Woningen op funda, plaats hier wat je opvalt deel 11!

16-05-2024 09:45 2905 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Het vorige topic is gesloten, dus tijd voor een nieuwe ronde met nieuwe huizen! B-)

Zoek je niet per se een huis, maar kijk je wel graag bij anderen naar binnen? Dan zit je hier goed! Wij kijken graag op Funda, en plaatsen wat ons opvalt. Dus kom je een huis tegen dat je opvalt, om welke reden dan ook, plaats hier de link en laat ons meegenieten.

Hier het vorige topic: overig/woningen-op-funda-plaats-hier-wa ... start=3175

Veel kijk- en postplezier!
Such fun!1
Op de 360graden foto kan je de kamer goed zien, geeft een beter beeld
https://www.funda.nl/detail/koop/devent ... laapkamer3
Limon schreef:
12-01-2026 06:49
Op de 360graden foto kan je de kamer goed zien, geeft een beter beeld
https://www.funda.nl/detail/koop/devent ... laapkamer3
Geen raam, dus geen frisse lucht. En dat met een droger.
Je zal er maar slapen met zn tweetjes.
Bizar.
Die deur sluit zo slecht dat de tocht het wel ventileert. En er hangt een camera; om de kids in de gaten te houden?? Wat een zelf-geknutseld geheel. Oogt niet heel veilig.
Of dat zo’n kind ‘s nachts moet plassen en het regent buiten :-(
ShaunTheSheep schreef:
12-01-2026 08:35
Die deur sluit zo slecht dat de tocht het wel ventileert. En er hangt een camera; om de kids in de gaten te houden?? Wat een zelf-geknutseld geheel. Oogt niet heel veilig.

Daarom ook mijn eerdere opmerking, dat ik me afvraag of er een vergunning is verleend voor een dergelijke slaapkamer, of slechts als schuur (te bereiken vanuit de overkapping.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Dit huis met bedrijfsruimte staat al 73 maanden te koop.
De oorspronkelijke vraagprijs is € 389.500 en nu kost het € 450.000. Erg logisch natuurlijk om meer dan 60.000 euro bovenop de vraagprijs te gooien als je toch je huis aan de straatstenen al niet kwijt kunt :nut:

https://www.funda.nl/detail/koop/axel/h ... /41528340/
Soms heb ik zo'n dag dat ik denk: misschien moet ik maar gewoon een geit kopen en ergens op een berg gaan wonen.
Calamitycat schreef:
12-01-2026 22:33
De oorspronkelijke vraagprijs is € 389.500 en nu kost het € 450.000. Erg logisch natuurlijk om meer dan 60.000 euro bovenop de vraagprijs te gooien als je toch je huis aan de straatstenen al niet kwijt kunt :nut:

Oh die heb ik hier al eerder voorbij zien komen inderdaad. Misschien hoopt de verkoper/makelaar biedingen rond de €390K te krijgen of zo. Als ik dat huis zie denk ik alleen maar: wat een armoede met dat bedrijfspand in de achtertuin.
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Calamitycat schreef:

Waar zie je precies hoe lang een woning al te koop staat? Want makelaars halen een woning ook wel eens van funda af, om dezelfde woning dan weer als nieuw op funda te plaatsen...
hvm schreef:
13-01-2026 07:04
Waar zie je precies hoe lang een woning al te koop staat? Want makelaars halen een woning ook wel eens van funda af, om dezelfde woning dan weer als nieuw op funda te plaatsen...
Ik zoek dan in de prijsklasse in heel Nederland en dan de datum op van oud naar nieuw. Het huis komt dan bovenaan te staan met de info over hoe lang het al te koop staat
Afbeelding
Soms heb ik zo'n dag dat ik denk: misschien moet ik maar gewoon een geit kopen en ergens op een berg gaan wonen.
Baggal schreef:
13-01-2026 04:18
Oh die heb ik hier al eerder voorbij zien komen inderdaad. Misschien hoopt de verkoper/makelaar biedingen rond de €390K te krijgen of zo. Als ik dat huis zie denk ik alleen maar: wat een armoede met dat bedrijfspand in de achtertuin.
Ah, dat zou kunnen, al is het nu wel tijd dat de makelaar een andere strategie bedenkt misschien ;-D
Soms staat ook iets alleen maar administratief te koop, maar willen ze er eigenlijk (nog) niet vanaf.
Dan is de prijs verhogen logisch want anders zit je ineens met allebei bezichtigingen als de prijzen om je heen stijgen.
Oh echt? Dat wist ik niet. Wat is daar dan de reden van om zoiets te doen?
Calamitycat schreef:
13-01-2026 08:58
Oh echt? Dat wist ik niet. Wat is daar dan de reden van om zoiets te doen?
Ik weet dat het soms gebeurt met echtscheidingen of erfenissen. Dan lijken ze welwillend (“ik zet het toch te koop!”) maar willen er eigenlijk niet vanaf. Of bijvoorbeeld voor de bank/fiscus in een proces van waardebepaling of herfinanciering ofzo.
Of ze zitten nog met vertraging in hun nieuwe woning (bestemmingsplan, vergunningen etc) waardoor ze het huis nog niet kwijt willen.
AnAppleADay schreef:
13-01-2026 10:03
Ik weet dat het soms gebeurt met echtscheidingen of erfenissen. Dan lijken ze welwillend (“ik zet het toch te koop!”) maar willen er eigenlijk niet vanaf. Of bijvoorbeeld voor de bank/fiscus in een proces van waardebepaling of herfinanciering ofzo.
Of ze zitten nog met vertraging in hun nieuwe woning (bestemmingsplan, vergunningen etc) waardoor ze het huis nog niet kwijt willen.
Bedankt voor je uitleg, weer wat geleerd :)
Nou, de woningwaarde is in 6 jaar tijd ook wel omhoog gegaan. Deze verhoging lijkt mij niet eens verhouding tot de stijgingen in de huizenmarkt. Als er niet zo veel mis mee was zou de waarde in die 6 jaar zo'n 150.000 tot 250.000 zijn gestegen.
Wat ik begrijp is het een bedrijfswoning. Deze stijgen ook wel in waarde maar niet zo hard als een niet bedrijfswoning. Voor een bedrijfswoning is het verkrijgen van een hypotheek vaak lastiger bijvoorbeeld. Veel hypotheekverstrekkers verstrekken geen lening op een bedrijfswoning.
Calamitycat schreef:

Dat is ook raar. Wij hebben ons huis ook te koop staan (niet in NL) en dat proces verloopt ook moeizaam. Wij hadden de vraagprijs al fors verlaagd in april. Nu was er een andere makelaar en die meende investeerders te hebben. Heeft die het daarnaast ook op de openbare markt aangeboden voor de hogere, originele vraagprijs. Die gaat ook niet vliegen. Wij hebben dus maar aangegeven met deze makelaar niet verder te gaan. Als je je huis voor bedrag X niet kwijt en je verlaagd het naar bedrag Y, ligt het ook niet in de rede dat de nieuwe makelaar het weer te koop aanbiedt voor prijs X. Sukkel…
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Huh, het huis staat 2 dagen op Funda en is nu 7000,- in prijs verhoogd?

https://www.funda.nl/detail/43208936?ut ... ting-modal
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Baggal schreef:
13-01-2026 11:29
Dat is ook raar. Wij hebben ons huis ook te koop staan (niet in NL) en dat proces verloopt ook moeizaam. Wij hadden de vraagprijs al fors verlaagd in april. Nu was er een andere makelaar en die meende investeerders te hebben. Heeft die het daarnaast ook op de openbare markt aangeboden voor de hogere, originele vraagprijs. Die gaat ook niet vliegen. Wij hebben dus maar aangegeven met deze makelaar niet verder te gaan. Als je je huis voor bedrag X niet kwijt en je verlaagd het naar bedrag Y, ligt het ook niet in de rede dat de nieuwe makelaar het weer te koop aanbiedt voor prijs X. Sukkel…
Echt hè. Vreemd gedoe.
himalaya schreef:
14-01-2026 11:47
Huh, het huis staat 2 dagen op Funda en is nu 7000,- in prijs verhoogd?

https://www.funda.nl/detail/43208936?ut ... ting-modal
Vind ik ook raar. Hadden ze beter het oude bedrag gewoon weg kunnen halen en het nieuwe er neer kunnen zetten.
Calamitycat schreef:

€450.000 is toch een grens in de prijsklassen waarop je binnen funda zoekt?
Waarschijnlijk gedaan om bij de mensen die in een duurder segment zoeken in de zoekresultaten naar boven te komen.
Disclaimer: ik heb een mannelijk brein.
S7rin schreef:
14-01-2026 12:00
€450.000 is toch een grens in de prijsklassen waarop je binnen funda zoekt?
Waarschijnlijk gedaan om bij de mensen die in een duurder segment zoeken in de zoekresultaten naar boven te komen.
Scherp.
Maar nogmaals, als je huis al 73 maanden te koop staat, dan heeft ook dat dus niet gewerkt en zal je wat anders moeten verzinnen.
Er zijn ook wel erg weinig foto's en de bedrijfshal zal ook niet meewerken aan de verkoop.
Calamitycat schreef:
14-01-2026 11:55
Vind ik ook raar. Hadden ze beter het oude bedrag gewoon weg kunnen halen en het nieuwe er neer kunnen zetten.
Misschien dat funda er alleen in voorziet dat je een wijziging op deze manier kan doen, of anders alles opnieuw moet doen. En tijd is geld voor makelaars. Maar het ziet er wel knullig uit.
toulouse_74 schreef:
12-01-2026 08:20
Geen raam, dus geen frisse lucht. En dat met een droger.
Je zal er maar slapen met zn tweetjes.
Bizar.
Misschien een samengesteld gezin waar een extra slaapkamer moest worden gerealiseerd?
Appletje schreef:
14-01-2026 12:56
Misschien een samengesteld gezin waar een extra slaapkamer moest worden gerealiseerd?
Denk ik ook en daarom nu te koop, omdat het te krap is.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven