Abonnement microsoft365 nuttig?
vrijdag 16 januari 2026 om 13:00
Ik kreeg een bericht in Excel dat mijn abonnement afloopt. Eigenlijk verleng ik dat ieder jaar op de automatische piloot totdat ik de prijsverhoging zag. Heel stom maar ik heb geen idee of dat abonnement nuttig is.
Ik lees dat je gratis de web versie van b.v. Excel en Word kunt gebruiken en de desktopversie niet. Blijkbaar word ik toch ouder dat ik dat verschil niet begrijp en dus twijfel of die > € 100 nuttig zijn om uit te geven.
Ik lees dat je gratis de web versie van b.v. Excel en Word kunt gebruiken en de desktopversie niet. Blijkbaar word ik toch ouder dat ik dat verschil niet begrijp en dus twijfel of die > € 100 nuttig zijn om uit te geven.
vrijdag 16 januari 2026 om 13:23
Persoonlijk vind ik de webversies verschrikkelijk. Maar je kunt ook gaan voor het gratis LIbreOffice. https://nl.libreoffice.org/
vrijdag 16 januari 2026 om 16:05
vrijdag 16 januari 2026 om 16:15
Volgens mij was die ik had gezien bij nu.nl maar Groupon kan ook. Ik zie dat Microsoft het zelf ook aanbied: https://www.microsoft.com/nl-nl/microso ... q7ttc0pqvj
Ik zou dus kijken wat de verschillen zijn en of dat de extra kosten waard zijn ja of nee.
vrijdag 16 januari 2026 om 16:18
Maar dat is specifiek voor office 2024. Als er straks een office 2026 of later uitkomt, krijg je niet voor niets de nieuwe versie.
vrijdag 16 januari 2026 om 16:20
En aangezien ook office pakketten online zijn loop je op een gegeven moment het risico dat de software, en dus de rest van de PC onveilig wordt.
vrijdag 16 januari 2026 om 16:24
Dat is waar maar heb je al die extra functies echt nodig? Ik lees ook dat je gewoon de beveiligingsupdates wel krijgt totdat de support ophoud waarschijnlijk maar wanneer dat zal zijn geen idee.
Edit: Ik lees net op de site van Microsoft dat de beveiligingsupdates en dergelijke tot 9 oktober 2029 zijn. En na die 9 oktober is het ook nog niet perse meteen heel onveilig maar loop je wel iets meer risico natuurlijk.
vrijdag 16 januari 2026 om 16:35
Deze redenatie snap ik niet. Waarom zou je het risico lopen dat de software onveilig wordt aangezien de office pakketten ook online zijn?
vrijdag 16 januari 2026 om 16:36
En heb je dus voor 3 euro per jaar wel een officepakket gehad, is volgens mij prima te doen.Graze schreef: ↑16-01-2026 16:24Dat is waar maar heb je al die extra functies echt nodig? Ik lees ook dat je gewoon de beveiligingsupdates wel krijgt totdat de support ophoud waarschijnlijk maar wanneer dat zal zijn geen idee.
Edit: Ik lees net op de site van Microsoft dat de beveiligingsupdates en dergelijke tot 9 oktober 2029 zijn. En na die 9 oktober is het ook nog niet perse meteen heel onveilig maar loop je wel iets meer risico natuurlijk.
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in