Zomervreugd voor de zonliefhebbers! 2024/2025

13-09-2024 16:18 2325 berichten
Kan je de wereld aan in de zomer en is het leven kommer en kwel in de winter?

Klets hier dan mee en voel je welkom! We slepen elkaar door de donkere maanden, de grauwe luchten en de kou heen. :heart:

Tel samen af naar de lente!

Afbeelding

Afbeelding
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb toch liever koud (wel zonder sneeuw!) met zon dan regen, regen en nog eens regen. Dus ik word niet heel blij van het voorspelde weer aankomende week.
Ik heb ook liever zon. Maar als ik niet kan kiezen, dan liever naar buiten kunnen (lees: de weg op/mobiel zijn met de auto) met regen, dan in mijn huis vastzitten vanwege ijzel. Maar idealiter natuurlijk gewoon zon.
Ik neem de regenweek volgende week maar voor lief als die ...sneeuw en ijskou maar weg zijn en blijven. Uiteraard hoeft het nu niet weken te gaan regenen natuurlijk.

Maar de natuur heeft nu genoeg nattigheid gehad om een paar weken droge/drogere lente danwel zomer aan tw kunnen lijkt mij.
Life is peachy, somethimes soft and sweet, somethimes hard and rotten
Ik hoop erop dat de regen vooral laat in de avond of nacht gaat vallen en dat het dan overdag gewoon droog is. Maar ik heb ook liever regen dan dat glibberen en glijden.

Heb gisteren wel even moeten lachen om een filmpje bij de Amsterdamse grachten maar sommige mensen hebben zich vast best zeer gedaan, of erger, toen ze onderuit gingen. https://www.youtube.com/watch?v=jTWgDQBRRRo
Ja maar sorrie hoor, wie gaat daar nou fietsen met ijzel? Mensen zijn ook zo stronteigenwijs om altijd maar door te willen gaan met wat ze altijd doen.
huismuis
Ik zie met veel genoegen de sneeuw verdwijnen.
Hier (midden van het land) schiet het niet op met dooien. Er ligt nog steeds een laag kledderige sneeuw op de stoepen en niet gestrooide straten. Er is hier ook veel sneeuw gevallen helaas.

Ik hoop vanmiddag het vuilnis naar de ondergrondse containers te kunnen brengen zonder over die sneeuwlaag te hoeven lopen. Maar ik ben bang dat het lang gaat duren.

Ook geen regen of zon die het dooiproces versnelt, en het voelt nog steeds ijskoud in huis.
Nou de pret is voorbij. Hier is het gewoon weer grijs en modderig. Hier en daar nog een hoopje sneeuw wat is weggeschoven door sneeuwschuivers, maar verder is alles schoon. En nat. En grijs. Hello greyness my old friend.
Hier is alles weer zalig normaal.
Ik vond de temperatuur ook helemaal niet verkeerd, vrij zacht zelfs.

Laat het zo lekker blijven en steeds wat warmer en zonniger worden.

Hier overigens ook (nog) geen regen gehad.
People sometimes ask, why do you always choose the hardest road. Who says there was an easier way?
Grijs maar op dit moment boeit me dat niet zo. Sneeuw en gladheid weg, dat is me heel wat waard.
Hier ook weer normaal. Wel grijs en regen maar normaal.
Morgen is er zon beloofd maar ja dat was zondag ook en niks gezien. Ik had het zelfs warm vandaag.
Terug van weggeweest
Vandaag ook weer een stuk gewandeld en op hier en daar nog een hoopje sneeuw of delen van wat een paar dagen geleden nog een sneeuwpop was is alles weg. Zo fijn dat we weer gewoon aan de wandel kunnen of op de fiets kunnen stappen zonder angst voor eventuele botbreuken door glij partijen. Had het zelf warm met 10 graden :O
Ik ben nog nooit zo blij geweest met regen! Lekker al die meuk wegspoelen.
Hier is het haast lente vandaag, zoveel zon en zo zacht! Ik ben een vol uur ontsnapt vanachter mijn laptop voor een powerwalk. Voel me meteen zoveel beter.
Het wordt volgende week weer heel koud 🥶 😱🤨
Hier nog steeds gelukkig geen regen, ben even de stad in geweest en het was voor half januari best te doen.

Neeeee Yasmijn, neeeeee ik wil geen kou meer, ik wil dat het steeds wat warmer wordt.
People sometimes ask, why do you always choose the hardest road. Who says there was an easier way?
Toen ik naar huis reed van mijn werk had ik wel even last van de zon. Maar voor de rest vond ik het heerlijk dat hij er was!

Dat het volgende week koud word ga ik negeren :-D. Maar even blij zijn met dit weer.

En, het is echt al weer wat langer licht. Daar ga ik goed op.
Echt, dat langer licht merkte ik vandaag, bij een heldere hemel wel. Tot gister nog/al donker om even over vijf, vandaag licht! Het gaat hard nu, met een minuut, of anderhalf per dag in de avond. En vanaf volgende week gaan we het ook in de ochtend merken. Beter!
MajadeB schreef:
14-01-2026 17:55
Echt, dat langer licht merkte ik vandaag, bij een heldere hemel wel. Tot gister nog/al donker om even over vijf, vandaag licht! Het gaat hard nu, met een minuut, of anderhalf per dag in de avond. En vanaf volgende week gaan we het ook in de ochtend merken. Beter!
Ik ook! Fatsoenlijk daglicht Here we come! Vandaag lekker zonnig en weinig wind, dus heb een stuk gewandeld in de pauze. Ik kan niet wachten tot het na werktijd weer gewoon licht is zodat ik na werk ook nog naar buiten kan.
Als ik kijk naar de voorspellingen word het wel een stukje kouder maar ik zie zoveel zon!!! Heerlijk, hopelijk weinig wind dan ook. In de avond merk je het al zo goed dat het iets later donker wordt.

Ook is januari al op de helft, we gaan echt de goede kant op.
Gisteren was het heerlijk, maar ik moest werken. Gelukkig kon ik in de pauze nog even naar buiten. Vandaag mijn vrije dag, maar het miezert alleen maar en het is al de hele dag donker. Echt balen. Gelukkig komt de zon weer volgende week inderdaad, als de voorspellingen kloppen. Alleen dan hoop ik dat het niet glad gaat worden vanaf maandag, dan heb ik nog liever regen.

Ik sta nog steeds in de overlevingsstand, hoop alleen maar dat het snel lenteweer wordt.
PlantOpWater schreef:
15-01-2026 15:20
Ook is januari al op de helft, we gaan echt de goede kant op.
Januari alweer over de helft inderdaad!!! Over 7 weken is het maart. En de weken vliegen om. Hopelijk hebben we net zo'n mooi voorjaar als vorig jaar.
Ik kan niet wachten tot januari voorbij is. Ik vind het een ellenlange maand die vijf weken duurt en geen eind aan komt.

Vandaag voelde het een klein beetje lente achtig aan en pas na vijf uur donker.

Ik heb eerlijk gezegd geen zin meer in de kou en vriesweer, ook vanwege de stookkosten. Maar het is helaas nog winter. Dus nog even doorbijten en hopen dat er niet weer langdurige sneeuwellende is.

Ik heb een hekel aan gladheid en heb er ook angst voor. Ik moet echt paniekaanvallen onderdrukken als ik door de sneeuw schuifel. En zeker een weg banen door door sneeuwschuivers aan de kant geschoven sneeuwdijken bij het oversteken van straten.
Yasmijn schreef:
14-01-2026 14:38

Nu ik een vakantie in het verschiet heb, maakt het me niks uit.
Yasmijn schreef:
14-01-2026 14:38

Maar wel met veel zon. Op die kou kleed ik me wel.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven