat en haar stem hoort. De vlinders in je buik. Voel de veranderingen in je lichaam. De gedachte aan haar als je 's ochtends wakker wordt en je je nog even omdraait en tegen haar aankruipt in een denkbeeldig lepeltje-lepeltje. Je denkt haar zachtwarme ochtendhuid tegen de jouwe te voelen. Je denkt de geur van haar verwarde haar te ruiken. Een plukje kriebelt tegen je voorhoofd.
Geniet ook van de opwinding van je man als je over haar aantrekkingskracht op jou vertelt.
Dus, speel het spel met haar.
Na een tijdje kun je altijd nog op haar afstappen. Maar een flirt is meestal een heerlijke droom die als een zeepbel uiteenspat....en soms niet.
Soortgelijke gevoelens in heb ik ook wel eens gehad. Meestal liep dat niet goed af. Tamelijk pijnlijk, pfff. Niets is moeilijker dan het lezen van andermans signalen of bedoelingen. Vooral de subtiele signalen van een vrouw (in mijn ervaring/is mijn beperking).
Als ik jou was, dan zou ik nog wat langer genieten van het heerlijke gevoel dat flirten jou geeft. De warmte van haar nabijheid. De geur van haar lijf. De aanblik van haar lichaamsvormen. De lach in haar ogen als je haar iets te lang aankijkt. De tederheid van haar toevallige aanraking. De gedachte die je krijgt als ze achter je staat en haar stem hoort. De vlinders in je buik. Voel de veranderingen in je lichaam. De gedachte aan haar als je 's ochtends wakker wordt en je je nog even omdraait en tegen haar aankruipt in een denkbeeldig lepeltje-lepeltje. Je denkt haar zachtwarme ochtendhuid tegen de jouwe te voelen. Je denkt de geur van haar verwarde haar te ruiken. Een plukje kriebelt tegen je voorhoofd.
Geniet ook van de opwinding van je man als je over haar aantrekkingskracht op jou vertelt.
Na een tijdje kun je altijd nog op haar afstappen. Maar een flirt is meestal een heerlijke droom die als een zeepbel uiteenspat....en soms niet.
kwistigverlangen wijzigde dit bericht op 13-01-2026 18:52
Reden: aanvulling
Reden: aanvulling
1.40% gewijzigd
Laat je nieuwsgierig naar de ander het altijd winnen van je drang om te (ver)oordelen.
dinsdag 13 januari 2026 om 19:12
Ze is aan het werk.KwistigVerlangen schreef: ↑13-01-2026 18:50Ik herken de spanning en verwarring die je omschrijft, Ladybug.
dinsdag 13 januari 2026 om 19:15
@cognac, ik begrijp dat je het wat "over de top" vindt.
Eerlijk gezegd, ik ook wel ietwat. Hahaha.
Mijn valkuil. Ik mag nou eenmaal graag uitweiden en goede poëzie schrijven is moeilijk voor mij.
Even serieus, het is niet mijn bedoeling om over iemands lijn te gaan.
Vergeef mij, als dat zo overgekomen is.
Eerlijk gezegd, ik ook wel ietwat. Hahaha.
Mijn valkuil. Ik mag nou eenmaal graag uitweiden en goede poëzie schrijven is moeilijk voor mij.
Even serieus, het is niet mijn bedoeling om over iemands lijn te gaan.
Vergeef mij, als dat zo overgekomen is.
kwistigverlangen wijzigde dit bericht op 13-01-2026 19:50
30.40% gewijzigd
Laat je nieuwsgierig naar de ander het altijd winnen van je drang om te (ver)oordelen.
dinsdag 13 januari 2026 om 19:24
Jazeker. Toch kan ze het gemakkelijk naast zich neerleggen. Een subtiele flirt is altijd te negeren (en te ontkennen).
In tegenstelling tot een directe, of nog erger botte, benadering.
Toch denk ik je te begrijpen. Er wordt haar wel iets opgedrongen.
Maar als flirten op het werk niet meer mag, waar mag het dan nog wel?
Op school niet? In de supermarkt niet? (Jammer, mijn favo plek). In het fietsenhok niet? Bij de bushalte kijkt sowieso al niemand meer op van zijn socials.
kwistigverlangen wijzigde dit bericht op 13-01-2026 19:33
Reden: Schreeuwen mag niet
Reden: Schreeuwen mag niet
42.65% gewijzigd
dinsdag 13 januari 2026 om 19:47
Moeilijkheden valt wel mee. Er is geen afhankelijkheidsrelatie.SweetFirefly schreef: ↑13-01-2026 18:26Besef je dat je deze dame in moeilijkheden kan brengen? Zij is daar op professionele basis. En ze hoeft het helemaal niet ‘leuk’ te vinden om te horen dat jij die gevoelens hebt. Je bedenkt dingen die je graag wil zien.
Ongemakkelijk kan het wel worden, als je iets probeert en het niet wederzijds blijkt. Dan zou het wel zo netjes zijn om daar je boeltje te pakken en een andere sportschool te zoeken.
dinsdag 13 januari 2026 om 19:56
Was ook mijn eerste gedachte, Wombat.
Maar als het een respectvolle benadering is geweest, dan moet vergeving ook mogelijk zijn.
Erover lachen, en doen alsof het nooit gebeurd is.
dinsdag 13 januari 2026 om 20:30
Ja ik merk dat ik er eigenlijk ook zo naar kijk. Maar dat ik door alle reacties toch ook wel voel dat ik daar dan misschien wat te licht over denk.KwistigVerlangen schreef: ↑13-01-2026 19:56Was ook mijn eerste gedachte, Wombat.
Maar als het een respectvolle benadering is geweest, dan moet vergeving ook mogelijk zijn.
Erover lachen, en doen alsof het nooit gebeurd is.
Ik kom in mijn werk ook zo vaak mensen tegen die flirten (niet omdat ik nou zo knap ben, voor mensen denken dat ik dat over mezelf zeg. Heeft gewoon met de doelgroep te maken.). Als ik daar geen interesse in heb, kap ik dat net zo makkelijk af. Dat wordt dan helemaal geen ding.
En het is ook niet alsof ik de meid spontaan zou bespringen he
Maar wat iemand anders hierboven zei voelt ook wel heel passend: beetje flirten kan maar het is aan haar om een eventuele handreiking te doen.
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in